PDA

Bekijk Volledige Versie : Kvk



Ottow
20/03/04, 19:51
Hallo,

Ik heb een vraagje:

Als je naar kvk gaat. Je komt daar en je vraagt een nr. aan.
Wordt je dan altijd toegelaten?

Ik heb al een paar klanten
en ook voor in de toekomst
en heb strax ook een advertentie op een site met 1500bezoekers perdag en dat 5maanden lang.

Wordt ik dan toegelaten of niet??

Mvg,
otto

RonZo
20/03/04, 19:58
Even je geboortedatum bekeken.... Dat zal dan een probleempje gaan worden ben ik bang.
Dat wordt "handlichting" of er wordt ingeschreven op naam van een ouder/voogd.
Kijk even op www.kvk.nl

Edit:
betere link...

http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=7136

Ottow
20/03/04, 20:05
Ok... als het dan op mun ouders naam komt te staan.. is het dan wel goed... of.. op een vriend van mij die is ouder dan 18

Mvg,
otto

Dennis
20/03/04, 20:08
Je moet minimaal 15 jaar zijn, voordat het bedrijf onder jouw naam kan staan. Vanaf 18 kan dit zonder toestemming van je ouders.

RonZo
20/03/04, 20:10
Origineel geplaatst door Ottow
Ok... als het dan op mun ouders naam komt te staan.. is het dan wel goed... of.. op een vriend van mij die is ouder dan 18

Mvg,
otto
Niet goed het verhal achter de link gelezen?


Plannen om een eigen bedrijf te beginnen, maar nog geen 18 jaar? Dan moet u er rekening mee houden dat u volgens het Burgerlijk Wetboek "handelingsonbekwaam" bent. Minderjarigen kunnen namelijk alleen rechtshandelingen verrichten als zij toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordigers (ouders of voogd).

RonZo
20/03/04, 20:11
Origineel geplaatst door DennisCitus
Je moet minimaal 15 jaar zijn, voordat het bedrijf onder jouw naam kan staan. Vanaf 18 kan dit zonder toestemming van je ouders.
15 moet zijn 16 jaar ;)

Dennis
20/03/04, 20:13
Origineel geplaatst door RonZo

15 moet zijn 16 jaar ;) Nee, 15 jaar is genoeg :)

Ottow
20/03/04, 20:14
ok ok ok nou dan ben ik 15 of 16.

Dat boeit mij ff niet..
het gaat erom:

wat ik al eerder zei dit:

Ik heb al een paar klanten
en ook voor in de toekomst
en heb strax ook een advertentie op een site met 1500bezoekers perdag en dat 5maanden lang.

Wordt je hier nou mee geacsepteerd of.. niet..

Of wordt iedereen geaccepteerd

Mvg,
Otto

Dennis
20/03/04, 20:20
Iedereen wordt geaccepteerd als je het legaal aanpakt. Als je bijna niets aanbiedt, dan wordt je nog geaccepteerd.

De kosten voor een KVK zijn echter wel zo'n 60 per jaar.

TopicStarter:
Zeg eens hoe oud je ongeveer bent. Heb je iets aan onze info betreffende leeftijd? :p

FSCJasper
20/03/04, 20:20
Je word geaccepteerd als je wettelijk bent toegestaan een bedrijf te runnen. Sinds jij nog niet de leeftijd van 16 hebt bereikt, kan je je inschrijving dus niet op je eigen naam laten zetten. Wel is het mogelijk dat je het op de naam van je ouders laat zetten, maar let dan wel op dat hun totaal aansprakelijk zijn en ook alle risico's dragen. Goed overleg met je ouders is dan wel aanbevolen, en het gaat niet om de hoeveelheid klanten dat je hebt hoor:)

Ottow
20/03/04, 20:23
Hoezo gaat het niet om de hoeveelheid klanten??

Mvg, otto

Dennis
20/03/04, 20:26
Het boeit de KVK helemaal niets hoeveel klanten jij hebt. Jij kunt een bedrijf beginnen zonder ooit maar klanten te hebben.

