PDA

Bekijk Volledige Versie : De druppel die de emmer deed overlopen.



PlugInInfo
13/03/04, 12:41
Ik kon het niet laten om dit te posten en moet dit even kwijt. De laatste drie posts deden de spreekwoordelijke emmer overlopen.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat hier aan de hand is? Drie posts over gezeur over punten? Als ik het goed begrijp vinden een paar mensen dat ze ten onrechte punten hebben gekregen. Ik ben het met Carl, RobbertC en anderen eens: Laat ze het lekker zelf uitzoeken via de pm.

Misschien is het een goed idee een post te openen om waarbij iedereen zijn mening kan geven ter verbetering van de kwaliteit van dit forum. Naar mijn mening is het forum de laatste tijd steeds slechter geworden. Ik merk zelf dat ik het eerst zeer interessant vond om op WHT rond te surfen, maar door allerlei vervuilingen kijk ik nu af en toe op het forum en antwoord ik zelden op topics. De harde kern die in het begin goede onderbouwende antwoorden gaf, is tegenwoordig ook steeds minder te vinden op WHT. Het forum wordt onaantrekkelijk. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden en komt deze ontwikkeling tot een stilstand.

Een goed forum is niet alleen een kwestie van een streng moderatorbeleid, maar ook van de mentaliteit van de leden van WHT.

Rik
13/03/04, 12:53
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Ik kon het niet laten om dit te posten en moet dit even kwijt. De laatste drie posts deden de spreekwoordelijke emmer overlopen.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat hier aan de hand is? Drie posts over gezeur over punten? Als ik het goed begrijp vinden een paar mensen dat ze ten onrechte punten hebben gekregen. Ik ben het met Carl, RobbertC en anderen eens: Laat ze het lekker zelf uitzoeken via de pm.

Misschien is het een goed idee een post te openen om waarbij iedereen zijn mening kan geven ter verbetering van de kwaliteit van dit forum. Naar mijn mening is het forum de laatste tijd steeds slechter geworden. Ik merk zelf dat ik het eerst zeer interessant vond om op WHT rond te surfen, maar door allerlei vervuilingen nu af en toe kijk en zelden antwoord op topics. De harde kern die in het begin goede onderbouwende antwoorden gaf, is tegenwoordig ook steeds minder te vinden op WHT. Het forum wordt onaantrekkelijk. Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden en komt deze ontwikkeling tot een stilstand.

Een goed forum is niet alleen een kwestie van een streng moderatorbeleid, maar ook van de mentaliteit van de leden van WHT.


Mag ik aanvullen ?, -> Met name de mentaliteit !, wij zijn de afgelopen maanden telkens strenger gaan optreden, omdat het moet... helaas.

Grumpy
13/03/04, 13:01
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Een goed forum is niet alleen een kwestie van een streng moderatorbeleid, maar ook van de mentaliteit van de leden van WHT.
Op een goed forum zijn er geen regels en moderators nodig, omdat de leden zich netjes gedragen.

Maar hier kan dat blijkbaar niet. Men negeert zelfs de regels.
Wordt er strenger op gemod door de moderators, gaan verschillende mensen zeiken over de mods.
Het grappige is juist dat precies die mensen ervoor zorgden dat er strenger gemod moest worden. :)

Pierre
13/03/04, 13:36
Waarom maak je er geen betaald forum van, ik neem aan dat dan alleen de serieuze mensen komen.

groeten
pierre

Domenico
13/03/04, 14:00
Origineel geplaatst door Pierre
Waarom maak je er geen betaald forum van, ik neem aan dat dan alleen de serieuze mensen komen.

groeten
pierre

Dat gaat ons nog niets iets te ver maar ik denk dat we met ons mod beleid en met wat medewerking van de serieuze gebruikers goed op weg zijn om het kaf van het koren te scheiden.

Clearhosting
16/03/04, 13:35
Ben het op bepaalde punten zeer eens dat er regels moeten zijn echter als ik kijk hoe ik aan mijn 7 punten kom:

Na +- 200 posts mijn eerste aanbieding gedaan waarin geen datacenter mededeling etc. stonden. (was een week eerder ingevoerd niet meegekregen) Hoppa punten. Toen ik hier naar vroeg wat een onzin dit was en dat ze wel iets soepeler mogen zijn etc. weer punten. Tsja dat vind ik dan ook een beetje vreemd. Zeker aangezien ik volgens mij toch geen persoon ben die hier alleen komt om aanbiedingen te doen. (frustratie :) )

Vroeger kwam ik hier dagelijks 10x is de laatste tijd veel minder geworden. De redenen zijn verschillend, kwaliteit van het forum is een beetje achteruit gegaan met veel heel veel nieuwe leden. Forums zoals gratis hosting, budget hosting trekken veel mensen aan die 1 post plaatsen en dan weer weggaan en kwalitatief niets inbrengen.

