PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server Installeren



Thiaz
02/03/04, 17:56
Ik ben afgelopen week toch maar overgegaan naar een dedicated server, aangezien mijn budget erg krap was is dit er een in de VS en heeft geen control panel.

Inmiddels is de server online en werkt gewoon, alleen nu komt iets wat ik dus niet had verwacht, de server zelf installeren, van een c-compiler tot php.

Ik ben dus enkele dagen bezig met het bekijken van de server en heb zelf apache en php/mysql aan de praat gekregen, geweldig gewoon.

Echter, dingen zoals 'bind' en een fatsoenlijke mailserver ontbreken hier nog, nou twijfel ik zelfs of ik wel verstandig ben begonnen met het installeren van deze server.

Wat mijn vragen zijn dus, hoe zetten jullie je server op? Wat is de beste manier? Wat moet ik installeren voor een basis-webserver? Op welke volgorde? Wat ik moet juist niet doen? Wat juist wel?

Misschien is dit een nogal breed geval, en ik heb zelfs werkelijk geen idee of het hier wel thuishoort, maar de bedoeling is hiervan een webserver te maken voor 1 website, maar die toch 5 ip's naar andere directory's verwijst.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want anders zit ik met de gebakken peren (en een server waarop php draait, hoi hoi).

Besturings-systeem: Debian

Beyonder
02/03/04, 18:00
Eerlijk gezegd: simpele manier is om een Direct Admin licentie te kopen en deze te gebruiken, dan heb je gelijk alles wat je wenst.

Suc6

Thiaz
02/03/04, 18:52
Origineel geplaatst door Beyonder
Eerlijk gezegd: simpele manier is om een Direct Admin licentie te kopen en deze te gebruiken, dan heb je gelijk alles wat je wenst.

Suc6

Voor het beheren van de server gebruik ik webmin, maar het probleem is, dat er niks is om te beheren, want ik heb geen mail/name-server(s), geen traffic analyzers, noem maar op, alleen kaal Debian, en daar moet toch echt iets op denk ik voordat ik er DA of iets anders op kan zetten...

mihosnet
02/03/04, 19:46
Meestal installeert het controlpanel dit soort dingen (bij plesk op freebsd in ieder geval), maar DirectAdmin draait naar mijn weten niet op Debian.

2wayit
28/03/04, 18:43
nuttige info...

SeppaR
29/03/04, 08:02
@2wayit, ik hoop dat ze jou bannen omdat jij je posts toch alleen probeert te uppen naar 10!

@Thiaz, je vind plenty of sites via google waar alles mooi uitgelegd staat, als je niets van Linux kent raad ik je toch aan een boek te kopen!

Dominic
29/03/04, 08:16
DirectAdmin draait nog niet op Debian, alleen op RedHat en FreeBSD 4.*(stable) en op 5.* (beta)

Als je dan een dedicated server koopt zou ik toch echt ook even investeren in een control panel.
Want dat is wel handig als je in der loop der tijd meer klanten krijgt.

Mischien eens naar Web::CP kijken, als je je een beetje erin verdiept moet het op alle UNIX/LINUX varianten werken.

http://webcp.can-host.com/

@2wayit: heeft jouw post ook nog een inhoudelijke waarde?

Savvas
29/03/04, 10:03
Een gratis cp zal ik nooit snel aanraden voor commerciele doeleinden. Als je toch iets moois wil hebben voor een zacht prijsje dan zou ik voor DirectAdmin gaan, maar ja zoals Dominic al zei, het werkt niet op debian...

Een alternatief voor debian is cPanel, alleen dat zal ver buiten je budget liggen vrees ik ...