PDA

Bekijk Volledige Versie : Groeiende webdesigner -> hosting



V. Kleijnendorst
01/03/04, 14:03
Hallo,

Voor mijn klanten (en voor mijzelf) gebruik ik een naar mijn idee betouwbare host. Servers staan in Nederland en heb met één website één keer downtime gehad. (misschien vaker maar niet gemerkt).

Dit is wat ik tot nu toe heb:

2x webhosting:
25mb schijfruimte
2500 mb dataverkeer per maand
php 4.2.3 (!) / PERL / CGI-BIN
5 pop e-mail adressen
mysql -> € 20,00 installatie kosten
.nl domeinnaam
géén control panel
SSH / FTP
€ 23,00 per 1000 mb dataverkeer (na limiet per maand)

2x € 99,00 normaal; -> reseller: 2 x € 69,30 per maand

3x webhosting:
10mb schijfruimte
1500 mb dataverkeer per maand
php 4.2.3 (!) / PERL / CGI-BIN
1 pop e-mail adres
mysql -> € 20,00 installatie kosten
.nl domeinnaam
géén control panel
SSH / FTP
€ 23,00 per 1000 mb dataverkeer (na limiet per maand)

3x € 82,00 normaal; -> reseller: 3x € 59,00

Totaal: jaarlijks: € 421,00
hosting: 80 mb opslagruimte; 9500 mb dataverkeer (per maand)
7 .nl domeinnamen


Is dit redelijk?
Ik heb inmiddels weer drie nieuwe opdrachten en zal dus waarschijnlijk weer drie hostingspakketten afsluiten (10mb).

Voor mijzelf heb ik 2500mb dataverkeer, ik kom redelijk in de buurt van die limiet. Voor klanten echter gebruik ik(zij) het dataverkeer absoluut niet.

Is het verstandig om op den duur over te stappen naar dedicated en hoe werkt dat dan met accounts aanmaken en vooral domeinnamen? Heb hier 0,0 verstand van en vind het wel gemakkelijk dat de host dat regelt. Aan de andere kant zou ik me er ook wel weer een beetje in willen verdiepen.

Bedankt voor eventuele antwoorden/tips.

Vincent Kleijnendors

Icheb
01/03/04, 14:15
Per wat zijn deze prijzen precies ?
Als ze per jaar zijn, is het vrij goedkoop.
Maar als deze per maand zijn, is het misschien verstandig naar een andere oplossing te zoeken.

Bijvoorbeeld, de meeste hosts tegenwoordig bieden een makkelijk te besturen controlpanel, maar geen SSH toegang (al is cPanel hierop vaak een uitzondering doordat de SSH jailing hierbij vrij goed werkt). Tevens zie ik het tegenwoordig niet al te vaak meer dat het extra geld kost om een MySQL database te krijgen (of extra te krijgen).

€ 23,- voor 1000 MB verkeer is erg veel, wij rekenen er zelf € 1,20 per GB (excl BTW) voor. Nu kan ik me wel voorstellen dat de provider in kwestie geen budgethosting aanbied, maar juist high end hosting (dus 2e server die het onmiddelijk overneemt, genoeg backup lijnen, lage load op de server, dagelijkse backup). Mocht dit toch wel budgethosting zijn, dan zou ik als ik u was per direct toch eens gaan kijken naar een goedkoper alternatief.

Mocht u meer willen weten, dan hoor ik dit wel :) (e-mail notificatie staat aan)

edit:
Om nog even verder te gaan, dedicated is hiervoor denk ik niet geschikt, dit is misschien teveel. Persoonlijk denk ik dat men zoiets in stappen op dient te bouwen, daarvoor zou ik aanraden om reseller te nemen...

V. Kleijnendorst
01/03/04, 14:24
Sorry voor de onduidelijkheid; heb mij post ge-edit.
Ik weet helaas geen server specificaties / load / back-ups
Heb me nooit verdiept in hosting en ik heb deze toevallig gekozen omdat ik met een online vergelijkingssite zocht (een jaar geleden) en in Nederland gehost wilde worden.

Wat me wel een beetje steekt is dat ze onbeperkte bandbreedte aanbieden bij een pakket van € 29,50 / reseller € 20,75 per maand (100 mb schijfruimte) omdat ik overal lees dat onbeperkt niet kan.

Dit is wat er op hun website staat aan specificaties:

Bandbreedte : 34MB

100% etherswitched netwerk met ATM 100mb switches.
100,000 Watt CAT Diesel Generator met 4 dagen diesel
Uitwijk-centrum bij noodgevallen
Een monitoring systeem
Tornado en overstromings beveiligd NOC
Verhoogde vloeren en professioneel kabel management
bandbreedte controle
Cisco routers
Brandalarm en een airconditioning

Weet alleen niet waar er in Nederland gehost wordt.

Bedankt voor de reactie!


Ik denk ook dat dedicated nu zeker niet ter sprake komt maar ik heb wel ongeveer 1/2 klant(en) per maand en dan zal dat dus op de duur wel aantrekkelijk worden denk ik?

PeeJie
01/03/04, 14:45
Als er onbeperkt aangeboden word vind ik dat best knap en degene die het aanbied die moet ook gewoon per GB betalen.

Eigenlijk gaan ze er dus vanuit dat je voor weinig dataverkeer zorgt, of hij / zij heeft gewoon dataverkeer te veel.

