PDA

Bekijk Volledige Versie : Geript door hostingpoint.be



bambipower
01/03/04, 10:37
sinds een half jaartje heb ik een site draaien bij hostingpoint, alles liep vlot, tot anderhalve maand geleden

sinds dan is serverload continue boven 2.** en loopt me website niet meer gelijk het moet, paginas gaan supersloom open, of krijg zelf time out, kan niks uploaden op ftp

ik quote hier enkele serverloads :


Server Load 5.68 (1 cpu)
Server Load 2.79 (1 cpu)
Server Load 3.38 (1 cpu)
Server Load 13.20 (1 cpu)

dit is nu al te lang bezig naar me zin, dus had ik graag stappen ondernomen, wat kan ik doen ? Desnoods mag dit me geld kosten.

Als ik iets op hun forum post, word het ofwel verwijderd, ofwel krijg ik smoesjes dat er slechte klanten opzitte die irc servers draaien, en blabla en blabla. Uiteindelijk is dit mijn probleem niet, maar zijn probleem.

http://hostingpoint.be/forum/index.php

Ik kan me voorstellen dat je soms een lastige of moeilijke klant krijgt die je server misbruikt, maar zoiets moet toch snel op te lossen zijn, en kan geen weken (lees ondertussen maanden) duren volgens mij.

Nu waarschijnlijk reklameer ik te veel op z'n forum, en begint hij te dreigen me te bannen.

Ik wil het hier niet bij laten, en daarom had ik graag geweten welke stappen ik kan ondernemen

Ik dank jullie bij voorbaat

grz

ddepuydt
01/03/04, 11:45
Uitkijken naar betrouwbare partner en maken dat je der wegkomt is alvast tip 1.

Volgens mij zal je op juridisch vlak niet ver komen. Ik ga er even van uit dat je hun duurste pakket genomen hebt (90 EUR) en hierbij geen waar voor je geld hebt gekregen.

Ik denk niet dat er één rechtbank is die je klacht ontvankelijk zal verklaren. Het bedrag is te laag en daarnaast ... de rechtbank zal zich de vraag stellen of je host MERKELIJK MINDER gedaan had, dan wat je als klant redelijker wijs had kunnen verwachten.

Nu is de vraag, wat kan/mag je verwachten voor 90 euro.

Het zou een heel ander verhaal zijn als je bij een grote provider een E-Shop hebt lopen op een hosting account van 250 euro/maand.

Het zou me verwonderen als je een CONTRACT hebt met die mensen, maar als het zo is, moet je even nakijken wat er staat rond uptime/performantie. Op hun site kon ik niets vinden. Mocht je een sluitend contract hebben die in 99,98% van de vallen een goeie bereikbaarheid van je site garandeerd kan je natuurlijk spreken van contractbreuk, en dat is een ander verhaal.

Maar als je geen contract hebt, gewoon maken dat je wegkomt ...

M-BahZ
01/03/04, 12:47
Doordat zijzelf al aangeven waar de problemen vandaan komen geven ze in principe een schuldbekentenis af.
Het beste wat je kunt doen is ze in gebreke stellen middels een aangetekende brief en ze toestaan binnen een redelijk tijdsbestek alsnog de kwaliteit te leveren die ze beloofd hebben.
Doen ze dat dan alsnog niet, dan is het niet meer als redelijk dat jij je geld terugkrijgt minus het bedrag wat over de afgelopen periode gefaktureerd hebben.

Wat je ook zou kunnen doen is even bellen met de rechtswinkel oid.
Deze kunnen jou het ook allemaal precies uitleggen.

Anestheologist
01/03/04, 13:28
Ik zou persoonlijk voor 90 €uro geen stappen ondernemen, dit gaat je uiteindelijk meer kosten en wat gaat het opbrengen. Een ander punt is inderdaad zoals ddepuydt aangeeft als jij zaken doet op je site en deze daar zwaar onder lijden!!! Verder denk ik ook dat er niks vermeld staat in de AV over trage serverload. Maar het makkelijkste is gewoon verhuizen.

bambipower
02/03/04, 17:16
ik denk wel dat het inderdaad het beste is dat ik daar wegga

ondertusse zit ik al weken (a maanden) zonder site (twas gewoon niet te doen)

dus echt dringend is het niet voor me.


ik heb ondertusse iets te hard gediscusieerd met hem, en hij heeft zich dan ook deftig in een hoekje geklapt, hij geraakt er niet meer uit


http://hostingpoint.be/forum/viewtopic.php?t=155

hier kan je het lezen, zolang hij het niet wegdoet natuurlijk, anders heb ik er wel screenies van.

ik heb ook nog een mailtje gekregen van hem


Hallo

Wat zou u ervan vinden dat we uw domeinnaam nog dit jaar laten verdergaan
en dat ik het nietverbruikte deel van uw account terugbetaal.

Dan kun je op zoek gaan naar een andere webhost.

Laat me iets weten via dit email aub.

