PDA

Bekijk Volledige Versie : SPOED: verhuizen binnen telecity?



jzn1
20/03/04, 12:17
Mijn site wordt nu gehost door een company in Telecity, maar ik moet er door omstandigheden (toelichting volgt mij nader contact) weg. Aangezien ik daar een server heb (1u) lijkt het mij handig om naar een company binnen telecity te verhuizen, wie kan mij een goedkope en goede host aanraden?

hoe is http://www.ev1servers.net btw?

Thanks!

oscar
20/03/04, 19:33
met Internet Unie heb ik goede ervaringen, http://www.iu.nl

of ze de goedkoopste zijn in telecity weet ik niet.
de kwaliteit en de SLA's zijn goed.

Groeten

Oscar

mihosnet
20/03/04, 19:36
Enkele Telecity colo's

www.leaseweb.nl (positief)
www.nxs.nl (positief)
www.2fast.nl (geen ervaring)
www.nlhosting.nl (geen ervaring)
www.grafix.nl (geen ervaring)

Dennis
20/03/04, 19:45
Ik ben positief over mijn ervaringen met het bedrijf 'EV1Servers', dat dedicated-servers aanbiedt in Amerika.

Maar ik adviseer je gewoon te gaan colocaten in TC2.

Deimos
20/03/04, 20:44
2fast is ook een goed bedrijf, heb er jaren tevreden gestaan. Enkel de prijzen kunnen mijn inziens concurerender.

Carl<n-media>
21/03/04, 00:10
Ik heb erg slechte ervaringen met Ev1Servers. Een tijdje geleden heeft een van hun klanten spam verstuurd met als afzender de naam van een 'bekende' web site van mij. Ik heb een aantal klachten gestuurd, gebeld etc. Zeer onvriendelijke mensen en ze doen er niets aan. Zoek maar eens via google naar de spam van Ev1Servers. Ik zou het niet gek vinden als jou ip straks op alle zwarte lijsten staat.

mihosnet
21/03/04, 00:22
Tevreden met Ev1Servers? Ooit een restore aangevraagd? Dat duurt minimaal 2 dagen (ook al neem je de 2 uurs restore optie).

Koster
21/03/04, 13:19
En anders zoek je op rackshack, de beruchte naam. Je ziet ook alle nederlandse host amateurs daar hun servertje huren en vervolgens bagger service verlenen (99% van die mensen houd hun linux systeem niet up to date qua beveiliging), alleen maar omdat ze alleen plesk kennen en geen linux ;)

sander
21/03/04, 19:52
ah dat zijn dus die mensen die webhosting voor 1 euro permaand aanbieden ;)

SNS
21/03/04, 21:59
Ev1Servers.net is niet echt aan te raden. We hebben er 1 server en die bleef telkens hangen. Aangezien wij eerst zelf de oorzaak niet konden vinden vroegen wij dus om de hulp van ev1. Na 3 dagen zoeken hadden ze nog niets gevonden terwijl wij ondertussen het probleem hadden opgelost.

Dennis
22/03/04, 09:39
Origineel geplaatst door tklaver
Ev1Servers.net is niet echt aan te raden. We hebben er 1 server en die bleef telkens hangen. Aangezien wij eerst zelf de oorzaak niet konden vinden vroegen wij dus om de hulp van ev1. Na 3 dagen zoeken hadden ze nog niets gevonden terwijl wij ondertussen het probleem hadden opgelost. Tjah, dit zjin dingen die kunnen gebeuren, maar dit moet op zich geen probleem zijn omdat het een nieuwe server was, waar (hopelijk) nog geen klanten op stonden.

Mikey
22/03/04, 11:21
Origineel geplaatst door Koster
En anders zoek je op rackshack, de beruchte naam. Je ziet ook alle nederlandse host amateurs daar hun servertje huren en vervolgens bagger service verlenen (99% van die mensen houd hun linux systeem niet up to date qua beveiliging), alleen maar omdat ze alleen plesk kennen en geen linux ;)

zijn die niet ev1servers geworden ?? forum.rackshack.net

mihosnet
22/03/04, 11:31
Dat klopt, het is nu ev1servers.

D-Hosting
27/03/04, 14:12
Robbert edit: Zou je eens willen beginnen met het lezen van de regels, en op te houden te spammen?

jzn1
27/07/04, 17:50
Ik zit nu bij nxs.nl en die zijn echt super! Veel voor weinig. Super snel. En de service is goed!

