PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein op naam van hoster?



flyer
10/02/04, 19:00
Ik will binnenkort waarschijnlijk een pakket nemen met 200mb server ruimte.

Ik heb al een bedrijf op het oog, en heb gevraagd of ik op hun naam een domeinnaam kon nemen. Dit is mogelijk.

Nu vraag ik mij af, als ik mijn domeinnaam bij een ander bedrijf neem wat goedkoper is, of ik dan ook deze domeinnaam op naam kan laten zetten van het bedrijf waar ik server ruimte huur?

En ik vroeg me verder ook af of ik een lagere snelheid zal krijgen als ik me domeinnaam bij een ander bedrijf neem dan de server ruimte?

WebBizz
10/02/04, 19:08
Origineel geplaatst door flyer
Nu vraag ik mij af, als ik mijn domeinnaam bij een ander bedrijf neem wat goedkoper is, of ik dan ook deze domeinnaam op naam kan laten zetten van het bedrijf waar ik server ruimte huur?

En ik vroeg me verder ook af of ik een lagere snelheid zal krijgen als ik me domeinnaam bij een ander bedrijf neem dan de server ruimte?

Het lijkt me sterk dat ze toelaten dat je op hun naam een domein bij een ander bedrijf registreert. Het is natuurlijk raar als de ene provider zelf een domein bij een andere provider gaat registreren, aangenomen dat beide providers SIDN deelnemers zijn.

Qua snelheid maakt het niets uit waar je domein geregistreerd is.

oiin
10/02/04, 19:12
Zo wie zo goede vragen!

Hoeveel scheelt het als ik vragen mag? Het is ook veel makkelijker lijkt me...

Mijn host brengt trouwens 5 Euro in rekening voor het op hun naam hebben staat van je domeinnaam, maar hij is wel van jouw uiteraard! :)

4EuroHosting
10/02/04, 19:15
Origineel geplaatst door oiin
Zo wie zo goede vragen!

Hoeveel scheelt het als ik vragen mag? Het is ook veel makkelijker lijkt me...

Mijn host brengt trouwens 5 Euro in rekening voor het op hun naam hebben staat van je domeinnaam, maar hij is wel van jouw uiteraard! :)

Waarom zou je de domein op naam van je host zetten ?

Wat ga je doen als die mensen failliet zouden gaan ?
Dan kan je geen enkele aanspraak meer maken op je domein.

Laat daarom ALTIJD de domeinnaam op JOUW naam registreren.

oiin
10/02/04, 19:20
Goede reactie, zo denk ik er ook over!

Maar soms/voor sommige mensen is het wel fijn om je "te kunnen verschuilen" achter je host lijkt me.... denk bijvoorbeeld aan omsteden websites en bekende mensen, toch?!

flyer
10/02/04, 19:25
Ik zelf wil geen omsteden site of zo. Maar om je huis adres etc. allemaal op WHOIS neer te zetten, heb ik liever niet.

Ik zit nu bij een groot Amerikaans bedrijf waarbij je als optie kon kiezen je eigen gegevens verborgen te houden tegen betaling natuurlijk.

De domeinnaam kost in totaal 25 euro excl. BTW incl. registratiekosten. Volgens mij kon dit goedkoper, vandaar dat ik me dit af vroeg. Maar zo aan de replies te zien kan ik het toch beter bij die ene host houden om het gemakkelijk te houden.

oiin
10/02/04, 19:39
Het is kan een dilemma zijn, heeft voor en nadelen! Je eigen gegevens verborgen houden klinkt dan als een goede oplossing inderdaad.

25 euro excl. is inderdaad duur, maar waarschijnlijk best de moeite waard.

4EuroHosting
10/02/04, 19:43
Er is wel een verschil tussen je gegevens verborgen te houden (hetgeen wij overigens gratis doen voor .com, org, net, ...; voor .BE & .NL is dit niet mogelijk) en het zetten van je domeinnaam op de naam van je hoster.

Als ze verborgen zijn blijft de domeinnaam wel op jouw naam staan.

oiin
10/02/04, 19:47
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Er is wel een verschil tussen je gegevens verborgen te houden (hetgeen wij overigens gratis doen voor .com, org, net, ...; voor .BE & .NL is dit niet mogelijk) en het zetten van je domeinnaam op de naam van je hoster.

Als ze verborgen zijn blijft de domeinnaam wel op jouw naam staan.

Mooie verduidelijking, was me wel duidelijk, maar toch!

Niet alle hosters hebben die "verborgen houden" optie denk ik...toch?!

ThePostman
10/02/04, 20:04
Origineel geplaatst door oiin


Mooie verduidelijking, was me wel duidelijk, maar toch!

Niet alle hosters hebben die "verborgen houden" optie denk ik...toch?!


Nee dat lijkt me niet, ik denk dat dat per bedrijf verschilt

cridea
10/02/04, 20:08
Wij krijgen dit verzoek ook vrij regelmatig.

Bedenk wel dat er vertrouwen van 2 kanten voor nodig is!

1. provider is formeel eigenaar van domein

maar ook

2. provider is als eigenaar formeel verantwoordelijk voor wat de klant er mee uitspookt

toch?

WebBizz
10/02/04, 20:16
Helemaal juist. Wij registreren voor klanten geen domeinen (meer) op onze naam. Te riskant en als ze je willen vinden komen ze er toch wel achter. Ik zie dan ook geen reden om domeinen te registreren op naam van de provider. Bijkomend nadeel is dat je juridisch zelf geen eigenaar van het domein bent.