PDA

Bekijk Volledige Versie : Uwhost.net



Thiaz
21/02/04, 09:15
Al enige tijd host ik de website www.woohoo.nl (die inmiddels down is) bij dit (achteraf gebleken illegalle) bedrijf, op zich zijn ze best goed, alles werkte todat ik gisteren een mailtje kreeg met daarin:

Beste Thijs,

Uw account is verwijderd omwile van het versturen van mailbombs.

Mvg,

Ken De Volder

------------------------
info@uwhost.net
www.uwhost.net
------------------------

Ik had een reseller account en heb daarbij dus (legaal) ook delen verhuurd, wat mij dus opvalt is dat men niet eens een waarschuwing geeft, maar nog erger, als ik een mail stuur dat ze niet eens antwoorden, ik weet dus ook niet of ze verstuurt zijn van een subaccount of van mij account zelf...

Kortom het lijkt mij gewoon een fake boeltje en dat dit alleen is om mij daar weg te krijgen (ik bood mijn paketten ver onder de prijs van zijne aan, zeker met de resellers was ik 60% goedkoper, en nog legaal ook).

Ook dat affliatie-systeem werkt voor geen meter, laatste heb ik via een andere rekening een 2de account gekocht met mij als reseller, ik heb nog steeds geen mailtje gehad van die personen.

Mijn vraag is dus, mag Uwhost.net mij zomaar verwijderen zonder enige aanleiding (teminste, als men niks meer zegt, zal men ook niks hebben), en ten tweede, wat kan ik doen tegen dit "bedrijf", juridisch gezien ... ik bedoel dit werkt dus niet ...

Bedankt ...

xserve
21/02/04, 09:48
Als je een contract hebt dan zullen ze wel met bewijzen moeten komen. Tenzij erin staat dat dat niet hoeft natuurlijk.
Als je geen contract hebt kunnen ze natuurlijk alles maken.

roland
21/02/04, 11:05
Een contract hoeft niet eens, akkoord gaan met de AV is vaak al voldoende. Het moet dan aangetoond kunnen worden dan men deze geaccepteerd heeft (via e-mail,fax of post).

Thiaz
21/02/04, 12:29
Dat is dus minder, want ze hebben geen contract, of iets wat er op lijkt ...

in de faq staat het volgende ...


Wat is er niet toegalaten op de server?
>>> U mag de server ZEKER NIET gebruiken om: te spammen, IRC's te gebruiken, copyrighted of illegale data te verspreiden of elke andere activiteit die het functioneren van de server in de weg staat. Bij misbruik wordt uw account zonder waarschuwing afgesloten.

Zijn er geen regels waaraan iedereen zich moet houden als webhoster-zijnde?

UwHost.net
21/02/04, 14:13
root@alpha [~]# locate *bom*
/home/thiaz/public_html/mailbomber
/home/thiaz/public_html/mailbomber/index.php
/home/thiaz/public_html/mailbomber/.htaccess
/home/thiaz/.htpasswds/mailbomber
/home/thiaz/.htpasswds/mailbomber/passwd

Ik heb op al uw e-mails geantwoord en het affliatie-systeem werkt perfect. Overigens weet u zelf goed genoeg dat de mailbomber in uw hoofdaccount stond, u heeft het me zelf nog gezegd:

"Dit is correct, die stond daar inderdaad, dit was echter alleen een voorbeeld (voor mijn opleiding) om te laten zien hoe je met 3 php regels een mailbom maakt"

En diezelfde dag nog was er een mailbom van 2000+ mails verzonden naar een hotmail adres terwijl dat het enige schadelijke mailscript op de server was.

Dennis
21/02/04, 14:28
Ik kan niet anders zeggen dat ik het helemaal met Uwhost.net eens ben. Klanten die mailbomben versturen zijn wij ook liever kwijt dan rijk.

Websspace
21/02/04, 17:10
Daar heb je je bewijs. Het lijkt me duidelijk. Erg dat je dan hier nog eens de goede naam van Uwhost.net komt besmeuren, terwijl je zelf in fout was.