PDA

Bekijk Volledige Versie : SMS / MONITORING gateway



YSAE
10/02/04, 20:10
24Inet biedt u SMS en MONITORING diensten aan tegen zeer aantrekkelijke tarieven.

Uitleg diensten:

SMS:
Via onze sms diensten kunt u eenvoudig enkele of meerdere SMSjes versturen aan uw collega's of relaties. SMSjes kunnen op verschillende manieren ingevoerd worden in onze gateway. Deze zal de SMSjes direct verwerken en versturen naar het gewenste nummer. Het leuke van deze dienst is dat u uw eigen (bedrijfs)naam als afzender kunt laten verschijnen. Deze naam mag maximaal 10 tekens hebben.

Via onze gateway heeft u altijd een overzicht van uw verzonden SMSjes en eventuele fouten. Ook heeft u direct een status overzicht van uw SMS tegoed.

MONITORING:
Indien u gebruikt maakt van onze monitoring diensten zullen wij ervoor zorgen dat uw server elke 5 of 1 minuut gecontroleerd wordt.

Deze controle wordt door meerdere gateway's gedaan. Indien alle gateway's concluderen dat er geen reply terug komt, zal deze een reactie terug sturen naar de main gateway welke een SMS zal verzenden naar een door u op te geven nummer.

U krijgt van ons een login op de 24inet gateway. Via deze login kunt u:

- SMS groepen aanmaken, bewerken en verwijderen.
- SMS verzenden naar individueel nummer.
- SMS verzenden naar SMS groep.
- Bekijken van uw SMS tegoed.
- Beheren van Ip's en services.

Op aanvraag zijn de volgende modules tegen meerprijs te verkrijgen:

- SMS versturen door middel van MYSQL koppeling.
- SMS versturen door middel van URL koppeling.
- SMS alias.


Hieronder vindt u een overzicht van de diensten en prijzen:

SMS tarieven: (SMS01)

1 - 2500 0,17ct/SMS
2500 - 5000 0,13ct/SMS
5000 - 8000 0,10ct/SMS
8000 - > op aanvraag

Alle SMSjes worden betaald via een prepay systeem. U dient dus van tevoren uw SMSjes in te kopen.
Het minimale in te kopen SMSjes is 75

Monitoring tarieven: (GATEWAY01/04)

(GATEWAY01)

- Controle per 5 minuten
- Monitoring van 1 ip/service
- Melding via SMS bij geen bereik

Prijs: 7,50 euro / maand


(GATEWAY02)

- Controle per 5 minuten
- Monitoring van 3 ip/service
- Melding via SMS bij geen bereik
- Melding via MAIL bij geen bereik

Prijs: 12,75 euro / maand


(GATEWAy03)

- Controle per minuut
- Monitoring van 7 ip/service
- Melding via SMS bij geen bereik
- Melding via MAIL bij geen bereik
- Melding indien service weer normaal is

Prijs: 22,50 euro / maand

Extra ip / services: 2,50 euro / maand
Extra SMS adres: 2,50 euro / maand

Indien u zich wilt aanmelden dan kan dit door middel van een email te sturen naar gateway@24inet.com

Overige gegevens:

Netwerk: Ons gateway systeem maakt gebruik van meedere netwerken.
Bedrijf: 24 Inet

Vaxon Networks
10/02/04, 20:12
van welke sms gateway maken jullie gebruik of allemaal jullie eigen gateways en contracten?

YSAE
10/02/04, 20:15
Origineel geplaatst door Wolvie
van welke sms gateway maken jullie gebruik of allemaal jullie eigen gateways en contracten?

Dit is een eigen gateway met eigen contracten. Onze diensten worden zonder tussenkomst van andere bedrijven of gebruikers verstuurd.

JBstudio
10/02/04, 20:19
ziet er goed uit..

Vaxon Networks
10/02/04, 20:36
netjes, mag ik vragen wat voor hardware je gebruikt?

YSAE
10/02/04, 21:27
Origineel geplaatst door Wolvie
netjes, mag ik vragen wat voor hardware je gebruikt?

Vanwege bepaalde redenen doe ik hier liever openbaar geen uitspraken over. Gedeeltelijk gebruiken wij hardware die geleverd is door Telecom bedrijven. Verder maken wij gebruik van enkele frontend machines voor de database koppeling en url koppeling.

Misschien dat wij binnenkort een kleine toelichting zullen geven over de hardware die gebruikt wordt.

Uw begrip hiervoor.

Santario
11/02/04, 08:45
= klant geworden :)

Vaxon Networks
11/02/04, 13:55
/me 2 alleen moet nog wel me gegevens krijgen, maar dat gebeurt binnen 24 uur, dus dat is netjes :)

Dennis
11/02/04, 15:16
Downtime History in UserCP? Mogelijk om alle 3 servers met 1 pakket te checken? 2 SMS-nummers?

