PDA

Bekijk Volledige Versie : 100% Uptime



Dennis
08/03/04, 22:15
Wat vinden jullie nou van de trend dat mensen 100% uptime garantie bieden? Mag dit nooit? Mag dit alleen bij netwerken? Mag dit ook gewoon bij resellerpakketten?

Ik vond http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=48471 eigenlijk wel het top-punt van wat in mijn ogen niet kan.

Websspace
08/03/04, 22:36
En waarom zou het niet mogen?

Wij bieden die garantie. Als het ons niet lukt, betalen we je geld gewoon terug.

Digiover
08/03/04, 22:38
Hoe je het ook wendt of keert, 100% uptime valt niet te garanderen, de aanbieding van "Websspace" zou ik dan sowieso links laten liggen.

FSCJasper
08/03/04, 22:39
100% uptime op netwerk, stroom en airco is bijvoorbeeld wel mogelijk. Garantie op hardware kun je nooit geven. In dat geval is het wel mogelijk vind ik ja, ookal kan je dan wel in problemen komen mocht je wel een keer uitvallen.

Digiover
08/03/04, 22:42
Origineel geplaatst door FSCJasper
100% uptime op netwerk, stroom en airco is bijvoorbeeld wel mogelijk. Garantie op hardware kun je nooit geven. In dat geval is het wel mogelijk vind ik ja, ookal kan je dan wel in problemen komen mocht je wel een keer uitvallen.

En toen viel er een nuke op het datacenter in Amerika...
Misschien een rare reactie, maar als je met alles rekening houdt is 100% uptime mijns inziens niet mogelijk.

Websspace
08/03/04, 22:43
http://florida.websitepulse.net/uptime/E753I8044.html

Uptime: 100%

Kan best zijn dat het ooit eens misloopt (nuke op het datacenter, ja), maar daar dient de garantie dan voor: je krijgt je geld terug.

Ook 99% valt niet te garanderen dan. Als het datacenter ontploft zal je server wel wat langer uit liggen dan 8 uur.

rq
08/03/04, 22:48
Origineel geplaatst door Websspace
En waarom zou het niet mogen?

Wij bieden die garantie. Als het ons niet lukt, betalen we je geld gewoon terug.
Je site doet hier hier niet. Serieus.

Websspace
08/03/04, 22:55
Hier wel. Ligt dus niet aan ons. Uptime van je ISP hoort natuurlijk niet bij onze garantie :-)

Digiover
08/03/04, 22:59
Origineel geplaatst door Websspace
http://florida.websitepulse.net/uptime/E753I8044.html

Uptime: 100%

Kan best zijn dat het ooit eens misloopt (nuke op het datacenter, ja), maar daar dient de garantie dan voor: je krijgt je geld terug.

Ook 99% valt niet te garanderen dan. Als het datacenter ontploft zal je server wel wat langer uit liggen dan 8 uur.

Timestamps aanwezig


Vanaf digiover.xs4all.nl:
jan@oxygen:~$ host websspace.com
jan@oxygen:~$ host www.websspace.com
jan@oxygen:~$

jan@oxygen:~$ host www.websspace.com NS1.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS1.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
jan@oxygen:~$ host www.websspace.com NS2.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS2.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
jan@oxygen:~$ host www.websspace.com NS3.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS3.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
jan@oxygen:~$ host www.websspace.com NS4.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS4.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
jan@oxygen:~$ date
Mon Mar 8 21:48:03 CET 2004


Vanaf net3-nl-mail-03.ad.vevida.net (ja, toch ff een remote bak pakken):
net3-nl-mail-03:~$ host www.websspace.com NS1.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS1.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
net3-nl-mail-03:~$ host www.websspace.com NS2.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS2.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
net3-nl-mail-03:~$ host www.websspace.com NS3.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS3.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
net3-nl-mail-03:~$ host www.websspace.com NS4.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS4.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
$ date
Mon Mar 8 21:48:44 CET 2004


Vanaf een @home machine (host gemaskeerd):
$ host websspace.com
websspace.com has address 69.93.29.202
$ host www.websspace.com
www.websspace.com is an alias for websspace.com.
websspace.com has address 69.93.29.202

$ host www.websspace.com NS1.WEBSSPACE.COM
Using domain server:
Name: NS1.WEBSSPACE.COM
Address: 69.93.29.202#53
Aliases:

www.websspace.com is an alias for websspace.com.
websspace.com has address 69.93.29.202
$ host www.websspace.com NS2.WEBSSPACE.COM
;; connection timed out; no servers could be reached
$ host www.websspace.com NS3.WEBSSPACE.COM
;; connection timed out; no servers could be reached
$ host www.websspace.com NS4.WEBSSPACE.COM
host: Couldn't find server 'NS4.WEBSSPACE.COM': Name or service not known
$ date
Mon Mar 8 21:58:15 CET 2004

Ja dat duurde ff, IRC was te gezellig ;) En volgens mij heb ik geen typo's gemaakt.

