PDA

Bekijk Volledige Versie : schoonmaak kosten? factuur



sander
04/03/04, 13:18
Service Description Start date Billing freq. Price (€) Amount (€)
Support Trash removal from suite 4-2-2004 1 hrs 99,00

deze factuur kreeg ik dus.

Ik heb al gemailed waar over het ging , zeiden dat wij dozen hadden achter gelaten in het datacenter.

Ik ben inderdaad 2 maanden geleden in het datacenter geweest om nieuwe servers te plaatsen , ik heb de dozen bij de prullenbak gezet omdat ik voor de rest geen grotere prullenbak zag , dit doe ik altijd.

Ik vind dit dus hooguit belachelijk dat ik hiervoor een factuur krijg.
hebben ze dan het hele gebouw schoongemaakt voor 99 euro?

of is dit nu echt om via andere wegen geld binnen te krijgen?

wat vinden andere hosters hier nu van?

Sander dingen

lifeforms
04/03/04, 13:19
Wat een grap. Welk datacenter als ik vragen mag?

Ik zou gewoon direct met je account manager bellen en proberen dit op te lossen. Prima kans dat ze coulant zullen zijn als je het netjes aanpakt.

Wij kregen net een telefoontje van de Redbus engineer, of we dozen niet in de suite (brandgevaar) maar in de hal wilden neerzetten, daar zouden ze vanzelf worden opgeruimd :W: Ondertussen hadden ze de dozen zelfs al weggesleept. Het kan ook anders dus...

sander
04/03/04, 13:23
zit bij telecity 2 in het netwerk van leasweb.

de prullenbak staat bij de deur ik heb ze daarnaast gezet.

Ik ben best bereid om 10 euro kosten te betalen omdat een een mederwerker die dozen weg moest gooien (nog belachelijk) maar 99 euro? is echt een lachertje.

Markuz
04/03/04, 14:25
Ja, maar ook deels je eigen schuld imo. In het mailtje dat je van leaseweb krijgt staat duidelijk dat je het afval moet opruimen :)

Neem anders even contact op met leaseweb, en leg de situatie uit? (als je dit nog niet hebt gedaan)

WHEN AT THE DATACENTER, PLEASE LEAVE ANY TRASH (INCL. BOXES) OUTSIDE IN THE TRASH CONTAINERS AT THE CAR PARK AND PUT TOOLS THAT YOU HAVE USED BACK IN THE TOOLBOX. WE WILL CHARGE AT LEAST ONE HOUR SUPPORT IF WE HAVE TO REMOVE ANY TRASH FROM THE SUITE.
Thank you for your co-operation.

sander
04/03/04, 14:28
het ging hier om 2 moederbord doosjes , als het nou om paar behoorlijke grote dozen ging en veel troep en dat nog eens zo op de vloeg rond geslingerd was oke dan kan ik dat gebrijpen maar om zo zonder enige waarschuwing 2 moederbord doosjes die netjes opelkaar naast de prullenbak staan.

dan mochten ze het wel eens wat duidelijker vermelden , ik heb al contact gehad maar ze reageren nu niet meer..

Mannekino
04/03/04, 14:41
Hmz, mja de regels zijn in principe duidelijk maar als het gaat om twee moederbord dozen die zoals jij zegt netjes naar de prullenbak opgestapeld zijn dan vind ik die factuur enigszins overdreven. Ik dacht dat het om grote dozen van rackmounts ging ofzo, dan had ik Leaseweb toch wel gelijk moeten geven.

sander
04/03/04, 16:14
Origineel geplaatst door Mannekino
Hmz, mja de regels zijn in principe duidelijk maar als het gaat om twee moederbord dozen die zoals jij zegt netjes naar de prullenbak opgestapeld zijn dan vind ik die factuur enigszins overdreven. Ik dacht dat het om grote dozen van rackmounts ging ofzo, dan had ik Leaseweb toch wel gelijk moeten geven.

precies , als het nou om grote dozen van rackmounts ging etc , maar 2 moederbord doosjes.. ,

nog steeds geen reactie van leasweb

neographikal
06/03/04, 20:45
Te triest voor woorden eerlijk gezegd. Het mag dan wel in het contract staan, maar een beetje coulante houding richting je klanten mag imho toch echt wel.

Als je nou een stapel vuil had achtergelaten, oke. Maar 2 moederborddoosjes? En dan vervolgens niet meer reageren op je klanten is wel het belachelijkste wat je kan doen.

