PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalende klanten



TMourik
03/03/04, 10:00
ben erg benieuwd naar de resultaten

want sommige bedrijven/particulieren doen er ruim 30/40 dagen over. (Tenminste, gemiddeld bij mij wel)

hoe is dat bij jullie?

empeetrois
03/03/04, 15:34
Bij mij het zelfde verhaal. Soms binnen enkele dagen (ook bij grote bedrijven), maar soms duurt het echt wel een maand en soms pas na een paar keer een herhinnering of telefoontje.

maartenba
03/03/04, 15:52
Zelfde hier...
Een aantal klanten betalen al als ik aan de telefoon een factuurnummer en bedrag kan zeggen, anderen doen er soms 40-50 dagen over, uitzonderingen ook wel langer...

superior-is
03/03/04, 21:18
Ligt een beetje aan de bedrijfs/factuur mentaliteit. Normaliter is het betalen binnen 30 dagen en daar wachten de meeste mensen dan ook op. Bouwbedrijven en wat andere instellingen voldoen vaak op $datum zijn rekeningen en dat correspondeert ook niet vaak me de jou voorgestelde betaaltermijn.

iFast
03/03/04, 21:27
Bij ons geld binnen 14 dagen naar factuur datum overgemaakt te hebben.

30 % van mijn klanten betaalt binnen die 14 dagen 50 procent naar 4 weken en dan hebben we nog 19% die betaalt tussen 5 en 8 weken. En dan blijft er nog 1 procent over zie hieronder :D.

Maar er zit hier iemand op het forum die het record bij ons heeft bevestigd van 10 weken!!!

En nu blijkt dat ie 28 januari het geld heeft overgemaakt (komt uit belgie dus duurt +- nog wel 2 dagen).

Mikey
03/03/04, 22:33
Heel simpel, volgens de factuur binnen 2 weken betalen, ik heb een iets langere adem en meld netjes bij week 3 of 4 dat hij nog een week heeft,
en dat anders de site eruit gaat totdat er betaald is.

superior-is
03/03/04, 22:42
Te laat betalen is een verdomd slechte eigenschap van Nederlanders. Had ooit een artikel gelezen (dezaak?) dat Nederlanders de twijfelachtige eer hebben als slechtste betalers van (ik meen) europa.

Anestheologist
03/03/04, 22:44
Nuja een troost superior -> belgen kennen er ook wat van ;)

wdv
03/03/04, 22:50
Nederlanders en geld... dat gaat nou eenmaal altijd fout ;)

RonZo
03/03/04, 22:59
Hierbij herinneren wij u aan de nog openstaande factuur ........... dd. .. ...... .... met de onderstaande omschrijving.
De betalingstermijn als vermeld in de leveringsvoorwaarden
is acht dagen na factuurdatum. Ten tijde van dit schrijven zijn inmiddels .. dagen verstreken.
Wij zien daarom het factuurbedrag graag per omgaande bijgeschreven op rekeningnummer: ............ t.n.v. ........... o.v.v. factuur................

Mocht deze herinnering en uw betaling elkaar gekruist hebben dan verzoeken wij u deze als niet geschreven te beschouwen.

Hoogachtend,

mr. (naam van de jurist en in mijn geval mijn vrouw :p)

Is hierna niet betaald dan bellen.... Blijven bellen tot ze er ziek van worden
:D

Mikey
04/03/04, 16:17
Origineel geplaatst door RonZo


Is hierna niet betaald dan bellen.... Blijven bellen tot ze er ziek van worden
:D

waarom zelf moeite doen, gewoon service stopzetten totdat er betaald wordt. En misschien ook klein beetje administratie koster erbij tikken :D

R3 Ruben
05/03/04, 17:09
Als klanten het woord "Incassobureau" horen, betalen ze rap!

Cybafish
05/03/04, 17:16
Ik word er ook helemaal gek van. onderhand moet je bj 20% gaan bellen voordat ze betalen. Maar ik ben tegenwoordig wat makkelijker geworden met afsluiten van mensen die niet betalen na de 2e herinnering..

