PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Flexroot voor EUR 49



markvan
26/02/04, 23:24
Wat vinden jullie van

€ 99,- per maand:
FlexRootserver L
Processor: Intel Celeron 2.4 GHz
Geheugen: 256 MB DDR RAM PC2700
Harde Schijf: 40 GB HDD 7200 RPM
Dataverkeer: 50 GB dataverkeer per maand
Software: PLESK 7, 30 domein licentie
Besturingssysteem: Fedora Linux
De éénmalige setup kosten slechts € 99,-. Dataverkeer boven inbegrepen hoeveelheid € 1,- p/Gb. Prijzen zijn exclusief b.t.w.

TMourik
27/02/04, 10:36
is het nou 99 of 49 per maand? :)

mihosnet
27/02/04, 11:15
EUR 49,-, setup is 99.

Ik vind het er best goed uit zien, alleen die 256MB vind ik wat weinig.

Support is per 0900 nummer (80c/p), maar goedkoper mag je eigenlijk ook niet verwachten voor EUR 49,-.

TMourik
27/02/04, 18:36
waar haal je die informatie vandaan? www.Flexroot.nl werkt niet echt

mihosnet
27/02/04, 18:51
www.flexservers.com

markvan
02/03/04, 11:08
Ja, en dat is weer Netnation.

Maar inderdaad 256 Mb voor EUR 49 per maand.
Met 512 Mb zit je gelijk op EUR 99 per maand.

Domenico
02/03/04, 12:10
Jij hebt vast de aanbieding van netnation in de bus gehad. Mooie aanbieding hoor maar erg jammer van de hoeveelheid geheugen.

markvan
02/03/04, 13:24
Tsja, zou je daar bij kleine sites nu last van hebben?

Kan me voorstellen dat bij database toepassingen een beetje meer lucht handig is maar bij 95% van de websites stelt het natuurlijk allemaal weinig voor.

2 vragen:

1 - Hebben jullie ervaringen met performance verschillen bij verschillende configuraties m.b.t.
- hoeveelheid RAM
- Processor
- backbone network
- OS

2 - Is er goede monitoring en performance-test software? Ik zou graag de response tijd en gemiddelde download snelheid willen testen over een langere periode.

kickuh
02/03/04, 17:12
zelf vind ik het een heel goed aanbod, vooral ook omdat je al een controle paneel erbij hebt.

Alleen zou ik misschien zelf voor het aanbod van deze server in de USA gaan. Bijvoorbeeld bij www.1and1.com....

Bijna zelfde config, maar dan wel met 700GB data.

Thiaz
02/03/04, 18:39
FlexServers ziet er op zich goed uit, maar ik heb na een paar dagen nog steeds geen antwoord op mijn mailtje of je ook de bandwith kan upgraden (Ik bedoel dan meteen 50 Gb naar 300 Gb overzetten, niet los bijkopen), dit is vrij slecht voor een webhost al zeg ik het zelf.

En voor die 256 mb, tjsa, had je meer verwacht voor 49 euro p/m, vind opzich dat het netjes is.

mihosnet
02/03/04, 19:44
Daar heb je helemaal gelijk in.

En over die 700GB, dat is in Nederland niet mogelijk. En daarnaast, ik denk dat het netwerk van Trueserver wel wat sneller is.

superior-is
02/03/04, 20:01
Origineel geplaatst door mihosnet

En over die 700GB, dat is in Nederland niet mogelijk.

Oh jawel, maar waarschijnlijk niet voor die 49 euro/maand. ;) (sorry open deur etc.)

Volgens mij hebben ze wel goed naar het aanbod van onze duitse vrienden eins und eins gekeken qua prijsstelling. Het oogt allemaal zwaar geautomatiseerd, wat er waarschijnlijk voor zorgt dat ze zo'n lage prijs kunnen aanbieden. Enneh, waarom hebben iwj niet zo'n stoer flyer binnen gekregen? Ja, ik weet dat jullie meelezen. :)

Openprovider
03/03/04, 16:43
Origineel geplaatst door Thiaz
FlexServers ziet er op zich goed uit, maar ik heb na een paar dagen nog steeds geen antwoord op mijn mailtje of je ook de bandwith kan upgraden (Ik bedoel dan meteen 50 Gb naar 300 Gb overzetten, niet los bijkopen), dit is vrij slecht voor een webhost al zeg ik het zelf.

