PDA

Bekijk Volledige Versie : Factureren



gtog
18/02/04, 10:17
Ik heb al wat rondgezocht hier over het onderwerp factureren, maar de resultaten waren niet wat ik zocht, vandaar dit nieuwe onderwerp.

De vraag is: hoe factureren jullie?
1. Per post
2. Per email / online
3. Per fax
4. Niet - automatische incasso
5. Anders, namelijk...

Als jullie per email factureren, evt in combinatie met een "online factuur" die de klanten met een inlogcode kunnen inzien, welk systeem gebruiken jullie dan? Misschien willen jullie daar een beetje over uitwijden.

Johant
18/02/04, 10:48
Per post. Automatische opmaak van de factuur en op de te versturen datum uit printen

Als je via de mail wilt versturen, moet je dat volgens mij in je Avo zetten. Ik weet ook niet of dat wettelijk geldig is.

TMourik
18/02/04, 11:30
e-mail is sinds kort rechtsgeldig

via e-mail mag je je factuur sturen, mits hij aan alle normen voldoet zie ook de belastingdienst.nl

maxnet
18/02/04, 14:06
E-mail mag alleen als:

- je die van een elektronische handtekening voorziet
- OF alsnog een papieren afstemmingsoverzicht stuurt
- OF je andere afspraken met de belastingdienst hebt gemaakt.

Zie pdf

dirk staes
18/02/04, 16:28
Geldt dit ook voor belgie?

maartenba
19/02/04, 19:50
Voor Belgiƫ geen enkel idee, wij geven de klant de keuze: PDF of per post.
Iemand die de factuur echt op papier wenst sturen we graag de factuur per post, anderen die het leuker vinden om zelf even alles af te drukken krijgen een e-mail.
Nog nooit problemen mee gehad...

roland
20/02/04, 12:26
Facturen worden per post verstuurd en kunnen nagekeken worden in een zelf geschreven facturatie systeem. Dus hier kunnen klanten zien welke facturen openstaan, welke betaald zijn en wanneer, etc.