PDA

Bekijk Volledige Versie : Kort door de bocht



RonZo
19/03/04, 01:18
Een kwoot uit wederom gesloten topic:

Blijkbaar kunnen sommigen het gewoon niet laten om commentaar te leveren. Dit soort discussies lossen helemaal niets op en ik ga de thread dus sluiten.
Wanneer je een publiek toegangkelijk forum hebt waar alle soorten meningen in voorbij komen dan kun je ook wachten op commentaar.
Echter jullie mening is heilig en daarmee basta.
Maar het gaat juist om een kwestie van wederzijds respecteren van andermans mening en goed. Helaas, wanneer een persoon hier zijn/haar (soms toch wel redelijk onderbouwde) mening geeft wordt er direct vijandig op gereageerd en zeker ten aanzien van forumleden die al eens vaker in aanvaring zijn geweest met een of meerdere admods.
Naar mijn idee kun je wel blijven roepen: " Dit soort discussies lossen helemaal niets op en ik ga de thread dus sluiten."
Maar wees eerlijk? Juist dit soort uitspraken lossen dus niets op en roepen alleen maar sterker de drang naar "hoor en wederhoor" op.
Een forum is een discussieplatform. Dan moet een discussie in redelijke aard ook mogelijk zijn. Een forum waar enig kritiek onmiddelijk wordt bestraft met punten aan de uitter en het betreffende topic daarna direct wordt gesloten is geen forum maar een internetionele dictatuur.
Ik post niet veel maar lees (bijna) alles. En daardoor kan ik mij een goed beeld vormen.

Grumpy
19/03/04, 01:50
Ik reageer hier morgen op.

Domenico
19/03/04, 03:26
Tja, uit je eigen sig:
"De dwaas doet wat 'ie niet laten kan... De wijze laat wat 'ie niet doen kan..."

Het begint een beetje vervelend te worden al dat herhalen. Ik kan hier veel op zeggen maar dat doe ik kiever niet aangezien alles al vele malen gezegd is. Ik zal de thread deze keer niet sluiten maar laat jullie lekker door ratelen in jullie eigen prive thread over wat er allemaal wel niet fout gaat, wat allemaal wel niet beter kan, wie het allemaal verkeerd doen en hoe het allemaal dan wel moet. Er valt hier overigens best over te discussiëren maar de zoveelste thread over een paar puntjes is geen ECHTE discussie meer waard in mijn ogen en hoe vaak wil je eigenlijk met dezelfde onruststokers in discussie gaan over weer hetzelfde onderwerp?

Ik ga slapen en wens jullie een constructieve discussie toe. :)


Oja, hier nog een paar leuke woordjes die de Nederlandse taal rijk is.

mo·de·ra·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 gespreksleider, leider van een discussie

fo·rum (het ~, fora/~s)
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

fo·rum·dis·cus·sie (de ~ (v.))
1 groepsdiscussie met een forum van deskundigen

in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid

ob·sti·naat (bn.)
1 koppig, halsstarrig

Koster
19/03/04, 10:13
Origineel geplaatst door Domenico
Tja, uit je eigen sig:
"De dwaas doet wat 'ie niet laten kan... De wijze laat wat 'ie niet doen kan..."

-------------
in·sub·or·di·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 verzet tegen het gezag waaraan men door zijn functie ondergeschikt is => tuchteloosheid

ob·sti·naat (bn.)
1 koppig, halsstarrig De quote uit zijn eigen sig en die 2 zaken uit het woordenboek, lijkt me een beetje een flame als afsluiter. Hoe kan je nu iemand een constructieve discussie toewensen op deze manier? Beetje flauw hoor.

Ik weet dat jullie er gek van worden, maar zoals ik het zie zijn er 2 opties:
* boze mod spelen: threads meteen sluiten, iedereen pissiger maken
* normaal volwassen meediscussieren en voor deze ene keer op het niveau van de bezoeker gaan zitten ipv je duidelijk erboven te stellen.

Optie 1 deden jullie tot nu, kijk wat er gebeurde. Misschien tijd voor optie 2 en de mensen die WHT daqelijks bezoeken ook eens dankbaar zijn dat ze toch elke dag weer komen??

Cripton
19/03/04, 10:48
ob·sti·naat (bn.)
1 koppig, halsstarrig

die ga ik zeker gebruiken :)

PlugInInfo
19/03/04, 12:23
Ik vind heb op z’n zachts gezegd asociaal van de mensen die in mijn vorige post juist dat gedrag vertonen waar ik in de post mijn beklag over doe! De topic was bedoelt als een discussie waarbij iedereen zinnige en onderbouwende antwoorden kon aandragen. Niet als “punten-zeur-topic”. Jammer dat een paar mensen dit nog steeds niet in de gaten hebben.

Cybafish
19/03/04, 12:39
Man, als het je niet bevalt hier dan ga je toch weg? Als de modjes/admins het te beu maken dan gaan er genoeg mensen weg.


Community = mensen = inkomsten.

RonZo
19/03/04, 12:56
@ Domenico
Diep triest dat je zo reageert.
Dat bedoel ik nu met: "wordt er direct vijandig op gereageerd".

@ Koster
Ik beschouw het niet als flame hoor. Ik zie het meer als een uiting van onmacht.

@ PlugInInfo
Je hebt gelijk.

Domenico
19/03/04, 13:05
Origineel geplaatst door Koster
De quote uit zijn eigen sig en die 2 zaken uit het woordenboek, lijkt me een beetje een flame als afsluiter. Hoe kan je nu iemand een constructieve discussie toewensen op deze manier? Beetje flauw hoor.

Ik weet dat jullie er gek van worden, maar zoals ik het zie zijn er 2 opties:
* boze mod spelen: threads meteen sluiten, iedereen pissiger maken
* normaal volwassen meediscussieren en voor deze ene keer op het niveau van de bezoeker gaan zitten ipv je duidelijk erboven te stellen.

Optie 1 deden jullie tot nu, kijk wat er gebeurde. Misschien tijd voor optie 2 en de mensen die WHT daqelijks bezoeken ook eens dankbaar zijn dat ze toch elke dag weer komen??

Koster, volwassen discussies gaan wij graag aan maar wat is nu precies je punt? Er zijn hier gewoon een paar mensen die zich erg dwars blijven gedragen al dan niet met een reden. Moeten wij daar maar op blijven reageren? Overigens verwijt de pot in deze de ketel dat hij zwart ziet want wij doen het eigenlijk nooit goed. Dus het maakt niet uit of we nu wel of niet reageren want reageren we niet dan zijn we arrogant
en als we wel proberen inhoudelijk te reageren is dat ook niet goed want we stellen ons dan boven de andere gebruikers of we geven niet het antwoord dat we zouden moeten geven. Inderdaad, erg volwassen.

Bedenk dat er maar een handjevol personen problemen hebben met een paar dingen, de rest (veel!) ergert zich dood dat deze discussie steeds weer gevoerd moet worden.

Mensen, maak jullie niet zo druk want dat is echt nergens voor nodig.

Domenico
19/03/04, 13:06
Origineel geplaatst door RonZo
@ Domenico
Diep triest dat je zo reageert.
Dat bedoel ik nu met: "wordt er direct vijandig op gereageerd".

Lees mijn post nog eventjes goed aub!

Koster
19/03/04, 13:25
Origineel geplaatst door Domenico


Koster, volwassen discussies gaan wij graag aan maar wat is nu precies je punt? Er zijn hier gewoon een paar mensen die zich erg dwars blijven gedragen al dan niet met een reden. Moeten wij daar maar op blijven reageren? Overigens verwijt de pot in deze de ketel dat hij zwart ziet want wij doen het eigenlijk nooit goed. Dus het maakt niet uit of we nu wel of niet reageren want reageren we niet dan zijn we arrogant
en als we wel proberen inhoudelijk te reageren is dat ook niet goed want we stellen ons dan boven de andere gebruikers of we geven niet het antwoord dat we zouden moeten geven. Inderdaad, erg volwassen.

