PDA

Bekijk Volledige Versie : gezocht: 1U Celeron servert...



TonD
20/03/04, 04:02
Gezocht, een 1U server met minimaal Celeron 2ghz, 512MB DDR, 40GB hdd.

Het moet dus een echte budget server worden, prijs onder de 400 euro anders bouw ik hem zelf wel ;)

Chieftec kastje etc, kom maar op :)

Keuningen
20/03/04, 12:27
Bedrijf: ActiveMinds

Ik kan je de volgende aanbieding doen.

Chieftec 1U
Asus P4B533-X
Intel Celeron 2.4Ghz
512MB DDR333 geheugen
1 x Maxtor 40GB harde schijf

Volledig geassembleerd

395 EUR excl. BTW
De prijs is exclusief verzendkosten.

Alle onderdelen worden zorgvuldig geassembleerd en getest.

*mocht deze advertentie niet voldoen aan de regels, dan mag je deze advert als niet aangeboden beschouwen.*

Koster
20/03/04, 13:05
Origineel geplaatst door Keuningen
Bedrijf: ActiveMinds

Ik kan je de volgende aanbieding doen.

Chieftec 1U
Asus P4B533-X
Intel Celeron 2.4Ghz
512MB DDR333 geheugen
1 x Maxtor 40GB harde schijf

Volledig geassembleerd

395 EUR excl. BTW
De prijs is exclusief verzendkosten.

Alle onderdelen worden zorgvuldig geassembleerd en getest.

*mocht deze advertentie niet voldoen aan de regels, dan mag je deze advert als niet aangeboden beschouwen.* zit daar video al onboard?

Keuningen
20/03/04, 13:42
Mijn excuus, ik het verkeerde moederbord gemeld.
Het moederbord wat geleverd wordt is de:
ASUS P4S533-MX

Deze heeft wel VGA onboard.

Voor de rest geen veranderingen

Keuningen
20/03/04, 14:25
Origineel geplaatst door Desmond
ServerShop Aanbieding
ServerShop 1U Server
Chieftec 19" 1U Server Case UNC-110-S-W (Wit of Zwart)
300 Watt 1U Power Supply
1U 32 bits PCI Riser Card
Intel Celeron 2400 MHz 400 MHz FSB
512 MB DDR PC2700 333 MHz
40 GB IDE HD 7200 RPM 2 MB Cache
8 MB VGA Onboard
10/100 Lan
Low Profile 1U Server CPU Cooler
Assemblage
24 uur hardware test
Windows Test
Linux Test
Inclusief verzendkosten

€ 379.00 excl. BTW



Deze aanbieding is eenmalig en alleen geldig voor WHT (maandag 22-03-2004)

wat voor een mobo zit er in?

Desmond
20/03/04, 14:26
Moederbord is van
MSI 651L
Socket 478
2x DDR sloten
3x PCI sloten
1x AGP slot
1x VGA
1x Serieel
2x USB
1x LAN
1x LPT

Kan ook met Gigabyte of Asus Low Budget board geleverd worden, zijn allemaal even duur ;) De MSI's hebben wij op voorraad, is de meeste vraag naar .. vandaar

TonD
20/03/04, 14:57
Chipsets, anyone :) ?

tjsystems
20/03/04, 18:48
Origineel geplaatst door TonD
Chipsets, anyone :) ?

???

misschien op msi.nl of msi.com.tw

maargoed ik neem aan dat je daar al aan heb gedacht...
maar niks gevonden:)


Chipset

• SIS® 651 Chipset
- High performance host interface 400/533MHz
- Support 64-bit high performance DDR333/DDR266/DDR200 memory controller
- Support AGP 4X/2X interface with fast write transaction
- High throughput SiS® MuTIOL connect to SiS® 962L MuTIOL Media I/O
- High performance 2D/3D and Video Accelerator

• SIS® 962L MuTIOL Media I/O Chipset
- High performance MuTIOL connect to SiS® 651 NB
- Integrated multi-threaded I/O link ensures concurrency of
up/down stream data transfer with 1.2GB/s bandwidth
- Integrated MuTIOL connect to PCI bridge
- Dual IDE Master/Slave controller
- Integrated USB 2.0/1.1 host controller and Fast Ethernet MAC controller
- Integrated audio controller with AC'97 interface
- Advanced power management and PC2001 compliance
- Integrated RTC and DMA interrupt and keyboard controller
- Integrated PCI to LPCC bridge

