PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturen na een jaar



neetie
10/03/04, 21:49
Hey..

Ik vroeg me af hoe jullie na één jaar weer weten dat de klant weer een factuur moet ontvangen...

Hoe doen jullie dit??

Alvast bedankt....

The MAzTER
10/03/04, 21:57
kwestie van administratie bijhouden :rolleyes:

NextIT
10/03/04, 22:01
Ik heb er zelf een programma voor geschreven dat gekoppeld is aan een database met abonnementgegevens. Sommige klanten willen bijvoorbeeld maandelijks een factuur, anderen jaarlijks. Een domeinnaam wordt wel weer altijd per jaar gefactureerd. Dit programma genereert automatisch en op tijd de juiste facturen.

Volgens mij zijn er verder alleen hele dure boekhoudpakketten die abonnementen automatisch kunnen factureren.

Een andere oplossing is gewoon een digitaal kalendertje bijhouden. Dit heb ik eerst ook gedaan, en werkt prima zolang je klantenbestand redelijk klein blijft.

Danny Mekic
10/03/04, 22:25
Origineel geplaatst door neetie
Hey..

Ik vroeg me af hoe jullie na één jaar weer weten dat de klant weer een factuur moet ontvangen...

Hoe doen jullie dit??

Alvast bedankt.... Wij hangen de koelkast, 't koffiezetapparaat, kopieermachine, tostimaker en de faxmachine vol met Post-it's.

Maar wat nog veel beter werkt is ons zelfgeschreven factureersysteem die dit soort dingen voor ons bijhoudt :)

RonZo
10/03/04, 22:43
Origineel geplaatst door neetie
Hey..

Ik vroeg me af hoe jullie na één jaar weer weten dat de klant weer een factuur moet ontvangen...

Hoe doen jullie dit??

Alvast bedankt....
Een olifantgeheugen in combinatie met een goed administratiesysteem... Werkt prima :p

Speedbit
11/03/04, 11:45
Zet op elke factuur een periode (datum van - datum tot).
Laat een programma kijken of de 'datum tot' bijna gelijk is aan de huidige datum.

Carl<n-media>
11/03/04, 16:46
Wij doen dit door middel van een zelf geprogrammeerd PHP systeem welke elke 2 dagen facturen verstuurt. Dit gaat volledig automatisch en wij hoeven hier ook niets voor te doen :).

cridea
11/03/04, 18:51
Wij hebben in access wat geknutseld, en daarbij gaat het inderdaad met de methode "is de tot-datum bijna in zicht"