Bedenk dat er maar een handjevol personen problemen hebben met een paar dingen, de rest (veel!) ergert zich dood dat deze discussie steeds weer gevoerd moet worden.

Mensen, maak jullie niet zo druk want dat is echt nergens voor nodig.
volgens mij heb je mij post verkeerd opgevat. Ik bedoelde:
- niet meteen vijandig doen
- gewoon normaal discusieren en duidelijk jouw standpunten naar voren brengen
- zoals nu weer, niet telkens op de man spelen maar gewoon over de zaken en feiten discussieren zonder die emoties telkens erbij te betrekken. Op de man spelen is een drogreden en een zwak punt in een discussie, vandaar kan dat beter niet gedaan worden ;)

®on
19/03/04, 13:31
Origineel geplaatst door Domenico
Bedenk dat er maar een handjevol personen problemen hebben met een paar dingen, de rest (veel!) ergert zich dood dat deze discussie steeds weer gevoerd moet worden.
Jouw mening is niet altijd een vaststaand feit, vergeet dat niet. Er zijn namelijk ook mensen die het wel geloven wat jullie beleid betreft en dit soort discussies niet meer aangaan, aangezien jullie wil wet is. Ben je het er niet mee eens: dan zeur je, en heb je punten te pakken.

Van mij mag er een groot slot op dit soort discussies, veel zin heeft het toch niet.

Domenico
19/03/04, 13:35
Origineel geplaatst door headout

Jouw mening is niet altijd een vaststaand feit, vergeet dat niet. Er zijn namelijk ook mensen die het wel geloven wat jullie beleid betreft en dit soort discussies niet meer aangaan, aangezien jullie wil wet is. Ben je het er niet mee eens: dan zeur je, en heb je punten te pakken.

Van mij mag er een groot slot op dit soort discussies, veel zin heeft het toch niet.

Onze wil is wet? Gaat het niet bij elk forum zo? Het zijn de moderators toch die beslissen wanneer een thread dicht gaat? De reden wordt altijd wel genoemd maar er zijn altijd mensen die het daar niet mee eens zijn, het is nooit goed en we zullen nooit iedereen tevreden kunnen stellen. Is dit een reden om steeds weer in discussie te gaan over de (on)juiste beslissingen van een moderator?

Flydesign.nl
19/03/04, 14:06
Bedenk dat er maar een handjevol personen problemen hebben met een paar dingen, de rest (veel!) ergert zich dood dat deze discussie steeds weer gevoerd moet worden.


Je kunt er tegenwoordig niet meer omheen deze topics op dit webhosting forum. Want daarvoor zijn we hier toch?! Webhosting...

Ik erger me hier dood aan, want eigenlijk is dit een redelijk onzinnige discussie. Zelf vind ik het rechtvaardig dat er hard opgetreden wordt tegen hele onzinnige posts. Dat dit soms iets te hard gebeurd, kan ik niet ontkennen, maar de moderators moeten ook een balans zoeken tussen dingen die wel en die niet kunnen. Misschien moeten we ze daarom de tijd geven om het nieuwe punten systeem wat te ontdekken. Dat er in het begin iets te snel punten uitgedeelt zijn, hebben ze misschien ook van geleert....

Wel vind ik het beangstigend dat je voor elke post die je neerzet, misschien wel een puntje krijgt. Maar hierdoor neem je wel meer de tijd om een goede post neer te zetten en kraam je geen onzin uit. Ik lees net bijvoorbeeld iemand die zegt:


Ik reageer hier morgen op.

Zoiets vind ik het toppunt van onzinnig, want we zien toch vanzelf wanneer je reageert. :(
Verder denk ik dat je goed moet kijken in welk forum je hard optreedt. In het lounge forum vind ik dat je best extreem loze discussie mag voeren, en de reacties niet altijd even serieus hoeven te zijn... ontspanning heb je ook nodig.

Ik denk dat we gewoon allemaal even moeten bedenken waarom we hier komen: in de eerste plaatst om informatie uit te wisselen over ons werk of hobby: webhosting. Om de informatie in goede banen te leiden heb je moderators nodig en ik vind dat die het recht hebben om hard op te treden als het een zooitje op het forum wordt! Maar om daar als leden dan zo'n nationale ramp van te maken, dat vind ik te ver gaan.

Natuurlijk denk ik dat je als moderator wel moet blijven bedenken dat je niet almachtig bent, maar iemand bent die eigenlijk in dienst is van iedereen die hier rondloopt en vrijwillig een handje helpt om de discussie te leiden. En zouden wij daar eigenlijk niet dankbaar voor moeten zijn?!?!

Grumpy
19/03/04, 14:39
Origineel geplaatst door RonZo
Wanneer je een publiek toegangkelijk forum hebt waar alle soorten meningen in voorbij komen dan kun je ook wachten op commentaar.
Echter jullie mening is heilig en daarmee basta.

Een forum is een discussieplatform. Dan moet een discussie in redelijke aard ook mogelijk zijn. Een forum waar enig kritiek onmiddelijk wordt bestraft met punten aan de uitter en het betreffende topic daarna direct wordt gesloten is geen forum maar een internetionele dictatuur.

Als het goed onderbouwde kritiek zou zijn, zou ik er niet eens problemen mee hebben.

Maar goed, eerst dit.
Een forum hoeft geen regels te hebben. Ook een puntensysteem bij waarschuwingen hoeft er niet te zijn. Echter kunnen de mensen hier zich niet gedragen en zijn er dus wel regels en een puntensysteem.

Er staat duidelijk wat wel en wat niet mag. De "admods" zoals Ronzo ze noemt, houden niet zo van streng zijn, punten geven en bannen. Dus gebruikers krijgen niet voor alle posts die tegen de regels zijn een waarschuwing.
Het resultaat is dat steeds meer en meer mensen de regels aan hun laars lappen.

Een voorbeeld daarvan is de off-topic regel. Die is er al de hele tijd maar het gebeurde zelden dat iemand daar een waarschuwing voor kreeg. Af en toe off-topic moet kunnen op een forum, maar zoals het hier gebeurde zaten vrijwel alle topics vol met onzin.

Los daarvan zijn er een aantal die in het verleden die terecht waarschuwingen hebben gekregen en om de bepaalde tijd opent er 1 weer een topic met de vraag of de punten vermindert kunnen.
Het antwoord is Nee en het zal ook Nee blijven.

Als men zich aan de regels houdt, zal men geen waarschuwingspunten krijgen.

Zo simpel is het, en het heeft verder niets te maken met streng zijn, dictator spelen, vijandigheid.

Op een gegeven moment was de maat vol. We plaatsen netjes een mededeling om de gebruikers te laten weten dat het genoeg is geweest en dat we nu strenger gaan ingrijpen.
Wat doen een aantal? Gewoon doorgaan. Dan vraag je gewoon om waarschuwingspunten.

Vervolgens opent men verschillende topics over punten, en zelfs topics die niet over de punten gaan eindigen in een klaagtopic over punten.
En dat terwijl nadrukkelijk is gezegd dat dat niet de bedoeling is.

Als je die punten onterecht had gekregen, ok, dan kan ik me daarbij nog iets voorstellen. Maar nee, die waarschuwingen zijn terecht gegeven. Men ging de fout in en kreeg een waarschuwing. Be a man en accepteer je fout.



Een punt is een punt, terecht is terecht. Maar als jij punten uitdeelt heb ik altijd zo mijn twijffels er over of het wel terrecht is. En daar gaat het mij echt niet om die ene flutpunt die ik heb staan hoor. Ik lurk nogal wat en zie dan dingen voorbij komen waardoor ik diep triest mijn hoofd schud.
Mag je eens laten zien wat je bedoelt.
Wist je dat foute posts vaak gewijzigd worden door de mod?



