PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizing Telecity -> RedBus



Tokkie Tor
20/03/04, 09:25
Hallo!

Onze servers hangen nu in Telecity 2 (bij TrueServer) en wij zijn van plan om te gaan verhuizen naar RedBus.

Nu is het zo dat wij onze ip-adressen niet mee kunnen nemen en dat we dus een ip-migratie uit moeten gaan voeren.

Omdat wij dat nog nooit gedaan hebben ben ik benieuwd of jullie enkele goede tips voor ons hebben zodat de migratie (nog) beter zal gaan verlopen (van de tip om de TTL te verlagen voordat je verhuisd ben ik alreeds op de hoogte).

Verder ben ik ook benieuwd naar wat websites van providers die alreeds in RedBus hosten.

Alvast bedankt!

penguinn
20/03/04, 15:25
Tokkie,

Ik ga er van uit dat je de dns van trueserver gebruikt, in dat geval is het heel simpel.

Je kan aan trueserver vragen of ze de ttl van je dns tijdelijk op 30m zetten. Dit moet minimaal 1 dag van te voren gebeuren.
Vervolgens spreek je af wanneer je gaat verhuizen, zodat trueserver in 1 keer alle ip's omzet.

En dan dus servers uit, in de auto, naar redbus, hangen in je nieuwe kast
downtime ca. 2 uur zou ik op rekenen totaal.

Mooi klusje voor s'nachts dus.

Als je je eigen dns draait, zal je de ttl wijziging en aanpassingen van ip's dus zelf moeten doen.

Wij zitten reeds in redbus, bevalt prima.

Tokkie Tor
21/03/04, 10:40
We hebben eigen nameservers, dus dat zullen we zelf moeten doen.

Maar de ip-adressen van de nameservers zullen ook moeten veranderen, hoe pak ik dat aan? Globale nameserver wijziging bij SIDN?

penguinn
21/03/04, 12:41
inderdaad,
dit gaat je waarschijnlijk (veel) meer problemen opleveren dan de verhuizing op zich.

Ik zou er voor zorgen dat je deze 2 stappen niet gelijktijdig hoeft uit te voeren, misschien kan je tijdelijk ergens je dns draaien, en het in 2 stappen doen, dus:
1. je dns kopieren naar andere servers op ip's die blijven draaien tijdens de verhuizing
2. sidn die nieuwe dns laten gebruiken.
3. verhuizen tc2->redbus, dns nr's aanpassen + ttl verlagen van te voren
4. dns bij de sidn weer wijzigen naar je nieuwe ip's

want als je dns niet werkt ben je redelijk het haasje, en de ttl van de SIDN is gewoon 8 uur (of hoger,dat weet ik niet zeker)

als je nog meer vragen of hulp nodig hebt stuur een pm.

Alexander
21/03/04, 16:52
Wat betreft de nameservers zou ik bij redbus je nieuwe range regelen.
Dan zou ik NS2 een dag of 5 van te voren al aanpassen.
NS2 werkt dan dus tijdelijk niet (goed), geen NL domein registraties dus.
Dan tijdens de verhuizing gaat NS1 offline. Maar zodra je nieuwe locatie online is gaat NS2 weer werken en pakt die het NS werk op.
Daarna direct NS1 veranderen.

Alexander

Tokkie Tor
22/03/04, 15:00
Ik ga het denk ik zo aanpakken:

1. Twee (nieuwe) nameservers ophangen in het Redbus-rack.

2. DNS omgooien op alle domeinnamen (terwijl de oude nameservers ook nog blijven serveren).

3. Na een week oid de overige servers in het rack hangen en meteen de zones aanpassen naar de nieuwe ip-adressen.

Nog op- of aanmerkingen?

Oja, en welke (grote) hosting providers zitten er nu al in Redbus?

Blurp
22/03/04, 16:21
Origineel geplaatst door Tokkie Tor
Ik ga het denk ik zo aanpakken:

Oja, en welke (grote) hosting providers zitten er nu al in Redbus?

Proserve, InterXS, Leaseweb, Trueserver, Denit, en nog een aantal

Creativehosting
22/03/04, 21:24
Creativehosting.nl ook :)

sleeps
22/03/04, 21:37
creativehosting -> transip -> redbus maw ;)

Phobos
22/03/04, 21:42
Origineel geplaatst door Blurp


Proserve, InterXS, Leaseweb, Trueserver, Denit, en nog een aantal

Nu we het toch over ECHT GROTE providers hebben (InterXS enzo ;))

EP-Networks zit ook in redbus :)

Thafusion
23/03/04, 20:49
*verkeerd bericht*

**
Edit

D-Hosting
27/03/04, 14:10
Robbert edit: user banned, aan zo'n iemand hebben we helemaal niks op het forum.

®on
27/03/04, 14:18
Origineel geplaatst door D-Hosting

kom op mensen is dit een kinder forum?
Kinder forum of niet, spammen doe je maar ergens anders ;)

Stefan Mensink
14/04/04, 16:37
Oke. Een strategie die ik in het verleden wel praktisch gevonden heb is de volgende (wat overtollige apparatuur komt hierbij wel van pas):

Eerst zoals je zelf al deed de nameservers omzetten, zodanig dat deze enige tijd dubbel draaien.

Qua web en mail is het eventueel mogelijk op de nieuwe lokatie al een of meer tijdelijke servers neer te zetten die zolang al het verkeer forwarden (proxy, forwarding smtp, etc) naar de originele servers. Je tijdelijke server kan dan alvast al het verkeer opvangen en doorsturen naar de oude lokatie wanneer je je DNS alvast omzet. Bij het verhuizen trek je de proxy-server eruit en hang je de nieuwe servers erin.

Het bovenstaande trucje kan natuurlijk ook omgekeerd plaatshebben. Een nadeeltje van de proxy-strategie is wel dat het wat extra dataverkeer kost (de ene lokatie, plus de andere lokatie dubbelop (proxy = in + out)).