PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameservers.net dedicated server



InfInIte
07/03/04, 14:11
Bij gameservers.net kan je een dedicated machine huren, je kan kiezen uit 3 verschillende machines enz.
Hun zwaarste machine is een AthlonXP 2000+ met 1 GB DDR, en een 40 GB hardeschijf.
Hoeveel gameservers zou je daar op kunnen draaien voor bijv. Call of duty? een stuk of 4, misschien iets meer?

zo'n machine met 250 GB dataverkeer kost €178 per maand. Volgens mij is dat niet zo heel erg duur voor zo'n server mer 250 GB dataverkeer.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de gameservers.net dedicated server dienst, en bevalt het goed enz.?

seth
07/03/04, 17:20
Ervaring met gameserver.net heb ik niet, wat ik wel weet is dat Call of Duty minder resources nodig heeft dan bijv. de steam-games als CounterStrike & Day of Defeat.

Hoeveel je erop kan draaien hangt natuurlijk ook af van het feit of het public of private gameservers zijn, en hoe die bezet zijn. Er zullen hier nog wel mensen zijn die je meer info kunnen geven hieromtrent.

The MAzTER
07/03/04, 17:43
met 1.5 deden wij 4x public 12 slots (WON) op een XP 2000.

Met steam max. 2 van 18 public.

Maar dan heb je geen 1gb ram nodig maar zou 512mb zal genoeg zijn.

ik weet niet of steam nu wel lekker onder linux werkt. Wij zijn gestopt met gameservers +/- 4 weken na de steam release

G1zm0
07/03/04, 23:47
Is een xp 2000 niet een ietwat verouderde machine?

Rik
08/03/04, 00:57
is het sowieso niet slimmer om op Linux te gaan spelen als je CS commercieel wilt aan gaan bieden ?

M-BahZ
08/03/04, 01:19
Origineel geplaatst door InfInIte
Zijn er mensen die ervaring hebben met de gameservers.net dedicated server dienst, en bevalt het goed enz.?
Gameservers.net is toch gewoon leaseweb ?

The MAzTER
08/03/04, 01:58
ja

Mannekino
08/03/04, 09:51
Origineel geplaatst door Rik
is het sowieso niet slimmer om op Linux te gaan spelen als je CS commercieel wilt aan gaan bieden ?

Waar haal je deze wijsheid vandaan? De Steam binaries voor HLDS zijn op dit moment nogal bagger, met de 2.6.x kernels werkt het wel beter maar op dit moment is Windows Server 200x zeker geen verkeerde keuze.

Digitux
08/03/04, 10:00
Origineel geplaatst door Mannekino


Waar haal je deze wijsheid vandaan? De Steam binaries voor HLDS zijn op dit moment nogal bagger, met de 2.6.x kernels werkt het wel beter maar op dit moment is Windows Server 200x zeker geen verkeerde keuze.

Ik neem aan dat hij bedoelt dat het gezien de kosten en opbrengsten commercieel aantrekkelijker is om het op linux te draaien en dan op windows ivm de kosten voor de licenties.

Dus niet dat het beter draait op weet ik veel wat voor OS.

empeetrois
08/03/04, 10:42
Je kunt natuurlijk ook je eingen server regelen.

Een colocate in A'dam RedBus kost met 400 GB dataverkeer iets van 60 euri. Koop een snelle server van 1200 euro met een afschrijving van 2 jaar, en je zit aan een veel lager bedrag, en dan kan je ook nog wel een windows web licentie van kopen van 500 euro, die heeft iig geen geldigheids duur! en draait toch zeker stabiel met games!

InfInIte
08/03/04, 15:07
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Het aantal game servers dat op zon'n machine kan draaien is verschillend begrijp ik al, dus daar moet je gewoon achter komen door het te proberen, maar dat is eigelijk niet zo belangrijk op dit moment :)

Ik wil liever weten waarom ik wel/niet bij gameservers.net een dedicated machine zou huren, of beter bij een host die ook andere soort servers draait.
ps. als alles door gaat, komt er linux op te draaien :)


Origineel geplaatst door empeetrois
Je kunt natuurlijk ook je eingen server regelen.