Daarnaast heb je overigens de onhebbelijke gewoonte om soms posts, zonder enig commentaar of opmerking, aan te passen of te verwijderen en sterker nog het te doen voor komen alsof de poster zelf het bericht heeft aangepast.
Gewoonte? Erm.. hoe weet jij nou dat ik dat doe? Als ik niets laat merken dan weet jij dat toch ook niet?

Maar goed. Ik voorzie al mijn edits met "Grumpy-edit" in het rood. Al vanaf mijn eerste wijziging sinds ik mod ben. Andere mods op Rik na, kunnen dat bevestigen.
Ik kan me echter 1 incident herinneren toen ik dat vergeten was en dat is precies de post die jij bedoelde met "alsof de poster zelf het bericht heeft aangepast". Dat was niet eens mijn bedoeling.

Mensen die terecht klagen? Ik pik zomaar een aantal mensen uit:

The Postman.
5 punten die hij nog van een vorige account had "con-net". Gekregen van Robbert : Opdringerig gedrag (aanbieden / adverteren)
2 punten van mij voor een onbeschofte off-topic reactie.
en laatst nog 2 punten omdat hij over punten zeikte en ook een ongelofelijke off-topic opmerking maakte.

Schaap.
Post regelmatig onbeschofte berichten.
4 punten voor een post waarin hij iemand uitschold.
Vervolgens ergens anders weer 2 punten voor schelden.
En ja hoor, pas geleden weer 2 punten voor schelden.

Keuningen.
2 punten toen hij buiten de advertentie fora's het toch nodig vond om een aanbieding te doen.
Laatst een punt van Rik voor off-topic posten.
Verder moet ik erbij zeggen dat Keuningen vaker op het randje balanceert van waarschuwing/geen waarschuwing. Nu we als mod's ook 1 punt kunnen geven zal hij vaker waarschuwingen gaan zien als hij zo doorgaat.

Carl<n-media>
2 punten van Robbert voor adverteren zonder bedrijfsnaam.
2 keer een punt van mij voor onzinnig posten.

DennisCitus.
Hmm appart geval. :)
Deze herinner ik mij nog goed.
Hij had op een dag op vrijwel elke aanvraag een aanbieding gedaan in het advertentieforum.
5 punten. TS zei geen Plesk, wat doet DennisCitus? Juist.. Plesk aanbieden.
5 punten. DennisCitus deed een aanbieding die niet aan de eisen van de TS voldeed. Bovendien had de TS al een host gevonden!
2 punten. TS zei geen reselleraanbiedingen.... je raadt het al..
5 punten. In een Speciale Aanbieding mogen er max 5 verschillende aanbiedingen staan. DennisCitus stopte maar liefst 16 in.
En laatst nog een punt voor het zeiken over zn punten.

Headout.
2 punten. Iemand vroeg om een aanbieding, hij kraakt het af.
Vervolgens stuurt hij verschillende dingen via PM. Hij vraagt eerst waarom hij die punten heeft gekregen. Ik leg het uit. "Wat een onzin antwoord, weet je niets beters te verzinnen?". Ik leg het nog een keer uitgebreider uit en zeg daarbij dat zijn toon mij niet niet aanstaat.
"Pfff, omdat jij mod bent? Kan je de discussie niet winnen en ga je je mod mogelijkheden uitbuiten?"
Er was geen discussie. Hij maakt fout, krijgt 2 punten. Voor die laatste reactie kreeg hij er 8 bij.

The mazter
Dit is ook een grappig geval.
2 punten voor spammen. Hele tijd terug.
6 punten voor flamen van superior-is
Laatst een punt voor onzinnig posten 8 punten voor het beledigen van mods. Verder maakt hij vaker onbeschofte opmerkingen.
Verder, na die paar klaagtopics van de week, ging hij al zijn posts vanaf het begin editten naar "...". Ongeveer de helft van zn ruim 1000 posts heeft hij zitten te vervangen met stipjes. :)

Koster
2 punten van Robbert voor het verzieken van een thread
2 punten van mij voor onbeschoft gedrag.


Dat zijn een paar mensen die zo zitten te klagen. Is het gek dat de klaagtopics steeds gesloten worden?

3 klaagtopics gingen over the mazter.
1 ging over sponsorforum die eindigde met klachten van schaap.
1 was van Carl<n-media>, met reacties van DennisCitus en Koster.
1 was een topic van Plugininfo over het verbeteren van het forum. Clearhosting moest zonodig weer over punten beginnen. Hij heeft trouwens 2 keer punten gekregen voor dezelfde reden. Robbert gaf hem punten voor geen netwerk informatie. Die punten heeft hij dus niet gekregen voor vragen om soepeler te zijn.

Er wordt alleen maar geklaagd. Er staan geen goede argumenten in. Zelfs de feiten kloppen vaak niet. Daar valt geen discussie mee te voeren.


Oplossing? Die paar gebruikers die steeds maar weer zitten te zeiken, moeten zich gewoon aan de regels houden. Wij admods hoeven niet streng op te treden als jullie je netjes gedragen.

Blijven ze doorgaan? Dan zullen ze snel geband worden. Serieuze mensen die over hosting willen praten zijn hier van harte welkom. Mensen die zich niet aan de regels houden en constant zeiken zien we liever weggaan.

Dus gedraag je, of ga weg.

Grumpy
19/03/04, 14:44
Origineel geplaatst door Flydesign.nl

Zoiets vind ik het toppunt van onzinnig, want we zien toch vanzelf wanneer je reageert. :(

Dat was ver van onzinnig. :)
Ik had geen tijd om daar op in te gaan. Maar wilde wel reageren. Domenico kennende, had de topic op slot gedaan voordat ik terug was.

Het was een hint richting de mods dat deze voorlopig open moest blijven en een hint richting Ronzo en andere gebruikers dat er in zo'n topic wel interesse is. ;)

ThePostman
19/03/04, 14:53
Het valt mij op dat ik in elke topic waar het over het klagen op het forum weer voorkom. Bij het vorige topic waar het over de kwaliteit van het forum ging werd mijn naam 2 maal genoemd en nu nogmaals. Ik geloof niet dat ik zo super veel fout doe...maar die indruk krijg ik hierdoor wel. Maar ja zal wel aan mij liggen, letterijk.

Overigens vind ik dat alleen Grumpy iets te streng is wat betreft het punten geven, niet dat dit zo heel erg is. Uiteindelijk zal men toch wel wat rustiger posten, dus geen onzin. Ik merk het bij mezelf ook, ik had me voorgenomen om in dit topic niet te posten, helaas mocht het niet zo zijn. Aangezien ik boven aan de lijst sta die Grumpy gaf...

®on
19/03/04, 15:15
Origineel geplaatst door Grumpy

Headout.
2 punten. Iemand vroeg om een aanbieding, hij kraakt het af.
Als je dan toch stukken tekst gaat publiceren uit privéberichten, wil je dan wel volledig zijn?

Feit: er werd geen aanbieding gevraagd, er werd een sponsorverzoek gedaan (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=211776#post211776).
Nog een feit: ik heb begin dit jaar al eens wat opmerkingen neergezet over regels voor sponsoraanvragen (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37779). Mag ik reden hebben om me aan zoiets te irriteren als daar zo laks en langzaam tegen op getreden wordt?

Origineel geplaatst door Grumpy

Er wordt alleen maar geklaagd. Er staan geen goede argumenten in. Zelfs de feiten kloppen vaak niet. Daar valt geen discussie mee te voeren.
:rolleyes:

Koster
19/03/04, 16:27
Origineel geplaatst door Grumpy

Koster
2 punten van Robbert voor het verzieken van een thread
2 punten van mij voor onbeschoft gedrag.
ieder z'n mening dan maar ;)
Ik zal ophouden met hier te discussieren, want het heeft toch geen nut.

