PDA

Bekijk Volledige Versie : Kosten SIDN lidmaatschap



R3 Ruben
05/03/04, 18:33
Voor een SIDN Deelname betaal je 150 per kwartaal, bij .com .net domeinen dok je helemaal niets. Ik vind eigenlijk dat SIDN Moet nokken met hun abbonee kosten. Beetje onzin vind ik! Waarom niet de prijs wat duurder maken? Net als .com etc? Geef je mening.

[QWS]
05/03/04, 18:42
uhm waarom zou dan nog iemand via jullie domeinen registreren?

ThePostman
05/03/04, 18:50
Ja wat is het voor een onzin? Als je bij sidn voor 4.90 per domeinnaam betaald zonder abbonnee kosten...waarom zou je dan bij een bedrijf kopen die er 15 voor vraagt.

Dennis
05/03/04, 18:54
Moderators... ik heb toch gestemd voor NEE!?

Ik vind dit terecht. Ik ben blij dat het SIDN-membership nog uitstraling heeft. Dan heb je ook niet te maken met bendes kleine mini-bedrijven zonder KVK die aan gaan bieden tegen inkoopsprijs.

The MAzTER
05/03/04, 18:59
wij zijn zelf geen sidn lid, maar heb ook voor nee gekozen.

Zie Dennis voor de reden

mihosnet
05/03/04, 19:04
Voor mij geldt ook; zie dennis

Icheb
05/03/04, 19:10
Wij zijn zelf geen lid, maar toch voor nee gestemd.
Zie hiervoor de eerdere reden.

Wel ben ik persoonlijk van mening dat de prijs wat omlaag moet en het bijv verplicht word om KVK uittreksel te geven om lid te mogen zijn. Als de prijs nou geen € 150,- per kwartaal was, maar bijvoorbeeld maar de helft van wat het nu was zou het voor kleinere hosting bedrijven die wel legaal werken het toch interessant zijn...

RobbertC
05/03/04, 19:16
In het Nederlands spreken we van "abonneekosten" ipv "abboneekosten".

Dennis
05/03/04, 19:18
Persoonlijk zeg ik zelf liever 'abonnementskosten'

Maar vanwaar deze topic-start, R3 Ruben?

RobbertC
05/03/04, 19:20
Zo dan ;)

Anestheologist
05/03/04, 19:24
Valt nog goed mee, bij dns.be krijg je volgende melding.

"De registrar verbindt zich om aan DNS BE een vergoeding te betalen van minimum 2.500 EUR
(tweeduizendvijfhonderd Euro) voor het recht om in naam van de licentienemers, maar voor eigen
rekening, de toekenning of de verlenging van een gebruikslicentie van een domeinnaam aan te vragen."

Guust
05/03/04, 19:48
Origineel geplaatst door Icheb
Wij zijn zelf geen lid, maar toch voor nee gestemd.
Zie hiervoor de eerdere reden.

Wel ben ik persoonlijk van mening dat de prijs wat omlaag moet en het bijv verplicht word om KVK uittreksel te geven om lid te mogen zijn. Als de prijs nou geen € 150,- per kwartaal was, maar bijvoorbeeld maar de helft van wat het nu was zou het voor kleinere hosting bedrijven die wel legaal werken het toch interessant zijn...

Dit moet volgens mij al hoor...

R3 Ruben
05/03/04, 19:48
Origineel geplaatst door RobbertC
In het Nederlands spreken we van "abonneekosten" ipv "abboneekosten".

Omdat 600 eurie best wel veel is voor alleen een deelname. Maar nu weet ik ook de andere kant.

[QWS]
05/03/04, 20:09
ik vind 600 euro niet echt veel, het is natuurlijk ook niet bedoelt voor iemand die 10 domeinen registreert o.i.d. vanaf 200 domeinen is het zeker te doen..

R3 Ruben
05/03/04, 20:10
Ja natuurlijk!

TMourik
05/03/04, 22:23
nee inderdaad, ben het er niet mee eens

liever 600 per jaar betalen en dan inkoopprijs dan dat jan en alleman kan registeren

ik vind dat het met .com etc net zo had gemoeten ... maar ja

MarcelC
05/03/04, 22:43
Een eventuele optie om zonder of sterk gereduceerde abonnementskosten, maar voor een hogere prijs per domein te kunnen kiezen zou mooi zijn.

Kleine hosters moeten ook kunnen groeien.

Wordt er bij inschrijving bij SIDN niet gevraagd om K.v.K en B.T.W.-nummer zodat alleen officiële bedrijven lid kunnen worden ?

Zou toch een manier zijn om de "bendes kleine mini-bedrijven zonder KVK die aan gaan bieden tegen inkoopsprijs" te weren.

[QWS]
05/03/04, 23:08
als de prijs van de domeinnamen omhoog gaan en de abonnementskosten naar beneden dan is dat slecht tot zeer slechts voor de bedrijven die duizenden registratie's hebben..

prima systeem zo. met die formulieren werkt erg lekker. perfect eigenlijk!

MarcelC
05/03/04, 23:13
Als alternatief, dus naast abonnement, bedoelde ik.

