PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK op eigen naam



ThePostman
19/02/04, 17:44
Moet een KvK op je eigen naam staan? Ik begrijp wel dat het op je bedrijfsnaam moet staan maar moet ik bijvoorbeeld ook echt het bedrijf op mijn naam laten zetten?

Dit ivm prive redenen...

chielsen
19/02/04, 18:12
Lijkt me nogal logisch he? Op wiens naam wou je het dan zetten??

TMourik
19/02/04, 18:14
je neemt een eigen bedrijf of je hebt geen eigen bedrijf :) eigen naam lijkt me nogal erg logisch dan

ThePostman
19/02/04, 18:24
Hehe, ik vraag of het moet! Tuurlijk is dat logisch maar zijn er ook andere mogelijkheden?

InstantXs
19/02/04, 18:28
als je wilt weten of het ook op naam van je moeder kan: ja maar dan is het niet jou bedrijf :p

ThePostman
19/02/04, 18:29
Origineel geplaatst door InstantXs
als je wilt weten of het ook op naam van je moeder kan: ja maar dan is het niet jou bedrijf :p

Jullie begrijpen me helemaal niet. Laat maar zitten...

®on
19/02/04, 19:02
Origineel geplaatst door The Postman


Jullie begrijpen me helemaal niet. Laat maar zitten...
Probeer het anders nogmaals uit te leggen, maar dan anders. (Ik begrijp je vraag namelijk ook niet)

Anestheologist
19/02/04, 19:05
Postman, ik denk dat je doelt op aansprakelijkheid.
Ben ik juist?
In dat geval, als je je KVK laat registreren kan je 2 opties kiezen een eenmanszaak -> rechtspersoon (uw naam of die van het bedrijf) (eenmanszaak).
of je kiest voor vennootschap -> rechtspersoon, daar zijn wel een paar vereisten aan verbonden, meestal zijn vennootschappen met meerdere personen, de goedkoopste en simpelste is een V.O.F (vennootschap onder firma) met 2 personen, maar dit is meer om regelingen te treffen binnen je bedrijf onder de partners dan om het privé te beschermen.

Als je echt je privé wil gaan beschermen moet je al snel gaan naar BVBA, N.V, ... (België).
Maar dat is uiteraard geen garantie, wanneer Uw bedrijf failliet gaat word er gekeken of dit door eigen schuld komt laat ons maar zeggen, indien dat het geval is kan men toch je privé vermogen aanslaan, en dit voorval komt sneller voor dan je denkt.

+ Vennootschappen behalve VOF, moeten notarieël geregeld worden (wat ook weer geld kost)
+ Bij vennootschappen word een startkapitaal gevraagd, voor BVBA is dat 18600€ en voor NV is dat 29750€ (bedragen kunnen afwijken)

Ik hoop dat het dat was dat je bedoelde.

ThePostman
19/02/04, 19:09
Nee helaas, dit is niet waar ik op doelde.

Het is gewoon dat ik de kvk niet op me eigen naam kan hebben staan. Dit door prive omstandigheden. Nu en nog wel 2 jaar lang. Dus vroeg ik me af of het ook anders kon...

Anestheologist
19/02/04, 19:11
Bedoel je omdat je minderjarig bent ofzo?
Er zijn namelijk nog mensen die de zaak op hun ouders nemen ofzo hoor geen probleem volgens mij.
Maar als je failliet gaat gaan jouw ouders ten onder met jou.

Anders zeg je waarover het gaat dan kunnen we eens kijken ofzo.

ThePostman
19/02/04, 19:14
Origineel geplaatst door Anestheologist
Bedoel je omdat je minderjarig bent ofzo?
Er zijn namelijk nog mensen die de zaak op hun ouders nemen ofzo hoor geen probleem volgens mij.
Maar als je failliet gaat gaan jouw ouders ten onder met jou.

Anders zeg je waarover het gaat dan kunnen we eens kijken ofzo.

1. Nee
2. Dat wist ik niet

Ik weet niet hoe ik het makkelijker uit kan leggen, het is eenmaal zo dat het niet op me eigen naam kan. Hier heb ik al met me moeder over gehad en met een vriendin van me ma. Dus wil ik weten of het ook anders kan.

[QWS]
19/02/04, 20:24
zolang je niet verteld waarom het niet kan. of als je het niet wilt vertellen kunnen de meesten hier jouw ook niet verder helpen helaas.

Leandros
19/02/04, 20:44
Bij eenmanszaken is volgens mij zo :

Degene die op uitreksel vermeldt staat is ook de enige die namens het bedrijf tekend bevoegd is.

Hostfinity
20/02/04, 00:12
zoals al gezegd is..tuurlijk kan het bedrijf op iemand anders zijn naam..
alleen is het dan niet jou bedrijf maar van diegene die heeft getekend...
jij hebt dan dus eigenlijk niks..

TMourik
20/02/04, 00:30
je bent niks van het bedrijf en dus alles wat jij tekent is niet rechtsgeldig lees: jij bent niet bevoegd om dat te doen.

als je ons verteld wat exact het probleem is, kunnen we antwoord geven op je vraag :)

Mannekino
20/02/04, 01:15
Het kan niet op je eigen naam en je bent al meerderjarig, dan vraag ik mij af hè: .........................* knip *

Rik-edit: Voor deze Flame krijg je dus punten, reageer gewoon normaal, dit sloeg nergens op natuurlijk ! :mad:

Was geen flame kerel :x lighten up een leer beetje humor verwerken.

WelleKe
20/02/04, 09:11
ja alleen als hij vertelt waarom is het niet privé meer natuurlijk ;-)
We kunnen wel allemaal gaan speculeren (zit hij in een getuigenprotectieprogramma, heeft hij grote schulden in het verleden veroorzaakt, is het een crimineel), maar dat voegt niets toe. Rest idd dat hij het topic hier sluit en met een vertrouwensperoon moet gaan praten. Wellicht kun je het toch gewoon voorleggen aan de kamer van koophandel?

Succes!

Johan-nl
20/02/04, 12:50
Postman, dat is wel mogelijk.
Er zijn zelfs mensen die 100 x failliet zijn gegaan en gewoon weer ff een bedrijfje starten.
Maar dat kan alleen in een BV vorm en met stichtingen etc.

Het is ook mogelijk om een bedrijf te starten in een LTD + CV vorm
Die op naam komt van een “anonieme onderneming”

Bel deze mensen eens ze kunnen je wel helpen.
http://www.hjc.nl/

mac gek
23/02/04, 21:01
in pricipe staan er op een aftreksel van het kvk (sorry maar ik vindt het kvk een nuttelose instelling) de namen van de eigenaren vermeld (dit kunnen meerdere mensen zijn) en tot welk bedrag mensen mogen tekenen. Bij een eenmanszaak zal dat vaak niet van toepassing zijn. En welke mensen er tekenbevoegd zijn