PDA

Bekijk Volledige Versie : (CRM) Klant info Management software



chester
22/02/04, 17:52
Beste allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een soort CRM software pakket, en dacht, laat ik eens kijken of jullie hier ervaring mee hebben.

Een simpele search op Google geeft een erorm overzicht van CRM software, maar tot dusverre niet iets bruikbaars waar ik geld in wil steken.

Ik zoek, bij voorkeur een on-line multi-user software pakket, waar men;

- nieuwe klanten toevoegt;
- klantnummer, naam, adres, login, paswoord gegevens;
- gekozen pakket en opties;
- een groot veld, of meerdere velden die als notepad vol gestopt kunnen worden met het contact wat we hebben gehad met de klant tot dusverre, probleemoplossingen, betalingsinfo (openstaande facturen etc.), speciale afspraken met deze klant etc.

Aangezien meerdere personen dit op afstand gaan gebruiken zou een web-based pakket het meest interessant zijn.

Gebruiken jullie dit soort software?
Waar hebben jullie het best ervaring mee?
Is er een demo beschikbaar?

Bij voorbaat dank voor de response!

Flydesign.nl
23/02/04, 10:05
Op dit moment is Flydesign.nl is samenwerking met een ander bedrijf en een accountants bureau bezig om dit te ontwikkelen. Ons doel hierbij is om een gemakkelijk te gebruiken, maar toch zeer krachtige administratie tool te maken. De eisen die jij noemt zitten hier ook in.

We zijn nog maar een paar weken van start, een demo kan ik je dus niet laten zien. Wel wil ik je op de hoogte gaan houden van de ontwikkelingen.

Naar verwachting gaat het pakket wel iets kosten, de prijzen hebben we nog niet vastgesteld.

Rik
23/02/04, 10:25
Zoals je het hier omshrijft is het idd meer een administratieprogramma als een echt Klant-Relatie-Systeem... (:D)

Deze zijn er zeer veel, een goede, en goedkope oplossing die je meteen kunt uittesten door de demo te downen is en blijft gewoon www.snelstart.nl , is niet voor niets het meest gebruikte progje voor jouw wensen ;)
Natuurlijk zijn er nog legio oplossingen te bedenken.

Je kunt iets laten ontwikkelen bijvoorbeeld, op maat gemaakt, kost je echter wel een redelijk bedrag.
Ook wij ontwikkelen van alles, maar als ergens twee maanden werk in zit gaat het niet weg voor minder als 1000.- euro....



Op dit moment is Flydesign.nl is samenwerking met een ander bedrijf en een accountants bureau bezig om dit te ontwikkelen. Ons doel hierbij is om een gemakkelijk te gebruiken, maar toch zeer krachtige administratie tool te maken. De eisen die jij noemt zitten hier ook in.

We zijn nog maar een paar weken van start, een demo kan ik je dus niet laten zien. Wel wil ik je op de hoogte gaan houden van de ontwikkelingen.

Naar verwachting gaat het pakket wel iets kosten, de prijzen hebben we nog niet vastgesteld.


.... dus dat dit geld gaat kosten LIJKT me wel duidelijk ;)
Je mag hier niet adverteren DUS (let daar op Flydesign ! :mad: )....

Vaxon Networks
23/02/04, 10:30
www.reeleezee.nl

Icheb
23/02/04, 11:15
Een zeer simpele variant heb ik hier al draaien van een dergelijk systeem, maar dit is alleen een soort klant management (omdat ik het nu te druk heb om het af te maken :D). Ik kan erin de klantengegevens opslaan, een veld om aparte afspraken in te zetten en dat is het wel.
Doordat er nog meer extra functies bij moesten komen zit het nog vol met PHP errors, maar hier kijk ik inmiddels al niet meer naar.

De laatste tijd komen er in DirectAdmin steeds meer dingen bij die ik ervoor als vervanging ga gebruiken. Zoals bijvoorbeeld een mogelijkheid om naar iedere client van een bepaalde server een mail te sturen, hiervoor gebruikte ik eerder mijn eigen systeem, maar met DA lijkt het ook goed te gaan, dus ga ik dat er maar voor gebruiken.

