PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail Software



Dennis
03/03/04, 10:57
Welke mail-software gebruiken jullie vooral?
Gebruiken jullie POP3 of IMAP?

Indien je IMAP gebruikt. Gebruik je dan ook Outlook? (Ik kijk eens rond naar prettige IMAP-clients)

lifeforms
03/03/04, 13:03
Ik gebruik The Bat!
http://www.ritlabs.com/en/products/thebat/

Zeer snelle no nonsense applicatie, mail templates, uitgebreide filter regels, views die je helemaal kan customizen, een eigen HTML renderer (niet IE!) en images viewer, PGP en S/MIME support, goeie identities (From en andere headers direct te veranderen, etc.)

Ook vrij veel anti-spam (Bayes) en anti-virus (plugins) mogelijkheden, maar dat doe ik server side dus geen ervaring mee.

Werkt prima met IMAP maar op dit moment gebruik ik alleen POP3!

Arjanvt
03/03/04, 13:19
Ik gebruik ook de The Bat, alleen vind ik de nieuwste versie niet echt stabiel. Versie 1.62r vind ik nog steeds het best werken.

Ik ben u van plan om over te stappen op Outlook.

Dennis
03/03/04, 13:38
Ik moet zeggen dat ik MSOutlook2003 een dikke verbetering vind ten opzichte van MSOutlook van XP.

Je ziet bij nieuwe mail nu ook steeds een enveloppe in de tray ipv alleen outlook-icoon. (Je ziet niet of je nieuwe mail hebt)

Je hebt niet zo'n irritante popup dinges, van u heeft nieuwe mail, wilt u bekijken.

En je krijgt steeds een heel klein msn-achtig popupje rechtsonder met onderwerp + begin van tekst

Mog
03/03/04, 13:57
Thunderbird 0.5 is mijn favoriet.
Vooral qua backuppen veel flexibeler dan andere gratis clients en beschikt over alles wat ik nodig heb.

maartenba
03/03/04, 15:56
Eudora 6.0.2 voor Windows...
Zou nog eens IMAP moeten proberen, naar het schijnt kan je dan mails van 1 persoon waar RE: etc. in komt groeperen zoals op nieuwsgroepen...

paulmatthijs
03/03/04, 16:30
eudora en thebat werken prima met pop3, maar zeker niet met imap. voor imap kan ik becky2 en m2 (opera) aanraden, en voor de mac users is apple mail super.

lifeforms
03/03/04, 18:11
IMAP support is heel erg verbeterd in The Bat. Een jaar geleden was het inderdaad onbruikbaar, maar ik heb het laatst eens geprobeerd en dat werkte eigenlijk probleemloos.

(Toch gebruik ik gewoon nog POP3 omdat ik met veel zweet geperfectioneerde procmailrc-files en the-bat mailfilters niet opnieuw wil gaan doen) :)

cridea
03/03/04, 18:15
Origineel geplaatst door DennisCitus

Je hebt niet zo'n irritante popup dinges, van u heeft nieuwe mail, wilt u bekijken.


Kun je uitschakelen!

Dennis
03/03/04, 18:19
Origineel geplaatst door byh


Kun je uitschakelen! Maar dan weet ik niet meer of ik wel nieuwe e-mail heb :p

(Bij Outlook 2000 geld dit probleem, bij 2003 is het perfect)

Mikey
03/03/04, 18:57
Hier ook een mooie versie van The Bat! , icm met pop3

bdc
03/03/04, 19:28
POP3 & Outlook 2002
Een van de weinige MS programma's dat zijn geld waard is! :D

Binnenkort IMAP eens proberen..

Bart

superior-is
03/03/04, 20:42
Goed te horen dat TheBat wat vaker gebruikt wordt, want dat is een schitterend product. Verder gebruik ik sylpheed-claws voor m'n mail toellie.

Dennis
03/03/04, 20:56
Origineel geplaatst door superior-is
Goed te horen dat TheBat wat vaker gebruikt wordt, want dat is een schitterend product. Verder gebruik ik sylpheed-claws voor m'n mail toellie. Zou je mij als Outlook'er ook kunnen overtuigen?

Digiover
03/03/04, 21:00
Sylpheed Claws werkt echt ideaal (Maildir++ ;)) maar vroegere versies waren nogal onstabiel. Thuis gebruik ik voornamelijk mutt (Pine is te log/sloom) en Mozilla 1.3.1, op kantoor Netscape 7.2 (ik wil graag over naar een Linux systeem met Sylpheed Claws of een andere Maildir capable client).
Alles i.c.m. POP3, maar wellicht dat ik binnenkort ook overga op IMAP (of POP3S, of IMAPS).

cridea
03/03/04, 23:02
Misschien ook interessant als ieder even post waarom hij zij POP3 danwel IMAP gebruikt.

tom
04/03/04, 00:55
Vroeger outlook maar als je pst file over de 2GB gaat, begint het continu te crashen en fouten te geven.

Ximian Evolution/IMAP :)

mails blijven op de server, handig als je van op diverse pc's werkt.

en!
men pc mag crashen, maar men emails zijn er nog :p