Het zou op zich wel kunnen maar meestal is dit een tijdelijke actie (lijk mij :))

Icheb
01/03/04, 14:50
Heb me nooit verdiept in hosting en ik heb deze toevallig gekozen omdat ik met een online vergelijkingssite zocht (een jaar geleden) en in Nederland gehost wilde worden.
Het afgelopen jaar is de prijs van webhosting een beetje aan het veranderen geweest. Dit merk ik met mijn eigen bedrijf ook, eerder stonden wij vrij hoog in de lijst van goedkope providers, maar dit is ook iets gezakt. (Al ga ik daar niet iedere 10 dagen mijn prijzen voor aanpassen)



Wat me wel een beetje steekt is dat ze onbeperkte bandbreedte aanbieden bij een pakket van € 29,50 / reseller € 20,75 per maand (100 mb schijfruimte) omdat ik overal lees dat onbeperkt niet kan.

Onbeperkt kan technisch gezien al niet, want het is bijvoorbeeld voor een webserver niet echt makkelijk om in een maand bijvoorbeeld 2 of 3 TB (1 terrabyte = 1024 GB) erdoorheen te jagen. Er zitten technische limitaties aan.

Maar of het echt onbeperkt is, is natuurlijk te testen, ten eerste even kijken naar de algemene voorwaarden, en daarna eens een populaire (legale) file neerzetten, dan zit je zo aan de 20 GB per dag met wat geluk...



Weet alleen niet waar er in Nederland gehost wordt.

Zo te zien volgens de tracert in Amsterdam, in het WideXS datacentre.



Ik denk ook dat dedicated nu zeker niet ter sprake komt maar ik heb wel ongeveer 1/2 klant(en) per maand en dan zal dat dus op de duur wel aantrekkelijk worden denk ik?
Ik denk het wel, maar dit gaat nog wel een tijd duren, zoals ik al zei raad ik een reseller abonnement aan op dit moment, om even een voorbeeld te geven, ik heb een klant hier die is eerst begonnen met hosting op eigen verbinding, toen naar shared hosting. Maar Reseller bleek goedkoper te zijn en is sinds gisteren overgegaan naar Reseller.



Totaal: jaarlijks: € 421,00
hosting: 80 mb opslagruimte; 9500 mb dataverkeer (per maand)
7 .nl domeinnamen
Dit is echt niet goedkoop. Het is zelfs vrij duur, vind ik als ik naar de prijzen kijk die mijn bedrijf hanteert en tevens eens kijk naar een paar van de beroemde vergelijkinssites.

Mikey
01/03/04, 17:33
Totaal: jaarlijks: € 421,00
hosting: 80 mb opslagruimte; 9500 mb dataverkeer (per maand)
7 .nl domeinnamen

€35 / maand

voordat geld kun je ook een kleine colo neerhangen, 1u + 10 of 15 gb transfer, noem maar wat geks, vast wel genoeg die dat er voor doen

Evilarlos
02/03/04, 10:48
DOMENICO EDIT: Regels al eens goed gelezen? Geen links naar sites die van jezelf zijn!

V. Kleijnendorst
02/03/04, 11:02
Bedankt voor jullie info! (met name Icheb voor de zeer uitgebreide info)

Ik ben absoluut niet ontevreden over mijn provider, mijn websites lopen snel en goed. Als ik er nog eens over na denk, denk ik dat ik niet moet bezuinigen op iets wat 5-10% (soms zelfs lager) van mijn omzet is. Vind niet dat ik verschillende providers moet proberen als klanten daardoor risico lopen.

Nogmaals bedankt.

Evilarlos; Misschien beter als je spammed als je forum af is ;)

Evilarlos
02/03/04, 11:07
LOL, ik weet het...

Edit, sorrie ik heb de regels inderdaat gelezen. Het zijn er (niet slecht bedoelt) alleen een beetje veel :S Mijn verontschuldigingen als ik soms fouten maak omdat ik nog niet helemaal bekend ben met de regels. Ik heb laatst geprobeert ze uit mijn hoofd te leren maar gezien deze (2) posts was dat niet echt een succes... mijn verontschuldigingen.

FransVanNispen
08/03/04, 17:22
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Wat me wel een beetje steekt is dat ze onbeperkte bandbreedte aanbieden bij een pakket van € 29,50 / reseller € 20,75 per maand (100 mb schijfruimte) omdat ik overal lees dat onbeperkt niet kan.

Ik zou de algemene voorwaarden er maar eens goed op doorlezen ! Zoals het lijkt gaat het om mijn vorige reseller provider, die inderdaad een hele goede service en uptijd heeft, maar behoorlijk duur is.

In onze voorwaarden voor onbeperkte limiet stond dat niet meer dan 20% van de webruimte voor downloads mag worden ingericht en nog wat specifiekere regels om het downloaden van grote bestanden onder hun boete tarief per Mb te laten vallen waneer dit boven de 3Gb komt.

In mijn tijd was dat ca. 20 EURO per Gb

Onbeperkt ?????

V. Kleijnendorst
08/03/04, 17:26
Ze hebben geen algemene voorwaarden.....

De uptime is erg goed, service is goed en mijn sites draaien zoals ik het wil. Denk dat ik niet moet zeuren. Ik zag hier alleen wel hele lage prijzen voor hosting maar hoe de service en uptime van die aanbieders is moet je altijd nog afwachten.

RonZo
08/03/04, 19:33
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Ze hebben geen algemene voorwaarden.....

De uptime is erg goed, service is goed en mijn sites draaien zoals ik het wil. Denk dat ik niet moet zeuren. Ik zag hier alleen wel hele lage prijzen voor hosting maar hoe de service en uptime van die aanbieders is moet je altijd nog afwachten.
Ga er maar van uit dat goedkoop helaas maar al te vaak duurkoop zal zijn.
Dus als je tevreden bent over je provider en je kunt je kosten (en liefst met wat er boven op) verhalen op je klanten, blijf dan lekker zitten waar je zit ;)
Continuiteit is ook erg belangrijk!