Als klapper op de vuurpijl nog een laatste vraag: krijgt Rik ook nog 2 starfpunten voor het plaatsen van een aanbieding in een verkeerd topic? Krijgt hij nog 4 punten voor het tot 3x toe wijzigen van zijn advertentie? Krijgt hij ook nog bonuspunten voor het niet vermelden van verplichtte gegevens? Of krijg ik bonuspunten en een grote mond omdat IK en matzer hier een keurige opmerking over maakten tegen Rik, en ik nog eens asociale pb/emails toekregen?

Ook al ben je een admin/moderator, als je aanbiedingen wilt doen moet je je aan dezelfde regels houden als alle andere mensen die aanbiedingen doen.

Grumpy
19/03/04, 17:43
@ The Postman.
De volgorde van die lijst was random.
Het is goed dat je door hebt dat er een aantal zijn die je postgedrag niet zo waardeerde. Het gaat de laatste tijd een stuk beter.
(Alles wat "te" is, is nooit goed. ;) Ik kan af en toe wel streng zijn ja. Had ik ook aangegeven voordat ik mod werd.)

@ headout
aanbieding: het aanbieden
aanbieden: iets (kosteloos) ter beschikking van iemand stellen

Sponsorverzoek. Dus hij verzoekt/vraagt naar een aanbieding.
Hetzelfde dus.

Je mag je aan die aanvragen irriteren, maar dat doe je niet door zulke verzoeken af te kraken. Houd het voor je, of posts iets in het feedbackforum. Laks? Nee op dat moment was het nog toegestaan sponsorverzoeken te doen.
Maar goed, dat forum inmiddels gesloten.

@Koster.
Ik heb geen aanbieding van Rik gezien in een verkeerd forum.
Wijzigen van zijn advertentie heb ik ook niet gezien.
Tot zover ik weet heeft hij de verplichte info vermeld.
Keurig zal ik jullie opmerkingen niet echt kunnen noemen.

Er is niets mis. Zelfs al zou een mod iets verkeerds hebben geplaatst, zou je hem een PM kunnen sturen. "Zeg, die en die post, misschien had je beter ... ... in plaats van ... ... kunnen zetten".

Dat is beter dan een houding zovan "Hey mod, geef jezelf punten. Je houdt je ook niet aan de regels."

Bovendien kunnen mods geen waarschuwingspunten krijgen.


Zie dit:
1. Admin/Eigenaar (Domenico)
2. Moderators (Grumpy, Rik, RobbertC, Superior-IS)
3. Bezoekers (de rest)

Domenico is de eigenaar. Hij neemt de beslissingen. Hij staat boven de moderators en bepaalt wie de moderators zijn. De moderators zijn bezoekers met extra privileges. Moderaters staan boven de bezoekers. Bezoekers gehoorzamen moderators en gaan niet moderators vertellen hoe zij te werk moeten gaan. Net zoals moderators de admin gehoorzamen en niet vertellen hoe de admin zijn werk moet doen. Basic rules.
Zelfs al zou Domenico morgen iedereen van dit forum bannen. Zip it.:X
Hij is de eigenaar. Het is zijn goed recht.

Ik wil hier mee niet zeggen dat de admin/mods zich niet aan de regels hoeven te houden. Het is echter not-done dat bezoekers de admins en mods vertellen hoe ze het moeten doen.

RonZo
19/03/04, 18:24
Het is echter not-done dat bezoekers de admins en mods vertellen hoe ze het moeten doen.
Maar bezoekers kunnen je wel vertellen hoe je het zou kunnen doen. Bijvoorbeeld dat je niet telkens in de stress moet schieten als jullie eens commentaar krijgen. Vergeet niet, kritiek kan ook opbouwend zijn. Maat het lijkt er toch wel sterk op dat jullie geen enkele vorm van kritiek of commentaar dulden. En het zieligste is dan nog dat niemand minder dan de forumbaas iemand onderuit probeert te halen door te verwijzen naar diens sig en voor het gemak ook nog maar even enkele woorden uit de VanDale-Online haalt om deze er fijntjes in te wrijven.
Er staat toch duidelijk:


WebHostingTalk Suggestie and Feedback
Heeft uw enige commentaar, vragen en/of suggesties dan kunt uw ze in dit forum kwijt.

:X

Overigens ben ik dit topic niet begonnen om te zeuren over al dan niet terecht uitgedeelde punten. Die topics zijn er al genoeg geweest. Maar wie begint er uitgerekend weer over punten te beppen en daarmee weer een hele hoos over zich heen krijgend? Juist jah..., een admod :O

Schaap
19/03/04, 18:35
Schaap.
Post regelmatig onbeschofte berichten.
4 punten voor een post waarin hij iemand uitschold.
Vervolgens ergens anders weer 2 punten voor schelden.
En ja hoor, pas geleden weer 2 punten voor schelden.


Die 4 punten waren inderdaad wel rechtvaardig.

Wat jullie mods nu doen is alle Oldtimers wegwerken, maar eigenlijk beseffen jullie niet hoe belangerijk ze zijn in de wht-gemeenschap.

Dus: Grumpy en misschien ook andere mods:
Stop met je te verschuilen achter je punten knopje, andere forums werken niet met dit systeem en draaien ook goed (Zie HHO )

Is er iets verkeerd met de europeanen ofzo? Is het dat? Zijn wij Belgen/Nederlanders gewoon extra lastig? Ik snap het echt niet meer.


Ik stel voor dat de mods gewoon weer "regeren" zoals vroeger. De laatste tijd wordt er gewoon met punten naar iedereen zijn kop gesmeten.

m.a.w: Doe wat U niet laten kan en U zult een gelukkig man worden.

ThePostman
19/03/04, 18:54
Origineel geplaatst door Schaap


Die 4 punten waren inderdaad wel rechtvaardig.

Wat jullie mods nu doen is alle Oldtimers wegwerken, maar eigenlijk beseffen jullie niet hoe belangerijk ze zijn in de wht-gemeenschap.

Dus: Grumpy en misschien ook andere mods:
Stop met je te verschuilen achter je punten knopje, andere forums werken niet met dit systeem en draaien ook goed (Zie HHO )

Is er iets verkeerd met de europeanen ofzo? Is het dat? Zijn wij Belgen/Nederlanders gewoon extra lastig? Ik snap het echt niet meer.


Ik stel voor dat de mods gewoon weer "regeren" zoals vroeger. De laatste tijd wordt er gewoon met punten naar iedereen zijn kop gesmeten.

m.a.w: Doe wat U niet laten kan en U zult een gelukkig man worden.

Ik denk dat de meerderheid pas geleden ermee eens wat dat er strenger opgetreden moest worden. Vooral op clan aanvragen, en natuurlijk een klein tikje spam. Misschien is het de mods wat naar het hoofd gestegen maar als elke member een beetje geleerd wel gedrag hier wordt getolereerd en welke niet. Persoonlijk heb ik dit al goed door en doe ook wat rustiger aan. Meer lezen en beter onderbouwende meningen en suggesties posten heeft ieder veel meer aan. Een beter forum begint bij jezelf. :)

Schaap
19/03/04, 19:05
Ik denk dat de meerderheid pas geleden ermee eens wat dat er strenger opgetreden moest worden. Vooral op clan aanvragen, en natuurlijk een klein tikje spam. Misschien is het de mods wat naar het hoofd gestegen maar als elke member een beetje geleerd wel gedrag hier wordt getolereerd en welke niet. Persoonlijk heb ik dit al goed door en doe ook wat rustiger aan. Meer lezen en beter onderbouwende meningen en suggesties posten heeft ieder veel meer aan. Een beter forum begint bij jezelf.


Zal er in de toekomst rekening mee houden. Wat als we nu allemaal eens een groepsknuffel doen en alles vergeven?

Grumpy
19/03/04, 19:21
Origineel geplaatst door RonZo
Maar bezoekers kunnen je wel vertellen hoe je het zou kunnen doen.
Dat doe je niet door mods uit te maken voor dictatortje.