En voor die 256 mb, tjsa, had je meer verwacht voor 49 euro p/m, vind opzich dat het netjes is.

Dataverkeer prijzen zijn 1 euro per GB extra. Goedkoper is dan gewoon de XL server nemen in plaats van de L.

Het geheugen is op alle servers uitbreidbaar. De setupkosten nemen daardoor toe maar de maandprijs blijft gelijk.

NextIT
04/03/04, 15:37
Ik heb er ook even naar gekeken. Ziet er op het eerste gezicht best aardig uit, maar het is wel erg jammer dat de support afdeling achter een 0900 telefoonnummer à € 0,80 per minuut zit. Ook een 36 urige respons tijd buiten kantoortijden is natuurlijk niet te doen voor een site die bereikbaar moet zijn.

Maar je kunt natuurlijk niet al te veel support verwachten voor die prijs.

Arjanvt
05/03/04, 13:22
Ik ben het met NextIT eens.

De prijzen van flexservers zijn mooi maar hier staat wel tegenover dat de support wat minder is (0900 nummer etc.).

Kortom, het lijkt me geschikt als je net begint en niet zo belangrijke sites host. Wil je zeker zijn van goede support (ik zeg niet dat de support van flexservers niet goed is, het gaat meer om de bereikbaarheid van de support) dan zou ik toch even verder kijken.

Openprovider
05/03/04, 15:27
Origineel geplaatst door NextIT
Ik heb er ook even naar gekeken. Ziet er op het eerste gezicht best aardig uit, maar het is wel erg jammer dat de support afdeling achter een 0900 telefoonnummer à € 0,80 per minuut zit. Ook een 36 urige respons tijd buiten kantoortijden is natuurlijk niet te doen voor een site die bereikbaar moet zijn.

Maar je kunt natuurlijk niet al te veel support verwachten voor die prijs.

Het 0900 nummer is voor mensen met een FlexRootserver die dus zelf alles doen en geen support nodig hebben. Als ze dan toch support willen kunnen ze gratis mailen of betaald bellen. De FlexManaged klanten hebben gewoon een goedkoop nummer dat ze kunnen bellen (zij betalen al voor support) en ook gratis email support.

Verder is de response tijd die genoemd wordt alleen voor hardware failure. Hardware wordt gratis vervangen indien die kapot is, bij een Flexmanaged server met backup zetten we ook gratis de backup terug. Bij software failure op een Managed server wordt gelijk actie ondernomen, ook in het weekend.
Voor hardware failure kan je in de bestelprocedure ook kiezen voor binnen 8 uur fixed tegen meerprijs.

Je kan dus zelf naar gelang behoefte het niveau van support kiezen.

NextIT
05/03/04, 16:02
Origineel geplaatst door netnation


Het 0900 nummer is voor mensen met een FlexRootserver die dus zelf alles doen en geen support nodig hebben.

:huh:

Waarom is er dan nog een support nummer voor mensen die geen support nodig hebben? Ik ben van mening dat mensen een storing gewoon altijd 24/7 telefonisch kosteloos moeten kunnen melden.

Openprovider
05/03/04, 16:18
Origineel geplaatst door NextIT


:huh:

Waarom is er dan nog een support nummer voor mensen die geen support nodig hebben? Ik ben van mening dat mensen een storing gewoon altijd 24/7 telefonisch kosteloos moeten kunnen melden.

Tussen een storing en support zien wij een verschil. Iedere klant kan op de support pagina van www.flexservers.com 24 uur per dag per sms storingticket aanmaken. Dat kost de klanten geheel niets.

Support zie ik als het stellen van allerlei hosting geralateerde vragen. Daarin maken we onderscheid tussen klanten die daar vooraf voor betalen en klanten die daar achteraf toch om vragen. Die laatste betalen voor telefonsiche support extra. Per email is het voor iedereen gratis.