Ik zou tegen de admins willen zeggen: Dat er soms iets coulanter gereageerd mag worden, zeker tegen de mensen die hier wel nuttige posts plaatsen en iets bijdragen op het forum. De mensen die hier 1 keer komen zullen nooit geband worden. Terwijl als je hier 3 jaar rondloopt je uiteindelijk geband wordt omdat je bv. 5 keer de mist in bent gegaan. beetje vreemd.

Tegen alle bezoekers van dit forum, regels zijn er niets voor niets en gedraag je hier dan ook naar. Beetje dubbelzinnig ik weet het maar ik denk dat de uitkomst tussen bezoekers, admins en kwaliteit/succes van dit forum toch in het midden ligt.
Just my 2 cents.

Speedbit
16/03/04, 19:43
Ik ben het eens met Clearhosting.

Door het niet lezen van de regels heb ik 2 punten gekregen. Dit puntensysteem is ook een goede manier om iemand te dwingen de regels echt te lezen. En je hieraan te houden!

Ik denk wel dat bijvoorbeeld een maal per maand de punten met 1 verlaagd zouden moeten worden. Op die manier mag je elke maand 1 foutje maken zonder voorgoed gebanned te worden.
Nu zou je misschien denken, dan kan iedereen 1x per maand een hele foute post maken o.i.d. Dit is niet zo, een edit met dikke rode letters in je post is niet wat je graag ziet bij jezelf, dit is denk ik al straffend genoeg (tot op zekere hoogte, vandaar maar 1 punt per maand.).

Mikey
16/03/04, 20:17
Wat willen jullie dan ? Geen punten maar een week een ban ofzo ?? Zolang je je aan de regels houd is er geen punt. Dan vind ik erbij komen dat iemand recht heeft om in defence te gaan over punten mits hij daar recht op heeft. Maar het lijkt mer verstandiger om dit via pm te doen. Wat ik ook zie zijn de mensen die punten hebben het hardst mopperen over de punten, laat het merendeel dit dan ook verdient hebben. Misschien dat er een midden balans gezocht moet worden.... En bij nieuwe regels een algemene mail ofzo ?

Dennis
16/03/04, 20:21
Maar goed. DennisCitus klaagt zeikt verder WEER eens over waarschuwingspunten die na een tijdje weg zouden moet gaan. Ook daarover had ik vandaag in de medeling iets over gezegd. Maarnee, men moet mij weer eens negeren.

Maar goed. The Mazter 8 waarschuwingspunten dus. DennisCitus en The Postman ieder 1.Het staat dus bij de medelingen. Maar jullie moeten Grumpy weer eens negeren :)

Koster
16/03/04, 22:38
Origineel geplaatst door DennisCitus
Het staat dus bij de medelingen. Maar jullie moeten Grumpy weer eens negeren :) lijkt er meer op de laatste tijd dat ze EN veel punten uitdelen aan echte hosters EN zelf veel reclame maken voor hun eigen dingen, volledig tegen hun eigen regels in waarop je vervolgens zeer arrogante antwoorden ontvangt als je daarover klaagt.

Aan de mods: blijf met punten strooien, dan vererg je alles alleen maar. Ik denk dat de hosters dan wel ergens anders hun plekje gaan zoeken en jullie achterblijven met de prut

RonZo
16/03/04, 22:50
Het valt soms niet mee om niet te (re)ageren op bepaalde zaken die hier op het forum voorbij komen. Je hebt tenslotte ook nog je eigen mening. En die draag je graag uit. Dus als ik zeg dat ik een hekel heb aan domeinkapers in een topic waar 'tig domeinen te koop worden aangeboden puur ter verrijking en daarmee anderen uitsluiten om hun gewenste naam te pakken te krijgen op een normale manier, dan kun je een vette waarschuwing krijgen.
De admods hebben ook een eigen mening, een mening zoals zij denken het forum te moeten leiden. Dat is hun goed recht. En in elk forum is het maar al te vaak pure noodzaak om soms, of misschien wel vaak, hard op te treden. Maar moeten ze ook niet enigszins rekening houden met de mening van hun leden? Dat is namelijk ook hun goed recht.
Maar imho vind ik dat er te veel wordt gemodereerd op leden die al eens in aanvaring zijn geweest met 1 of meerdere admods. Daarnaast vind ik dat enig gevoel voor humor soms ook wel eens ontbreekt. Want laten we eerlijk zijn... sommige (al dan niet vage) posts zijn snel een aanleiding om ff een geintje te maken. Maar helaas wordt dat niet zo gewaardeerd.....

Mikey
16/03/04, 23:34
Ik voeg me bij ronze icm. met me eigen betoog. Voorderest heb ik weinig te klagen.