TonD
20/03/04, 18:55
Als men mij iets wil verkopen, ga ik toch zeker niet zelf op een slome taiwanese site zitten kijken wat voor prut chipset er op het prut bordje zit? Sorry jongens...dit moet beter kunnen :)

BTW jij die gast van IA (of AI zoals jij het noemt ;)) voor Chieftec cases?

tjsystems
20/03/04, 18:57
Origineel geplaatst door TonD
Als men mij iets wil verkopen, ga ik toch zeker niet zelf op een slome taiwanese site zitten kijken wat voor prut chipset er op het prut bordje zit? Sorry jongens...dit moet beter kunnen :)

BTW jij die gast van IA (of AI zoals jij het noemt ;)) voor Chieftec cases?

ja, das waar... maar de toon.... ging bij mij ff verkeerd naar binne...

maar ik ben idd de gast van de IA

TonD
20/03/04, 19:03
Welke toon? Anyway...ben benieuwd of er nog iemand met een beter aanbod komt...

P.s. als je ff mijn vraag op IA.net zou willen beantwoorden, graag ;)

superior-is
20/03/04, 20:42
Origineel geplaatst door TonD
Welke toon? Anyway...ben benieuwd of er nog iemand met een beter aanbod komt...


Ik denk dat men je botte arrogante toon bedoelen. Deze bedrijven doen jouw een aanbieding. Als er iets niet aan klopt of onduidelijk is, dan kan dat ook vriendelijk verzocht worden.

Desmond
20/03/04, 20:45
Ik trek mijn aanbieding bij deze terug, zo zijn er altijd mensen die dual Xeon verwachten voor nog geen 400 euro (dubbeltje eerste rij effect)...

Intel chip i875 kon ook geleverd worden op een Asus board zoals ik zei in mijn vorige reply, maar met reacties als jullie verkopen taiwanese prut trek ik deze mijn aanbieding in. Via deze topic hebben we er 3 verkocht, het is afgelopen ;)

Schaap
20/03/04, 20:49
Als men mij iets wil verkopen, ga ik toch zeker niet zelf op een slome taiwanese site zitten kijken wat voor prut chipset er op het prut bordje zit? Sorry jongens...dit moet beter kunnen

BTW jij die gast van IA (of AI zoals jij het noemt ) voor Chieftec cases?


Ok dus? je wilt een server voor €400 maar het mag geen prut bordje zijn? Een serverboard kost toch wel €200..

Desmond
20/03/04, 20:50
Ok dus? je wilt een server voor €400 maar het mag geen prut bordje zijn? Een serverboard kost toch wel €200..


I rest my case ;)

TonD
20/03/04, 21:15
Jongens jongens niet zo fel als ik niet gelijk op het eerste de beste aanbod in ga. Verder blijkbaar een boel misverstand hier, want ik wil alleen maar even zeggen dat ik zelf erg slechte ervaringen heb met VIA en daar dus ook nooit meer mee in zee ga. Sorry dat ik nogal ongenuanceerd bezig was in dit topic, heb een nogal zware dag achter de rug (maar daar kunnen jullie inderdaad niks aan doen, sorry...).

Overigens vind ik het nogal kinderachtig om aanbiedingen in te gaan trekken als je ook maar een klein beetje moeite zou moeten doen om iets te verkopen. Alsof er niet genoeg aanbieders zouden zijn :)

Tot slot, voor 395 INCLUSIEF koop ik zelf alle onderdelen voor de door jullie aangeboden servers, dus ik vind jullie prijzen ietwat aan de hoge kant. Komt dit omdat jullie veel vragen voor assemblage?

Nogmaals excuses, het is nooit mijn bedoeling geweest om arrogant of wat dan ook te doen. Ik was alleen benieuwd of iemand mij kon vertellen wat voor chipsets op de door jullie aangeboden borden zaten, en vervolgens krijg ik de raarste verwijten naar mijn hoofd....

