PDA

Bekijk Volledige Versie : webhostingtalk professioneler!?



DaVaRiOuS
12/02/04, 19:43
Als ik over dit forum heen kijk, valt mij op dat er veel "niet-"bedrijven aanwezig zijn en er veel kinderachtige en nutteloze reacties naar voren komen.
Om dit alles te voorkomen dacht ik eraan om bij aanmelding je KvK-nummer te moeten vermelden en deze dan wordt gecontroleerd door de moderator of deze daadwerkelijk bestaat en de gegevens juist overeen komen.

en ik vindt dat mensen van buitenaf dit forum niet mogen/kunnen bekijken (als ze niet ingelogt zijn).

laat me even weten wat jullie hiervan vinden als mede-wht's!

®on
12/02/04, 20:06
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS
Als ik over dit forum heen kijk, valt mij op dat er veel "niet-"bedrijven aanwezig zijn en er veel kinderachtige en nutteloze reacties naar voren komen.
Om dit alles te voorkomen dacht ik eraan om bij aanmelding je KvK-nummer te moeten vermelden en deze dan wordt gecontroleerd door de moderator of deze daadwerkelijk bestaat en de gegevens juist overeen komen.
Net of een KvK inschrijving garandeerd dat er geen kinderachtige en nutteloze reacties naar voren komen ;)

Dit soort voorstellen zijn reeds vaker besproken. Alleen praktisch gesproken is het niet uitvoerbaar: mods en adnmins zijn ook maar "vrijwilligers" op dit forum. Zo zijn er nog meer bezwaren op te noemen die een controle bemoeilijkt.

Cybafish
12/02/04, 20:09
Kijk, het is webhostingtalk.nl, er moet hier ook de mogelijkheid zijn voor niet-hosters om te posten. Een eis als kvk/btw nummer zal dus weinig bijdragen aan een beter forum.

DaVaRiOuS
12/02/04, 20:37
ja maar ik vindt gewoon, dat als je iets serieus vraagt dat je af en toe reacties krijgt dat je denkt van...
zoo mogguhhh! waar heb jij het nou weer over? :D

Dennis
12/02/04, 21:30
Ik ben het er mee eens, dat er goed moet gelet worden op inhoud van de posts. Maar KVK/BTW als eis voor registratie is onredelijk.

PlugInInfo
12/02/04, 21:33
Met het bovenstaande plan zouden er een aantal mensen buiten de boot vallen die geen KVK hebben maar wel een nuttige bijdrage leveren aan het forum. Bovendien is het een beetje de omgekeerde wereld. Normaal ban je mensen van het forum als ze wat hebben gedaan, met dit plan zou je mensen van het forum bannen omdat ze misschien wel iets zouden kunnen gaan doen wat niet mag. Dit duid een klein beetje op een vooroordeel. Mensen zonder KVk geven alleen maar nutteloze reacties?

Dennis
12/02/04, 21:34
@PluginInfo:
Hele goede uitleg!

Met lage niveau posts doel ik overigens op dit soort posts:
- http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=39635
(Ik bied..... niets)

ThePostman
12/02/04, 22:23
Origineel geplaatst door DennisCitus
@PluginInfo:
Hele goede uitleg!

Met lage niveau posts doel ik overigens op dit soort posts:
- http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=39635
(Ik bied..... niets)

Inderdaad, als users het al voor elkaar krijgen om op hun eerste dag 2 waarschuwings punten te krijgen is het erg slecht. Je kan al die kinderen stoppen met reggen door de volgende vraag te stellen:

- Zit je in een clan Ja/Nee

Zegt diegene ja, word hij gebanned. Als hij nee zegt dan heeft hij goed gegokt. :D:D

Domenico
13/02/04, 00:08
Over dit soort zaken word hard nagedacht en misschien dat we heel snel gaan beginnen met het verbieden van sponsoraanvragen voor clansites want wat sommige mensen(kinderen?) durven te posten hoort gewoon niet op dit forum thuis. Elk forum waar je je vrij en gratis in kunt schrijven heeft te kampen met dit soort problen, vergeet dat niet.

Strenger modereren is vooralsnog de beste oplossing op dit moment.

Daarnaast roep ik iedereen op om vooral NIET te reageren op onvolwassen berichten!

Anestheologist
13/02/04, 00:42
Volgens mij kan je de mensen zonder KVK/BTW toch op 1 hand tellen.
Komen soms eens gevalletjes naar boven maar blijven toch zelden (verbeter me als ik verkeerd ben).

Ik vind dat het mod niveau goed zit, en daarbij het zijn ook maar mensen zoals jij en ik.

dotnetjunkie
13/02/04, 03:20
Origineel geplaatst door The Postman
- Zit je in een clan Ja/Nee

Zegt diegene ja, word hij gebanned. Als hij nee zegt dan heeft hij goed gegokt. :D:D [/B]

Nou, dit vind ik nu echt een schitterende stelling! :D
Het grappige is dat dit effectief zou werken ook!!!

Domenico
13/02/04, 10:54
Origineel geplaatst door dotnetjunkie


Nou, dit vind ik nu echt een schitterende stelling! :D
Het grappige is dat dit effectief zou werken ook!!!

Oja? Wat weerhoudt deze persoon om gelijk weer onder een andere naam te registreren en de vraag met nee te beantwoorden ipv ja?

The MAzTER
13/02/04, 12:07
Origineel geplaatst door Domenico


Oja? Wat weerhoudt deze persoon om gelijk weer onder een andere naam te registreren en de vraag met nee te beantwoorden ipv ja?

gewoon ip er ook bij bannen ;)

PlugInInfo
13/02/04, 14:32
Ik denk dat het, zoals Domenico al aangaf, vooral een mentaliteitkwestie is. Professioneel gedrag lokt professioneel gedrag uit. Met andere woorden: als je niet in gaat op onvolwassen berichten zal het daar ook wel snel afgelopen mee zijn.