Origineel geplaatst door RonZo
Vergeet niet, kritiek kan ook opbouwend zijn. Maat het lijkt er toch wel sterk op dat jullie geen enkele vorm van kritiek of commentaar dulden.

Overigens ben ik dit topic niet begonnen om te zeuren over al dan niet terecht uitgedeelde punten. Die topics zijn er al genoeg geweest. Maar wie begint er uitgerekend weer over punten te beppen en daarmee weer een hele hoos over zich heen krijgend? Juist jah..., een admod :O
Het ging jou om het commentaar geven.
Nogmaals, het is niet dat wij hier geen kritiek of commentaar dulden. Er is echter geen sprake van opbouwend kritiek in de afgelopen topics die gesloten zijn. Die topics gingen over punten dus het is ook niet gek dat dat onderwerp erbij wordt gehaald.


Bekijk de post van Schaap hierboven.
Oldtimers wegwerken. Dit is niet correct. We werken niemand weg. We passen de regels strenger toe waarbij punten worden uitgedeeld.
Er is geen verband tussen mensen die waarschuwingspunten krijgen en de tijdsduur van iemand's lidmaatschap van dit forum.

De reacties van mensen waarvoor waarschuwingen gegeven worden zijn niet gewild. Ze hebben geen positieve waarde voor het "WHT-gemeenschap".

"Andere forums werken niet met dit systeem en draaien ook goed."
Drogreden

(Wat is HHO eigenlijk?)

Europeanen? Nog een drogreden. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken.


We krijgen hier kritiek in zulke vormen. Slecht onderbouwt, vol drogredenen, onjuiste "feiten". Niet bepaald de juiste manier om discussies te voeren.

Grumpy
19/03/04, 19:22
Origineel geplaatst door Schaap
Zal er in de toekomst rekening mee houden. Wat als we nu allemaal eens een groepsknuffel doen en alles vergeven?
Daar zeg je wat. Domenico heeft waarschijnlijk binnenkort een leuke verrassing voor jullie.

ThePostman
19/03/04, 19:47
Origineel geplaatst door Schaap


Zal er in de toekomst rekening mee houden. Wat als we nu allemaal eens een groepsknuffel doen en alles vergeven?

Ja inderdaad, zand erover. Alle punten die zijn gegeven zijn gegeven. Wat gebeurt is, is gebeurt. Klaar, zand erover...!

Dus geen loze discussies meer voeren over mods of admins. Lief zijn ;)


Origineel geplaatst door Grumpy

Daar zeg je wat. Domenico heeft waarschijnlijk binnenkort een leuke verrassing voor jullie.

Verklaar je nader...

RobbertC
19/03/04, 19:55
ver·ras·sing (de ~ (v.), ~en)
1 het verrassen
2 iets wat onverwacht komt
3 verwondering => verbazing
bron: www.vandale.nl

:D

ThePostman
19/03/04, 19:57
Origineel geplaatst door RobbertC

:D

Hehe, maar waarom een verassing?

RobbertC
19/03/04, 20:01
Er staat ook nog waarschijnlijk. We hebben al weer veel te veel gezegd.

ThePostman
19/03/04, 20:03
Origineel geplaatst door RobbertC
Er staat ook nog waarschijnlijk. We hebben al weer veel te veel gezegd.

Haha doe dat dan niet ;) Maar ik hoor nog niemand over het plan om alles te vergeten en vergeven...

Koster
19/03/04, 20:05
Origineel geplaatst door The Postman


Haha doe dat dan niet ;) Maar ik hoor nog niemand over het plan om alles te vergeten en vergeven... *hug ;)

Schaap
19/03/04, 20:14
Europeanen? Nog een drogreden. Dat heeft hier helemaal niets mee te maken.


iro·nie (de ~ (v.))
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen


Dat doe je niet door mods uit te maken voor dictatortje.

dic·ta·tor (de ~ (m.), ~en/~s)
1 staatshoofd dat alle macht aan zich getrokken heeft => despoot
2 opperbevelhebber in het oude Rome die in tijden van nood voor zes maanden werd aangesteld
3 potentaat, heerszuchtig persoon

Wanneer je bezig was met puntjes geven en topic'jes sluiten naar hartelust had ik wel de indruk dat je een "heerszuchtig persoon" was ja..

Mijn mening natuurlijk.

FSCJasper
19/03/04, 20:17
Persoonlijk heb ik nooit problemen gehad met de mods, die punten heb ik ook vroegers gekregen( weet niet meer in welke topics of iets dergelijks ) , en vind het ook niet erg dat ze strenger gaan optreden. Maar ben eens met alles vergeten en vergeven,en hopelijk dat er in de toekomst niet meer zo'n topics komen :)

Rik
19/03/04, 20:22
Origineel geplaatst door Koster
De quote uit zijn eigen sig en die 2 zaken uit het woordenboek, lijkt me een beetje een flame als afsluiter. Hoe kan je nu iemand een constructieve discussie toewensen op deze manier? Beetje flauw hoor.

Ik weet dat jullie er gek van worden, maar zoals ik het zie zijn er 2 opties:
* boze mod spelen: threads meteen sluiten, iedereen pissiger maken
* normaal volwassen meediscussieren en voor deze ene keer op het niveau van de bezoeker gaan zitten ipv je duidelijk erboven te stellen.

Optie 1 deden jullie tot nu, kijk wat er gebeurde. Misschien tijd voor optie 2 en de mensen die WHT daqelijks bezoeken ook eens dankbaar zijn dat ze toch elke dag weer komen??

WOW.... pardon ??

Ik denk dat de Mod's hier HEEL goed in staat zijn om volwassen discussies te voeren, kijk voor de gein naar het aantal van onze posts !!

Het enige waar wij GEK van worden is dat wij hier door een paar figuren de laatste maanden ineens ZWAAR Gestapo moeten spelen !

Optie 1) ZORG DAT HET GEEN ZOOI WORDT !!! (JULLIE DUS)
Optie 2) NIET NA ELKE SLUITING WEDEROM EEN ZINLOZE DISCUSSIE !!!

Ik vindt het raar dat je zegt dat wij voor één keer op het niveau van de "bezoeker" moeten gaan zitten, zitten hier vrijwel allemaal op zelfde niveau... dat jij dit zo zegt doet me denken aan hokjesgeest...

Zo van "de Mods denken hoger te staan" (Belachelijk, maar goed)
of "ze zien de hosters als lomp volk" ....jongen, denk goed na voor je wat neerzet, je hebt me in mijn hart geraakt !!!!

Ik hoop, en ik WEET dat 90% hier op het forum er gelukkig anders over denkt !


Het zou al HEEL veel schelen als jullie allemaal uit elkaars aanbiedingen wegbleven, dat maar als regel stellen dan ?


//edit: ik ben goed in staat om te kappen met Modden zodat ik weer normaal toekom aan het helpen en adviseren van mensen, want dat plezier dat ik had in het forum hebben jullie al mooi afgepakt met aan paar lui ;)
THNX !

//edit 2: voor de gene die het niet hebben meegemaakt, ikzelf had al ruim 1200 posts zonder ook maar 1 punt te krijgen, voordat ik Mod was ;) dus het kan wel hoor.....

Koster
19/03/04, 21:06
Ha die Rik, kalm blijven en ook de rest effe lezen ;)
Mijn enige commentaar op jou is hoe jij je gedroeg toen je die foute advertentie plaatste. Verder alles ok hoor, rustig blijven :)

Grumpy
19/03/04, 21:25
Koster leest ook niet? Er is geen foute advertentie.

