PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijsverschillen domeinregistratie



bonnema
08/03/04, 23:23
Waarom zijn er op de markt zulke hoge prijsverschillen in domeinregistratie's, zo kost het registreren bij ladot maarliefst 25 euro setup en dan ook nog eens 2,50 in de maand TOTAAL DUS 55 euro!!!

En bij verschillende andere slechts 10 euro per jaar of zelfs nog minder!!

Kan iemand me vertellen hoe dit zit?? Heeft het te maken met het aantal domeinen wat een bedrijf bij sidn registreert bv of gewoon met de marges....

Mvg en goede nacht,

Yori

wdv
08/03/04, 23:36
Voornamelijk met de marges.

rq
08/03/04, 23:36
Marges.

Ladot heeft een grote naamsbekendheid en kan zich dus hogere winstmarges veroorloven.

TMourik
08/03/04, 23:39
Omdat men een bedrijf heeft voor de winst met werknemers en kwaliteit willen bieden en het geen lowbudget bedrijfjes zijn die straks in de problemen raken als ze personen aan moeten nemen etc.

Die prijzen van onder de 15 euro vind ik zelf echt absurd laag. Men moet kijken naar de marge in Euro’s en niet in procenten. Men moet ook nog verdienen, wat men ook verkoopt, dat gaat niet met prijzen van 10 euro per domein bijvoorbeeld.

Ben het er volkomen mee eens. Goedkoop is duurkoop en Nederlanders willen nog altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en dat gaat gewoonweg niet.

Rik
08/03/04, 23:40
Origineel geplaatst door rq
Marges.

Ladot heeft een grote naamsbekendheid en kan zich dus hogere winstmarges veroorloven.

En men pakt het anders in ;)

ThePostman
08/03/04, 23:45
Ik registreer wel eens domeinnamen voor mensen, vraag er standaard 10 euro voor klaar. Zo duur kost het mij ook bijna.

®on
08/03/04, 23:48
Origineel geplaatst door TMourik

Die prijzen van onder de 15 euro vind ik zelf echt absurd laag.
Dit zeg je waarschijnlijk omdat je ze zelf aanbiedt voor €15? ;)

Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen toch altijd weer commentaar moeten hebben op de bedrijfsvoering van een ander. Ieder bedrijf zijn eigen prijzen, en dus ook zijn eigen klanten ;)

G1zm0
08/03/04, 23:53
Sjah een bedrijf moet marge maken, waarom heb je anders een bedrijf...

Ik vind het niet een goede bedrijfsvoering als je voor 10 euro domeinen gaat verkopen, kost je zowat meer tijd dan wat het oplevert...

ihost
09/03/04, 00:01
Origineel geplaatst door G1zm0
Sjah een bedrijf moet marge maken, waarom heb je anders een bedrijf...

Ik vind het niet een goede bedrijfsvoering als je voor 10 euro domeinen gaat verkopen, kost je zowat meer tijd dan wat het oplevert...

Een goedkoop of gratis domein kan natuurlijk ook gewoon het doorslaggevend argument zijn voor een klant om toch maar dat ene hostingpakket bij je af te nemen. Het jaar d'r op gaat de normale factuur weer de deur uit en draai je quite op het domein maar hebt nog steeds je klant binnen met bijbehorend hostingpakket.
De genoemde niet goede bedrijfsvoering kun je dus ook gewoon in een ander perspectief zien.

Deimos
09/03/04, 00:15
Wat ik me afvraag is wat er gebeurd wanneer de dollarkoers wijzigd, want ik zie steeds meer .com / .net / .org domeinregistraties voor 6-10 euro. Terwijl de meeste amerikaanse registers rond de 8 dollar vragen.
Ga nu eens uit van een dollar koers van 0,80. (1 euro is 0,8 dollar). Dan ben je toch mooi de pineut als bedrijfszijnde en je klanten zullen een verhoging niet zo zeer op prijsstellen. Denk dat je ze dan beter het "veilige" bedrag had kunnen rekenen.