Websspace
08/03/04, 23:05
We hebben net een DNS update gedaan waardoor onze site (niet die van klanten, die bleven werken!) tijdelijk onbereikbaar was, maar hier werkt alles in ieder geval terug.

Maarreuh... gaat dit niet zwaar off-topic?

Ik begin me een beetje persoonlijk aangevallen te voelen, jongens.

(zeker als ik de logs bekijk, gelukkig hebben we een goede firewall!)

Digiover
08/03/04, 23:05
Ja, ff miere(n)neukerig doen ;)


Origineel geplaatst door Websspace
Ook 99% valt niet te garanderen dan. Als het datacenter ontploft zal je server wel wat langer uit liggen dan 8 uur.

99% uptime = 1 % downtime.
1 % van 365 dagen (per jaar) = 3.65 dagen (87.6 uur) downtime per jaar, is al makkelijker te garanderen dan 100% uptime.

Digiover
08/03/04, 23:06
Ja ok, ik wil je zeker niet persoonlijk aanvallen (sorry), wel je stelling dat 100% uptime te garanderen is :).

Websspace
08/03/04, 23:10
Ok. :)

100% uptime is in praktijk inderdaad onmogelijk. Maar zoals uitgelegd in andere threads, doen we wel ons best om ernaar te streven. Méér dan webhosts die 'maar' 99% aanbieden. Het kost ons namelijk geld als we die uptime niet halen. En dát is de garantie naar de klant toe, die dat zeker weet te appreciëren.

The MAzTER
08/03/04, 23:25
hmm.. goed idee..

wij gaan onze pakketen 4x zo duur maken, bieden 100% uptime aan (vandaar 4x zo duur) en betalen tot max. 50% terug als we de 100% niet halen.

hebben we nog 2x zo veel winst :p

rq
08/03/04, 23:36
Origineel geplaatst door Websspace
We hebben net een DNS update gedaan waardoor onze site (niet die van klanten, die bleven werken!) tijdelijk onbereikbaar was, maar hier werkt alles in ieder geval terug.

Maarreuh... gaat dit niet zwaar off-topic?

Ik begin me een beetje persoonlijk aangevallen te voelen, jongens.

(zeker als ik de logs bekijk, gelukkig hebben we een goede firewall!)
Tja, ik noem gewoon een feit, als jij je aangevallen voelt is dat jou probleem. Je site doet het bij mij nu weer, maar is ontzettend traag.

kilian
08/03/04, 23:37
Origineel geplaatst door Digiover
Hoe je het ook wendt of keert, 100% uptime valt niet te garanderen, de aanbieding van "Websspace" zou ik dan sowieso links laten liggen.

en 99(.9)% valt wel keihard te garanderen?

Anestheologist
09/03/04, 00:11
Doe gewoon een "quote" van de vorige maand, dan toon je gewoon de resultaten had je vorige maand 100% dan is dat leuk meegenomen. Echt garanderen kan je nooit, maar als je een nieuwe wagen koopt heb je toch ook geen garantie dat hij binnen de maand al terug in de garage staat met problemen.

rq
09/03/04, 00:12
Garanderen is ook maar een loze kreet zolang er niks in het contract wordt opgenomen.

Dennis
09/03/04, 15:24
Deze garantie zijn wij bereid te bieden ten opzichte van pop3-accounts en mysql-databases!

Wij garanderen onze klant dat zij extra databases krijgen indien ze niet meer aan kunnen maken.

Comments?

Carl<n-media>
09/03/04, 17:13
Ik vind niet dat je zoiets mag aanbieden. Kijk als je zegt dat je het garandeerd, dan zeg je dat de klant het ook daadwerkelijk krijgt. Maar in je voorwaarden staat dan weer dat hij iets terug krijgt wanneer je het niet haalt. Dat is dus loos vind ik want, dan houd je je eigenlijk niet aan die regel dat je "100% uptime garandeerd". Ik denk ook niet dat het haalbaar is. Elke server is wel eens down. Al dan niet een paar minuten.

Ik vind het ook ongeloofwaardig overkomen en ik denk dat het eerder klanten zal afschikken ipv trekken.

99,99% vind ik hetzelfde geval. 99,9% vind ik wel acceptabel. Dat is namelijk 3 kwartier per maand.

Navi
26/04/10, 13:17
100% uptime is zeker wel te behalen alleen niet in kleine omgevingen, het komt er gewoon op neer dat alles minimaal 3 (of meer) dubbel uitgevoerd wordt en gespreid over meerdere datacentra in de wereld.

Ook zijn de kosten van zo'n omgeving extreem hoog.

Spyder01
26/04/10, 13:19
100% uptime is zeker wel te behalen alleen niet in kleine omgevingen, het komt er gewoon op neer dat alles minimaal 3 (of meer) dubbel uitgevoerd wordt en gespreid over meerdere datacentra in de wereld.

Ook zijn de kosten van zo'n omgeving extreem hoog.

Dit topic is 6 jaar oud!

®on
26/04/10, 14:09
Dit topic is 6 jaar oud!
En jij reageert er nog eens opnieuw op ->|