Dennis
06/03/04, 20:56
*No comment*

Ik zie Leaseweb echt graag als een betrouwbare top-ISP. Maar als ik soms dingen lees, zoals deze. Dat zij gewoon voor domme dingen hoge facturen sturen. Ik vind het best dat ze dit in hun overeenkomst zetten, maar persoonlijk zou ik gewoon even een waarschuwing sturen.

mihosnet
06/03/04, 20:56
En als iedereen nu 2 moederbord doosjes gaat achterlaten, wordt het toch ook een zooitje? Buiten staat een container waar je je afval ik kan achterlaten. Zoals markuz al zei, het was duidelijk genoeg in de email die je steeds ontvangt van Leaseweb als je toegang wilt. Daarnaast, hoeveel werk is dat nou om het zelf even weg te gooien op de juiste plek?

Maar, dit is mijn mening..

Edit:

"Wij kregen net een telefoontje van de Redbus engineer, of we dozen niet in de suite (brandgevaar) maar in de hal wilden neerzetten, daar zouden ze vanzelf worden opgeruimd Ondertussen hadden ze de dozen zelfs al weggesleept. Het kan ook anders dus..."

Misschien heeft leaseweb ook al een telefoontje gehad van telecity?

luser
06/03/04, 21:09
Origineel geplaatst door DennisCitus
*No comment*

Ik zie Leaseweb echt graag als een betrouwbare top-ISP. Maar als ik soms dingen lees, zoals deze. Dat zij gewoon voor domme dingen hoge facturen sturen. Ik vind het best dat ze dit in hun overeenkomst zetten, maar persoonlijk zou ik gewoon even een waarschuwing sturen.

Ze moeten toch ergens iets aan verdienen ;)

Dennis
06/03/04, 21:18
Dat vind ik het meest zwakke argument dat er is. Want verdienen aan dit soort dingen is gewoon erg zwak.

Boetes moeten alleen uitgedeeld worden om de zaak in de hand te houden, niet om er aan te verdienen IMO.

[QWS]
06/03/04, 21:24
ik denk dat als je het ze vraagt ze het wel door de vingers zien. zie het dan als een soort waarschuwing..

The MAzTER
06/03/04, 21:28
Vind het meer dan logisch dat ze gewoon een factuur sturen. Ruim je troep gewoon op en als er geen plaats is neem het mee naar huis en gooi het daar weg.

1337
06/03/04, 22:06
Die moederbord doosjes zijn bijna net zo duur als die moederbordjes zelf ^^... Tsjah, is kut natuurlijk. Een dergelijke rekening zou ik zeker niet betalen, is gewoon te stupide voor woorden.

luser
06/03/04, 22:29
Tjah zoals ik hier lees staat het duidelijk vermeld dus heb je niet veel keuze tussen wel/niet betalen. Leaseweb staat dus ook in zijn volste recht, belachelijk of niet.

M-BahZ
07/03/04, 00:02
Als ik leaseweb was zou ik het bij deze dubbel faktureren omdat het 2 doosjes waren, en het heel goed mogelijk is om daar 2x voor te moeten lopen, en dus 2x bezig te zijn met schoonmaak werkzaamheden. ;)

Het is toch geen stijl om eerst hier op wht.nl een bedrijf in diskrediet proberen te brengen terwijl jijzelf willens en wetens een fout maakt.
In zon geval kan je het mijn inziens beter direkt met desbetreffende isp oplossen en hopen dat het gecrediteerd wordt op de volgende faktuur.
Maar er is in dit geval maar 1 persoon die een fout heeft gemaakt, en dat is niet Leaseweb.

LeaseWeb
07/03/04, 03:17
Regel dit direct met administratie. We hebben reeds voor deze post uit coulance opdracht gegeven om deze factuur de crediteren.

Redenen om dit soort zaken te factureren:
1. Professioneel datacenter dient schoon te zijn; ruim je eigen rommel op.
2. Brandgevaar; er mag pertinent geen karton/afval in colo ruimte aanwezig zijn. Je brengt je eigen en andermans apparatuur in gevaar.
3. Indien je zelf niet opruimt moeten wij dit doen of laten doen. TeleCity uurprijs is Euro 170 / uur.
4. We geven dit duidelijk aan in de overeenkomst, house rules en access confirmation.

We geven klanten alle vrijheid en mogelijkheden om de colo ruimte 24/7 te kunnen betreden.
Gedraag je dan a.u.b. professioneel en hou je aan de regels, zodat geen der partijen hoeft op te draaien voor extra kosten en/of risico's.

sander
07/03/04, 05:38
ik geef toe dat dit een fout van ons is , maar wij wisten gewoon niet beter dan die 2 dozen bij de rest van het afval te zetten naast de prullenbak bij de deur, als wij wisten dat het buiten de colo moest hadden wij dit heus wel gedaan, ik was zelf die zelfde nacht nog terug gereden om de 2 kartonnen dozen weg te gooien als ik wist dat deze buiten de colo moesten worden gehouden, laat dit een les zijn voor mij en voor andere die dit lezen..

ik wil leaseweb ook echt niet in een negatief dag licht brengen . ben zelfs zeer tervreden over hun (heb bij meer coloboeren gezeten).

