PDA

Bekijk Volledige Versie : Game server howto's



Mikey
16/02/04, 16:02
Ik zat me af te vragen of er interesse in howto's voor gameservers en andere informatie. Aangezien het hier best wel geweerd wordt en er ook niet al te veel info ervoor aanwezig is.

Misschien kunnen we met een paar mensen wel de koppen bij mekaar steken, of er kan op wht zelf wat aan gedaan worden.

Ik kraam maar iets geks, maar nooit geschoten is altijd mis geschoten.

Mike

The MAzTER
16/02/04, 16:12
eh waarom?

gebruik google en je vind er zat.

Tevens misschien handig als je eens op het forum van de game die je wilt installeren kijkt.

Anestheologist
16/02/04, 16:17
Nuja, is wel geen slecht id, een how-to.
Maar alleen voor gameservers ?
How-to's kunnen uitgebreider zijn volgens mij dan alleen gameservers.
Maar als er intresse voor is laat je me maar wat weten.

Mikey
16/02/04, 16:18
Origineel geplaatst door The MAzTER
eh waarom?

gebruik google en je vind er zat.

Tevens misschien handig als je eens op het forum van de game die je wilt installeren kijkt.

ik zeg toch niet dat ik zelf niks kan vinden, ik bedoel alleen maar het zou makkelijker zijn als er boel info op een plek staat ipv vaan beetje hier, beetje daar.

Mikey
16/02/04, 16:19
Origineel geplaatst door Anestheologist
Nuja, is wel geen slecht id, een how-to.
Maar alleen voor gameservers ?
How-to's kunnen uitgebreider zijn volgens mij dan alleen gameservers.
Maar als er intresse voor is laat je me maar wat weten.

uiteraard, beveliging interfaces en dat soort dingen, het is maar een gooi in de lucht :)

ThePostman
16/02/04, 17:36
Ik vind het een heel goed plan! Misschien een vast sub-forum ervoor waarin niet gepost kan worden maar alleen de how-to's staan. Goed idee! Zijn er misschien ook wat minder vragen over vrijwel wat makkelijker zaken!

Rik
16/02/04, 17:59
Origineel geplaatst door Mikey
Ik zat me af te vragen of er interesse in howto's voor gameservers en andere informatie. Aangezien het hier best wel geweerd wordt en er ook niet al te veel info ervoor aanwezig is....

De zaken die hier de laatste tijd niet echt op prijs worden gesteld zijn de vaak grove, slechte, en asociale aanvragen voor Gameserver sponsoring...
Dat is iets heel anders.

Informatie over het opzetten, draaien en verkopen van Gameservers hoort hier zeker wel thuis naar mijn idee...

Mikey
16/02/04, 18:21
ok, maar je ziet het bijna niet, als men wat vraagt wordt er naar mijn mening te bud gereageerd.

corazon
16/02/04, 20:09
Wat ik graag zou willen weten is hoeveel gameservers je kunt draaien op bijvoorbeeld:

Supermicro 1HE 19" Rackmount
Intel Pentium IV 2.8Ghz (800Mhz FSB)
Supermicro SUPER P4SCE Moederbord - VGA Onboard - 2x Gbit LAN
1GB PC3200 DDR - Dual Channel RAM
Western Digital 36.7GB SATA (10 000rpm/8MB Cache)

Linux Slackware 9.1 of Redhat 9.0 naar keuze
1 Mbit Traffic (320 GB)
APC-powerswitch poort
100 Mbit Poort + Statistieken
99,9% uptime garantie
1 Mbit average Traffic (320 GB)

loopt dit 1 op 1

of kun je hier 4,5 of 6 gameservers op draaien, neem als voorbeeld mohaa, public server voor 20 personen.