Indien niet standaard, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Wolvie:
Houd ons aub op de hoogte!

host3000
11/02/04, 15:42
Mwah, op twee emailtjes kreeg ik snel antwoord, dus er zit in ieder geval iemand op te letten :)

YSAE
11/02/04, 16:53
Origineel geplaatst door DennisCitus
Downtime History in UserCP? Mogelijk om alle 3 servers met 1 pakket te checken? 2 SMS-nummers?

Indien niet standaard, welke kosten zijn hieraan verbonden?

Wolvie:
Houd ons aub op de hoogte!

Downtime History is een standaard functie die aanwezig is in het gateway systeem.

Hoeveel services wilt u per ip controleren?

2 SMS nummers is mogelijk. U kunt ook via onze Medewerkers module opgeven wanneer een bepaald persoon een sms moet krijgen. Ons systeem zal dan automatisch een sms versturen naar de medewerker die op dat moment het smsje moet ontvangen.

Dennis
11/02/04, 17:12
HTTP only will do fine... misschien is PING ook nog handig als extra. Betaal je vaste kosten per maand + prijs per sms?

YSAE
11/02/04, 17:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
HTTP only will do fine... misschien is PING ook nog handig als extra. Betaal je vaste kosten per maand + prijs per sms?

Indien je van 3 servers HTTP wil controleren betaal je het volgende:

Voor elke 5 minuten:

12,75 euro / maand

Voor elke 1 minuut:

15,50 euro / maand

Je betaald enkel de vaste kosten per maand. SMSjes die verstuurd worden zijn gratis. Normaal gesproken betaal je voor 1 extra nummer 2,50 euro per maand. Deze kan ik er gratis bij doen.

Dennis
11/02/04, 17:29
Pakket:
- 3 servers
- elke minuut
- free sms notification
- free e-mail notification

Kosten:
- extra ip/service
- extra sms adres

Verplicht:
- extra e-mail adres zonder kosten
- goede history, ook bij downtime nog elke min. controleWat zouden de kosten hiervan zijn?

YSAE
11/02/04, 17:42
Origineel geplaatst door DennisCitus
Wat zouden de kosten hiervan zijn?



Pakket:
- 3 servers
- elke minuut
- free sms notification
- free e-mail notification

Kosten:
- extra ip/service
- extra sms adres

Verplicht:
- extra e-mail adres zonder kosten
- goede history, ook bij downtime nog elke min. controle


Pakket kost: 15,50 euro / maand
Extra ip/service: 1,50 euro / maand
Extra sms adres: 2,50 euro / maand

Bij afname van meer dan 15 ip/service kunt u het beste contact met ons opnemen.

Mog
12/02/04, 02:00
Leuke dienst die je levert maar met een beetje tcl en wat gateway's hier en daar kun je het ook zelf voor een fractie van de prijs doen.

Ken genoeg gateway's met prijzen als bv
1 - 9,999 berichten € 0.044 per bericht.
vaak heb je al front ends erbij om bv e-mail in sms automatisch om te laten zetten.

FF een monitoring programma (is al eerder op het forum besproken) of tcl script op iedere server die een e-mail zendt naar meerdere sms providers en klaar ben je.

YSAE
12/02/04, 02:33
Origineel geplaatst door Mog
Offtopic geneuzel.


Mij hoef je niet te vertellen dat het zelf ook kan. Beetje rare manier eigenlijk. Ik biedt hier mijn diensten aan en jij praat nu over heel iets anders. Niemand vraagt om hoe je een gateway opzet en wat voor mogelijkheden er zijn.

Mog
12/02/04, 03:02
Ik zeg gewoon dat ik het vrij duur vind voor de geboden diensten en probeer u een verschil te tekenen om te laten zien wat ik bedoel, een winstpercentage is normaal maar
ik zie het voordeel van uw systeem niet in verhouding met het prijsverschil vooral op grote schaal, monitoring kost je in principe extreem weinig resources.

YSAE
12/02/04, 03:27
Origineel geplaatst door Mog
Ik zeg gewoon dat ik het vrij duur vind voor de geboden diensten en probeer u een verschil te tekenen om te laten zien wat ik bedoel, een winstpercentage is normaal maar
ik zie het voordeel van uw systeem niet in verhouding met het prijsverschil vooral op grote schaal, monitoring kost je in principe extreem weinig resources.

Laten we het op een andere manier bekijken. Voorbeeld:

Jij probeert je diensten te verkopen en doet dit ondermeer via dit Forum. Ik kom jouw post lekker verkloten en ga onder jouw prijs zitten. Dit in een post die jij hebt gemaakt.

Hoe zou jij dan reageren?

Ik begrijp niet waarom je een reactie moet plaatsen welke totaal niet van toepassing is. Kortom, ik hoef geen verschil van diensten te zien omdat ik mijn eigen diensten aanbiedt. En tegen welke prijs is mijn probleem en dat het ergens goedkoper kan, prima....

Vaxon Networks
12/02/04, 13:38
Ik vind het een fantastische service. Het werkt erg goed. Je kan groepen toevoegen (dus bijvoorbeeld je klanten op de hoogte houden van een nieuwe dienst of onderhoud van netwerk).

Monitor service werkt buitengewoon goed.

bij sms kan je zelf de afzender neerzetten (tekst)

GOED MAN!!!