Arjanvt
06/03/04, 00:09
Origineel geplaatst door netnation
De FlexManaged klanten hebben gewoon een goedkoop nummer dat ze kunnen bellen (zij betalen al voor support)Is dit een 0900 of lokaal nummer?



bij een Flexmanaged server met backup zetten we ook gratis de backup terug. Gratis terugzetten? Je betaald ervoor hoor! :)




Voor hardware failure kan je in de bestelprocedure ook kiezen voor binnen 8 uur fixed tegen meerprijs.Wat is het verschil tussen 8 uur respons en 8 uur fixed on-site support?

NextIT
06/03/04, 00:17
Origineel geplaatst door Arjanvt

Wat is het verschil tussen 8 uur respons en 8 uur fixed on-site support?

Normaal gesproken betekend 8 uur fixed dat iets binnen 8 uur gerepareerd is en 8 uur respons, dat ze er binnen 8 uur naar gaan kijken. Het repararen kan dan uiteraard bijvoorbeeld nog 4 uur duren :)

mihosnet
06/03/04, 19:03
Origineel geplaatst door Arjanvt
Gratis terugzetten? Je betaald ervoor hoor! :)


Zo logisch is dat niet, je betaald voor de ruimte op de backup server. Dat ze de backup gratis voor je terugzetten is dus alleen maar een extra service, normaal gesproken krijg je namelijk alleen ftp gegevens en moet je zelf de backup terugzetten.

raymonvdm
08/03/04, 10:57
Heeft er iemand al een flexserver ? Want de prijs is leuk ik heb alleen geen ervaring met linux, Dus zou ik eigenlijk moeten kiezen voor een managed versie maar die is dan gelijk weer 20 euro duurder. Of zijn er nog andere goedkope aanbieders. Het idee is om er mee te gaan spelen en proberen de kosten eruit te krijgen door een paar sites erop te zetten.

markvan
09/03/04, 12:27
Ja inderdaad, draait dat allemaal een beetje lekker op 256 MB.
Waarom is dat niet gewoon 512 Mb vraag je je af.....

Als je niet echt lekker thuis bent in Linux moet je zeker een managed versie nemen. Dan zit je al op EUR 69.

Je zit dit soort aanbiedingen bij meerdere organisaties nu. Je kan natuurlijk nog even wachten op nog iets scherpers.

StijnDesmettre
18/03/04, 18:38
We hebben twee weken geleden er een server besteld. Dit omdat ze volgens mij scherpe prijzen hadden en ik een degelijk antw kreeg op vragen.

Alleen wacht ik nu nog steeds op die server, dus na twee nog niet in orde. Dit terwijl het voor ons belangrijk is dat hij de server snel online is daar het contract met onze vorige leverancier zo goed als afgelopen is.

Hopelijk is hun support in de toekomst sneller dan de levertijd. We wachten in ieder geval met het plaatsen van een tweede bestelling ...

Greetz
Stijn D
DS-Webdesign

sleeps
19/03/04, 01:06
Voor 49euro moet/mag je niet veel service verwachten imho...

StijnDesmettre
19/03/04, 08:14
Ik heb het duurste model genomen met alles er op en er aan, SLA ... .

En een jaar vooruit gestort voor een bedrag van +/-3000 euro...

Greetz

Stijn D
DS-Webdesign

Sjoerd
19/03/04, 09:50
vreemd dat je veel geld betaald, maar de service niet perfect is..

StijnDesmettre
19/03/04, 10:19
Tja ... vreemd ... We rekenden er toch op dat alles zeker binnen 1.5 weken ging in orde zijn.

Ik heb al verschillende mails gezonden om te vragen wanneer de oplevering kan gebeuren, en nog steeds niets terug gehad.

We zijn ook vanplan windows servers te huren, gelukkig hebben we toch nog gewacht met deze bestelling ...

En we betaalden reeds voor een jaar daar het niet de bedoeling is iedere maand alle accounts te gaan overplaatsen.

