PDA

Bekijk Volledige Versie : lastige klanten



lostinspace
18/07/02, 22:15
Hallo, leuk dat er iets is bedacht voor ons.. De niet altijd grote maar wel zelfstandig ondernemers op het internet. Mijn vraag is eigenlijk of je een lastige klant zijn domein kan ontzeggen? Of kan dit alleen bij een technische reden, of wanbetaling.. Wie kan mij helpen??

Domenico
18/07/02, 22:45
Hmmm, mogen we misschien ook weten wat in jou geval lastig te noemen is? Ik denk niet dat je een contract kan verbreken omdat de klant je 30 keer per dag belt maar het zou makkelijker zijn als je vertelt wat die klant zoal doet of niet doet.

Domenico

lostinspace
19/07/02, 01:33
ja tuurlijk, nou bekken en schelden wat dacht je daarvan, en ik heb meerdere klanten, en zoiets heb ik niet nodig als ik lekker aan het werk ben en me best doe en me misschien zelfs wel uitsloof om het iedereen naar zijn zin te maken !??

Deimos
19/07/02, 04:10
Ik zou zeggen plaats je Algemene Voorwaarden (AV) eens, dan kunnen wij kijken of er wellicht een artikel inzit waarmee je klanten kan weren. Zo is in onze AV hetvolgende opgenomen:



4.1 De klant zal zich opstellen en gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijk en zorgvuldig internetgebruiker verwacht mag worden. De klant stelt STARHOST zo spoedig mogelijk schriftelijk in kennis van wijzigingen in relevante gegevens

superior-is
19/07/02, 11:05
Raar persoon. Hij is toch niet verplicht om klant bij jou te blijven? :)

topstep
19/07/02, 15:18
Origineel geplaatst door lostinspace
ja tuurlijk, nou bekken en schelden wat dacht je daarvan, en ik heb meerdere klanten, en zoiets heb ik niet nodig als ik lekker aan het werk ben en me best doe en me misschien zelfs wel uitsloof om het iedereen naar zijn zin te maken !??

Als een klant je steeds benaderd in negatieve zin dan kun je de klant niet zomaar verwijderen ( denk om je naam voor je het weet plaatsen ze onzin op forums en nieuwsgroepen ) Wel kun je de klant duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Evt. kun je de klant kenbaar maken dat je einde periode het contract opzegt en niet meer verder wil samenwerken met deze klant en dat ze voor het einde contract de domeinnaam dienen te verhuizen

Bij non-betaling mag je de domeinnaam altijd opzeggen want anders krijg je zelf extra kosten die niet meer voldaan worden

lostinspace
19/07/02, 15:43
Hai jongens !

bedankt voor alle reacties, ik ga zeker mijn algemene voorwaarden aanpassen, en heb de klant inderdaad een brief gestuurd dat ik niet ben gediend van dit soort aanpak, en wat denk je ?? excuses en ze willen graag klant blijven... Het is toch wel een gekke wereld hoor (gelukkig maar ??!!) maar bedankt in elk geval !!

superior-is
19/07/02, 15:49
Misschien heeft ii een hele rotte periode achter de rug. Bijvoorbeeld aandeeltjes van $telco die ineens niets meer waard zijn ofzo, en dan reageert ii af op jou. ;) Het kan zeker niet kwaad om bijvoorbeeld naar algemene voorwaarden te kijken van verschillende isp/asp's etc. en vraag even van te voren of je bepaalde stukken mag overnemen.

Domenico
19/07/02, 16:40
Origineel geplaatst door lostinspace
Hai jongens !

Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker mijn algemene voorwaarden aanpassen, en heb de klant inderdaad een brief gestuurd dat ik niet ben gediend van dit soort aanpak, en wat denk je ?? excuses en ze willen graag klant blijven... Het is toch wel een gekke wereld hoor (gelukkig maar ??!!) maar bedankt in elk geval !!


Sommige klanten hebben niet eens door dat ze vervelend zijn dus als je ze daarop aanspreekt kunnen ze daar even over nadenken en de meeste zien dan zelf wel in dat ze verkeerd bezig zijn zoals je zelf nu wel merkt.

Of ze stappen daarna zelf wel op omdat ze dat zelf helemaal niet zo ervaren of ze bieden hun excuses aan zoals het hoort :)