Ber|Art
28/07/04, 20:46
Ik heb goede ervaringen met Leaseweb in TC2 (behalve vandaag dan ff :) ) maar over het algemeen gesproken is er naar mijn mening geen betere in TC2, suc7.

sleeps
28/07/04, 21:01
als je http://noc.leaseweb.nl/status.php bekijkt zijn er naar mijn mening veel betere partijen in TC2 (trueserver/nxs/2fast), zelfs IO doet het qua stabiliteit beter de laatste maanden :p

SeppaR
28/07/04, 21:13
Origineel geplaatst door sleeps
als je http://noc.leaseweb.nl/status.php bekijkt zijn er naar mijn mening veel betere partijen in TC2 (trueserver/nxs/2fast), zelfs IO doet het qua stabiliteit beter de laatste maanden :p
Wat is er tegen IO? Geen zeik vertellen svp.
Leaseweb is een ongeloofelijk grote partij, met een enorme hoeveelheid racks in TC2, dus kan je je voorstellen dat er wat meer gebeurd met Leaseweb zijn netwerk, dan met het netwerk van NXS bv, dat maar een mindere hoeveelheid racks heeft .

mihosnet
28/07/04, 21:20
Origineel geplaatst door sleeps
als je http://noc.leaseweb.nl/status.php bekijkt zijn er naar mijn mening veel betere partijen in TC2 (trueserver/nxs/2fast), zelfs IO doet het qua stabiliteit beter de laatste maanden :p

Wel weten waar je over praat. Ik heb sinds vorig jaar nog maar 1 storing gehad.

Dennis
28/07/04, 21:24
Origineel geplaatst door sleeps
als je http://noc.leaseweb.nl/status.php bekijkt zijn er naar mijn mening veel betere partijen in TC2 (trueserver/nxs/2fast), zelfs IO doet het qua stabiliteit beter de laatste maanden :p Waar heeft IO zijn status-update pagina dan?

Het netwerk van Leaseweb is gewoon super. Ik heb dit hele jaar in totaal minder dan 6 uur downtime gehad. Waarvan 5 uur bestaande uit 2 verschillende issues. Uptime is gewoon goed. Netwerk is gewoon goed en Leaseweb heeft het gewoon goed voor elkaar. Laatste 2 maanden zijn er ook geen gekke dingen gebeurd en is er een uptime van 100%.

Ber|Art
28/07/04, 21:39
Het netwerk van Leaseweb is gewoon super. Ik heb dit hele jaar in totaal minder dan 6 uur downtime gehad. En ik (met de 44 min van vandaag erbij ;) ) iets meer als 8 uur!

//EDIT: Die 8 uur is verdeeld over drie servers!

Keuningen
28/07/04, 22:33
Origineel geplaatst door BerArt
En ik (met de 44 min van vandaag erbij ;) ) iets meer als 8 uur!

Ik vind 8 uur downtime PUUR door netwerk per jaar VEEL. Dat is namelijk ongeveer 0,1%. Dan moet je server perfect draaien wil je de 99,9% halen.

Rick L.
28/07/04, 23:07
Ik ben ook zeer te spreken over Rackshack hoor. Support was goed, meestal konden we de problemen zelf oplossen, was dat niet zo, dan hielpen ze ALTIJD binnen een uur.


Origineel geplaatst door mihosnet
Tevreden met Ev1Servers? Ooit een restore aangevraagd? Dat duurt minimaal 2 dagen (ook al neem je de 2 uurs restore optie).

Wij hebben één keer een normale restore aangevraagd dat was binnen 3 uur al gedaan.

Ik zie heel vaak negatieve ervaringen met Rackshack (dat nu EV1Servers heet), maar ik kan niets anders zeggen dan dat ik een zeer tevreden klant was!

e-wizard
28/07/04, 23:13
Origineel geplaatst door Keuningen


Ik vind 8 uur downtime PUUR door netwerk per jaar VEEL. Dat is namelijk ongeveer 0,1%. Dan moet je server perfect draaien wil je de 99,9% halen.


De meeste klanten van Leaseweb gebruiken standaard dataverkeer en dit heeft een SLA van 99.8 dus gemaakte afspraken worden dus wel degelijk nagekomen.
Daarnaast kun je ook zien dat niet elke klant dezelfde uptime/downtime heeft.
Er spelen natuurlijk heel wat factoren mee.
Als je 100% uptime wil moet je niet op een cent kijken en voor global loadbalancing gaan.

e-wizard
28/07/04, 23:21
Iedereen heeft ook altijd zo'n grote mond over Ev1/Rackshack.
Ik denk dat Ev1 een van de beste netwerken ter wereld heeft.

Dat de support niet altijd super is komt omdat je voor een paar centen al een server met control panel hebt.
Wil je meer zal je daarvoor moeten betalen.

Ik erger me er aan dat er een hoop mensen hier zijn die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Maar zodra er iets niet goed gaat schreeuwen ze moord en brand.

