PDA

Bekijk Volledige Versie : kan dit zomaar??



serox
02/03/04, 10:03
hallo ik had ff een vraag

ik draai sinds een paar maanden een NON-PROFIT site

te weten www.tropicalfish-im-exporters.com
Daar ik zelf al 15 jaar in deze handel zit en het vaak moeilijk is om leveranciers te vinden heb ik een soort van adressen boek gemaakt en een trade board
nu heb ik de eerste maal wat "spam"gestuurd naar bedrijven die in de zelfde branche zitten als ik puur en alleen om aan te geven dat ze daar GRATIS kunnen adverteren

ik was door mij hoster al gewaarschuwd dat spam niet mag

nu heb ik gisteren weer een 30 meer zeker niet gerichte emailtjes gestuurd aan belanghebbende die nu ook al op trade boards staan zoals www.aquafind.com

waarbij ik dit emailtje kreeg


Beste Rob,

Ondanks meerdere waarschuwingen, ben je toch zo eigenwijs om op sumiere wijze spam te versturen. We zijn in deze tollerant geweest, meer nu is ons geduld op. Zoals al eerder verteld breng je hiermee iedereen op onze servers in gevaar, maar schijnbaar kan je dat weinig deren. Om onze andere klanten en onze servers niet in gevaar te brengen i.v.m. jouw praktijken is je account afgesloten.

We ontbinden hiermee het contract en restitutie is niet mogelijk. Wel zullen we je alle medewerking verlenen als je de domeinnaam wilt verhuizen.

daarom de vraag kan dit zomaar???

ik hoor het wel groeten

ROb

WouS
02/03/04, 10:08
Volgens mij wel, je hebt je niet aan de regels gehouden welke jou ISP stelde. Ook na een waarschuwing van hun (wat ze in princiepe al niet eens verplicht zijn) ben jij gewoon door gegaan.

Ook al verdien je niets met je site (non-profit) ongewenst reclame er voor maken is spam...:rolleyes:

_arno_
02/03/04, 10:16
Ik geef de hoster gelijk in dit punt, ongewenst e-mail versturen is natuurlijk spam.
Als het vermeld staat in de hoster zijn Algemene voorwaarden , en je houd je er niet aan dan is verwijdered worden natuurlijk een logisch gevolg.

®on
02/03/04, 10:46
Het staat duidelijk op de site van je hoster:
http://www.lientje.com/antispam.htm

De vraag is alleen of zoiets rechtsgeldig. Maar als het goed is ben je akkoord gegaan met de AV, en daarin zal vast zo'n passage opgenomen zijn.

Ik geef de hoster overigens geheel gelijk, spammen is not done.

lientje
02/03/04, 11:21
Hallo,

Ik ben de eigenaresse van Lientje.com. Ik heb inderdaad deze klant voor de 2de keer betrapt op spam. Rob heeft het over 30 mailtjes maar degene wie het script voor hem gemaakt heeft over 50 mailtje.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20141046

Maar 30/50 of 3000/5000 SPAM blijft SPAM.

Ik heb zelf NB onlangs een nieuwsbrief de deur uitgedaan omdat ik de klanten NOG maals op het hart wilde drukken dat spam NOT DONE is. Hier een stukje op de nieuwsbrief:


Nieuwsbrief Spam
Laten we voor op stellen dat NIEMAND blij is met spam, en het is zelfs uiterst irritant. Ondanks dit gegeven zijn er helaas toch een hoop mensen die zich hieraan schuldig maken. Tot nu toe heeft niemand van onze klanten zich hier nog schuldig aan gemaakt, omdat we vooraf tijdig de spam kunnen blokken, en verwijderen van onze mailservers. We houden onze servers namelijk nauwlettend in de gaten, om dit ten
alle tijde te voorkomen. Vaak merken we dat een aantal klanten onder ons niet goed weten dat ze zich op dat moment schuldig maken aan spam. Daarom hierbij een "heldere" uitleg wat er onder "spam" word
verstaan. De grondregel is dat spammen als doel heeft meer bezoekers naar de desbetreffende site te krijgen, of een product/dienst te verkopen.

Spam is:"Ongevraagd mensen aanmailen met reclame over uw site/product/dienst".

Onze algemene voorwaarden geeft aan dat spammen ten alle tijden verboden is. We zijn hier in meedogenloos, en zullen u vooraf niet waarschuwen als u zich hier toch schuldig aan maakt. Het gevolg zal
zijn dat u account wordt verwijderd, zonder teruggave van het abonneegeld.

We moeten hier echt streng in zijn! Ten eerste omdat we zelf TEGEN spam zijn, en ten tweede omdat de eigenaar van het datacenter dit ook niet tolereert met als gevolg dat we zelf onze servers kunnen
verliezen.

Rob hebben we de eerst één keer gewaarschuwd nadat we zagen dat de mail queu vol zat. En de tweede keer was einde verhaal. Zijn site is nog in de lucht, maar hij kan NIET meer mailen. Hij heeft van ons 2 dagen de tijd gegeven om te verhuizen. Erg coulant lijkt ons. Zeker als je weet hoe streng we hiermee zijn. Rob heeft overigens ZELF per mail doorgegeven dat hij weet dat hij fout is. Hieronder zijn mail:


nogmaals jullie hebben gelijk maar geef me een paar dagen dan zodat ik kan verhuizen

groeten en de service is nog steeds ok hoor

Duidelijk lijkt mij!

Groetjes Lientje

robbie
02/03/04, 11:46
top geregeld lijkt mij!

beide heel fair bezig...

Digiover
02/03/04, 13:03
Ik kan alleen maar zeggen, goed gedaan Lientje.

Ons beleid, bijvoorbeeld, bestaat eruit dat een spammende klant de eerste keer een waarschuwing krijgt, bij de tweede keer gaat de website tijdelijk "op zwart" en ontvangt de klant een brief.
Zodra z/hij onze AV ondertekend naar ons stuurt (of faxt) gaat zijn website weer online, bij een derde overtreding gaat de website definitief op zwart, ontvangt deze weer een brief, waarin we nu aangeven dat z/hij moet verhuizen en dat de website (zolang deze nog bij ons staat) op zwart blijft.

"Liever een ex-spammende klant, dan een spammende ex-klant".

Trexif
02/03/04, 13:15
Groot gelijk het blijft spam.
Dus kicken van de server.
Je brengt hiermee al lientje zie klanten in gevaar.
Bij ons doen we het zo : 1 waarschuwing en daarna ook kick van de server.

Anestheologist
02/03/04, 13:32
Jammer voor je Serox het is niet met kwaad opzet, maar Lientje heeft gelijk. Ik hoop dat je uit je fouten leert.