PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe gaan jullie om met o.a contracten?



Arjanvt
11/02/04, 22:41
Hoi!

Wat doen jullie (ondernemers) precies met ondertekende contracten, sidn formulieren etc.?

Op een gegeven moment heb je toch stapels papieren? Vooral met sidn formulieren lijkt mij.

Hoe gaan jullie hier mee om en wat hebben jullie als oplossing (bedacht)?

Greetzz,
Arjan

Pantsy
11/02/04, 22:55
Ik heb maar ringmappen aangeschaft van leitz :D heb het liever op papier dan digitaal! Waarom niet digitaal? elke week een backup maken.. maak je een keer per ongeluk geen backup dan crashed de boel, geen zin in dus.

Arjanvt
11/02/04, 22:57
Origineel geplaatst door TrancePitt
Ik heb maar ringmappen aangeschaft van leitz :D heb het liever op papier dan digitaal! Waarom niet digitaal? elke week een backup maken.. maak je een keer per ongeluk geen backup dan crashed de boel, geen zin in dus.

Maar dan zit je straks toch met honderden Leitz ringmappen?? Is dat niet onhandig?

The MAzTER
11/02/04, 22:59
Gewoon geen .nl domeinen aanbieden :p

Pantsy
11/02/04, 23:02
Nou in 1 map kan je heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel A4'tjes kwijt hoor, kijk als je 5000 domeinnamen onder je beheer hebt... ok dan heb je denk ik rond de 18 leitz mappen vol. Dan is een digitale faxserver zeker handig! :) er zullen altijd mensen blijven die het per post versturen dus mappen heb je gewoon nodig.

almar
12/02/04, 00:04
We scannen de papieren contracten tegenwoordig in. De rest komt digitaal per fax binnen.

De oude contracten staan hier nog gewoon in de kast.

Alles wat gescand is, gaat in de versnipperaar en de dagelijkse backups moeten de documenten waarborgen.

Cybafish
12/02/04, 07:40
Komt bij ons allemaal in grote klappers :) Hoewel we onderhand alweer aan de tweede SIDN klapper bezig zijn :P

Dillard
12/02/04, 11:25
Ben een beetje ouderwets, maar uiteindelijk wil van alle contracten ook een papieren exemplaar. We hebben in ons nieuwe kantoorpand 30m2 archief ruimte dus voorlopig kan ik nog wel even vooruit :)

WebBizz
12/02/04, 13:15
Wij bewaren ook alles op papier. Contracten die binnen komen op onze faxserver of die per e-mail verzonden worden worden dan ook altijd geprint en in ordners bewaard.

Arjanvt
12/02/04, 15:06
Interessant om te horen! Ik dacht dat er meer mensen zouden zijn die het digitaal opslaan.

Wat zijn "Klappers" eigenlijk?

Dennis
12/02/04, 15:38
Vooral papier hier :)
http://www.ikc.nl/ikn/patientenzorg/klappers.gif

Leandros
12/02/04, 17:25
Bij ons gaat alles in mappen, ik heb zelfs liever een contract per post dan per fax (handtekening beter zichtbaar, fax soms slecht leesbaar).

Digitaal wordt er van bijna van alles een 2e backup gemaakt maar ik moet zeggen dat ik het persoonlijk meestal veel handiger vind om het snel even in een map op te zoeken dan om te zoeken op de computer..

mac gek
23/02/04, 21:04
papier en digitaal. Ons klanten pakket heeft een link met de digitale documenten

justin
23/02/04, 23:17
Bij ons gaat ook alles gewoon de map in.
Ik vind het zelf ook veel makelijker bij de computer heb ik altijd dat ik 20 forums open heb staan en dan moet ik even een contract opzoeken en je raad het al computer loopt vast.
Bij mappen heb ik niet zo vaak dat hij niet open gaat :P

FSCJasper
24/02/04, 11:36
Digitaal en in klappers. Digitaal wordt dagelijks een backup van gemaakt. Op het moment nog niet veel te backuppen of op te slaan in klappers maar komt nog wel :)

xserve
24/02/04, 11:51
Hier gewoon papiertjes, in hangmappen in een ladekast.

Maar de mensen die het over die backups hebben: Hoe maak je van je papieren een backup? Als er brand is dan ben ja ook al je papieren kwijt. Lijkt me dat een wekelijkse computerbackup toch handiger.
Maar ja, voor alles is een andere invalshoek te bedenken.

Rik
24/02/04, 12:42
Origineel geplaatst door almar
We scannen de papieren contracten tegenwoordig in. De rest komt digitaal per fax binnen.

De oude contracten staan hier nog gewoon in de kast.

Alles wat gescand is, gaat in de versnipperaar en de dagelijkse backups moeten de documenten waarborgen.

Het is volgens de belastingdienst zelfs verplicht de originele documenten te bewaren naar mijn idee ;)
Is dus niet zo slim om alles direct te versnipperen... als die mannen komen voor een controle kunnen ze daar wel eens heel moeilijk over gaan doen.