Er zullen altijd wel mensen blijven die denken grappig te zijn door onnodige berichten te plaatsen. De instelling van een “KVK meldplicht” zal daar denk ik niks aan veranderen. Het enige wat veranderd is de laagdrempeligheid van het forum. Vooral beginnende hoster (zonder KVK) zullen de dupe worden van zo’n regeling.

De enige effectieve manier om de kwaliteit van dit forum op te krikken is duidelijk regels en vooral members die zich professioneel gedragen. Een professioneel forum begint bij jezelf! :)

Grumpy
13/02/04, 14:52
Precies, reageer niet op berichten die je niet wil zien.

Dus ga niet elke sponsoraanvraag bekritiseren, reageer gewoon niet. Als men ziet dat er geen reacties zijn zal het aantal aanvragen ook niet stijgen.

chester
14/02/04, 01:44
Daar sluit ik me volledig bij aan.
De reacties op de 'mindere' posts zijn vaak ook niet van enig niveau meer.

Uit ervaring kan ik vertellen dat vele bedrijven zich niet of nauwelijks kenbaar maken hier, omdat men niet altijd geassocieerd wil worden met het niveau.

Erg jammer van een mooi forum als deze...

Ik sluit mij aan bij: reageer niet.

dotnetjunkie
14/02/04, 13:27
Als zo iemand dan toch toegelaten wordt om te posten, dan is het inderdaad aangewezen op zo'n posts niet te reageren. Maar wanneer die persoon in de boosheid blijft volharden, vind ik wel dat de mods mogen ingrijpen.

Domenico
14/02/04, 16:19
Origineel geplaatst door chester
Daar sluit ik me volledig bij aan.
De reacties op de 'mindere' posts zijn vaak ook niet van enig niveau meer.

Uit ervaring kan ik vertellen dat vele bedrijven zich niet of nauwelijks kenbaar maken hier, omdat men niet altijd geassocieerd wil worden met het niveau.

Erg jammer van een mooi forum als deze...

Ik sluit mij aan bij: reageer niet.

Misschien dat we reageren op onzinnige posts dan ook maar moeten bestraffen in de toekomst. Onzinnige posts zijn in open forums zoals deze niet te vermijden en moeten dan ook snel gesloten worden maar de mensen die reageren op die onzinnige posts met nog meer onzin kunnen we wel regulieren.

REAGEER NIET OP ONZINNIGE POSTS!
Er is een forum waar je over alles kunt praten en dat is de lounge.

We gaan echt strenger modereren dus houd jezelf in als je geen punten wil of gebanned wil worden. We zijn het zat en sommige gaan dit merken ook!

Cougar
25/02/04, 03:10
Je kan ook een soort van tweakers systeem invoeren waarbij onzinnige replies als "SLOTJUH!!!" ook strafpunten opleveren.

En ik weet niet hoe lang de waarschuwingspunten blijven staan en of daar een systeem voor bestaat, maar je zou net als bij de load een systeem kunnen verzinnen dat je punten om de zoveel tijd een kolom opschuiven en dus minder relevant worden. En na x tijd vervallen je strafpunten.

Tis eigenlijk te triest voor woorden dat je op een forum met strafpunten moet werken... :rolleyes:

rq
25/02/04, 03:44
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het niveau hier. Aan de ene kant erger ik me soms kapot aan posts van (overwegend minderjarige) users die 'even een hosting willen beginnen..' of 'Ff WIL VraGNE Of JullIEe Me CLaN!!1 DaRK KilEERS$$ Wille SPoNSORen!'. En aan de andere kant zou ik het jammer vinden dat het hier zou uitmonden in een forum waar de regeltjes als het ware boven hun doel (een net forum) worden geheven.

Een KvK eis slaat natuurlijk helemaal nergens op aangezien hier ook veel comsumenten komen met vragen over hosting.

Dennis
25/02/04, 09:03
Ik vind dat het inderdaad ook verboden zou moeten worden om om slotjes te gaan zeuren. Stuur dan een PM naar een moderator.

KVK-Eis? Natuurlijk slechts voor adverteerders.

_arno_
25/02/04, 10:25
Hallo,
Ik ben zelf ook tegen de kvk eis aangezien ik er geen heb.
Ik snap het idee erachter wel , je wilt af van de doeloze/nutteloze posts en doormiddel van zon eis denk je hiervanaf te zijn.
Misschien wel, maar betekent dit niet dat hierdoor ook mensen die geen doeloze posts en geen kvk hebben de dupe zijn? (zoals ik , tenminste denk dat ik niet zo doeloos post)
Sinds ik hier geregistreerd ben , heb ik een hoop geleerd van allerlij posts.
En ik hoop dat ik dit kan blijven doen tot ik klaar ben om zelf een server en colo te kopen bij een van jullie.

dus ik ben tegen

xserve
25/02/04, 11:41
Ik vind dat sponsoraanvragen over het algemeen verboden moeten worden, en ook dat domeinhandel verboden moet worden. Want daar komen toch de meest onzinnige dingen naar boven. Als iemand geen geld heeft om een paar euro per maand opzij te leggen voor een website, dan is dat jammer, zan hebben ze maar geen website.

Misschien zou het helpen als sponsoraanvragen pas mogen wanneer de site meer dan 1,5 jaar bestaat en wanneer ze minimaal 2000 unieke bezoekers per maand halen?

En domeinhandel vind ik zoiezo zielig, maar dat is mijn mening.