PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke Webshop? Ervaring gevraagd!



tjsystems
12/02/04, 17:51
@MOD: weet ff niet waar dit te posten, vadaar hier:)

Hey...

Ik ben aan het kijken naar een webshop.. Ik kom er genoeg tegen, maar wil graag wat ervaringen horen van jullie...


Dus... Wie heeft er ervaring met een webshop en welke is dat dan?


Tim

Dennis
12/02/04, 17:56
=> Scripting

http://www.oscommerce.org/ is heel bekend, maar is ook gigantisch groot en veel werk om te customizen.

RonZo
12/02/04, 18:17
Mag ik vragen wat je budget is?

tjsystems
12/02/04, 18:19
Origineel geplaatst door RonZo
Mag ik vragen wat je budget is?

geen.... is er toch genoeg onder GPL te krijgen:huh:

RonZo
12/02/04, 18:34
Origineel geplaatst door tjsystems


geen.... is er toch genoeg onder GPL te krijgen:huh:
Maar of het dan allemaal netjes werkt? Support?
Maar goed je wilt dus gratis en daar kan ik je geen advies in geven.

tjsystems
12/02/04, 18:43
Ik heb geen plannen voor een webshop. ik wil gewoon eens kijken wat er er is wat er gebruikt wordt. als ik echt een shop wil beginnen wil ik er best wat voor betalen. vandaar dus nu even onder gpl.

skoop
13/02/04, 00:01
www.cubecart.com

ik draai nog steeds de voorganger van cubecart (estore) en die is erg prettig. niet te moeilijk, niet te bloated. gewoon lekker handig. snel installeren. gratis met credits, credits weghalen = klein bedrag betalen.

oscommerce is ook een goeie maar is erg uitgebreid en daardoor niet voor iedere webstore geschikt.

Anestheologist
13/02/04, 00:18
ik werk met oscommerce, ik ben er persoonlijk heel positief over maar zoals sommigen al aangeven wel beetje customize werk.
Maar er zijn nederlandse packs te downloaden en veel extra's enzo

zelfts een nederlandstalig forum ook www.oscommerce.nl

Ahead-IT
16/02/04, 18:54
Hoi

Ik werk ook met oscommerce. Ik heb daar al honderden uren ingestoken om de code achter Oscommerce aan te passen naar mijn wensen ( dus ook het admin panel ).

Nu is eigenlijk alles klaar, en ik ben tevreden met het resultaat.

tjsystems
16/02/04, 20:28
Origineel geplaatst door PCDOC
Hoi

Ik werk ook met oscommerce. Ik heb daar al honderden uren ingestoken om de code achter Oscommerce aan te passen naar mijn wensen ( dus ook het admin panel ).

Nu is eigenlijk alles klaar, en ik ben tevreden met het resultaat.

Ik ben nu aan het testen met osCommerce... bevalt me goed.. alles duidelijk en een goede admin.

@PCDOC... mag ik vragen wat je heb aangepast/verbeterd?

Ahead-IT
16/02/04, 20:37
Origineel geplaatst door tjsystems
@PCDOC... mag ik vragen wat je heb aangepast/verbeterd?

Veel achter de schermen, admin, betalingssysteem, het optiesysteem is ook veranderd zodat je de opties kunt rangschikken, stukken onnodige functies verwijderd zodat de site duidelijker wordt, ...

Het is gewoon te veel om op te noemen, eens je het systeem van Oscommerce doorhebt lukt het wel aardig.

Stel je nu eens voor dat ik voor elk product de opties appart moet ingeven ( zo staat het standaard ), dat zou een werkje zijn van 15 dagen ... ;)

tjsystems
16/02/04, 21:39
oke.. ik denk dat ik je snap...

thnx
Tim

krisdv
16/02/04, 22:42
Origineel geplaatst door PCDOC


Stel je nu eens voor dat ik voor elk product de opties appart moet ingeven ( zo staat het standaard ), dat zou een werkje zijn van 15 dagen ... ;)

Heb je hier een contribution voor gebruikt of volledig eigenhandig?

Ahead-IT
16/02/04, 22:43
Origineel geplaatst door krisdv


Heb je hier een contribution voor gebruikt of volledig eigenhandig?

"attribute copier" dacht ik

*edit* ik heb elke contribution dat er gemaakt is, gelezen ;)
Sommige vluchtig, andere uitgebreid.

iFast
16/02/04, 23:03
Ik gebruik Oscommerce voor mijn klanten indien zij daar geen probleem mee hebben. Ik vond het in eerste instantie wel ingewikkeld kwa het bewerken van de site maar naar 2 webshops gemaakt te hebben heb ik het al aardig onder de knie.

Anestheologist
16/02/04, 23:45
Origineel geplaatst door iFast
Ik gebruik Oscommerce voor mijn klanten indien zij daar geen probleem mee hebben. Ik vond het in eerste instantie wel ingewikkeld kwa het bewerken van de site maar naar 2 webshops gemaakt te hebben heb ik het al aardig onder de knie.

Ja idd niet altijd makkelijk in het begin om dingen toe te voegen etc...
Maar een beetje research kan veel doen ;)

Santario
17/02/04, 04:22
Ik werk al 2 jaar met o.a. www.x-cart.com. Prijzen beginnen bij USD 185.00 tot zo gek je het zelf wilt maken. De standaard versie is echter al enorm uitgebreid, tot gelijk inboeken bij UPS c.q. Fedex, creditcard acceptatie etc.

RobbertC
17/02/04, 12:48
Origineel geplaatst door DennisCitus
=> Scripting
Een beetje laat, maar je hebt gelijk.

maartenba
17/02/04, 14:10
http://www.x-cart.com
Niet echt duur, en veel mogelijkheden.
Enkel spijtig dat er in de advanced search maar door 3 velden gezocht kan worden.

Anestheologist
18/02/04, 00:54
Origineel geplaatst door maartenba
http://www.x-cart.com
Niet echt duur, en veel mogelijkheden.
Enkel spijtig dat er in de advanced search maar door 3 velden gezocht kan worden.

Als ik 185 moet betalen dan ga ik liever voor oscommerce, vind het netter afgewerkt en is open source.