Mikey
16/02/04, 20:21
Origineel geplaatst door corazon
Wat ik graag zou willen weten is hoeveel gameservers je kunt draaien op bijvoorbeeld:

Supermicro 1HE 19" Rackmount
Intel Pentium IV 2.8Ghz (800Mhz FSB)
Supermicro SUPER P4SCE Moederbord - VGA Onboard - 2x Gbit LAN
1GB PC3200 DDR - Dual Channel RAM
Western Digital 36.7GB SATA (10 000rpm/8MB Cache)

Linux Slackware 9.1 of Redhat 9.0 naar keuze
1 Mbit Traffic (320 GB)
APC-powerswitch poort
100 Mbit Poort + Statistieken
99,9% uptime garantie
1 Mbit average Traffic (320 GB)

loopt dit 1 op 1

of kun je hier 4,5 of 6 gameservers op draaien, neem als voorbeeld mohaa, public server voor 20 personen.

niet alleen jij maar veel meer mensen willen dit weten :)

Anestheologist
16/02/04, 22:35
Nuja ik denk hier alleen niet aan how-to's van gameserver, maar bv van opzetten apache tot installeren van linux etc...

Mikey
17/02/04, 13:57
Origineel geplaatst door Anestheologist
Nuja ik denk hier alleen niet aan how-to's van gameserver, maar bv van opzetten apache tot installeren van linux etc...

zou wel iets zijn, maar daar zit ik zelf niet op te doelen ;)

Anestheologist
17/02/04, 23:19
hmmm ok :p
Vind ik persoonlijk boeiender dan gameservers alleen ;)
(my holy opinion ) :D

Genesisfm
18/02/04, 07:42
Ik denk dat er best wel intresse is in zoiets.
Gezien heel het gameserver gebeuren steeds betaalbaarder wordt.
Kijk naar eweka voor 5 euro per maand al colocate hosting ;)

dirk staes
18/02/04, 16:55
Origineel geplaatst door Mikey


niet alleen jij maar veel meer mensen willen dit weten :)

hangt van vele factoren af natuurlijk. als je genoeg dataverkeer hebt kunnen er wel een 6-tal op (public) om de snelheid hoog te houden.

Mikey
18/02/04, 22:25
Origineel geplaatst door dirk staes


hangt van vele factoren af natuurlijk. als je genoeg dataverkeer hebt kunnen er wel een 6-tal op (public) om de snelheid hoog te houden.

ja leuk, maar denk dat meeste wel weten wat de cijfertjes zijn :)

empeetrois
24/02/04, 22:55
Ik ben momenteel ook een beetje aan het prutsen met gameservers onder windows, ik wil graag ook wat meer info, maar kan via google weinig tot niets vinden. Weet iemand een goede site voor mij met allerlei info?


Origineel geplaatst door Mikey


ja leuk, maar denk dat meeste wel weten wat de cijfertjes zijn :)

Mikey
25/02/04, 00:14
Origineel geplaatst door empeetrois
Ik ben momenteel ook een beetje aan het prutsen met gameservers onder windows, ik wil graag ook wat meer info, maar kan via google weinig tot niets vinden. Weet iemand een goede site voor mij met allerlei info?



dat was nou net het idee, niet alleen jij maar veel meer mensen lopen tegen hetzelfde probleem aan. Een plek met centrale info zou makkelijk zijn

S2S-Robert
24/05/04, 20:57
[edit]Topic kwam uit een search, ik reageerde iets te spontaan :D

Ik kick deze even omhoog, ik vind het een goed idee namelijk ;)

SeppaR
24/05/04, 21:00
Ikzelf ben zeer geinteresseerd in de how-to van games, en zal dit project dus ook steunen !

Mikey
25/05/04, 00:00
ik ben nog steeds bereid om er achter te staan :)

Anestheologist
25/05/04, 00:13
Ik ook :)

XS-24
25/05/04, 00:38
Ik zou ook wel wat meer info willen hebben. Hoeveel zouden er bijvoorbeeld op een
P4 2,8 met HT
2048 mbram
120 gig 7200 rpm

kunnen en wat zou een beter besturings systeem zijn win 2003 of redhat?

Rik
25/05/04, 00:42
Origineel geplaatst door sity webhosting
Ik zou ook wel wat meer info willen hebben. Hoeveel zouden er bijvoorbeeld op een
P4 2,8 met HT
2048 mbram
120 gig 7200 rpm

kunnen en wat zou een beter besturings systeem zijn win 2003 of redhat?

