PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK > Belasting...



ThePostman
06/03/04, 15:58
Hoe zit het nu precies? Stel ik schrijf me in bij kvk in, hoe zit dat met de belasting...op forum vind ik niet echt iets.

Santario
06/03/04, 16:03
www.belastingdienst.nl is je vriend :) Dit soort vragen zijn al zo vaak gesteld op het forum, even wat beter zoeken :)

V. Kleijnendorst
06/03/04, 16:04
Al op de site van de belastingdienst gekeken?
Je vraagt formulieren aan voor het starten; deze stuur je binnen 14 dagen terug nadat je gestart bent (ingeschreven bij kvk). Na enkele weken krijg je een brief met je BTW nummer en eventuele op of aanmerkingen.

Ik kreeg na ongeveer een half jaar een starters-bezoek waarbij werd gekeken hoe ik factureerde en of ik voldeed aan de administratie plicht. Je ontvangt dan een rapport met daarin op of aanmerkingen en het advies van de controleur of btw per jaar / kwartaal of per maand afgedragen moet worden.

Gewoon formulieren invullen en starten, merk je vanzelf wat er komt :)

The MAzTER
06/03/04, 16:31
gewoon bellen naar belastingdienst zodra je van de kvk terug bent :P

en dan sturen zij een formulier op.

Danny Mekic
09/03/04, 21:34
Uit mijn hoofd geeft de KvK geeft je inschrijving ook door aan de Belastingdienst, welke je na verloop van tijd automatisch aanschrijven. Je doet er alleen slim aan om from the start netjes met de Belastingdienst aan de gang te gaan, is het makkelijkst voor jouzelf.

Sta er overigens niet raar van te kijken als je na het retourneren van je startformulieren naar de Belastingdienst geruime tijd niks van ze hoort. Een collega van mij is in September een bedrijf met zijn eigen bedrijf gestart, heeft zichzelf netjes aangemeld, heeft netjes BTW-nummer teruggekregen, maar nog geen enkele aanslag omzetbelasting of jaaromzet. De Belastingdienst antwoordde "dat dit nog wel zal komen".

Succes!

Danny

copyfile
09/03/04, 22:56
Hier wordt ook gezegt dat de belastingdienst net naar je start bij je komt kijken wie van jullie heeft dit allemaal gehad en hoe ging dit in zijn werk ? Keken ze of je alles wel legaal had ofzo ?

Danny Mekic
09/03/04, 23:35
Ja, formeel gezien hoort dat te gebeuren. Hier in Amsterdam hebben ze een !! paar jaar !! achterstand. We bestaan sinds augustus 2002 en de Belastingdienst is nog niet op bezoek geweest. Kan ook komen omdat onze boekhouder goed te boek staat ;) maar ik nodig ze in ieder geval van harte uit. Ben wel benieuwd wie altijd onze aangiftes doorbladert!

Stefan<n-media>
11/03/04, 16:59
Als je je kvk hebt aangevraagd moet je inderdaad je dat inderdaad bij de belastingdienst melden en die sturen dan een formulier op.

Ondertussen mag je ook nog geen facturen opstellen, dus het is het best alles zo snel mogelijk af te handelen zodat je met de verkoop van de producten kunt beginnen.

V. Kleijnendorst
11/03/04, 19:57
Origineel geplaatst door copyfile
Hier wordt ook gezegt dat de belastingdienst net naar je start bij je komt kijken wie van jullie heeft dit allemaal gehad en hoe ging dit in zijn werk ? Keken ze of je alles wel legaal had ofzo ?

Daar wordt niet naar gekeken. Ik kreeg na ongeveer een half jaar bezoek (Dordrecht).

Hij heeft gekeken naar een mijn facturen- en inkoopfacturenmap. Stelde een aantal vragen om te kijken of ik iets wist van administratie en dergelijke. Was een bezoek van 2 uur. Best een aardige kerel :D

Carl<n-media>
11/03/04, 20:26
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors

Best een aardige kerel :D
Zeker een dealtje gesloten dat je geen belasting meer hoeft te betalen? :D
Of waar ging die onderhandeling van 2 uur over??

V. Kleijnendorst
11/03/04, 20:28
"ik betaal 10% inkomstenbelasting, zo niet verhuis ik naar Belgie" :D
Van dan dreigement schrok hij zo dat ik zelfs 7% suggereerde.

:)

woutertwisk
12/03/04, 15:24
Origineel geplaatst door Stefan&lt;n-media&gt;
Als je je kvk hebt aangevraagd moet je inderdaad je dat inderdaad bij de belastingdienst melden en die sturen dan een formulier op.

Ondertussen mag je ook nog geen facturen opstellen, dus het is het best alles zo snel mogelijk af te handelen zodat je met de verkoop van de producten kunt beginnen.

De belastingdienst schrijft dit


Ik heb nog geen BTW-nummer van de Belastingdienst ontvangen. Mag ik mijn rekeningen zonder BTW-nummer versturen?
Bron: Belastingdienst
<P align=left>Als u omzetbelasting (BTW) in rekening brengt,
bent u verplicht deze omzetbelasting af te dragen aan de Belastingdienst.
Hiervoor heeft u een aangiftenummer voor de BTW nodig.</P>
<P align=left> </P>
<P>Het kan voorkomen dat u zich als ondernemer bij de Belastingdienst heeft
aangemeld, maar dat u nog geen BTW-nummer heeft gekregen. Totdat het nummer is
toegekend, moet u wel BTW in rekening brengen, hoewel u de BTW op dat moment nog
niet kunt aangeven. Indien aan u nog geen BTW-nummer is toegekend en u het toch
nodig heeft om op uw rekening te zetten, dan kunt u het beste contact opnemen
met de eenheid van de Belastingdienst waar u uw aanvraag ingediend heeft.</P>
Als u omzetbelasting (BTW) in rekening brengt, bent u verplicht deze omzetbelasting af te dragen aan de Belastingdienst. Hiervoor heeft u een aangiftenummer voor de BTW nodig.



Het kan voorkomen dat u zich als ondernemer bij de Belastingdienst heeft aangemeld, maar dat u nog geen BTW-nummer heeft gekregen. Totdat het nummer is toegekend, moet u wel BTW in rekening brengen, hoewel u de BTW op dat moment nog niet kunt aangeven. Indien aan u nog geen BTW-nummer is toegekend en u het toch nodig heeft om op uw rekening te zetten, dan kunt u het beste contact opnemen met de eenheid van de Belastingdienst waar u uw aanvraag ingediend heeft.