PDA

Bekijk Volledige Versie : Infrastructuur...



Savvas
18/02/04, 18:17
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar bepaalde patchkabels, helaas nog geen geschikte leverancier kunnen vinden.

Hier een plaatje van de kleur die ik zoek:
http://www.ep-networks.nl/kabels.gif

Die blauwachtige kabels zoek ik, in een goede kwaliteit. Ik weet niet hoe ik het goed kan formulieren maar ik zoek dus niet van die glanzende kabeltjes maar van die degelijke kabels die onder andere Redbus ook voor zijn klanten legt.

Het klinkt erg onduidelijk ik weet het, echter hoop ik dat iemand me verder kan helpen hiermee.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Savvas Kouimtzidis

PS indien zelf in staat deze te leveren, gelieve dan een PM te sturen met prijzen (0,5 / 1 / 2 M grootte), aangezien dit geen aanbiedingenforum is..

Vaxon Networks
18/02/04, 18:20
anders vraag je aan redbus wie ze bij hun leverd?

Savvas
18/02/04, 18:23
Origineel geplaatst door Wolvie
anders vraag je aan redbus wie ze bij hun leverd?

al gedaan, systeembeheerders hebben er geen idee van, en ja de directie of sales lieden zie je niet zo vaak lopen daar...

Vaxon Networks
18/02/04, 18:26
dan bel je ze?!

Savvas
18/02/04, 18:29
Origineel geplaatst door Wolvie
dan bel je ze?!

denk niet dat ze daar op zitten te wachten he ;)

Dennis
18/02/04, 18:31
NetRouting:
Indien je de exacte naam van dit soort kabels weet, dan zou het niet moeilijk zijn om ze te vinden. Bellen zonder de naam (alleen plaatje) te weten heeft weinig zin.

Savvas
18/02/04, 18:34
Origineel geplaatst door DennisCitus
NetRouting:
Indien je de exacte naam van dit soort kabels weet, dan zou het niet moeilijk zijn om ze te vinden. Bellen zonder de naam (alleen plaatje) te weten heeft weinig zin.

waarom denk je dat dit topic er staat?:)

Dennis
18/02/04, 18:38
Origineel geplaatst door NetRouting

waarom denk je dat dit topic er staat?:) Mjah... logisch :) Maar bellen heeft dan ook niet veel zin.

Mail je provider anders eens.

Savvas
18/02/04, 18:40
ik had beter even een lijstje kunnen opstellen van dingen die al gedaan zijn want hier schiet ik niks mee op helaas....

Alle gebruikelijke zaken al gedaan: graag alleen reactie indien betreffende persoon weet waar ik deze kabels kan bestellen of wellicht zelf levert.

Bij voorbaat dank :)

4EuroHosting
18/02/04, 18:42
Is dat niet gewone UTP-kabel die gekleurd is ?

muisje
18/02/04, 23:39
www.belkin.com

kabels zijn onderhand in elke mogelijke kleur te koop en zijn gewoon goede kabels. (ik gebruik alleen maar de shielded)

te koop in .nl bij ingram of tech data (hint klik op where to buy op hun website)

Savvas
19/02/04, 08:54
Origineel geplaatst door muisje
www.belkin.com

kabels zijn onderhand in elke mogelijke kleur te koop en zijn gewoon goede kabels. (ik gebruik alleen maar de shielded)

te koop in .nl bij ingram of tech data (hint klik op where to buy op hun website)

you're a lifesaver ;)

Harstikke bedankt!

Mikey
19/02/04, 13:37
muh, waarom zo`n waarde hechten aan kleuren kabels ?? Ik gebruik de inudstrie kabel van alcatel, die vrij dikke stugge, cat5-e , nog 100m in doos als het niet meer is.

muisje
19/02/04, 15:19
Mikey,

Denk aan verschillende kleuren voor verschillende type servers en apparatuur..

-) rood voor onbeveiligde lijnen en voor firewalls
-) groen voor lijnen van een firewall naar switches of servers
-) blauw voor cross verbindingen tussen switches
-) roze voor verbindingen naar en tussen app servers
-) geel voor verbindingen naar en tussen DB servers.

Als je maar 1 rack met apparatuur heb zou je het met labels nog gewoon af kunnen (al is het wel on overzichtelijk)
Maar kom je aan met 4+ racks dan is het toch wel netter en makkelijker te onderhouden als je met kleuren gaat werken, zo weet je teminste zeker dat je niet de verkeerde kabels er uit trekt..

Ander voorbeeldje:

1 rack in failover (dus wel 2 app servers, 2 webservers, 2 firewalls etc..) 1 server draait en de andere staat te wachten tot die iets moet doen omdat een andere server uitvalt..

Nu gebruik ik 4 kleuren kabels
-) voor firewalls en onbeveiligde kabels = rood
-) failover path 1 = groen
-) failover path 2 = blauw
-) crosscables tussen switches en servers = roze

Handiger dan 1 kleur met 100000 stikkertjes er op en het ziet er een stuk netter uit (groen naar links van de kast en blauw naar rechts . etc..)

Mikey
19/02/04, 21:20
Origineel geplaatst door muisje
Mikey,

Denk aan verschillende kleuren voor verschillende type servers en apparatuur..

-) rood voor onbeveiligde lijnen en voor firewalls
-) groen voor lijnen van een firewall naar switches of servers
-) blauw voor cross verbindingen tussen switches
-) roze voor verbindingen naar en tussen app servers
-) geel voor verbindingen naar en tussen DB servers.

Als je maar 1 rack met apparatuur heb zou je het met labels nog gewoon af kunnen (al is het wel on overzichtelijk)
Maar kom je aan met 4+ racks dan is het toch wel netter en makkelijker te onderhouden als je met kleuren gaat werken, zo weet je teminste zeker dat je niet de verkeerde kabels er uit trekt..

Ander voorbeeldje:

1 rack in failover (dus wel 2 app servers, 2 webservers, 2 firewalls etc..) 1 server draait en de andere staat te wachten tot die iets moet doen omdat een andere server uitvalt..

Nu gebruik ik 4 kleuren kabels
-) voor firewalls en onbeveiligde kabels = rood
-) failover path 1 = groen
-) failover path 2 = blauw
-) crosscables tussen switches en servers = roze

Handiger dan 1 kleur met 100000 stikkertjes er op en het ziet er een stuk netter uit (groen naar links van de kast en blauw naar rechts . etc..)

oke, beken schuldig... daar heb je helemaal gelijk in :)

4EuroHosting
20/02/04, 11:15
Anders ga je vroeg of laat het volgende tegen komen:

tjsystems
20/02/04, 13:24
APC heeft ook de gekleurde kabel, en van een goede kwaliteid.
Ook bij TD en Ingram

Anestheologist
20/02/04, 22:55
Ik kan je wel helpen, contacteer mij.

Mvg
directNET