PDA

Bekijk Volledige Versie : Uptime



rjf
16/02/04, 00:09
Laat ik hem er eens ingooien.

Is een 99,X% uptime wel realitisch, en zo ja garandeer je daarmee dan een website 99,X% bereikbaar is ??????

Volgens mij is het niet handig om met deze waarde te adverteren.

Laat eens horen wat jullie vinden.

cyberpoint
16/02/04, 00:13
Waarom zou het niet handig zijn om hiermee te adverteren, jij wil toch ook dat je server online blijft, en als je in een goed data-center staat met een goed netwerk moet dat kunnen.

ddepuydt
16/02/04, 12:49
Als je een server hebt met een uptime < 99 % dan ben je volgens mij niet zo goed bezig.

Wil je een uptime halen van exact 99% dan mag je er op jaarbasis 3,65 dagen of zo'n 87,6 uur uitliggen. Dat is elke dag iets minder dan een kwartier. Mocht een host er elke dag een kwartier uitliggen dan zal hij zijn klantenbestand snel zien slinken.

Een uptime van 99,5% lijkt me best wel realistisch.

Een server uptime van 99% is dan idd nog geen website uptime van 99%. Er kan vb. wat minder uptime zijn als de Apache vastloopt op iets, als de klant per ongeluk zijn site gewist heeft, de site gehacked werd, etc etc etc ... Maar in de meeste gevallen is dit de fout van de klant ...

Denk dat je zeker mag adverteren met uptime ... Heb je vorig jaar een uptime gekend van 99,98% mag je daar best mee naar buiten komen.