G1zm0
09/03/04, 00:19
Origineel geplaatst door ihost


Een goedkoop of gratis domein kan natuurlijk ook gewoon het doorslaggevend argument zijn voor een klant om toch maar dat ene hostingpakket bij je af te nemen. Het jaar d'r op gaat de normale factuur weer de deur uit en draai je quite op het domein maar hebt nog steeds je klant binnen met bijbehorend hostingpakket.
De genoemde niet goede bedrijfsvoering kun je dus ook gewoon in een ander perspectief zien.

Ik doel in mijn tekst ook niet op domeinen als pakketvorm, ik doe mijn domeinen ook gratis als mensen een hostingpakket afnemen...

rq
09/03/04, 00:29
De hostingmarkt zit in Nederland nog volop in de expansiefase en dus wordt er nog veel op prijs geconcurreerd, naarmate dit zal overgaan op een verzadigingsfase zal het steeds meer op differentiatie en marketing aankomen om het product te kunnen verkopen. Maar voordat dit zover is zullen er nog behoorlijk wat bedrijven kapot geconcurreerd moeten worden.

host3000
09/03/04, 00:31
Je mag er vanuit gaan, dat 'kleine marges', 'hoge afzet' voornamelijk werkt bij McDonalds en cs

Veel hostingbedrijven werken met erg lage marges. Deze biedt erg weinig ruimte tot het vormen van reserves. Dat maakt dat een kleine tegenslag 'fataal' kan zijn.

Zolang je domeinnamen als bijprodukt voert, hoef je er niet veel op te verdienen. Als je maar een 'echte' bron van inkomsten hebt.

Ook met forse afzet, zie ik de (inmiddels) diverse anonieme 'registrars' nog niet als levensvatbaar. Nederland is voor dat soort 'large scale' projecten gewoon erg klein.

De plaatselijke drogist heeft regelmatig schoonmaakdoekjes en kaplaarzen in de aanbieding. Ga er niet vanuit dat deze daarvan moet leven, maar het is soms een leuke binnenkomer. Kijk ook bij bedrijven in de hostingbiz verder dan alleen het prijskaartje ;)

handy
09/03/04, 13:14
Ik persoonlijk vind dat prijzen van 15-20 euro best kunnen voor een domeinnaam. Je hebt er best administratief werk van en ook moet je nameservers hebben welke ook bandbreedte kosten. En deze servers hebben dus ook onderhoud nodig.

Komt nog bij dat de hosters met goedkope domeinen meestal dit compenseren met pakket prijzen.

Dennis
09/03/04, 14:37
Origineel geplaatst door headout
Dit zeg je waarschijnlijk omdat je ze zelf aanbiedt voor €15? ;)

Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen toch altijd weer commentaar moeten hebben op de bedrijfsvoering van een ander. Ieder bedrijf zijn eigen prijzen, en dus ook zijn eigen klanten ;) Deze discussie gaat slechts over commentaar op bedrijven met zeer lage en zeer hoge prijzen voor domeinregistratie.

Ik verwacht niet dat wij onze prijzen OOIT nog onder de 10,- per domein stellen. Momenteel is dit voor shared-hosting klanten € 15,-

Verder vind ik het ook niet bijzonder als een groot bedrijf of een grote ISP eens 30,- per jaar vraagt.

bonnema
09/03/04, 19:04
Het een en ander is me nu wat duidelijker waar ik nog wel mee zit of ik bijvoorbeeld bij een hostingpakket van 15 euro in de maand een gratis domein moet aanbieden, doen jullie dit? En zo ja bij alle hostingpakketten of vanaf een bepaalde prijs...

WebBizz
09/03/04, 19:44
Bij al onze webhostingpakketten is een domeinnaam inbegrepen.

Danny Mekic
10/03/04, 10:21
http://www.xs4all.nl/allediensten/domeinnaam/


Dit heet 'domeinreservering'. Kosten EUR 51,25 per jaar.

Santario
10/03/04, 12:45
Net zoals je een discussie kunt voeren over de marges van domeninamen kan je het ook gaan hebben over low budget providers etc. Ieder bedrijf heeft z'n eigen bedrijfsvoering... of noem het concurrentie ;)