Koster
19/03/04, 22:05
Origineel geplaatst door Grumpy
Koster leest ook niet? Er is geen foute advertentie. haha, nu niet meer nee ;)

Rik schreef:
Hoi Stijn,

Ik moet je meteen gelijk geven, was wat "gehaast" in het posten, had vollediger moeten zijn, had het achteraf willen aanpassen, maar dan had ik weer 10 opmerkingen gekregen over het aanpassen van een advert, wat ook weer terecht zou zijn.
Al met al heb zel;fs ik vandaag een lesje gehad ;)

Mvg Rik

Kijk, en dat vind ik aardig, rik, toffe gast :)

Rik
19/03/04, 22:08
Origineel geplaatst door Koster
haha, nu niet meer nee ;)

Rik schreef:
Hoi Stijn,

Ik moet je meteen gelijk geven, was wat "gehaast" in het posten, had vollediger moeten zijn, had het achteraf willen aanpassen, maar dan had ik weer 10 opmerkingen gekregen over het aanpassen van een advert, wat ook weer terecht zou zijn.
Al met al heb zel;fs ik vandaag een lesje gehad ;)

Mvg Rik

Kijk, en dat vind ik aardig, rik, toffe gast :)


Nou dan... waarom dan TOCH doorgaan, ik probeer het via PM gewoon op te lossen, maar op één of andere manier gaat het om andere dingen blijkbaar.... en ik moet zeggen dat ik dat vrij zwak vindt ;)

RonZo
19/03/04, 22:30
Origineel geplaatst door Grumpy
Koster leest ook niet? Er is geen foute advertentie.
Grumpy zegt het goed.... Er is geen foute advertentie.
Maar die was er wel. Ook ik heb 'm gezien (alleen niet op gereageerd op dat moment). Sans Rancune Rik.
Kijk.., als ik wat aanpas in mijn post dan zie je dat er wat gewijzigd is.
Admods kunnen posts wijzigen zonder zichtbare tekenen. En daar zit 'm nou net de kneep. Daar kunnen forumleden dus boos over worden omdat ze in de maling worden genomen of niet snappen wat er gebeurt.
Je kunt beter open en eerlijk zijn dan wat achterkamertjes zaken uit halen. Toch?
Wees nou toch eens eerlijk tegenover de forumleden hier en probeer eens te zeggen: "Tja misschien heb je wel gelijk en heb ik het misschien niet helemaal goed beoordeeld of aangepakt". Doe eens een stapje terug, niets is onherroepelijk. Dat is alleen de dood :p

Rik
19/03/04, 22:32
Origineel geplaatst door RonZo

Grumpy zegt het goed.... Er is geen foute advertentie.
Maar die was er wel. Ook ik heb 'm gezien (alleen niet op gereageerd op dat moment). Sans Rancune Rik.
Kijk.., als ik wat aanpas in mijn post dan zie je dat er wat gewijzigd is.
Admods kunnen posts wijzigen zonder zichtbare tekenen. En daar zit 'm nou net de kneep. Daar kunnen forumleden dus boos over worden omdat ze in de maling worden genomen of niet snappen wat er gebeurt.
Je kunt beter open en eerlijk zijn dan wat achterkamertjes zaken uit halen. Toch?
Wees nou toch eens eerlijk tegenover de forumleden hier en probeer eens te zeggen: "Tja misschien heb je wel gelijk en heb ik het misschien niet helemaal goed beoordeeld of aangepakt". Doe eens een stapje terug, niets is onherroepelijk. Dat is alleen de dood :p

HO !!!

Ik heb juist NIETS aangepast aan mijn advert, dat mag namelijk niet !

Dat is wat ik in die PM aan Koster ook zeg !
De advert stond in het verkeerde forum, dat is wat anders...

RonZo
19/03/04, 22:36
Origineel geplaatst door The Postman

Maar ik hoor nog niemand over het plan om alles te vergeten en vergeven...
Goed plan. Nu maar hopen dat de admods er ook wat voor voelen want anders wordt het nooit wat.

Rik
19/03/04, 22:37
Origineel geplaatst door RonZo

Goed plan. Nu maar hopen dat de admods er ook wat voor voelen want anders wordt het nooit wat.

Als jullie nu even een beetje geduld hebben, we zijnmet een heel team, en niety altijd allemaal tegelijk online ;)
Geduld is een schone zaak....

RonZo
19/03/04, 22:38
Origineel geplaatst door Rik


HO !!!

Ik heb juist NIETS aangepast aan mijn advert, dat mag namelijk niet !

Dat is wat ik in die PM aan Koster ook zeg !
De advert stond in het verkeerde forum, dat is wat anders...
Zoals ik al zei Rik "Sans Rancune".

RonZo
19/03/04, 22:41
Origineel geplaatst door Rik


Als jullie nu even een beetje geduld hebben, we zijnmet een heel team, en niety altijd allemaal tegelijk online ;)
Geduld is een schone zaak....
Dan ga ik nu ff met de voetjes op de bank geduld zitten uit te oeffenen ;)

ThePostman
19/03/04, 23:15
Origineel geplaatst door RonZo

Dan ga ik nu ff met de voetjes op de bank geduld zitten uit te oeffenen ;)

Ik had het ook gedaan als ik tijd had. Oftwel ik wil best wat geduld opbrengen.

Keuningen
20/03/04, 01:56
Origineel geplaatst door Grumpy

Als het goed onderbouwde kritiek zou zijn, zou ik er niet eens problemen mee hebben.

Maar goed, eerst dit.
Een forum hoeft geen regels te hebben. Ook een puntensysteem bij waarschuwingen hoeft er niet te zijn. Echter kunnen de mensen hier zich niet gedragen en zijn er dus wel regels en een puntensysteem.

Er staat duidelijk wat wel en wat niet mag. De "admods" zoals Ronzo ze noemt, houden niet zo van streng zijn, punten geven en bannen. Dus gebruikers krijgen niet voor alle posts die tegen de regels zijn een waarschuwing.
Het resultaat is dat steeds meer en meer mensen de regels aan hun laars lappen.

Een voorbeeld daarvan is de off-topic regel. Die is er al de hele tijd maar het gebeurde zelden dat iemand daar een waarschuwing voor kreeg. Af en toe off-topic moet kunnen op een forum, maar zoals het hier gebeurde zaten vrijwel alle topics vol met onzin.

Los daarvan zijn er een aantal die in het verleden die terecht waarschuwingen hebben gekregen en om de bepaalde tijd opent er 1 weer een topic met de vraag of de punten vermindert kunnen.
Het antwoord is Nee en het zal ook Nee blijven.

Als men zich aan de regels houdt, zal men geen waarschuwingspunten krijgen.

Zo simpel is het, en het heeft verder niets te maken met streng zijn, dictator spelen, vijandigheid.

Op een gegeven moment was de maat vol. We plaatsen netjes een mededeling om de gebruikers te laten weten dat het genoeg is geweest en dat we nu strenger gaan ingrijpen.
Wat doen een aantal? Gewoon doorgaan. Dan vraag je gewoon om waarschuwingspunten.

Vervolgens opent men verschillende topics over punten, en zelfs topics die niet over de punten gaan eindigen in een klaagtopic over punten.
En dat terwijl nadrukkelijk is gezegd dat dat niet de bedoeling is.

Als je die punten onterecht had gekregen, ok, dan kan ik me daarbij nog iets voorstellen. Maar nee, die waarschuwingen zijn terecht gegeven. Men ging de fout in en kreeg een waarschuwing. Be a man en accepteer je fout.



Mag je eens laten zien wat je bedoelt.
Wist je dat foute posts vaak gewijzigd worden door de mod?


Gewoonte? Erm.. hoe weet jij nou dat ik dat doe? Als ik niets laat merken dan weet jij dat toch ook niet?

Maar goed. Ik voorzie al mijn edits met "Grumpy-edit" in het rood. Al vanaf mijn eerste wijziging sinds ik mod ben. Andere mods op Rik na, kunnen dat bevestigen.
Ik kan me echter 1 incident herinneren toen ik dat vergeten was en dat is precies de post die jij bedoelde met "alsof de poster zelf het bericht heeft aangepast". Dat was niet eens mijn bedoeling.

