PDA

Bekijk Volledige Versie : Desktop voor minder dan € 300,-



Dennis
05/03/04, 21:33
Ik heb al
- CD-Rewriter (24 lezen, 4 branden, 2 re-writen)
- 52 speed CD-Rom speler
- Goede kast
- ZEER OUD Moederbord
- ZEER OUDE Processor
- ZEER OUD Geheugen
- ZEER OUDE Geluidskaart
- Toetsenbord en Muis
- Diskettestation
- Speakerset
Alles waar geen 'zeer oud' bij staat voldoet.

Ik geloof ook dat ik iets mis... want ik overwoog een nieuwe Desktop Celeron te kopen voor 475,- bij de PC-Dumphal. (Niet gedaan, ik vond het toch nog wel duur)

Maar nu blijk ik dus zelf goedkoper uit kom, maar dit is toch onmenselijk goedkoop? Klopt dit eigenlijk wel?

En op dit moederbord... zitten hier wel alle aansluitingen als USB-etc op?

Evilarlos
05/03/04, 21:50
Kan best wel kloppen hoor :) Zeker als je hem zelf bouwt en de onderdelen online besteld. Ik zou de site waar je het koopt er even op naslaan wat er allemaal bij zit. of kijk even op de site van de leverancier.

The MAzTER
05/03/04, 21:55
een amd mobo met een celeron...

RobbertC
05/03/04, 22:07
Vergeet ook de bestelkosten niet. Als je bij elke winkel het goedkoopste koopt, dan ben je bij elk product weer bestelkosten kwijt.

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx?c=nl&id=dimen&l=nl&s=dhs. Dells zijn er vanaf €355. Aangezien je zo'n PC toch niet gaat gebruiken voor zware applicaties (lijkt me, als je er zoveel aan wilt uitgeven) lijkt me een Dell ook prima.

4EuroHosting
05/03/04, 22:08
Ik zie ook nergens een harde schijf

Dennis
05/03/04, 22:09
Klinkt goed, maar op deze pagina zijn geen prijzen te vinden. Of verkoopt Dell niet aan de consument?

RobbertC
05/03/04, 22:12
Origineel geplaatst door DennisCitus
Klinkt goed, maar op deze pagina zijn geen prijzen te vinden. Of verkoopt Dell niet aan de consument? Hmm, die link ging niet helemaal goed :)

Dell.nl --> Consumenten (klein zakelijk zal ook wel lukken) --> Desktops --> Dimension Desktops.

ThePostman
05/03/04, 23:52
Dennis kijk eens op my-com.nl, kan je mooie pc samenstellen! Ben ik ook mee bezig...vriendelijk lui daar

The MAzTER
06/03/04, 00:48
mycom.nl bedoel je dan zeker ;)

zij zijn vrij duur

Dennis
06/03/04, 10:48
Maar dus €355,- is genoeg om je hele computer weer helemaal up te graden?

Eris
06/03/04, 10:55
http://www.fluffles.net/computers/hardware/

De eerste pc + uitleg :)
Totaal: €447 (prijzen bijgewerkt op 10 februari 2004)

Maar als je niets tegen duitsers heb:
http://www.funcomputer.de

chielsen
06/03/04, 11:00
Hmm, die vga kaart is wel errug goedkoop, klopt dat wel??

Ik heb net een ati 9600pro gekocht, omdat mijn ASUS kaart totaal NIET compatible is mijn mijn ASUS moederbord. Lekker dan :S...

Dennis
06/03/04, 11:11
Een 9600-Pro is een heel ander soort kaart volgens mij. Een 5200 is minder high-quality, maar kan games nog steeds aardig draaien.

De 9600-Pro is een echte game-kaart.

chielsen
06/03/04, 12:57
9600xt bedoel ik, is nog weer iets beter :)

Maar vond het echt vreemd en K U T dat de vga kaart en moederbord van ASUS (toch een goed merk dacht ik) niet compatible zijn :(

Pantsy
06/03/04, 13:01
Geef anders wat meer uit voor een upgrade van je pc... jij moet er tenslotte op werken (fulltime?) en een tip... probeer zoveel mogelijk bij 1 leverancier/bedrijf te bestellen.

The MAzTER
06/03/04, 13:07
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar dus €355,- is genoeg om je hele computer weer helemaal up te graden?

vergeet niet dat hier nog zeker 50 euro verzend kosten bijkomen.

omdat je alles bij een verschillende shop besteld (lekker stom overigens).

Ga gewoon voor die dell :)

Grumpy
06/03/04, 13:47
Even beetje gekeken.

Bij vooruit betalen zit je aan ongeveer 400 euro voor die 5 onderdelen bij verschillende winkels.

Onder rembours is dat ongeveer 430.


Als ik diezelfde onderdelen bij PCLcomputers haal (Waar ik altijd mn dingen haal), kost dat bij afhalen 416, vooruit betalen 423 en rembours 425.

Dus... dat kopen bij verschillende winkels is niet altijd goedkoper. Tenzij die winkels dicht bij elkaar zijn en je woont er dicht bij. Dan kan je alles afhalen.

Booster
06/03/04, 15:39
Wellicht heb je een aparte koeler nodig bij die processor. De Celeron die je had uitgezocht was boxed en daar zat dus al een koeler bij, maar bij deze mogelijk niet (of een vervelend, luidruchtig ding).

Ik kan je de koelers van Spire en Arctic aanraden. (kosten weinig, koelen prima, niet teveel geluidsproductie) Zorg wel dat je een koeler uitzoekt die je 2600+ genoeg kan koelen ;)

chielsen
06/03/04, 18:24
Ik heb ook een 2600+ en heb daarvoor een artic pro genomen. Kan prima die 2600 aan, is niet erg duur en ook geruisloos :)
Je moet inderdaad ff vogelen met de verschillende leveranciers. Ik heb vorig jaar een hele nieuwe pc gekocht, en heb het toen met 3 leveranciers gedaan (niet doordenken). DIt was goedkoper dan elk onderdeel weer bij een andere kopen. Bij gistron.com heb ik veel gehaald en ook wel aardig wat bij maxpert.nl