PDA

Bekijk Volledige Versie : fr.org te koop



Gerrit
17/02/04, 01:40
FR.ORG staat te koop. Ik was aanvankelijk enthousiast, tot ik het prijskaartje zag : 100000 € !! Sorry, maar ik ben niet gek. Aan die prijs zal het nog wel even duren voor ze 't verkocht krijgen.

domeinverkoop
17/02/04, 09:20
ja 2 letter .Orgs kunnen alleen nog maar verlengd worden. Wanneer dat niet gebeurt vervallen ze helemaal. Zijn dus wel uniek aan het worden. Letter/cijfer zie ik verkocht worden voor tussen de 225$ en 350$.
Maar 2 letters ?? dunno.

UbErZ
17/02/04, 15:30
letter letter orgs gaan vanaf $1000. Maar dit is dan ook wel een hele leuke org. zal zeker wel een leuk hoog xxxx laag xxxxx bedrag opleveren. maar 100000? Dont think so!

Phantium
19/02/04, 22:32
Verkoop aan frankrijk? :D

Gerrit
20/02/04, 13:53
met .EU komt er weer een mogelijkheid voor enkele topnamen, tenminste als dat toegelaten zal worden.
Ook bij sommige andere extenties (.tv, .bz, .tf, ...) zijn nog enkele gouden zaakjes te doen.

Je moet wel rekenen ook dat wie fr.org kan kopen voor laat ons zeggen 1000 euro, dat bedrag eenvoudigweg recupereert door verkoop van subdomeinen (eventueel verhuren aan zo'n dienst die dan een percentage van de winst afstaat)

Luuc
20/02/04, 15:10
Ik snap het niet, waarom is die nu ZO`N LEUKE .org dan?

4EuroHosting
20/02/04, 15:21
Origineel geplaatst door Linx
Ik snap het niet, waarom is die nu ZO`N LEUKE .org dan?

FR = France
ORG = Organisation

Je zou dus sub-domeinen kunnen verkopen via deze domeinaam voor de franse markt.

www.UwVereniging.FR.ORG

Gerrit
21/02/04, 00:36
Inderdaad, en met de komst van .EU komen heel wat van dit soort extenties plots beschikbaar. Tenminste, als EurID twee-letter-domeinen gaat toelaten (wat nog een vraagteken is gezien de internationale tendens van minstens 3 letters)

Wie bereid is veel geld neer te tellen kan nog zaakjes doen met .org.tv, .com.tv, .co.fm, ... Helaas geen spek voor mijn (financiële) bek. Ik zie subdomeinen verkopen wel zitten, maar de investering moet minstens kunnen gerecupereerd worden door de verkoop. Grote winsten zijn mooi meegenomen maar geen noodzaak, maar je geïnvesteerde geld terugzien toch wel.

Als ik al m'n EU preregistraties zou kunnen effectief bemachtigen (wat uiteraard een kleine kans is gezien de massale vraag) dan zou 't me toch wel 700 euro kosten aan registraties. Stel dat ik dan 3 of 4 euro per subdomein vraag, dan zou ik uit de kosten geraken met 200 of 300 subdomeinen te verkopen. Als je het indrukwekkende klantenbestand van CentralNIC ziet, lijkt me dat geen probleem te worden.