Mensen die terecht klagen? Ik pik zomaar een aantal mensen uit:

The Postman.
5 punten die hij nog van een vorige account had "con-net". Gekregen van Robbert : Opdringerig gedrag (aanbieden / adverteren)
2 punten van mij voor een onbeschofte off-topic reactie.
en laatst nog 2 punten omdat hij over punten zeikte en ook een ongelofelijke off-topic opmerking maakte.

Schaap.
Post regelmatig onbeschofte berichten.
4 punten voor een post waarin hij iemand uitschold.
Vervolgens ergens anders weer 2 punten voor schelden.
En ja hoor, pas geleden weer 2 punten voor schelden.

Keuningen.
2 punten toen hij buiten de advertentie fora's het toch nodig vond om een aanbieding te doen.
Laatst een punt van Rik voor off-topic posten.
Verder moet ik erbij zeggen dat Keuningen vaker op het randje balanceert van waarschuwing/geen waarschuwing. Nu we als mod's ook 1 punt kunnen geven zal hij vaker waarschuwingen gaan zien als hij zo doorgaat.

Carl<n-media>
2 punten van Robbert voor adverteren zonder bedrijfsnaam.
2 keer een punt van mij voor onzinnig posten.

DennisCitus.
Hmm appart geval. :)
Deze herinner ik mij nog goed.
Hij had op een dag op vrijwel elke aanvraag een aanbieding gedaan in het advertentieforum.
5 punten. TS zei geen Plesk, wat doet DennisCitus? Juist.. Plesk aanbieden.
5 punten. DennisCitus deed een aanbieding die niet aan de eisen van de TS voldeed. Bovendien had de TS al een host gevonden!
2 punten. TS zei geen reselleraanbiedingen.... je raadt het al..
5 punten. In een Speciale Aanbieding mogen er max 5 verschillende aanbiedingen staan. DennisCitus stopte maar liefst 16 in.
En laatst nog een punt voor het zeiken over zn punten.

Headout.
2 punten. Iemand vroeg om een aanbieding, hij kraakt het af.
Vervolgens stuurt hij verschillende dingen via PM. Hij vraagt eerst waarom hij die punten heeft gekregen. Ik leg het uit. "Wat een onzin antwoord, weet je niets beters te verzinnen?". Ik leg het nog een keer uitgebreider uit en zeg daarbij dat zijn toon mij niet niet aanstaat.
"Pfff, omdat jij mod bent? Kan je de discussie niet winnen en ga je je mod mogelijkheden uitbuiten?"
Er was geen discussie. Hij maakt fout, krijgt 2 punten. Voor die laatste reactie kreeg hij er 8 bij.

The mazter
Dit is ook een grappig geval.
2 punten voor spammen. Hele tijd terug.
6 punten voor flamen van superior-is
Laatst een punt voor onzinnig posten 8 punten voor het beledigen van mods. Verder maakt hij vaker onbeschofte opmerkingen.
Verder, na die paar klaagtopics van de week, ging hij al zijn posts vanaf het begin editten naar "...". Ongeveer de helft van zn ruim 1000 posts heeft hij zitten te vervangen met stipjes. :)

Koster
2 punten van Robbert voor het verzieken van een thread
2 punten van mij voor onbeschoft gedrag.


Dat zijn een paar mensen die zo zitten te klagen. Is het gek dat de klaagtopics steeds gesloten worden?

3 klaagtopics gingen over the mazter.
1 ging over sponsorforum die eindigde met klachten van schaap.
1 was van Carl<n-media>, met reacties van DennisCitus en Koster.
1 was een topic van Plugininfo over het verbeteren van het forum. Clearhosting moest zonodig weer over punten beginnen. Hij heeft trouwens 2 keer punten gekregen voor dezelfde reden. Robbert gaf hem punten voor geen netwerk informatie. Die punten heeft hij dus niet gekregen voor vragen om soepeler te zijn.

Er wordt alleen maar geklaagd. Er staan geen goede argumenten in. Zelfs de feiten kloppen vaak niet. Daar valt geen discussie mee te voeren.


Oplossing? Die paar gebruikers die steeds maar weer zitten te zeiken, moeten zich gewoon aan de regels houden. Wij admods hoeven niet streng op te treden als jullie je netjes gedragen.

Blijven ze doorgaan? Dan zullen ze snel geband worden. Serieuze mensen die over hosting willen praten zijn hier van harte welkom. Mensen die zich niet aan de regels houden en constant zeiken zien we liever weggaan.

Dus gedraag je, of ga weg.

Ik vind je reactie volkomen onterecht, vooral de toon geeft mij het idee van "wij zijn ongewenst", want die offtopic reactie was:

Een vraag die ik beantwoorde die aan een ander gesteld was, maar aangezien ik het antwoord wis zag ik er geen kwaad in om te antwoorden.

Ik heb volgens mij nog nooit concreet geadverteerd hier, hoogstens een keer prijsje genoemd. Ik heb dankzij/door middel van dit forum nog geen eurie winst gemaakt en zie daar ook weinig in.

De enigste transactie die ik via hier heb gedaan is nog niet eens betaald.

En ik snap ook niet waarom ik volgens jou dan ook op een randje balanceer, want ik geef naar mijn idee altijd simpele antwoorden en ben duidelijk waar nodig.

Keuningen
20/03/04, 02:06
Origineel geplaatst door Rik


HO !!!

Ik heb juist NIETS aangepast aan mijn advert, dat mag namelijk niet !

Dat is wat ik in die PM aan Koster ook zeg !
De advert stond in het verkeerde forum, dat is wat anders...

Even puur op de feiten lettend zou dan Rik ook een punt moeten hebben?

Ik wil hier niemand mee beledigen, maar het roept wel vragen bij mij op.

Rik
20/03/04, 11:22
Origineel geplaatst door Keuningen


Even puur op de feiten lettend zou dan Rik ook een punt moeten hebben?

Ik wil hier niemand mee beledigen, maar het roept wel vragen bij mij op.

Jongen, AUB, hoevaak wij wel niet iemands post moeten verplaatsen omdat hij perongeluk fout stond !
+ er is nog NOOT een punt door mij gegegevn als een post fout stond...


Waar moet ik punten voor hebben, omdat ik mijn post juist niet heb aangepast (zaols in de regels staat)..... ?

Keuningen
20/03/04, 11:25
Origineel geplaatst door Rik


Jongen, AUB, hoevaak wij wel niet iemands post moeten verplaatsen omdat hij perongeluk fout stond !
+ er is nog NOOT een punt door mij gegegevn als een post fout stond...


Waar moet ik punten voor hebben, omdat ik mijn post juist niet heb aangepast (zaols in de regels staat)..... ?

Sorry, daar heb ik 2 punten voor gehad, dus ik dacht dat iedereen daar punten voor kreeg.

Dit heb ik verkeerd begrepen. Daarvoor mijn excuus.

Rik
20/03/04, 11:29
Origineel geplaatst door Keuningen


Sorry, daar heb ik 2 punten voor gehad, dus ik dacht dat iedereen daar punten voor kreeg.

Dit heb ik verkeerd begrepen. Daarvoor mijn excuus.

OK amigo...

NOG 1 keer...

Ik had hem staan in "te koop aangeboden " (dat was het ook)
en hij moest naar "speciale hosting aanbiedingen..."

Punten waard ?


Om welke post gaat het bij jou waar je punten voor kreeg ?

Keuningen
20/03/04, 11:32
Als ik het goed heb heb ik een punt voor een "offtopic" reactie gekregen.

Ik gaf als distri van een product antwoord op de vraag van iemand die hij, omdat hij dacht dat maar 1 persoon het wist, deze aan deze persoon vraagde.

De andere 2 voor het zeggen wat de prijzen waren voor diensten in het algemeen volgens mij, want ik denk toch niet dat ik met mijn hostingprijzen hier maar 1 account zal verkopen.