Als klein bedrijf kun je dan beginnen met lage vaste kosten en hogere prijs per registratie, als het bedrijf groeit dan overstappen op hoge abonnementskosten en lagere registratiekosten.

Keuze hebben is altijd fijn.

RobbertC
05/03/04, 23:28
--> Runnen van.. forum

Johan-nl
06/03/04, 02:25
Origineel geplaatst door R3 Ruben
Voor een SIDN Deelname betaal je 150 per kwartaal, bij .com .net domeinen dok je helemaal niets. Ik vind eigenlijk dat SIDN Moet nokken met hun abbonee kosten. Beetje onzin vind ik! Waarom niet de prijs wat duurder maken? Net als .com etc? Geef je mening.


voor .com/.net/.org
moet ook betaald worden als je het bij "de bron" registreerd.
en dat is heel wat meer dan de kosten van de SIDN. :)

paulmatthijs
06/03/04, 02:37
bij .com betaal je net zo goed, alleen de eindgebruiker niet. icann member zijn is niet gratis, en lid zijn van de registries ook verre van :)

paulmatthijs
06/03/04, 04:08
wat mij betreft mag het jaarbedrag flink omhoog ;)

een minimaal aantal domeinen is wel een mooie manier, zo regelt dns.be het ook.

WebBizz
06/03/04, 09:38
Helemaal mee eens ;)

xserve
06/03/04, 22:42
Ik heb ook voor nee gestemd, anders kan iedereen net zo goed zelf deelnemer worden als hij een domeinnaam wil hebben. Kost je geen extra geld, en als registrar staat er ook nog eens je eigen naam.

Het is een goede oplossing zoals SIDN het nu doet vind ik.

Cybafish
06/03/04, 22:49
Wat mij betreft mogen de "abonnementskosten" flink omhoog en de registratiekosten per domein flink omlaag :)

Dennis
06/03/04, 22:51
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind de huidige prijzen eigenlijk perfect.

Beyonder
07/03/04, 13:44
SIDN is langzaam en een zeer vervelend systeem. Ik vergelijk het even met het systeem van dns.pl (Polen)

- Iedereen kan domeinen registreren

- Indien je meer dan 50 domeinen geregistreerd hebt dan start je basis korting en kun je partner worden. Kortingen worden steeds hoger naarmate je meer domeinen registreert.

- Partners kunnen domeinen 14 dagen gratis reserveren.

- Registratie gebeurt REALTIME. Nu registreren betekent nu onmiddelijk een activatie.

- Realtime kan alle informatie gewijzigd worden, houderschap, DNS servers etc etc. Hier kan SIDN nog wat van leren!

Geen abonnementskosten! :)

Dennis
07/03/04, 14:14
Vertel eens wat meer over de DNS.pl prijzen dan :)
En zijn hier ook mensen die het DNS.BE systeem beter of slechter dan die van de SIDN vinden?


National domain:
.pl
200,00
NASK Functional domains:
.com.pl, .biz.pl, .net.pl, .org.pl ...
150,00
NASK Regional domains:
.waw.pl ...
50,00Annual fee (in Zloty) exclusief BTW.


Sonntag, 7. März, 2004

1 Polnischer Zloty = 0.20674 Euro
1 Euro (EUR) = 4.83698 Polnischer Zloty (PLZ)

Cybafish
07/03/04, 14:20
Een .pl domeinnaam is dus nog wel een factor 10 duurder dan een NL domeinnaam..

superior-is
07/03/04, 19:16
Pools systeem is inderdaad ook aardig, maar imho (en ik val in herhaling) blijft dns.be nog steeds het beste. Tevens is de communicatie naar de deelnemers ook erg goed en zorgen ze ervoor dat hun systeem schoonblijft.

WebBizz
07/03/04, 21:11
Ik kan nou niet zeggen dat ik het systeem van DNS BE zo geweldig vind. De webinterface werkt beter dan dat trage java ding van SIDN, maar ik vind het allebei niet super eerlijk gezegd.

superior-is
07/03/04, 21:28
Je moet niet enkel kijken naar het invoergedeelte, maar naar het totale plaatje. Paar pluspunten t.o.v. het Nederlandse systeem:
- meerdere zonefile updates per dag
- sneller qua verwerking
- handles
- betere policy m.b.t. het verhuizen van een domeinnaam

Anyhoo, ik had overigens 'nee' gestemt bij deze poll.

WebBizz
07/03/04, 23:45
Okee, beter geformuleerd: het invoerdeel vind ik beide niet geweldig. Qua achterliggende werkwijze is DNS Belgie veel beter om o.a. de door Superior-IS genoemde redenen.

Guust
08/03/04, 07:57
Van mij mogen de deelnemerskosten best een stuk omhoog, ik heb daarom dan ook op Nee geklikt.

Beyonder
08/03/04, 12:58
Zoals ik al aangaf, zodra je meer domeinen registreerd dan krijg je per domein een steeds hogere korting. Dus hoe meer domeinen een partner heeft des te goedkoper is de registratie.