Als iemand hier nog met een beter (en niet al te duur of GPL) programma kan komen zou ik dit wel waarderen omdat ik het de laatste tijd veel te druk heb om aan me eigen programma's te werken :D

Norman
23/02/04, 13:43
Origineel geplaatst door Wolvie
www.reeleezee.nl

Dat ziet er echt SUPER easy en goed uit ... jammer dat et zo duur is ...
voor 1 jaar kan je ook al Queen van Quadrant kopen (makers van King).

chester
23/02/04, 23:38
Beste allemaal,

bedankt voor jullie replies! Ik denk echter dat hier nog niet iets tussen zit wat ik bedoel. Misschien ben ik niet geheel duidelijk geweest.

De meeste van bovenstaande programma's hebben facturen en btw aangiftes etc. als optie. Dat is te uitgebreid. Uiteraard is al deze software al lang aanwezig. :)

Laat ik het anders formuleren...
Zowel ik zelf, als mijn partners moeten indien nodig als een klant belt, aan de hand van een klantnummer, domeinnaam, achternaam etc. alle gegevens van deze klant op het scherm moeten kunnen toveren, en dit webbased omdat wij niet altijd op dezelfde locatie zitten.

Klantnummer, naam, achternaam, adres, tel. nr's, pakketsoort, apparte afspraken, een veld waarin de vorige calls staan vermeld. etc.

Dit lijkt op helpdesk software, maar deze zijn vaak op producten etc. toegespitst en niet echt voor hosters geschreven.

Het is dus iets vele malen éénvoudiger dan de meeste hierboven beschreven programma's.

Het is dus een soort combinatie van helpdesk/admin software.

Het lijkt erop dat Icheb iets soortgelijks zoekt. :)

Ik ben benieuwd of er nog meer ideeën/ervaringen zijn.

Anestheologist
23/02/04, 23:44
Maak je toch zelf database met Acces ofzo, heel simpel en met een query search te doen heb je de nodige ingevoerde info.

chester
24/02/04, 00:45
Dat is ook zeker de laatste optie :) Bedankt. Blijft echter nog de vraag hoe je dit beveiligd via het internet doet...

mabit
24/02/04, 11:16
Origineel geplaatst door chester
Dat is ook zeker de laatste optie :) Bedankt. Blijft echter nog de vraag hoe je dit beveiligd via het internet doet...

gewoon anonymous toegang uitschakelen en een .htacces bestand oid gebruiken, zorg dat je wel een beetje veilige variant kiest zodat je passwords niet onge-encrypt over de lijn worden gestuurd...

Icheb
24/02/04, 11:22
Origineel geplaatst door mabit


gewoon anonymous toegang uitschakelen en een .htacces bestand oid gebruiken, zorg dat je wel een beetje veilige variant kiest zodat je passwords niet onge-encrypt over de lijn worden gestuurd...
.htaccess met username/pass combo + nog een keer login in het programma zelf + ssl verbinding

Dat zou toch wel genoeg moeten zijn ? :D

chester : Ik weet het niet, ik zoek niet echt een helpdesk programma, maar meer een programma waarin ik makkelijk kan definen wat de klant z'n gegevens zijn, of het een reseller is, welke domeinen hij via mij doet (welke registrar ik ervoor gebruikt heb), wat zijn originele pakket is, per wanneer hij betaald en dat het systeem mij per e-mail attendeert als ik een factuur moet sturen.
Meer hoeft van mij niet :)

(Wat er verder nog nodig is programmeer ik er wel aan vast als het echt dringend wordt...)

chester
24/02/04, 14:54
Mocht je iets werkends hebben ben ik wel schieuwnierig... ;)

Misschien kan (kunnen we) ik helpen meebouwen...

FSCJasper
24/02/04, 15:09
Reeleezee ziet er fantastisch uit. Ga wat meer informatie erover aanvragen, lijkt me erg handig en € 15,- per maand valt best te doen.