Rik
20/03/04, 11:37
Origineel geplaatst door Keuningen
Als ik het goed heb heb ik een punt voor een "offtopic" reactie gekregen.

Ik gaf als distri van een product antwoord op de vraag van iemand die hij, omdat hij dacht dat maar 1 persoon het wist, deze aan deze persoon vraagde.

De andere 2 voor het zeggen wat de prijzen waren voor diensten in het algemeen volgens mij, want ik denk toch niet dat ik met mijn hostingprijzen hier maar 1 account zal verkopen.


Nou, dan heb je toch geen punten gekregen voor het fout plaatsen van een topic ??

Dat bedoel ik nou, je loopt gewoon te stangen...
Als je al jou posts gaat bekijken gaat 40% over punten en over "hoe slecht" de "pisvlekken" van een Mod's wel niet zijn...., 40% gaat over zaken die geen bal met hosting te maken hebben, en 20% een beetje...

Wat is nu precies het probleem, en waarom maak je je zo druk ?
Ik kan er geen BAL aan doen dat jij, en sommige anderen, zich blijkbaar niet altijd weten te gedragen.

Blijst staan, als een huis boven water, dat ik zelf bijvoorbeeld niet meer toekom aan het opweg helpen van mensen.... MEDE dankzij jou ;)

Keuningen
20/03/04, 11:56
Origineel geplaatst door Rik



Nou, dan heb je toch geen punten gekregen voor het fout plaatsen van een topic ??

Dat bedoel ik nou, je loopt gewoon te stangen...
Als je al jou posts gaat bekijken gaat 40% over punten en over "hoe slecht" de "pisvlekken" van een Mod's wel niet zijn...., 40% gaat over zaken die geen bal met hosting te maken hebben, en 20% een beetje...

Wat is nu precies het probleem, en waarom maak je je zo druk ?
Ik kan er geen BAL aan doen dat jij, en sommige anderen, zich blijkbaar niet altijd weten te gedragen.

Blijst staan, als een huis boven water, dat ik zelf bijvoorbeeld niet meer toekom aan het opweg helpen van mensen.... MEDE dankzij jou ;)

Rik ik denk dat wat je zegt niet echt klopt, maar dat zal mijn mening zijn.

Ik ben nog nooit ONDANKBAAR geweest dat het forum bestaat, alleen heb inderdaad wel is een suggestie gegeven. Maar altijd met de meest positieve bedoelingen.

Ook ben ik dankbaar voor de hulp die jij destijds met mijn businessplan hebt gegeven, laat daar geen twijfel over bestaan.

Ik vind geen ENKELE mod een "pisvlek" of whatever. Daarom vind ik het ook heel erg jammer dat jij of welke mod dan ook dat idee heeft.

Ik loop zekers niet te stangen, want dan zou ik me daar wel op richten. Daarom probeer ik altijd ook alles wat ik zeg te onderbouwen. Als ik zou willen stangen zou ik dat echt wel anders doen, maar ik zou geen reden weten waarom ik dat zou willen doen.

Ik zie dit forum gewoon als een leuke bezigheid, anders zou ik er niet zo veel tijd aanwezig zijn.

Ik hoop dat je in de toekomst een verschil kunt maken in het plaatsen van een ondoordachte reactie of het mensen onwaardig afzeiken/afkraken.

ThePostman
21/03/04, 03:47
Nu we toch lekker aan het mopperen zijn op het forum wil ik ook nog even een raadsel voorleggen. Wat valt jullie op aan dit topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48568

Ik erger me er dood aan...

Koster
21/03/04, 14:17
Origineel geplaatst door The Postman
Nu we toch lekker aan het mopperen zijn op het forum wil ik ook nog even een raadsel voorleggen. Wat valt jullie op aan dit topic:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48568

Ik erger me er dood aan... me too ;)

Rik
21/03/04, 18:01
Origineel geplaatst door Koster
me too ;)

Waar doelen jullie op dan ?
Dat hij sponsoring aanbied ?, doet hij toch zelf... en als er dan veel reacties komen is dat te verwachten lijkt me, zolang iets gratis is in Nederland ;)

ThePostman
21/03/04, 18:04
Origineel geplaatst door Rik


Waar doelen jullie op dan ?
Dat hij sponsoring aanbied ?, doet hij toch zelf... en als er dan veel reacties komen is dat te verwachten lijkt me, zolang iets gratis is in Nederland ;)

Ja oke, dat is allemaal oke. Maar kijk eens naar de post count van ieder die gereageerd heeft. Behalve de ts zelf.

Rik
21/03/04, 18:45
Origineel geplaatst door The Postman


Ja oke, dat is allemaal oke. Maar kijk eens naar de post count van ieder die gereageerd heeft. Behalve de ts zelf.

Daar moet ik je gelijk in geven, maar dat is iets dat je niet kunt tegenhouden, en dat hoeft ook niet.
Deze paar reageren toevallig hierop in hun eerste post, maar in alle soorten posts reageren mensen voor één keer... zeker de aanbiedingen.
We hebben hier ook met; de langs "surfende" consument, te maken die wel MOET registreren voordat ze kunnen reageren...
:)

ThePostman
21/03/04, 21:03
Origineel geplaatst door Rik


Daar moet ik je gelijk in geven, maar dat is iets dat je niet kunt tegenhouden, en dat hoeft ook niet.
Deze paar reageren toevallig hierop in hun eerste post, maar in alle soorten posts reageren mensen voor één keer... zeker de aanbiedingen.
We hebben hier ook met; de langs "surfende" consument, te maken die wel MOET registreren voordat ze kunnen reageren...
:)

Ja dat is dan ook wel weer zo. Maar toch is het irritant dat mensen hier komen, posten en nooit meer terug komen. Dan verwachten ze nog serieus genomen te worden ook met al die spelfouten en de noob-niveau waarmee ze communiceren via dit forum.

RonZo
22/03/04, 00:48
Tis met admods het zelfde als met de politie heh...
Als ze nodig zijn dan zie je ze niet :D

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49048
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49047
:X

Carl<n-media>
24/03/04, 15:07
Ik zag net dit topic: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49156
Waar gaat dat heen met WHT? Dan zeggen de mods dat ze hard gaan optreden tegen misbruikers. En links naar pornografisch materiaal mag wel gewoon (en ik zie het ook als spam aan)? Mag ik vragen wat voor imago jullie willen krijgen? Er zitten hier genoeg jongeren op het forum die 18- zijn. Denk maar eens aan die clan hosting aanvragen.

Domenico
24/03/04, 15:31
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik zag net dit topic: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=49156
Waar gaat dat heen met WHT? Dan zeggen de mods dat ze hard gaan optreden tegen misbruikers. En links naar pornografisch materiaal mag wel gewoon (en ik zie het ook als spam aan)? Mag ik vragen wat voor imago jullie willen krijgen? Er zitten hier genoeg jongeren op het forum die 18- zijn. Denk maar eens aan die clan hosting aanvragen.

Dit kan best wel wat rustiger hoor. Heb je overigens de voorwaarden wel eens gelezen? Eigenlijk is dit forum alleen voor 18 jaar en ouder maar goed.

Die thread is allang dicht en ik zal de link wel even aanpassen.

Waar gaat het heen met WHT? Waar gaat het heen met de wereld?

Carl<n-media>
24/03/04, 15:37
Origineel geplaatst door Domenico


Dit kan best wel wat rustiger hoor. Heb je overigens de voorwaarden wel eens gelezen? Eigenlijk is dit forum alleen voor 18 jaar en ouder maar goed.

Die thread is allang dicht en ik zal de link wel even aanpassen.

Waar gaat het heen met WHT? Waar gaat het heen met de wereld?
Ok, mijn excuses, maar zo een pornografische web site vind ik echt niet kunnen op een web hosting forum. Maar volgende keer graag ook de url weg halen wanneer je zo een post sluit.