Een colocate in A'dam RedBus kost met 400 GB dataverkeer iets van 60 euri. Koop een snelle server van 1200 euro met een afschrijving van 2 jaar, en je zit aan een veel lager bedrag, en dan kan je ook nog wel een windows web licentie van kopen van 500 euro, die heeft iig geen geldigheids duur! en draait toch zeker stabiel met games!

Bij wie is dat dan?

empeetrois
08/03/04, 16:02
Dit is bij Iracks, een bedrijf in engeland die ik geloof een eigen ruimte heeft in RedBus, ik wil binnenkort bij hun mijn servertje gaan plaatsen.

Ik weet alleen de prijzen, ik weet niet precies wat hun allemaal voor diensten erbij leveren.

De website: www.iracks.com

sabrewulf
10/03/04, 16:42
Origineel geplaatst door Mannekino


Waar haal je deze wijsheid vandaan? De Steam binaries voor HLDS zijn op dit moment nogal bagger, met de 2.6.x kernels werkt het wel beter maar op dit moment is Windows Server 200x zeker geen verkeerde keuze.

ben het met mannekino eens, hlds_l loopt op dit moment niet echt fantastisch op linux dozen. Het neemt veel van de cpu en kogels komen soms niet aan. bij windows is ping vaak erg laag en kogels komen gewoon aan ;)

Mikey
10/03/04, 17:02
Origineel geplaatst door empeetrois
Dit is bij Iracks, een bedrijf in engeland die ik geloof een eigen ruimte heeft in RedBus, ik wil binnenkort bij hun mijn servertje gaan plaatsen.

Ik weet alleen de prijzen, ik weet niet precies wat hun allemaal voor diensten erbij leveren.

De website: www.iracks.com

ben met iracks in onderhandeling geweest, maar ze zijn zo stug als een gedroogd stukje rubber. Beetje vreemde manier van zaken doen hebben die gasten.

kickuh
16/03/04, 01:36
Prijzen van iracks gaan omhoog kreeg ik net via de mail te horen. Leuk... niet dus!

Kijk eventjes op wht.com daar heeft Rachcheck een mega offer voor servers AMD 2400+ / 1GB intern of 2GB intern met of 400GB of 10Mbits capped port. Servers in Duitsland.

InfInIte
16/03/04, 12:51
Mja we hebben al besloten om zelf een machine ergens te plaatsen, dus colo.
We zijn nu bezich de benodigde onderdelen bij elkaar te krijgen om het systeem te bouwen.

2wayit
28/03/04, 18:42
iracks is duur

Koster
28/03/04, 19:31
Origineel geplaatst door InfInIte
Mja we hebben al besloten om zelf een machine ergens te plaatsen, dus colo.
We zijn nu bezich de benodigde onderdelen bij elkaar te krijgen om het systeem te bouwen. waar ga je hem dan nu plaatsen? :D

Dennis
28/03/04, 19:38
Origineel geplaatst door 2wayit
iracks is duur De prijzen op hun website zijn anders erg laag hoor.

Kijk eens naar:
http://webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=138925

empeetrois
28/03/04, 20:00
Iracks is 1 van de goedkoopste leveranciers van cwi panel, tevens is CWI panel ook een van de goedkoopste in zijn soort. en een goede support!

Beyonder
28/03/04, 21:43
Probleem met Iracks is dat ze onduidelijke financiele achtergronden hebben. Het is een Ltd, dus een soort BV. Maar voor een Ltd heb je veel minder kapitaal nodig.

Er was in het verleden een wanbetalingsincident met Colinks.

Al met al toch zaken om eens goed over te denken......

InfInIte
28/03/04, 22:55
Origineel geplaatst door Koster
waar ga je hem dan nu plaatsen? :D
Dat weten we nog niet :)
Eerst willen we de machine goed hebben draaien, dan gaan we opzoek naar een geschikte host :)

Koster
28/03/04, 23:07
Origineel geplaatst door InfInIte

Dat weten we nog niet :)
Eerst willen we de machine goed hebben draaien, dan gaan we opzoek naar een geschikte host :)
OK ;) :D