PDA

Bekijk Volledige Versie : Thyatia - Site-check



PeterT
14/03/04, 19:54
Thyatia.net is een beginnend web-bedrijf dat zich op dit moment voornamelijk richt op het individueel.
De site is voor nu alleen beschikbaar in het Engels, maar zal over een dag of 2 ook in het Nederlands beschikbaar zijn.

Momenteel zijn wij aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor inschrijving bij de KvK.

URL: www.thyatia.net

Carl<n-media>
14/03/04, 20:06
a) ik zou het menu een andere kleur geven, dus niet rood. Dat vind ik persoonlijk te fel.
b) in het menu zou ik de tekst wit maken ipv zwart, dat is bijna niet te lezen.
c) je site zit vol met spel fouten, haal dit nog even door de spelling controle.

En tenslotte wil ik nog even toevoegen dat je geen hosting mag verkopen wanneer je geen KvK nummer hebt en een BTW nummer. Ik zou deze dus eerst aanvragen voordat je hosting aan gaat bieden.

Verder vind ik de site er erg goed uit zien.

NextIT
14/03/04, 20:25
Ziet er wel netjes uit, lekker simpel. Ik zou de tabel waar de tekst in staat even breed maken als de 'banner'.

Misschien de tekst opdelen in kolommen of wat afbeeldingen toevoegen. Het tekstvak is namelijk erg breed, dit leest niet echt prettig.

De menu-items zijn wat slecht leesbaar, omdat het menu half transparant is. Dit zou ik niet doen.

De website staat echt vol met hele kromme zinnen en spelfouten. Het engels dat je gebruikt komt niet professioneel over. Laat er eens een student engels of een 'native speaker' naar kijken, om het te herschrijven.

PeterT
14/03/04, 21:17
Dank u voor de input dusver.

Ik heb zojuist de kleuren van het menu aangepast - het rood is vervangen door het donkere blauw uit de header, en de zwarte letters zijn nu wit.
Dit maakt het geheel inderdaad beter leesbaar ;)

Ik heb in de hele site slechts 1 spelfout kunnen vinden namelijk:

'proces' in plaats van 'process'

Verder weet ik zeker dat er in ieder geval geen spelfouten in staan.

Ik zal zometeen een Engelse klant het geheel laten doorlezen en evt. herschrijven.

[QWS]
14/03/04, 21:39
ik vind het design op zich redelijk. ik zou alleen de header vervangen door een lagere header, ook misschien iets scherper. En een logo in de header zou niet misstaan.

PeterT
14/03/04, 21:44
Ok, ik zal dit zeker aan onze graphics-designer doorgeven :)
We zijn op dit moment druk bezig de teksten te herschrijven met behulp van zowel een Student Engelse literatuur (uit de VS) als een journalist uit de UK :)

PeterT
14/03/04, 22:03
De teksten zijn herschreven en online geplaatst.

Carl<n-media>
14/03/04, 22:04
Origineel geplaatst door Earendil
Ok, ik zal dit zeker aan onze graphics-designer doorgeven :)
We zijn op dit moment druk bezig de teksten te herschrijven met behulp van zowel een Student Engelse literatuur (uit de VS) als een journalist uit de UK :)
Ziet er nu erg goed uit!
Als die student de fouten niet kan vinden, laat het dan even weten want ik heb er in ieder geval wel meer gezien :p

PeterT
14/03/04, 22:11
*laat het weten*

Waar zie je dan nog fouten? :p

pwiersema
15/03/04, 00:16
misschien een idee om automatisch uit te zoeken of iemand de nederlandse versie van de website te zien moet krijgen of de engelse, zodat je niet 1x extra hoeft te klikken.

PeterT
15/03/04, 00:21
Origineel geplaatst door pwiersema
misschien een idee om automatisch uit te zoeken of iemand de nederlandse versie van de website te zien moet krijgen of de engelse, zodat je niet 1x extra hoeft te klikken.

Goed idee, ik zal dit vanavond even implementeren :)

Anestheologist
17/03/04, 01:51
Leuk werk, niet echt veel op aan te merken. Rustige site enzo. Keep up the good work.

_arno_
17/03/04, 09:55
ik zou de header 2 keer zo klein maken , ik hou er niet zo van als er een grote header is

PeterT
17/03/04, 16:33
Ik zal de header inderdaad wat kleiner maken.
Verder zal de Nederlandse versie vanavond online worden gezet en is de automatische doorverwijzing op taal geimplementeerd :)

Killa
17/03/04, 17:37
ZIet er goed uit hoor!