HBCS
17/03/04, 08:54
het enige wat ik er over kwijt wil is dat er dus toch weer een tread voor open is gezet
ik zou zeggen schenk er gewoon geen aandacht aan

RonZo
18/03/04, 21:47
Origineel geplaatst door RonZo
Het valt soms niet mee om niet te (re)ageren op bepaalde zaken die hier op het forum voorbij komen. Je hebt tenslotte ook nog je eigen mening. En die draag je graag uit. Dus als ik zeg dat ik een hekel heb aan domeinkapers in een topic waar 'tig domeinen te koop worden aangeboden puur ter verrijking en daarmee anderen uitsluiten om hun gewenste naam te pakken te krijgen op een normale manier, dan kun je een vette waarschuwing krijgen.
De admods hebben ook een eigen mening, een mening zoals zij denken het forum te moeten leiden. Dat is hun goed recht. En in elk forum is het maar al te vaak pure noodzaak om soms, of misschien wel vaak, hard op te treden. Maar moeten ze ook niet enigszins rekening houden met de mening van hun leden? Dat is namelijk ook hun goed recht.
Maar imho vind ik dat er te veel wordt gemodereerd op leden die al eens in aanvaring zijn geweest met 1 of meerdere admods. Daarnaast vind ik dat enig gevoel voor humor soms ook wel eens ontbreekt. Want laten we eerlijk zijn... sommige (al dan niet vage) posts zijn snel een aanleiding om ff een geintje te maken. Maar helaas wordt dat niet zo gewaardeerd.....
In vervolg hierop kwoot ik Grumpy even uit een wederom gesloten topic:


Nog steeds niet eens met je punten? Ga niet nog eens een post doen op het forum met je klacht over mij. Ik heb er nu genoeg van. Gezien Domenico er niet veel aan doet, zal ik voortaan elke post bestraffen met een punt. Klagen doe je maar met een PM naar Domenico.
Beste Grumpy,
Ga eens bij je zelf te rade. Bedenk eens of je dit allemaal wel aan kan. Je klaagt naar ons toe dat Domenico er niet veel aan doet maar is het niet beter zelf eens met hem te praten? Hem uitleggen dat je er niet meer tegen kan en je daardoor jezelf als een klein dictatortje gaat gedragen? In plaats van ons te adviseren bij hem over jou te gaan klagen kun je ècht beter eens bedenken of je wel geschikt bent om dit "werk" te doen. Want is het niet erg toevallig dat het merendeel van de "puntenhappers" hier alleen maar op hoofdzakelijk jou afgeven?
Een punt is een punt, terecht is terecht. Maar als jij punten uitdeelt heb ik altijd zo mijn twijffels er over of het wel terrecht is. En daar gaat het mij echt niet om die ene flutpunt die ik heb staan hoor. Ik lurk nogal wat en zie dan dingen voorbij komen waardoor ik diep triest mijn hoofd schud.
Daarnaast heb je overigens de onhebbelijke gewoonte om soms posts, zonder enig commentaar of opmerking, aan te passen of te verwijderen en sterker nog het te doen voor komen alsof de poster zelf het bericht heeft aangepast.
Dit stukje kan mij wellicht weer wat punten opleveren maar dat heb ik graag over voor het goede doel. Want Grumpy, je eist van ons respect voor de regels en je mening maar hebt totaal geen respect voor andermans mening. En daarom noemde ik je hier boven "een klein dictatortje".

The MAzTER
18/03/04, 22:33
Origineel geplaatst door RonZo

In vervolg hierop kwoot ik Grumpy even uit een wederom gesloten topic:

Beste Grumpy,
Ga eens bij je zelf te rade. Bedenk eens of je dit allemaal wel aan kan. Je klaagt naar ons toe dat Domenico er niet veel aan doet maar is het niet beter zelf eens met hem te praten? Hem uitleggen dat je er niet meer tegen kan en je daardoor jezelf als een klein dictatortje gaat gedragen? In plaats van ons te adviseren bij hem over jou te gaan klagen kun je ècht beter eens bedenken of je wel geschikt bent om dit "werk" te doen. Want is het niet erg toevallig dat het merendeel van de "puntenhappers" hier alleen maar op hoofdzakelijk jou afgeven?
Een punt is een punt, terecht is terecht. Maar als jij punten uitdeelt heb ik altijd zo mijn twijffels er over of het wel terrecht is. En daar gaat het mij echt niet om die ene flutpunt die ik heb staan hoor. Ik lurk nogal wat en zie dan dingen voorbij komen waardoor ik diep triest mijn hoofd schud.
Daarnaast heb je overigens de onhebbelijke gewoonte om soms posts, zonder enig commentaar of opmerking, aan te passen of te verwijderen en sterker nog het te doen voor komen alsof de poster zelf het bericht heeft aangepast.
Dit stukje kan mij wellicht weer wat punten opleveren maar dat heb ik graag over voor het goede doel. Want Grumpy, je eist van ons respect voor de regels en je mening maar hebt totaal geen respect voor andermans mening. En daarom noemde ik je hier boven "een klein dictatortje".

:W: :W: :W:

zo voel ik het dus ook.. Maar ik kan dit niet zeggen op dit forum aangezien hij me dan gelijk een ban geeft :X

Domenico
18/03/04, 22:41
Blijkbaar kunnen sommigen het gewoon niet laten om commentaar te leveren. Dit soort discussies lossen helemaal niets op en ik ga de thread dus sluiten. De punten van een paar van jullie zijn nu wel duidelijk en we zullen alles bespreken zoals het hoort.

Gewoon de regels volgen en er is niets aan de hand. Duidelijk toch?