PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevraagd: duidelijkheid



Rick L.
17/02/04, 22:54
ik wil binnenkort een dedicated server huren in Amsterdam. Het blijft voor mij echter onduidelijk voor welk netwerk ik moet gaan. De een is zeer tevreden over Leaseweb in Redbus, de ander heeft er veel klachten over.

Hoorde ik persoonlijk van een aantal mensen dat TC2 van LW wel goed zou zijn, wordt dit ook weer tegengesproken voor verschillende mensen. Daarom wil ik graag duidelijkheid. Ik begin namelijk een beetje het idee te krijgen dat er geen perfecte provider is in Nederland... Op dit moment beschik ik over servers bij EV1 en ik heb nooit problemen...

Welk bedrijf/netwerk/datacenter is over het algemeen goed te noemen? Proserve valt in mijn geval af aangezien zij net even te prijzig zijn. Maar voor de toekomst kan ook dat zeker een oplossing zijn.

Graag verneem ik enkele persoonlijke ervaringen, het liefste ervaringen met meerdere netwerken of datacenters.

Alvast bedankt!

The MAzTER
17/02/04, 23:12
Wij hebben eerst bij 2 engelse hosters gezeten met 5 servers. Deze hadden zo'n 30% downtime etc. Daarna bij Leaseweb gekomen en pas 1 grote downtime mee gemaakt (die van begin deze maand).

Wij zijn tevreden :)

Rick L.
17/02/04, 23:52
In welk datacenter staan je servers?

RobTD
18/02/04, 00:14
"Perfecte Provider"... de perfecte provider bestaat nu eenmaal niet. Elke provider heeft wel eens downtime, en iedereen stelt andere eisen aan de perfecte provider...

Het is nu eenmaal zo, dat men klachten eerder over het internet verspreidt dan complimenten. Je zult dus van elke provider klachten vinden, en dit hoeft niet te betekenen dat ze allemaal gegrond zijn. Gewoon goed onderzoek doen in de klantenkring van het bedrijf, en zelf ervaring opdoen met de support van de provider helpt vaak het beste.

Mikey
18/02/04, 00:40
Ik heb de spullen bij Leaseweb in Telecity2, kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben !

The MAzTER
18/02/04, 00:48
InterXion

Binnenkort komt er een server bij in TC2

Rick L.
18/02/04, 12:03
Origineel geplaatst door RobTD
"Perfecte Provider"... de perfecte provider bestaat nu eenmaal niet. Elke provider heeft wel eens downtime, en iedereen stelt andere eisen aan de perfecte provider...

Het is nu eenmaal zo, dat men klachten eerder over het internet verspreidt dan complimenten. Je zult dus van elke provider klachten vinden, en dit hoeft niet te betekenen dat ze allemaal gegrond zijn. Gewoon goed onderzoek doen in de klantenkring van het bedrijf, en zelf ervaring opdoen met de support van de provider helpt vaak het beste.

Je hebt hier zeker gelijk in. Maar wat mij wel opvalt is dat er over alle datacenters erg veel klachten zijn, waardoor ik sterk begin te twijfelen over de kwaliteit. Alleen over Proserve heb ik weinig klachten gehad.

Uiteraard weet ik ook wel dat er veel mensen juist tevreden zijn met het datacenter. Ik hoor ook veel klachten over EV1, waar ik nu bijna 2 jaar sta met een aantal servers en waar ik altijd goed wordt geholpen en nooit een lange downtime heb meegemaakt...

Dus ook positieve reacties zijn van harte welkom in dit topic!

jdnint
18/02/04, 12:53
Zelf staan we met een rack bij Proserve, het is wat prijzig, maar veel belangrijker, ik ben zeer tevreden. Response is altijd goed en je wordt altijd snel geholpen door een medewerker met kennis van zaken.

WebBizz
18/02/04, 12:58
Wij sluiten ons daar volledig bij aan.

RobTD
18/02/04, 15:02
Welk bedrijf/netwerk/datacenter is over het algemeen goed te noemen? Proserve valt in mijn geval af aangezien zij net even te prijzig zijn. Maar voor de toekomst kan ook dat zeker een oplossing zijn.


welk bedrijf/netwerk/datacenter behalve proserve vraagt hij :-)

Savvas
18/02/04, 18:34
Redbus Interhouse - Leaseweb netwerk was tot voor kort een ******** verbinding ;)

Ik meen dat sinds vervanging van de switch daar het een stuk is verbeterd, we halen een dikke 10mb per seconde op 100basetx verbindingen en hebben geen downtime of timeouts ondervonden afgezien van de routers die het begaven jl.

Al met al, ik zou het eerst niet zeggen maar wij zijn nu dik tevreden!

tvm
23/02/04, 12:27
Waarom is er negatieve reclame:

- concurrentiestrijd
- Studenten die het runnen
- Geen legaal bedrijf geen vat numer dus
- Het bedrijf heeft geen kapitaal en zal nogal rap dor de hogeren offline worden gesmeten
- Slecht beheer o.a. word dit gedacht door een hack

Maar vergeet niet negatieve reclame meestal de bnegatieve door de concurrentiestrijd is meestal positieve reclame voor de provider die word aangevallen. De aanklager komt er meestal negatief uit.

mvg,

Tim Van Maele