PDA

Bekijk Volledige Versie : [SiteCheck] Colobyte.nl



DaVaRiOuS
11/02/04, 22:22
We zijn nog druk bezig met het opbouwen van een website maar iedere keer mislukt het.
ik heb nu een lekker simpele en lichte website gemaakt en wil graag even jullie mening hierover horen.

http://www.colobyte.nl/proto

(sorry voor de mensen met een langzame verbinding, het is 1 groot plaatje en heeft een bestandsgrootte van 159kb)

alvast bedankt voor jullie mening!

ThePostman
11/02/04, 22:29
Erg mooi, maar geen autostretch of wel? Oftwel, is hij gemaakt op resolutie. Dus dat mensen met een 800x600 resolutie ook nog wat kunnen zien of is het puur *EDIT* 1024x768 *EDIT*en hoger? Mooi site trouwens!

DaVaRiOuS
11/02/04, 22:33
Origineel geplaatst door The Postman
Erg mooi, maar geen autostretch of wel? Oftwel, is hij gemaakt op resolutie. Dus dat mensen met een 800x600 resolutie ook nog wat kunnen zien of is het puur 768x1024 en hoger? Mooi site trouwens!

ik zit te twijfelen of ik het op een 1024*768 opbouw houdt of dat ik er een autostretch website van maak.
het plaatje is in een kader van 1000*760 pixels gemaakt...
dit omdat ik het op 1024*768 wilde maken alleen je moet altijd wat kleier nemen anders krijg je schuifbalken in je Inet browser ;)
maar dat komt wel goed! :)

rq
11/02/04, 22:35
Ik vind dat Webdesign - Webhosting - etc.. niet echt bij de rest passen. Rest is oogt strak en professioneel, maar die cursieve tekst is rommelig.

Edit: Maak de site gewoon voor 800*600, dan zit je altijd goed. En met relatieve grootte werken is imo onnodig, waarom zou je iemands complete beeld moeten vullen als je alle info ook in 800*600 kan weergeven.

[QWS]
11/02/04, 22:40
daar ben ik het inerdaad mee eens. tevens vind ik dat design hosting e.d. te licht. vandaar de tweede keuze in de poll.

verder erg mooi.

DaVaRiOuS
11/02/04, 22:44
dank je voor de reactie voor wat verandering...
ow ja ik vondt die cursieve text er eigenlijk juist wel bij passen :)

maarja zo zie je maar weer... meerdere hoofies bij elkaar weten meer als 1 hoofd ;)

de cursieve text heb ik allemaal recht gemaakt...
en de text Design en Hosting en een van wit naar licht paars veranderd.
met een klein foeffie erbij ( de :: ) ;)

skoop
12/02/04, 10:32
ziet er goed uit. ik heb het zelf alleen nooit zo op die foto's van een groepje mensen van bovenaf. het heeft niets met het onderwerp te maken en je ziet die dingen echt overal. is natuurlijk een persoonlijke mening van mij ;)

voor de rest: ziet er lekker uit. ietsje meer kleur kan geen kwaad.

Anestheologist
12/02/04, 12:53
strak, netjes en tamelijk overzichtelijk

behalve sommige kleuren te licht.

mss in je header links ook blauw achtergrondje ofoz gebruiken.

Rik
12/02/04, 13:20
Hmmmm, als je je gaat richten op het maken van websites, en aanverwante zaken, dan zou ik toch ten eerste zorgen dat de bezoekers op jouw site, en die van je klanten, op sites komen die ook op 800x600 gewoon GOED te bekijken zijn...

Ik weet dat het schrikbarend is, maar zo'n 23-25% van de bevolking kijkt nog steeds op een 15" scherm... en om nu een kwart te gaan negeren is wel erg grof

DaVaRiOuS
12/02/04, 13:55
meer kleur en resolutie wordt steeds gezegd...

als ik meer kleur gebruik ben ik bang dat het een onoverzichtelijke bende wordt. (maar ik zal eens wat proberen)

voor de resolutie hebben we gisteravond even overlegt en dat wordt autostretch. dus dat zit wel goed.

PS: dat groepie mensen vindt ik toch weer een tikje zakelijkheid uitstralen. ik zal eens wat proberen met andere soort images of dat was is (zoals een netwerk(bekabeling), server(s), onze datacenter, etc...

de site is nog lang niet af dus er zullen nog zeker veranderingen komen

rq
12/02/04, 16:03
Niet meer kleur, meer contrast. Door dat lauwe blauwe kleurtje komt het logo niet goed uit de verf. Ik blijf erbij dat die Webdesign - Webhosting - etc. rommelig oogt, o.a. door die outer-glow.

freddy
12/02/04, 16:16
Erg fris, alleen veel te breed. Maar dat was al duidelijk, ook die foto met de groep mensen is me iets te americaans. Dus liever niet.

DaVaRiOuS
12/02/04, 18:27
Origineel geplaatst door rq
Niet meer kleur, meer contrast. Door dat lauwe blauwe kleurtje komt het logo niet goed uit de verf. Ik blijf erbij dat die Webdesign - Webhosting - etc. rommelig oogt, o.a. door die outer-glow.

te breed?
uhhmm, tegenwoordig zie je alleen maar smalle website's die gecentreerd zijn. of links uitgelijnt zodat je lekker groot wit vak overhoudt... ik vindt juist dat dit weer eens wat anders is, want dat heb iedereen namelijk al...
zulk soort proto design's had ik ook gemaakt maar dat wordt allemaal zo kaal enzo.

en neej, dat webdesign, webhosting, serverhosting, helpdesk; dat blijft er lekker staan :D
of ik moet echt iets bedenken wat dat kan opvullen anders heb ik daar zo'n lege ruimte ;)

en om dat menu omhoog te pompen richting het logo dat is geen gezicht (heb ik al gedaan) dan wordt alles zo op elkaar gepropt.

z.s.m. weer een update!

Ties
12/02/04, 19:36
Origineel geplaatst door DaVaRiOuS

uhhmm, tegenwoordig zie je alleen maar smalle website's die gecentreerd zijn. of links uitgelijnt zodat je lekker groot wit vak overhoudt...

Die witte vakken zijn prima op te vullen hoor, en niet op maar 1 manier.. Ben het met Rik eens, zo'n 30% van de bezoekers surft nog met 800x600 als resolutie, die kun je inderdaad niet zomaar 'negeren'..

ThePostman
12/02/04, 20:20
Of je maakt 2 resoluties en laat met een javascriptje je site automatisch verwisselen op resolutie. Probleem opgelost.

DaVaRiOuS
12/02/04, 20:35
Origineel geplaatst door The Postman
Of je maakt 2 resoluties en laat met een javascriptje je site automatisch verwisselen op resolutie. Probleem opgelost.

daar zaten we idd ook aan te denken...
ik heb dan ook een simpel dingetje gemaakt met php zodat hij de taal (engels of nederlands) automatisch oppakt en de juiste taal-pagina opent. maar de engelse versie weet ik nog niet of ik die gaat maken.

Xevor
14/02/04, 17:34
Ik vind het echt een mooi layout. Lichte layouts vind ik altijd wel mooi :) Zoals de anderen al zeggen de resolutie kan je beter veranderen, maar voor de rest vind ik het echt een leuke layout.