De KVK stelt geen eisen voor bedrijven. Slechts leeftijdsnormen, e.d.
Je moet je aan belastingregels houden, etc.

Maar je kunt zelfs maandag nog langs gaan en je bent binnen 45min ingeschreven.

Schaap
20/03/04, 20:30
Kan iemand me informeren hoe dit juist zit in Belgiƫ?

luser
20/03/04, 20:35
Origineel geplaatst door Schaap
Kan iemand me informeren hoe dit juist zit in Belgiƫ?

Je moet minimum 18 zijn en het basis attest hebben (attest van bedrijfsbeheer). Opzich veel beter geregelt dan in nederland, kwestie dat bijna iedereen wel weet waaraan hij begint ;)

RonZo
20/03/04, 20:46
basis attest....
Is dat net zo iets als wij vroeger in NL hadden, het middenstandsdiploma en later AOV?
Daar ben ik altijd onderuit gekomen door bij inschrijvingen KvK aan te geven dat het om een groothandel ging ;)
Kan dat in Belgie niet op die manier?

Ottow
20/03/04, 20:56
Origineel geplaatst door DennisCitus
Het boeit de KVK helemaal niets hoeveel klanten jij hebt. Jij kunt een bedrijf beginnen zonder ooit maar klanten te hebben.

De KVK stelt geen eisen voor bedrijven. Slechts leeftijdsnormen, e.d.
Je moet je aan belastingregels houden, etc.

Maar je kunt zelfs maandag nog langs gaan en je bent binnen 45min ingeschreven.

Waar staan al die regels dan...

Dennis
20/03/04, 20:58
Dan zul je even rond moeten kijken op http://www.kvk.nl
Maar wat wil je precies doen dan?

Want je hebt nog niets verteld wat mogelijk niet zou mogen.

Schaap
20/03/04, 21:04
Origineel geplaatst door luser


Je moet minimum 18 zijn en het basis attest hebben (attest van bedrijfsbeheer). Opzich veel beter geregelt dan in nederland, kwestie dat bijna iedereen wel weet waaraan hij begint ;)

Hmmm, dikke pech voor mij dan?
Wat moet ik dan in godsnaam gaan doen?

Dennis
20/03/04, 21:08
Origineel geplaatst door Schaap
Hmmm, dikke pech voor mij dan?
Wat moet ik dan in godsnaam gaan doen? GoatHost was toch ook van een Amerikaan? Ben je wel aangemeld in Amerika dan? Dan hoef je eventueel ook niet bij jouw in Belgie aan te melden.

luser
20/03/04, 21:27
Origineel geplaatst door RonZo
basis attest....
Is dat net zo iets als wij vroeger in NL hadden, het middenstandsdiploma en later AOV?
Daar ben ik altijd onderuit gekomen door bij inschrijvingen KvK aan te geven dat het om een groothandel ging ;)
Kan dat in Belgie niet op die manier?

Basis attest bewijst alleen dat je geslaagt bent voor je bedrijfsbeheer lesjes voor sommige beroepen heb je nog een extra attest nodig (zoals aannemer, schrijnwerker,...), ICT valt buiten deze regeling. Het extra attest bevat dat je bewezen hebt voor een jury dat je je ding kunt (meestal is dit al in het middelbaar onderwijs). (gereglementeerde beroepen)

Schaap
20/03/04, 21:59
Origineel geplaatst door luser


Basis attest bewijst alleen dat je geslaagt bent voor je bedrijfsbeheer lesjes voor sommige beroepen heb je nog een extra attest nodig (zoals aannemer, schrijnwerker,...), ICT valt buiten deze regeling. Het extra attest bevat dat je bewezen hebt voor een jury dat je je ding kunt (meestal is dit al in het middelbaar onderwijs). (gereglementeerde beroepen)

Hmm :(

Dus ik kan echt niet verder, even vragen aan mijn partner als hij in de VS kan registeren. En als je registeert in VS, kan je dan ook BTW aftrekken op stukken in Belgie/Nederland?