Stefan<n-media>
09/03/04, 18:59
zeg heeft iemand het al eens met aanmaningskosten van een aantal euro's na X dagen geprobeerd?
We zitten er namelijk te overwegen dat in onze voorwaarden te zetten.

maartenba
09/03/04, 21:12
Aanmaningskosten etc. hebben we 1x gebruikt bij iemand die 3 maanden op zijn betaling heeft laten wachten. 100 EUR voor gefactureerd met een mooie brief erbij, betaling van het ganse bedrag bleek meteen binnen de 2 dagen te kunnen :)
Sindsdien nooit meer problemen gehad met die klant...

Moraal van het verhaal: gebruik het alleen als het nodig is...

Galactus
09/03/04, 21:36
Hmm...

ik (als klant) betaal altijd direct dezelfde dag nog... of de volgende dag :D

Heel soms kan het voor komen dat ik het niet kan overmaken, dan duurd het hooguit 1 weekje :P

Braaf eh ? :D

Danny Mekic
09/03/04, 21:55
Tipje voor eenieder:

Maak het totaalbedrag op de factuur rood. Uit onderzoek van, ik geloof de UvA, is gebleken dat meer facturen, sneller/op tijd betaald zullen worden :)

TMourik
09/03/04, 22:36
rood? humor =) kost me een dure laser printer :)

jeffrey
10/03/04, 08:47
Bij ons geld een betalingstermijn van 14 dagen.

zo'n 50 procent betaald altijd netjes op tijd

30 procent betaald na het sturen van een herinnering per mail, dat is dan binnen zo'n 4 weken.

en dan heb je nog zo'n 20 procent die na meerdere herinneringen betaald.

Danny Mekic
10/03/04, 10:30
Origineel geplaatst door TMourik
rood? humor =) kost me een dure laser printer :) hmhmhm.. je hebt tegenwoordig ook van die inkjet-printers waarin je seperaat iedere kleur bij kunt vullen.

en natuurlijk voor de hosters onder ons met een facturatiesysteem per e-mail.

Rik
10/03/04, 12:16
Origineel geplaatst door wdv
Nederlanders en geld... dat gaat nou eenmaal altijd fout ;)

FOUT !!

Daarom doen wij NLérs het over heel de wereld zakelijk zo goed zeker ;)
Daarom veel mensen uit NL over heel de wereld in dienst bij de grotere bedrijven en organisaties....
Daarom Lubbert hoofd van UN-foodprogramm, daarom .... daarom....

Toevallig zijn wij door die "zuinigheid en handelsgeest" wel een landje met naam geworden, als we dat door de "gouden-eeuw" al niet waren ;)

Rik
10/03/04, 12:17
Origineel geplaatst door wdv
Nederlanders en geld... dat gaat nou eenmaal altijd fout ;)

FOUT !!

Daarom doen wij NLérs het over heel de wereld zakelijk zo goed zeker ?
Daarom veel mensen uit NL over heel de wereld in dienst bij de grotere bedrijven en organisaties.... ?
Daarom is Lubbers hoofd van UN-foodprogramm, daarom Duisenberg .... daarom....

Toevallig zijn wij door die "zuinigheid en handelsgeest" wel een landje met naam geworden, als we dat door de "gouden-eeuw" al niet waren ;)

Stefan<n-media>
10/03/04, 13:22
Dubbele post?

[quote] Daarom doen wij NLérs het over heel de wereld zakelijk zo goed zeker /[quote] (zeg eens waar ik de codes van dit forum kan vinden voor quotes, smilies enz.)

We kopen dingen om ze weer te verkopen, maar als het om dingen voor onszelf gaat is het "kijken, kijken maar niet kopen"

"zuinigheid en handelsgeest" kan beter "gulzigheid en handelsgeest zijn" :)

wdv
10/03/04, 13:52
Rik,

Ik bedoelde dan dus meer in het opzicht van betalen ;)

Het valt natuurlijk niet te ontkennen dat vele NL'ers met de handelsgeest geboren worden ;)