Mikey
07/03/04, 09:21
Origineel geplaatst door 1337
Die moederbord doosjes zijn bijna net zo duur als die moederbordjes zelf ^^... Tsjah, is kut natuurlijk. Een dergelijke rekening zou ik zeker niet betalen, is gewoon te stupide voor woorden.

dan zou je hoog en laag kunnen springen, maar er is voor getekend dus betalen zul je wel moeten.

[QWS]
07/03/04, 21:10
Origineel geplaatst door LeaseWeb
Regel dit direct met administratie. We hebben reeds voor deze post uit coulance opdracht gegeven om deze factuur de crediteren.

Redenen om dit soort zaken te factureren:
1. Professioneel datacenter dient schoon te zijn; ruim je eigen rommel op.
2. Brandgevaar; er mag pertinent geen karton/afval in colo ruimte aanwezig zijn. Je brengt je eigen en andermans apparatuur in gevaar.
3. Indien je zelf niet opruimt moeten wij dit doen of laten doen. TeleCity uurprijs is Euro 170 / uur.
4. We geven dit duidelijk aan in de overeenkomst, house rules en access confirmation.

We geven klanten alle vrijheid en mogelijkheden om de colo ruimte 24/7 te kunnen betreden.
Gedraag je dan a.u.b. professioneel en hou je aan de regels, zodat geen der partijen hoeft op te draaien voor extra kosten en/of risico's.

Ik ben het er helemaal mee eens dat jullie dit zo doen. alleen even uit mijn hoofd zijn jullie meer dan een half uur bezig geweest met het opruimen?

Dennis
07/03/04, 21:11
Origineel geplaatst door [QWS]
Ik ben het er helemaal mee eens dat jullie dit zo doen. alleen even uit mijn hoofd zijn jullie meer dan een half uur bezig geweest met het opruimen? Maakt niet uit, het beleid is "We vragen altijd minimaal 1 uur als je troep achterlaat"

[QWS]
07/03/04, 21:28
oh zo. dan is het gewoon terecht.

roland
08/03/04, 02:35
LeaseWeb heeft wel gelijk maar iets soepeler zou wel mogen, waarschuwing bv?

Op deze manier kan je klanten echt overal voor factureren. Zelfde als de politie iedereen boetes gaat geven omdat men zich niet kan identificeren via ID of rijbewijs. Beetje mierenneuken in mij ogen.

The MAzTER
08/03/04, 04:35
Origineel geplaatst door roland
LeaseWeb heeft wel gelijk maar iets soepeler zou wel mogen, waarschuwing bv?

Op deze manier kan je klanten echt overal voor factureren. Zelfde als de politie iedereen boetes gaat geven omdat men zich niet kan identificeren via ID of rijbewijs. Beetje mierenneuken in mij ogen.

ja hallo.. ruim gewoon je zooi op.

Als 1 op de 10 klanten er ook zo over denkt, dan kunnen ze de hele week vuilnis wagen spelen.

bedoel: is toch meer dan logisch dat je je zooi opruimt? En het staat duidelijk in het contract omschreven e.d.

Wat denk je als Leaseweb zegt: bij het achterlaten van dozen e.d. krijgt u een boete van 5 euro.

Dan denkt de helft: pleur hier maar neer die dozen, voor die 5 euro ga ik niet zitten slepen :O

Tevens zal leaseweb van het datacenter ook wel een rekening krijgen als zij het moeten opruimen / zien. en die krijgen ook geen waarschuwing.


Je zooi niet opruimen is gewoon een gebrek in je opvoeding :X

sander
08/03/04, 08:27
kerel, d8 je dat ik extra 2 moederbord doosjes laat staan? ik heb ze bij de prullenbak neergezet waar naast nog meer karton stond.

als ik wist dat ik ze mee naar buiten moest nemen had ik dat heus gedaan.

maar gelukkig is het allemaal goed gekomen :)

serverbilly
08/03/04, 08:55
Origineel geplaatst door sander
maar gelukkig is het allemaal goed gekomen :)

Vertel

superior-is
08/03/04, 10:53
Origineel geplaatst door The MAzTER

Je zooi niet opruimen is gewoon een gebrek in je opvoeding :X

Nou nou nou. Er liggen geen aardappelschillen in het datacenter ofzo.

@Serverbilly: Als jij deze thread eens in z'n geheel zou lezen.

Verder gaat deze op slot, want anders blijven we in herhaling vallen.