Ligt eraan welke game(s) je erop ilt gaan afdraaien... verhaal apart...
Een gameserver How-to topic kan besproken worden, heeft ook met webhosting te maken tenslotte :P

Mikey
25/05/04, 01:07
Origineel geplaatst door Rik


Ligt eraan welke game(s) je erop ilt gaan afdraaien... verhaal apart...
Een gameserver How-to topic kan besproken worden, heeft ook met webhosting te maken tenslotte :P

geen topic, maar een duidelijke site, anders wordt het weer graven in tig posts waar je helemaal gek van wordt.

Anestheologist
25/05/04, 01:09
ja lijkt me goed idee, ik veronderstel dat s2s robert jou ook al gecontacteerd heeft mikey?

Rik
25/05/04, 01:14
Origineel geplaatst door Mikey


geen topic, maar een duidelijke site, anders wordt het weer graven in tig posts waar je helemaal gek van wordt.

Ahum....

U schreef zelf namelijk:

Quote:

Misschien kunnen we met een paar mensen wel de koppen bij mekaar steken, of er kan op wht zelf wat aan gedaan worden.



... vandaar mijn reactie :)

Mikey
25/05/04, 01:49
Origineel geplaatst door Rik


Ahum....

U schreef zelf namelijk:

Quote:

Misschien kunnen we met een paar mensen wel de koppen bij mekaar steken, of er kan op wht zelf wat aan gedaan worden.



... vandaar mijn reactie :)

ooh :) :shame mode: , had die post niet meer gezien, wist ongeveer wat er stond :D

S2S-Robert
25/05/04, 01:57
Origineel geplaatst door Anestheologist
ja lijkt me goed idee, ik veronderstel dat s2s robert jou ook al gecontacteerd heeft mikey? Yep.

Ik heb ook even een domein aangevraagd dus die komt als het goed is morgen online. Dan moeten we met een paar man maar eens in een chat gaan om te bedenken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

[heel erg vooruitlopende mode]
Je zou iets kunnen bedenken als TLDP ofzo.

Een topic / forum hier op wht.nl zie ik ook niet zo zitten om eerlijk te zijn zoals al eerder is aangegeven moeten het echt howto's zijn/worden. Dan zijn topics niet ècht handig. Je zou wel een forum kunnen integreren, maar dat zien we wel.

Zodra het domein online is post ik wel ff een tijd / server hier waarop we kunnen irc'en, neem aan dat dat voor niemand een probleem is wel?

Anestheologist
25/05/04, 02:07
Nee, mooi werk Robert ;) ik hoor het wel als het zover is, btw je had men msn he

S2S-Robert
27/05/04, 17:10
hostinghowto.nl & hostinghowtos.nl

Die vond ik wel bij dit project passen, en zijn ook wat generieker dan alleen gameserver hosting. Zo kan er gameserver als subdomein aan worden gemaakt, apache, in feite iedere categorie waar een hostinghowto voor bij zou kunnen.

Wat betreft de chat : ik denk dat we het beste een keertje op irc kunnen afspreken. Ik ken ircnet en efnet, ik weet niet welke voorkeur iedereen heeft?

Mikey
27/05/04, 17:38
Ik haak bij deze af ..........

Savvas
27/05/04, 18:04
Hmmm... Ik weet niet hoe snel jullie dit willen gaan doen maar ik was zelf dus ook al met een klein projectje bezig als deze.

Een site met how-to's betreft het opzetten van een webserver, hoe je verscheidene gameservers kan installeren, kleine door mij geschreven bash scripts wat installatie van sommige dingen zeer aangenaam maakt, en nog een hoop meer ;)

Indien er belangstelling voor is (wat ik wel merk) zal ik binnenkort wel al een klein gedeelte van wat ik af heb online zetten.

SeppaR
27/05/04, 19:48
Je ziet mijn mail-adres Robbert in mijn sig, neem maar contact met me op via die wegen wanneer we eens gaan 'chatten'