Domenico
12/02/04, 16:48
En vanaf nu weer iedereen ONTOPIC blijven. We gaan strenger optreden tegen mensen die andermans topic proberen te verzieken. Het kan altijd goedkoper maar bij een aanbieding is dat niet relevant lijkt me. Als iemand het goedkoper kan doen moet er maar een eigen topic worden geopend.

YSAE
18/02/04, 23:45
Vanwege een grote inkoop hebben wij besloten om onze prijzen te verlagen..er geldt een minimale inkoop van 250 SMSjes. Deze blijven voor een onbepaalde periode geldig. SMSjes kosten nu 0,09 ct / SMS.

Bij grotere afname kan dit nog veranderen.

Hans
20/02/04, 11:25
Klinkt geweldig. Hoeveel kost het om bij inkoop van bijvoorbeeld 500 sms'jes deze via een URL-koppeling (neem aan dmv. POST-http-requests?) of via MySQL (hoe gaat dit in de praktijk?) te versturen ?

Dennis
20/02/04, 18:46
Dit zou ik ook graag willen weten... ik zou het fijn vinden om de mogelijkheid hebben om gewoon 60 sms'jes per jaar te hebben voor bijvoorbeeld 6.00 per jaar :d (Downtime SMS, etc. sms)

YSAE
20/02/04, 21:09
Origineel geplaatst door Hans
Klinkt geweldig. Hoeveel kost het om bij inkoop van bijvoorbeeld 500 sms'jes deze via een URL-koppeling (neem aan dmv. POST-http-requests?) of via MySQL (hoe gaat dit in de praktijk?) te versturen ?

Inkoop van 500 SMSjes: 40 euro
Met de Mysql koppeling zijn wij momenteel nog mee bezig. Tevens zijn wij bezig met XML en eventueel zelfs email. Wij verwachten dit halverwege Maart klaar te hebben.

YSAE
20/02/04, 21:10
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dit zou ik ook graag willen weten... ik zou het fijn vinden om de mogelijkheid hebben om gewoon 60 sms'jes per jaar te hebben voor bijvoorbeeld 6.00 per jaar :d (Downtime SMS, etc. sms)

De SMSjes die je inkoopt zullen altijd geldig blijven. Het is dus niet zo dat je elke maand SMSjes moet inkopen. Ik kan eventueel wel een uitzondering maken voor 60 SMSjes.

Dennis
06/03/04, 17:51
Sorry voor deze kick, maar ik heb wel interesse en heb al 3-4 dagen geen antwoord op mijn e-mail gekregen.

YSAE
06/03/04, 20:38
Origineel geplaatst door DennisCitus
Sorry voor deze kick, maar ik heb wel interesse en heb al 3-4 dagen geen antwoord op mijn e-mail gekregen.

Donderdag 21:01 t/m zaterdag 20:35 noem ik geen 3-4 dagen. Uw mailtje was in ons spam filter gekomen op een of andere rare manier. Is inmiddels beantwoord.

YSAE
06/03/04, 20:40
Tevens hebben wij momenteel een aanbieding lopen van 250 smsjes voor 12 euro incl BTW.

dirk staes
11/03/04, 19:12
heb een paar dagen geleden een mailtje gestuurd maar krijg geen reactie.

Dennis
11/03/04, 20:55
Hier ook... 4 dagen geleden zou ik over enkele dagen een demo te zien krijgen... nog niets :)

dirk staes
11/03/04, 22:55
Ze zijn bezig met de gateway, ik krijg binnen 24u een offerte.

dirk staes
13/03/04, 13:20
Ik wacht nog steeds op mijn beloofde offerte.

Ijsbox
14/03/04, 10:29
afgelopen maandag zou de site live gaan, wacht nog op het bericht met de url....

Dennis
14/03/04, 11:07
*Also still waitin' here*

Keuningen
15/03/04, 02:52
Bij het lezen van deze thread was ik in het begin wel geinstresseerd, maar volgens mij is dit niet qua reactie snelheid en support echt iets...
Heeft iemand al wel positieve ervaringen?

Greetz!

Sjoerd
15/03/04, 10:10
ze zijn nog niet online... verwacht dus ook nog geen reacties.

Dennis
15/03/04, 15:23
Ze hebben inmiddels ge-reageerd.

"Dit klopt. Vanwege onverwachte problemen is onze nieuwe gateway voor een paar dagen uitgesteld.

Vandaar dat het iets langer kan duren."

YSAE
15/03/04, 17:52
Beste Mensen,

Momenteel zijn wij druk bezig met onze nieuwe gateway. Wij verwachten deze eind deze week af te hebben. Ook onze website is bijna klaar en zal dan ook gelanceerd worden.

Het feit waarom wij wachten is dat alles perfect moet draaien alvorens wij dingen online gaan zetten.

Onze excuses voor de misschien wat langere reactie tijd.

Dennis
22/03/04, 21:03
Okay... is het goed dat jij mij op de hoogte houd? Want volgens mij kijk ik wel erg vaak.