PDA

Bekijk Volledige Versie : [Juridisch] Algemene Voorwaarden ++



Dennis
13/02/04, 18:28
De algemene voorwaarden moeten aan twee eisen voldoen:
- De regels voor levering, betaling, aansprakelijkheid, garantie en service mogen niet onredelijk bezwarend zijn voor degene met wie u zakendoet.

- De algemene voorwaarden moeten voor of tijdens het aangaan van de overeenkomst worden verstrekt aan de klant.

- U kunt ze overhandigen, toezenden, of ze op de achterzijde van de offerte afdrukken (met een verwijzing ernaar op de voorkant). Het is dus niet voldoende om op uw briefpapier alleen maar te verwijzen naar uw (gedeponeerde) voorwaarden. Voorwaarden die pas bij de factuur worden meegestuurd, zijn niet rechtsgeldig.

De algemene voorwaarden moeten voor of tijdens het aangaan van de overeenkomst worden verstrekt aan de klant.
Dus link via internet is niet genoeg?

De algemene voorwaarden moeten voor of tijdens het aangaan van de overeenkomst worden verstrekt aan de klant.
Dus het is niet mogelijk om te verwijzen naar KVK gedeponeerd e.d.?

rq
13/02/04, 20:59
Op kvk.nl staat tevens deze link (http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=NL&numdoc=32000L0031&model=guichett) vermeld.

In artikel 10 valt het volgende te lezen:



De voorwaarden van het contract en de algemene voorwaarden van het contract moeten de afnemer op een zodanige wijze ter beschikking worden gesteld dat hij deze kan opslaan en weergeven.

Hieraan voldoet een link op Internet dus weldegelijk.

Dennis
13/02/04, 21:10
Perfect (y)
Dat zocht ik!

Bron: http://incassoburo.fol.nl/

RonZo
13/02/04, 21:30
Origineel geplaatst door DennisCitus
Perfect (y)
Dat zocht ik!

Bron: http://incassoburo.fol.nl/
Die site loopt hopeloos achter en bovendien is de "disclaimer" niet gedateerd.

Onze voorwaarden zijn op het internet te vinden direct nadat een offerte is aangevraagd. Bij een uiteindelijke offerte/aanbieding wordt daar naar verwezen en eventueel aangevuld met "nadere voorwaarden met betrekking tot deze offerte". Klant krijgt tenslotte bij acceptatie van die offerte een opdrachtbevestiging die ondertekend moet worden. Zijn ze het niet eens met die voorwaarden dan moeten ze dus ook niet tekenen. En dat voldoet zo heeft de/mijn praktijk uitgewezen :) :p
Zonder opdrachtbevestiging wordt er niets geleverd :)

paulmatthijs
14/02/04, 03:45
een link is zeker niet voldoende, je moet ze echt in beeld krijgen. wel kan je dit in een textarea doen natuurlijk.

chielsen
14/02/04, 08:37
Waarom mag je op een offerte wel zetten waar de voorwaarden staan (achterop), maar niet met een duidelijke link hiernaar verwijzen? Ik denk dat heeeel erg veel bedrijven het niet goed doen.

rq
14/02/04, 15:59
Origineel geplaatst door paulmatthijs
een link is zeker niet voldoende, je moet ze echt in beeld krijgen. wel kan je dit in een textarea doen natuurlijk.

Onzin. Lees de Europese richtlijnen er maar op na (link die ik hierboven gaf en quotte). Een duidelijke link is voldoende. Een bedrijf hoeft de Algemene Voorwaarden op de achterkant van een offerte toch ook niet in de klant zijn gezicht te drukken.

Let wel: Er is een verschil tussen een contract en Algemene Voorwaarden..

Leandros
14/02/04, 18:16
Wij hebben gewoon als punt staan bij het hostingcontract, dat de klant kennis dient genomen te hebben van onze AV en akkoord hiermee gaat.

Zodra ze dat tekenen is alles geregeld. (AV is terug te vinden op internet)

vectoris
14/02/04, 22:33
Belangrijkste is dat er vanuit gegaan kan worden dat de klant op redelijkerwijse kennis heeft kunnen nemen van de AV. Hetgeen van Leandros is daarvoor best goed, zo ben je sowieso uit het schemergebied :).