Nu ja, ik hoop dat het snel in orde komt.

Greetz
Stijn D

dirk staes
28/03/04, 23:48
heb je de server al gekregen nu?

StijnDesmettre
29/03/04, 10:51
Yep, vorige week dinsdag.

Ik had nog wat vraagjes gesteld erna, maar niets meer van hen gehoord sinds vorige week dinsdag... .

Dus k hoop dat ik er snel antw op krijg. Bv backup en Powerswitch besteld maar blijkbaar nog niet ontvangen ... .

Over de server zelf zijn we voorlopig wel tevreden. Maar helemaal niet over de support, we gaan het er moeten bijnemen zeker?

Greetz

Stijn D

Arjanvt
29/03/04, 21:47
Dus je wacht al een week op een antwoord op je vragen? Jammer dat je 1 jaar vooruit hebt betaald anders zou ik je adviseren per direct te stoppen.

Doordeweeks zou je binnen 24uur een antwoord moeten krijgen dus extra support bijnemen/kopen is niet nodig.

Ik was zelf ook van plan misschien een server bij hun te nemen maar dit is al de tweede (beetje) negatieve reactie die ik te horen krijg... en dat ze me toch aan het twijfelen.

StijnDesmettre
30/03/04, 00:24
Deze avond net een antw gekregen.

Maar we wachten nog op back-up en powerswitch.

+ wat instellingen.

Hopelijk gaat het nu sneller.

Hun reactie:
We zijn naar een nieuw pand verhuisd en hadden niet of nauwelijks internet op kantoor de afgelopen dagen. We hebben een nieuwe kracht aangenomen die volgende week maandag begint en we hebben deze week nog gesprekken met een volgende. De groei is iets te onstuimig geweest. Zelfs met 24 uur per dag komen we er even niet uit.


Hopelijk is het daarmee opgelost.

Ivm het jaar betalen ... We zien het gewoon niet zitten om iedere maand over te schakelen :) En dit is eigenlijk maar een test bij flexservers omdat wer er meerdere nodig hebben. Als we niet vlug beter support krijgen zijn de volgende bestellingen voor iemand anders.

Greetz
Stijn D

timmety
31/03/04, 04:26
Ik zou toch niet voor een flex server kiezen.

Dataverkeer is bar weinig en je betaalt je scheel aan extra dataverkeer.

Je kunt beter een kijkje nemen op www.easydedicated.com

Groeten T. van Campen

SeppaR
31/03/04, 08:26
Origineel geplaatst door timmety
Ik zou toch niet voor een flex server kiezen.

Dataverkeer is bar weinig en je betaalt je scheel aan extra dataverkeer.

Je kunt beter een kijkje nemen op www.easydedicated.com

Groeten T. van Campen
Over easydedicated heeft al eens een hele thread gelopen, zijn toen ook negatieve reacties over uitgekomen..
(Daarom is die ook gesloten?)

StijnDesmettre
04/04/04, 10:27
Hoi,

En ondertussen wacht ik toch weeral bijna een week op een antw. Erg jammer is dit.

Het is nu al 14 dagen dat we betalen voor een powerswitch en back-up, zelfs daar wachten we ook nog op.

Dus geduld bij flexservers is wel nodig :)

Maar om met een positieve noot te eindigen, server werkt goed. Misschien maar best, want stel je voor dat we een week moeten wachten op herstelling ... . Ook al betalen we voor de 8u fixed.

Greetz

Stijn D

markvan
06/04/04, 01:27
Dat van die service zou ik heel, heel serieus nemen.
Als je achter die lui aan moet rennen om iets gedaan te krijgen waar je al voor betaald hebt is dat pure minachting van de klant.

Dat maakt Netnation/Flexservers/wat-hebben-ze-nog-meer erg onaantrekkelijk wat mij betreft.

Arjanvt
06/04/04, 12:50
Origineel geplaatst door markvan

Dat maakt Netnation/Flexservers/wat-hebben-ze-nog-meer erg onaantrekkelijk wat mij betreft.

