PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN <> OpenRegistrar



Dennis
05/03/04, 19:12
Waar zijn eigenlijk de voordelen en nadelen van SIDN-membership ten opzichte van OpenRegistrar-NL-Premium?

Voordelen
- Je staat in SIDN lijsten
- Je komt in WHOIS
- Je kunt klanten vertellen (Op site zetten)

Nadelen
- Je draait op voor SIDN boetes
- Het is 500 per jaar duurder :)

Markuz
05/03/04, 19:13
- Je draait op voor SIDN boetes
Dat doe je als het goed is ook al bij openregistrar :)

[QWS]
05/03/04, 19:22
* Je hebt alles zelf in de hand.
* kan sneller registreren.
* kan sneller nameserverwijzigingen doorgeven
* kan nameserverwijzigingen automatischeren (toch?)

Dennis
05/03/04, 19:31
Alles betreffende .nl-domeinen gaat live bij OpenRegistrar.


Origineel geplaatst door Markuz
- Je draait op voor SIDN boetes
Dat doe je als het goed is ook al bij openregistrar :) Hij gebruikte dit als argument tegen SIDN. Maar wij hebben iig nog nooit SIDN-boetes gehad.

R3diensten
05/03/04, 19:41
SIDN boetes?
Zeker als je kutsidn.nl registreert zeker ;)

Dennis
05/03/04, 19:43
Origineel geplaatst door R3diensten
SIDN boetes?
Zeker als je kutsidn.nl registreert zeker ;) Inderdaad :)

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Algemeen/Voorschriften/Reglement_voor_registratie_van_.nl-domeinnamen/Tariefregeling_SIDN/index.html
2.2.6 kosten voor een foutieve verhuizing € 50,- per transactie
2.2.7 kosten voor een foutieve wijziging domeinnaamhouder € 50,- per transactie

Deze boetes volgens mij

R3diensten
05/03/04, 19:45
Origineel geplaatst door DennisCitus
Inderdaad :)

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Algemeen/Voorschriften/Reglement_voor_registratie_van_.nl-domeinnamen/Tariefregeling_SIDN/index.html
2.2.6 kosten voor een foutieve verhuizing € 50,- per transactie
2.2.7 kosten voor een foutieve wijziging domeinnaamhouder € 50,- per transactie

Deze boetes volgens mij

das niet niks, er van uitgaand er zeker 2 per dag misgaan ;)

(50 . 2) . 365 = 3650

gaat zeker in de zak van een SIDN medewerker ;)

Dennis
05/03/04, 19:46
Indien jij domeinen pas registreert nadat je de formulier binnen hebt, is dit volgens mij geen probleem.

Guust
05/03/04, 19:51
Bij openregistar krijg je volgens mij ook gewoon boettes hoor...

[QWS]
05/03/04, 19:56
denk het niet. in principe moet openregistrar de fouten eruit halen voordat het formulier word doorgestuurd.

TMourik
05/03/04, 21:25
SIDN lid:

er staat geen enkele derde partij bij je whois *zoals nu via openregister staat er per registrar hun naam

Dennis
05/03/04, 21:26
Dat is ook eigenlijk het enige voordeel lijkt het op dit moment.

lifeforms
05/03/04, 21:29
Yep, Openregistrar krijgt van SIDN de boetes. Mochten ze deze boetes doorschuiven (wat prima af te spreken is) zal dat in het contract moeten worden verwerkt. Misschien dat Openregistrar of een van hun klanten dit kan toelichten.

Nog een punt van aansluiten bij een bestaande registrar: het bijwerken van hun systeem aan de SIDN DRS updates en voor het contact met SIDN als er problemen zijn is allemaal hun verantwoordelijkheid en is dus minder werk. Maar dat kan positief zijn (als ze dat professioneel afhandelen) of negatief.

Als je zelf deelnemer bent kun je wel flexibeler zijn en "eerste lijn" support van de SIDN kan kwaliteit de verhogen.

Ook betaal je bij de SIDN domeinen (als ik het me goed herinner) per kwartaal in plaats van per jaar. Mochten domeinen tijdens het jaar wegverhuizen dan kun je dus nog besparen.

Maar het belangrijkste punt voor een kleine provider lijkt me de prijs, en dan zou ik bij vergelijkbare kwaliteit gewoon nemen wat het goedkoopst is.

