PDA

Bekijk Volledige Versie : Onzinnige posts.... ONE POINT



Rik
12/03/04, 12:32
Beste forum leden,


Om niet direct 2 of meer punten te geven hebben we vanaf vandaag de mogelijkheid voor onzin posts 1 punt te geven.
De hoeveelheid crap en o.a. de vraag van jullie om er strenger tegen op te treden gaat vanaf vandaag gebeuren.

Hou er dus rekening mee dat bij ELKE onzinnige post er een punt gegeven gaat worden !

Wij weten zeker dat het forum daarmee snel verlost zal zijn hiervan.

Mvg Rik
Namens het hele WHT team.

Grumpy
12/03/04, 12:51
Er wordt vanaf vandaag strenger gemod op overbodige posts.
Denk daarbij aan off-topic posts, opmerkingen over spelling en grammatica, ongevraagd mening geven over een aanbieding of aanvraag, opmerkingen over berichten die niet aan de regels voldoen etc.

Voor foute posts gebruik je de "Rapporteer dit bericht aan een beheerder"-link.

Overbodige posts worden beloond met een waarschuwing en zullen vervolgens verwijderd worden.
Daarom hoef je ook niet PM's te sturen naar moderators met de vraag waar je post is gebleven.

Zeiken over waarschuwingspunten of moderators wordt niet gewaardeerd en zal ook beloond worden met een waarschuwing.


Het is jammer dat wij hier strenger moeten modden vanwege het feit dat er een aantal mensen hier zijn die zich niet netjes kunnen gedragen.

The MAzTER
12/03/04, 13:33
Een soort GoT moderatie dus.

hmm.. lekker (nut van forum beetje weg).

ok, er word veel offtopic gezeurt, maar soms gaat het offtopic gedeelte wel ergens over, misschien handiger om een nieuw forum te maken 'reactie op .. ' of iets dergelijks.

Dus dat je niet offtopic gaat in bijv. een aanbieding maar over het onderwerp kan hebben in 'reactie op ..'

Tevens vind ik het laf als je iets post wat een beetje offtopic is, topic starter antwoord er op, jij wil antwoord er op geven omdat je het er niet mee eens bent / er geen fuck van klopt wat deze persoon over je zegt en vervolgens word je bericht verwijderd. Verwijder dan alle 3 de berichten of geen. (/me points to Rik). Maar ben niet zo laf om dan alleen de laatste te verwijderen.

Nogmaals: offtopic is niet altijd slecht, het word dan vaak een discussie en daar is een forum toch voor bedoelt? Alleen zou zo'n post dan gesplit moeten worden en dan gewoon overgezet moeten worden in een nieuwe post.

Kijk reacties als 'Ja bij mij ook', 'Check je PM', 'Ik heb je gemailt' e.d. mogen gelijk weg gegooit worden. Maar zo iets als die post over Leaseweb (die gesplits was) dat vind ik een veel beter / nette oplossing.

Laatste: spelling.. Domenico had hier toch een post over dat er op spelling gelet ging worden.. nu dus niet meer?

serverbilly
12/03/04, 13:36
Blurf

(Is dit een onzinnige post? Heb altijd al een strafpunt willen hebben!)

lifeforms
12/03/04, 13:43
Prima idee, dat gezeur over spelfouten moet echt eens afgelopen zijn. En dat geklaag en geroddel over concurrenten leidt ook nergens toe.

Ik hoop wel dat "onzinnig" niet al te vrij ge-interpreteerd wordt. Als een thread niet zinnig wordt maar wel leuk sociaal, kan ook overwogen worden om dat soort threads wat vaker naar de Lounge te verplaatsen.

Domenico
12/03/04, 13:43
Origineel geplaatst door The MAzTER
Laatste: spelling.. Domenico had hier toch een post over dat er op spelling gelet ging worden.. nu dus niet meer?

Dit was meer commentaar op de slechte grammatica van sommigen, niet meer en niet minder. We vragen gewoon om wat minder slordig te zijn met de te plaatsen berichten.

Er is inderdaad meer dan zwart en wit. Sommige offtopic berichten zijn nuttig en we zullen dan ook niet alles zomaar verwijderen en bestraffen. Geef ons aub ook wat credits ok?

In de lounge is er plaats genoeg voor onzin en daar zullen we uiteraard minder streng optreden als het gaat om onzin topics/replies. Dit is inderdaad een discussieforum en dat blijft het ook maar ik denk dat iedereen wel begrijpt waar dit allemaal over gaat.

EDIT: Een geval zoals hierboven van serverbilly is een typisch geval van onzin post maar ook een vorm van weinig respect voor de regels en moderators.

serverbilly
12/03/04, 13:56
Origineel geplaatst door Domenico

EDIT: Een geval zoals hierboven van serverbilly is een typisch geval van onzin post maar ook een vorm van weinig respect voor de regels en moderators.

Beste Domenico,

Ik heb alle respect voor Moderators en Administrators. Ik run zelf ook een groot forum en is het is soms erg lastig om politie agentje te spelen. Waar trek je de regels en grenzen. Ik hoop dat we in de lounge toch nog wat onzin posts en poll's kunnen blijven terugvinden, al dan niet gericht op wh. Sommige leuke post's zijn erg aardig. Sorry voor mijn eerder post, ik vindt dat inderdaad post's van een dermate laag nivo moeten worden afgestraft!

Domenico
12/03/04, 14:03
Even voor de duidelijkheid, we hebben het vooral over die posts waar echt helemaal niemand iets aan heeft en op zit te wachten. Ook de posts die louter doel hebben om te kwetsen of iemand onderuit te halen worden keihard bestraft.

Onzin kan ook erg leuk zijn en daar is de lounge dan ook prima geschikt voor.