TonD
20/03/04, 21:18
Desmond, Schaap,

zoals reeds aangegeven ben ik wel opzoek naar een budget server, en i kverwacht dus echt geen Dual Xeon voor dat geld, ik ben niet gek. Echter, en dat had ik inderdaad duidelijker moeten zeggen, wil ik per se geen VIA chipset. Verder zijn het prima aanbiedingen, maar zelf kan ik het goedkoper...even los van het feit dat jullie mij nu een arrogante zak vinden..zijn er ook mensen die servers zouden leveren in componenten? Ik neem toch aan dat jullie goede inkoopprijzen hebben :)

Desmond
20/03/04, 21:34
Kijk het gaat erom, dat wij onderdelen inkopen voor 350 euro, assembleren en opsturen. Als wij 375 euro vragen, dus 25 euro voor assemblage,testen en verzenden (14 euro TPG) vind ik dat geen schandaal.

Mensen vergeten dat de koelers die we gebruiken al 31 euro inkoop kosten en geen koelertje van 19 euro die na 13 maanden stopt. Wij doen genoeg aanbiedingen op WHT en maken minimaal 25 offertes per dag maar als mensen deze aanbiedingen niet serieus nemen, roepen dat het prut is, of zeggen dat ze het zelf goedkoper kunnen, waarom vragen ze er dan om? Dus daarom gewoon dan niet.

TonD
20/03/04, 21:45
Desmond, je lijkt (nogsteeds) nogal bozig, niet geheel terrecht vind ik. Ik ga niet nog een keer mijn excuses aanbieden. Maar die marge die je noemt is inderdaad erg klein, dat kan ik niet ontkennen. Overigens, en dat is geen gebrek aan vertrouwen oid, maar ik kan het me lastig voorstellen: inkoop 350 EX BTW?

Desmond
20/03/04, 21:53
Ik ga hier geen directe inkoop prijzen geven, normaal verkopen wij deze server voor 499.00 met 256 MB DDR en 40 GB IDE en dan minstens 5 per week.

WebBizz
20/03/04, 22:05
Als je de prijzen zelf zo goed weet en de onderdelen zelf zo goedkoop kunt kopen, waarom vraag je hier dan nog om een aanbieding? Schroef dan zelf zo'n servertje in elkaar...

TonD
20/03/04, 22:08
Jah. dat ga ik waarschijnlijk ook doen, hoewel Trexif nog met een aanbod gaat komen ;)

Overigens, ik opende dit topic, omdat ik Desmond elders op het forum hoorde zeggen dat de server voor onder de 350 verkocht zou moeten kunnen worden, tot nu toe heeft echter niemand dat klaar gespeeld :)

Ok, nog 1x, excuses, zand er over :) ?

Ahead-IT
20/03/04, 22:46
Desmond heeft gelijk, de winstmarges liggen al laag genoeg als het gaat over computerapparatuur door ja ... gewoonweg te veel concurrentie. Als je weet dat een normale computer met circa 150 a 200 winst wordt verkocht, lijkt 25, 50 en zelfs 100 EUR niet veel voor een betrouwbaar server systeem.
Als je bovendien je server perse zelf wenst te assembleren, het zal je sowieso duurder uitkomen. De meesten houden gewoon geen rekening met de transportkosten omdat sommige onderdelen vanbij een verschillende leverancier komen.
En dan nog één ding: de garantie. Denk niet als je bij een kleinhandel 1 moederbord koopt en 1 latje geheugen dat je onmiddelijk een nieuw ontvangt als het defect geraakt. Meestal sturen ze dat gewoon op naar de fabrikant en dat wordt het wachten op RMA wat weken en zelfs maanden kan duren. Als ik me niet vergis geeft Servershop 3 jaar garantie op alle server systemen, indien defect worden ze binnen de week vervangen.
Al moet je daar nu 50 a 100 EUR voor meer betalen, gewoon !doen! zou ik zeggen.