Dennis
05/03/04, 21:31
Maar ons budget is inmiddels wel groot genoeg. Het zou eigenlijk wel makkelijk uit kunnen, maar 500 besparen is altijd wel leuk.

lifeforms
05/03/04, 21:32
Dat is waar. Maar ben je gericht op groei en plan je in de toekomst deelnemer te worden, dan moet je op dat moment weer voor alle domeinen verhuiskosten lappen en bij al je klanten om verhuisformulieren gaan zeuren om de domeinnamen naar je eigen SIDN-account te halen. Direct deelnemer worden zou je dan als een investering kunnen zien die je later terugverdient.

Dennis
05/03/04, 21:37
Extra voordeel (OR vond het een drogreden
Ik ben er al vrijwel zeker van OOIT lid van de SIDN te worden. Dus kan dat niet beter nu al ipv over een half jaar?

De grote verhuizing, zou deze veel werk zijn dan? (En hoeveel kost dit grapje dan wel niet?)

RonZo
05/03/04, 22:28
Origineel geplaatst door DennisCitus

De grote verhuizing, zou deze veel werk zijn dan? (En hoeveel kost dit grapje dan wel niet?)
€ 225,00 als ik het goed heb...

RobbertC
05/03/04, 22:28
--> Runnen van.. forum.

Dominic
05/03/04, 22:34
Origineel geplaatst door RonZo

€ 225,00 als ik het goed heb...

Dat is alleen bij overname van een deelnemer :)

Kosten kun je zelf uitrekenen...aantal domein x verhuizingskosten & registratiekosten 1e kwartaal.

Arjanvt
06/03/04, 00:18
Van SIDN site:


Tarief foutieve verhuizing of wijziging domeinnaamhouder:

De kosten voor een foutieve verhuizing of wijziging domeinnaamhouder worden in rekening gebracht wanneer een verhuizing of wijziging domeinnaamhouder niet conform het reglement heeft plaatsgevonden.
Wat bedoelen ze precies met " conform het reglement"?

wat is het reglement dan?

RonZo
06/03/04, 00:21
Origineel geplaatst door Dominic


Dat is alleen bij overname van een deelnemer :)


Ik ging ff uit van "de grote verhuizing" oftewel overname....
Had de rest niet goed gelezen ;)

Guust
06/03/04, 00:43
Origineel geplaatst door Arjanvt
Van SIDN site:

Wat bedoelen ze precies met " conform het reglement"?

wat is het reglement dan?

staat toch allemaal in dat boekje dat je hebt gekregen van SIDN?

Dominic
06/03/04, 01:29
Origineel geplaatst door Guust


staat toch allemaal in dat boekje dat je hebt gekregen van SIDN?

Wie zegt dat ie deelnemer is ;)

paulmatthijs
06/03/04, 01:30
reactie op derde post:

(toch?)
vier maal nee :)

ik heb geen zin om hier openregistrar te gaan zitten verantwoorden, maar een paar voordelen zijn ook nog

- coulanter bij betalingsproblemen:
als je even niet kan betalen kan je met ons makkelijker een deal sluiten, sidn royeert je als deelnemer (met alle gevolgen van dien). bij ons ben je niet direct je domeinen kwijt ;)

- geen bewaarplicht voor formulieren (die hebben wij namelijk). los van de administratierompslomp die het kost scheelt het je ruimte en verantwoordelijkheid naar sidn toe.

- als kleine hoster of starter kan je mijns inziens beter die 500 euro in een boekhouder stoppen dan in sidn.

- interne verhuizingen zijn veel simpeler. voor het verhuizen van een domein van een klant naar ons naar een andere klant van ons zit je niet aan die formulieren van sidn vast.

wel een voordeel van sidn is dat je domeinen per kwartaal betaalt ipv per jaar. dit gaan wij binnen enkele maanden echter ook invoeren voor premium nl members, dus dat argument is ook weer van tafel ;)

Arjanvt
06/03/04, 02:53
Origineel geplaatst door Guust


staat toch allemaal in dat boekje dat je hebt gekregen van SIDN?

Ik ben geen deelnemer...

Dominic
06/03/04, 13:22
Origineel geplaatst door Arjanvt
Van SIDN site:

Wat bedoelen ze precies met " conform het reglement"?

wat is het reglement dan?

Het reglement is het reglement van de SIDN dat je als SIDN deelnemer moet "handhaven".
Er staat onder andere in dat je je moet overtuigen van de identiteit van de aanvrager, je in het bezit moet zijn van de juiste formulieren en dat deze goed moeten zijn ingevuld... etc. etc. etc.