Voorbeelden genoeg (ED , Openregistrar etc)

Het is het één of het ander!!!!

Dumpprijzen en kwaliteit gaan nou eenmaal slecht samen.

Moest ik effe kwijt.

sleeps
28/07/04, 23:28
blijkbaar zijn de meningen verdeeld over lw en ev1...

voor de rest moet ik keuningen en e-wizard volgen, 8u per jaar is teveel imho

e-wizard
28/07/04, 23:43
Origineel geplaatst door sleeps
blijkbaar zijn de meningen verdeeld over lw en ev1...

voor de rest moet ik keuningen en e-wizard volgen, 8u per jaar is teveel imho


Ik vind 8 uur niet teveel.
Als je een contact afsluit met LW krijg je een 99.8 uptime op standaard dataverkeer.
M.A.W. komen ze dus gewoon hun afspraken na en is er niets aan de hand.
Daarnaast zoals ik al zei is dit voor de meeste klanten verschillend.
Soms heb je de pech dat je achter een firewall komt die kuren krijgt.
Een switch gaat stuk.
Kortsluiting in een rack waar toevallig jouw server hangt.
Enz. enz.

Dit is vervelend maar niet te voorkomen.
Jullie hebben het over het down zijn van het netwerk maar daar hebben deze dingen niets mee te maken.

LW heeft naar mijn inzien gewoon een stabiel en goed netwerk.
Één van de betere van Nederland.

phreak
28/07/04, 23:46
Origineel geplaatst door e-wizard


LW heeft naar mijn inzien gewoon een stabiel en goed netwerk.
Één van de betere van Nederland.

Dit gaat vaak niet meer om wie er een goed netwerk heeft, maar vaak ook afgunst.

Dillard
28/07/04, 23:49
Het even opnemen voor LW :)

Tweemaal dit jaar hebben ze problemen gehad met hun FW-config (als ik het me goed herinner). Ikzelf heb met mijn servers nog geen 2 uur downtime gehad (TC2), waarvan 1 x 5 kwartier ivm twee corerouters die over de emmer waren gegaan. Die FW storing van vandaag is natuurlijk vervelend, maar heeft niets te maken met de kwaliteit van het netwerk.

Wat me opvalt is dat er op de locatie Redbus en SBP iets meer storingen zijn, maar dat kan komen door de ring die ligt van TC2 naar de andere locaties. Hoe meer schakels hoe meer kans op een SPOF (single point of failure).

Met 2u downtime in 7 maanden, ben ik zeker niet ontevreden!

e-wizard
29/07/04, 00:03
Origineel geplaatst door phreak


Dit gaat vaak niet meer om wie er een goed netwerk heeft, maar vaak ook afgunst.

Daar heb je gelijk in.
Dit is het o.a. ook wat dit forum naar mijn mening verziekt.

Ber|Art
29/07/04, 16:07
Hoi, ik ben niet duidelijk geweest met:
En ik (met de 44 min van vandaag erbij) iets meer als 8 uur!want die 8 uur was/is het totaal van drie productie servers, dus is het 2-3 uur per server, Sorry Con :(

cridea
29/07/04, 16:35
Beetje offtopic, maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met Premium traffic van Leaseweb? Misschien is dat een optie voor degenen die nòg hogere uptime willen.

mihosnet
29/07/04, 16:52
Origineel geplaatst door byh
Beetje offtopic, maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met Premium traffic van Leaseweb? Misschien is dat een optie voor degenen die nòg hogere uptime willen.

Of een hele kast afnemen ;), dan heb je 2 verbindingen naar de core switches. Ik heb nog maar 1 storing gehad, en dat was die router storing.

Met premium traffic voorkom je natuurlijk niet de storingen aan de firewall, maar voor de rest krijgt je traffic altijd voorrang inderdaad.

kilobit
29/07/04, 17:48
Origineel geplaatst door BerArt
Hoi, ik ben niet duidelijk geweest met: want die 8 uur was/is het totaal van drie productie servers, dus is het 2-3 uur per server, Sorry Con :(

Mooi zeg..
als je een rack met 45 servers hebt verkondig je dat je 135 uur downtime hebt gehad?

ikki_paha
29/07/04, 18:39
Ik ben erg tevreden geweest over leaseweb goede service ook met standaart traffic.

Pittster
29/07/04, 19:54
Origineel geplaatst door kilobit


Mooi zeg..
als je een rack met 45 servers hebt verkondig je dat je 135 uur downtime hebt gehad?

Hij heeft het weer rechtgezet, overbodig dus om erover door te gaan.

Verder staat een website van mij bij leaseweb (via een andere provider die weer rackspace aan mijn provider verkoopt :)) maar downtime is vrijwel nihil.