PDA

Bekijk Volledige Versie : wanneer factureren jullie?



empeetrois
20/02/04, 13:48
Een kleine poll wanneer en hoevaak jullie je klanten factureren voor een domeinnaam en of hosting. (dedicated is vaak per maand vooraf dat is mij wel bekend)

AlphaXS
20/02/04, 14:13
Eigenlijk verschilt het.

Het hangt van de wensen van de klant af, indien de klant liever per maand betaalt is dat ook mogelijk. (bij bedragen hoger dan 5 euro per maand)

De klant krijgt dan een factuur met de uiterlijke termijnen.
Bijvoorneeld: 21 januari, 21 februari, 21 maart etc etc.

Alle facturen worden achteraf verstuurd, tenzij het dedicated, colocated of sponsoring betreft, de klant krijgt dan een proforma factuur.

Standaard worden alle pakketten achteraf (na activatie van het account) een jaar vooruit gefactureerd.

4EuroHosting
20/02/04, 14:59
Altijd vooruit.

Periode Hosting: maandelijks, 3 maanden, 6 maanden of 12 maanden.

Hoe groter de periode des te minder betaalt de klant. (soort van kortingssysteem)

Periode domeinnamen: jaarlijks

justin
20/02/04, 15:24
Wij doen het per jaar.
Of de klant moet het per maand willen moeten we even kijken dat gaat pas vanaf pakket large dat is 12 per maand.

bdc
20/02/04, 18:19
Domeinen uiteraard per jaar, de rest per maand, kwartaal, halfjaarlijks of jaarlijks.
Altijd vooruit voor particulieren, voor bedrijven maken we al eens uitzonderingen als het snel moet gaan.

Bart

Dennis
20/02/04, 19:42
Origineel geplaatst door AlphaXS
Standaard worden alle pakketten achteraf (na activatie van het account) een jaar vooruit gefactureerd. Volgens mij zou je dan voor vooraf moeten kiezen.

Wij geven de klant zijn login-informatie wanneer hij de overeenkomst toegestuurd heeft. Factuur wordt dan binnen enkele dagen opgestuurd. (Deze dient binnen bepaald aantal dagen gestuurd te worden... -> 1e herinnering -> 2e...)

mac gek
23/02/04, 21:58
gewoon per jaar en dan 1 maand van te voren. En.. binnen 14 dagen betalen anders ;-)

Speedbit
25/02/04, 17:51
Afhankelijk van het bedrag dat de klant moet betalen wordt de periode bepaald.

De factuur gaat vlak voor de periode ingaat de deur uit.

Andrew
25/02/04, 18:52
Vooraf per jaar behalve bij colocated etc.

Ahead-IT
25/02/04, 23:53
Steeds vooruit, Nederlanders zijn zeer slechte betalers ;)

Tnuz
26/02/04, 00:07
Altijd per jaar vooraf. Ik heb nog geen klanten gehad die hier problemen mee hebben.