Met vriendelijke groeten,

Mathieu Wicke
Hosting Point

ik weet niet of ik hiermee ook zomaar akkoord ga gaan, het gaat over een goedkoop accountje (30€ dacht ik/jaar) maar ik zit dus al tijdje zonder deftige host en wil die periode ook terug natuurlijk. Momenteel heb ik niet veel te verliezen, ik moet toch zo en zo terug vanaf nul starten.

serverload is terug Server Load 5.61 (1 cpu)


Dit is me meer een principe kwestie geworden, ik ga deze week informeren op de wetswinkel, met bewijzen, .... Hij heeft me beetje als een domme gans behandeld, ik ga denk ik mijn best doen om hem te late beseffen dat dit niet zo is, en dat hij mensen niet zo moet behandelen.

ik laat nog iets horen

Groetjes bambi

4EuroHosting
02/03/04, 18:32
Ga er direct mee akkoord.

De samenwerking is toch zo goed als niets meer waard.

Ik zou die paar Euro's met een dikke smile aanvaarden en op zoek gaan naar een andere host.

ThePostman
02/03/04, 18:44
Inderdaad

En bambi dit vond ik een erge mooie opmerking!


Momenteel vind ik je host superslecht, het duur weken tot maanden eer een probleem opgelost word,
op die tijd zet ik 12 servers op, ga ik 2 keer op reis, en verander ik 4 keer van lief, en werk ik mij studies af

Mathieu
04/03/04, 13:18
Wat een roddeltopic zeg..
Misschien eerst eens alle waarheid ontdekken voordat jullie conclusies trekken aub.

Met vriendelijke groeten,
Mathieu W
HostingPoint.be

ThePostman
04/03/04, 13:35
Origineel geplaatst door Mathieu
Wat een roddeltopic zeg..
Misschien eerst eens alle waarheid ontdekken voordat jullie conclusies trekken aub.

Met vriendelijke groeten,
Mathieu W
HostingPoint.be

Nou, we wachten, vertel de waarheid dan maar...lekker weinig info...

Mathieu
04/03/04, 14:23
We hebben een KLEIN TIJDJE problemen gehad met de load van de server omdat iemand een IRCd server draaide.

Nu is dit opgelost: gemiddelde load: 0.80 ongeveer.

m@rcel
04/03/04, 17:07
Mathieu: Waarom zorg je er dan niet voor dat mensen geen IRC deamons kunnen installeren?

Koster
05/03/04, 02:16
Origineel geplaatst door Mathieu
We hebben een KLEIN TIJDJE problemen gehad met de load van de server omdat iemand een IRCd server draaide.

Nu is dit opgelost: gemiddelde load: 0.80 ongeveer. klein tijdje is een uur, of niet soms? Een irc daemon heb je meteen gedetecteerd. Moeten alle klanten daar zoveel last van hebben, voor zo'n lange tijd?

Mathieu
05/03/04, 07:49
We zijn er aan bezig!

Trouwens we hebben nu nog een server bijgezet:
P4 - 3.06ghz
1024 MB DDR Ram
120GB HDD

Klanten kunnen niet klagen vind ik, vanals er iets trager begint te worden steken we ram bij en kopen we een nieuwe server.

bambipower
05/03/04, 20:50
we zijn er aan bezig :s

hoelang zeg je dat al? En kan je nu al een concreet antwoord geven wanneer we op een stabiele server mogen rekenen?

nu kan ik het hier vragen, mijn topics en posts verwijder je toch op je forum.

Vind je dit de normale gang van zaken .... ?

Ik heb nog nooit in men leven zo mensen zien klungelen als jullie ...

Ondertussen is serverload sinds vandaag beter, wel al paar keer apache gecrasht en server down geweest.

Nu vraag ik me af of je iedereen die daar reklameerd op je forum verzoekt op een ander te gaan. Indien ja Dan vermoed ik dat je binnenkort geen klanten meer hebt.

Deimos
05/03/04, 20:58
Origineel geplaatst door bambipower
we zijn er aan bezig :s

hoelang zeg je dat al? En kan je nu al een concreet antwoord geven wanneer we op een stabiele server mogen rekenen?

nu kan ik het hier vragen, mijn topics en posts verwijder je toch op je forum.

Vind je dit de normale gang van zaken .... ?

Ik heb nog nooit in men leven zo mensen zien klungelen als jullie ...

Ondertussen is serverload sinds vandaag beter, wel al paar keer apache gecrasht en server down geweest.

Nu vraag ik me af of je iedereen die daar reklameerd op je forum verzoekt op een ander te gaan. Indien ja Dan vermoed ik dat je binnenkort geen klanten meer hebt.
Waarom accepteert u niet het aanbod om geld terug te krijgen voor de niet gebruikte periode?? Op die manier kan je een provider kiezen die momenteel wel aansluit bij uw wensen.

Verder kunnen dit soort flame discussies worden opgelost per PM. Maar hiervoor is dit forum niet bedoeld.