Nog een kleine mededeling:
En van mij moet je geen aanbieding meer verwachten, ik verkoop geen low-budget servers meer :)

TonD
21/03/04, 01:19
PCDOC, wat betreft die garantie heb je inderdaad een goed punt! Hier had ik niet zo zeer bij stil gestaan. Wat betreft dat duurder uitkomen ben ik in -krappe zin- niet met je eens, maar ga je de garantie meerekenen, ja...dat is wel wat waard :)

Koster
21/03/04, 14:23
Origineel geplaatst door TonD
PCDOC, wat betreft die garantie heb je inderdaad een goed punt! Hier had ik niet zo zeer bij stil gestaan. Wat betreft dat duurder uitkomen ben ik in -krappe zin- niet met je eens, maar ga je de garantie meerekenen, ja...dat is wel wat waard :) nee hoor, wat is het duurste onderdeel van een budget server? Idd, de kast, de rest is onder de 100 euro. Waarom dan extra garantiesnelheid kopen als je net zo goed naar de winkel kan rennen en het onderdeel meteen hebt bij calamiteiten? En dat kapotte stuur je rma en krijg je weer goed terug!

TonD
21/03/04, 15:02
Haha, tja...zo'n verhaal heeft altijd twee kanten, maar de kast is inderdada het duurst, en wat dat betreft heb jij weer een punt :) Ik wacht nogsteeds op de aanbieding van Trexif...mocht dat niks worden bouw ik hem zelf :)

Goldeneye
21/03/04, 16:43
Origineel geplaatst door Koster
nee hoor, wat is het duurste onderdeel van een budget server? Idd, de kast, de rest is onder de 100 euro. Waarom dan extra garantiesnelheid kopen als je net zo goed naar de winkel kan rennen en het onderdeel meteen hebt bij calamiteiten? En dat kapotte stuur je rma en krijg je weer goed terug!

en als je nou naar de lokale pc winkel rent en het moederbord is niet meer verkrijg baar?

Koster
21/03/04, 16:52
Origineel geplaatst door Goldeneye


en als je nou naar de lokale pc winkel rent en het moederbord is niet meer verkrijg baar? internet? Andere winkel proberen? Denk je echt dat die shops na 3 jaar nog die oude mobo's hebben liggen? Nee, dan krijg je ook een nieuw of heb je pech!

ezeeserver
21/03/04, 17:28
19'' 1U Chieftec UNC110 , 300W PSU, Mainboard MSI 845GE Max-L (IntelChipset vga + lan on board), Intel Celeron 2Ghz, 1U Cooler, 40GB HDD, 512MB RAM, CD-ROM

€ 443,48 excl BTW en versendkosten

!!! is op voorraad !!!

Groeten

Markus

TonD
21/03/04, 19:20
Desmond, als ik (nogmaals) mijn oprechte excuses aanbied voor mijn lompe gedrag, dat wil zeggen, ik had duidelijker moeten zijn en deze verwarring/discussie moeten voorkomen, zou je mij dan alsjeblieft willen vertellen of jou (ingetrokken?) aanbieding ook inclusief rails/sliders was/is?

mihosnet
21/03/04, 20:10
Chieftec kasten worden zonder rails geleverd, ik denk dus niet dat Desmond deze er bij doet.. en al helemaal niet voor die prijs.

TonD
21/03/04, 20:23
Ik zie net wat die dingen kosten, zal inderdaad niet inclusief zijn dan....

ezeeserver
21/03/04, 20:47
Hoi,

de Slide-Rails voor de Chieftec UNC110 kosten bij ons 20,88€ ex BTW
http://shop.ezeeserver.com/product_info.php?cPath=35_36&products_id=377&language=nl



Deze zijn ook op voorraad .


groeten

Markus

TonD
21/03/04, 21:31
EzeeServer, deze case:
19'' 1U RS 1100i black

Is dat met of zonder PSU? Op jullie site kan ik niks over PSU vinden, de fabrikant heeft het echter over een 200W psu...graag meer info :)

ezeeserver
22/03/04, 08:28
TonD schreef op: 21-03-2004 19:32:
EzeeServer, deze case:
19'' 1U RS 1100i black

Is dat met of zonder PSU? Op jullie site kan ik niks over PSU vinden, de fabrikant heeft het echter over een 200W psu...graag meer info


deze versie is zonder PSU! het staat ook in de text " additional P/S options available " en zonder BackPannel.

in deze kan je 300W of 400W voeding gebruiken.

deze is inkl. 300W voeding en Backpannel

http://shop.ezeeserver.com/product_info.php?cPath=33_53&products_id=476&language=nl



groeten

Markus