Same here. Ik had interesse in flexservers en openprovider, maar hoor van verschillende kanten dat de support wat aan de late kant is. Ik heb begrepen dat ze in een verhuizing zitten, maar dat is absoluut géén excuus om support achterwege te laten.. stel je voor zeg.

Openprovider
09/04/04, 17:24
Origineel geplaatst door Arjanvt


Same here. Ik had interesse in flexservers en openprovider, maar hoor van verschillende kanten dat de support wat aan de late kant is. Ik heb begrepen dat ze in een verhuizing zitten, maar dat is absoluut gé©® excuus om support achterwege te laten.. stel je voor zeg.

We hebben in de eerste maand net zoveel servers verhuurt als in het gehele vorige jaar. Dat heeft samen met de verhuizing naar een groter pand tot wat achterstanden geleid. De kritiek is dus absoluut terecht, maar we konden even niet anders. Volgende week worden de laatste achterstanden weggewerkt, we hebben daarvoor extra personeel aangenomen. De support zal daarmee weer op het niveau komen dat eenieder van ons gewend is sinds 1997.
De achterstand zat vooral in Flexservers en Netnation. Openprovider klanten hebben altijd binnen 24 uur antwoord gehad.

Blurp
09/04/04, 19:16
Hoeveel servers hebben jullie nu verhuurd dan?

Arjanvt
09/04/04, 23:02
Origineel geplaatst door netnation

De kritiek is dus absoluut terecht, maar we konden even niet anders.

Ik begrijp dat groeien icm verhuizen tot achterstanden kan leiden. In principe geen probleem, geeft alleenmaar aan dat het goed gaat met de zaken, maar laat dit ook even weten aan je (potentiële) klanten.

Gelukkig heb ik door je bericht weer wat vertrouwen gekregen ;)

IIG succes met de groei & verhuizing! :)
Arjan

StijnDesmettre
10/04/04, 11:34
Hallo,

Ik wil ook even melden dat ik deze week een antw gehad heb op mijn vragen.

Ik wacht nu alleen nog op de powerswitch.

Bij openprovider klopt het dat de support altijd stipt is/was. Steeds binnen de 24u een oplossing in de bus gekregen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat die support bij flexservers wel in orde komt.

Greetz

Stijn D

markvan
13/04/04, 00:29
Ik weet het niet hoor.

Op de site bij Netnation zie je het aantal "servers in voorraad", dit staat altijd voor alles op 2 terwijl verschillende mensen te horen hebben gekregen dat er nu een wachttijd is.

Die informatie is dus i.i.g. onbetrouwbaar.

mcking
14/04/04, 14:17
Wij hebben ook een Flex root server, voor 49 euro per maand. We waren wel zo verstandig om er optioneel 256 mb'tjes meer bij in te drukken, kost toch maar een paar tientjes extra eenmalig.
Wij hebben ook wel een Server bij een andere provider, waar we 3x zo veel voor betalen. Die server is slechter en heeft geen goede web admin zoals de flexservers wel hebben.
Wij zijn dus zeker wel te vreden over flexservers. En inderdaad, antwoord kreeg ik helemaal niet als ik mailde naar support. Ik raad dan ook gewoon aan om te bellen naar het 0900 nummer (die van 10 cent ipv 80 cent), want dan worden je problemen/vragen direct opgelost.
Wij maken geen gebruik van openprovider, maar vragen de domeinen aan via de website van flexservers. erg handig omdat ik alle formulieren die daar voor nodig zijn al ingevuld toegemaild krijg. Dit waren wij ook wel anders gewent bij onze andere provider.

Kortom: wij zijn een tevreden klant en ik heb er alle vertrouwen in dat de support en reactie tijden van flexservers zullen verbeteren.

Gijs
Technisch Manager
Matchpoint Internet BV

RHE123
16/11/04, 16:24
Ook wij overwegen een managed flexserver aan te schaffen, maar is de support de afgelopen tijd verbeterd? Of is het beter naar een andere host te kijken?

jeffrey
16/11/04, 18:40
Dit is wel een heel oud topic ;)