PDA

Bekijk Volledige Versie : wat heb ik nodig ?



wasdat
10/02/04, 13:04
hoi ik mag van een kennis ruimte in zijn rack gebruiken
(heel lief :D)

nou wou ik weten wat ik nodig heb om een tiental websites te hosten
al de sites gebruiken php en mysql

en evt 1 of 2 gameservers erop draaien (sof 2 en bf1942)
(vertraagd dat de server erg veel ?)

wat mijn vraag dus eigenlijk is wat moet mijn servertje aan cpu en geheugen gaan krijgen

bedankt voor het lezen en alsmogelijk een betaalbare server opnoemen

earthquake
10/02/04, 13:39
Game server en web hosting op 1 server lijkt met niet het je van het maar goed.

ik zou toch voor een p4 2.533 of sneller met 1024 mb geheugen gaan.

dan weet je zeker dat je safe zit en kan je altijd nog wat anders op de bak gaan doen.

kickuh
10/02/04, 15:52
ik zou zelf nooit websites op een gameserver draaien....

Gameservers hebben een continue load... en websites pieken. Stel dat iemand een file download vanaf zijn nieuwe super 8Mbit ADSL, dan liggen opeens je gameservers op z'n gat....

veel success met je keuze

Dillard
10/02/04, 17:17
Origineel geplaatst door kickuh
Stel dat iemand een file download vanaf zijn nieuwe super 8Mbit ADSL, dan liggen opeens je gameservers op z'n gat....

veel success met je keuze

Niet mee eens. Veel belangrijker is om te kijken naar het aantal bezoekers (10 of 1000), dat maakt verschil zeker als het dynamische sites zijn (zoals fora). Dat er iemand met een 8 Mbitje aan je server ligt te lurken voor één download, merk je echt niets van ...

wasdat
10/02/04, 17:47
Origineel geplaatst door Dillard


Dat er iemand met een 8 Mbitje aan je server ligt te lurken voor één download, merk je echt niets van ...

bandbreedte is idd niet zo'n punt :)

dus met de weekaanbieding van een bepaalde server verkoop site zou ik genoeg hebben ?

Dillard
10/02/04, 17:58
Spannend is even om in te schatten hoeveel bezoekers die 10-tal websites trekken, maar ik denk dat het wel erg veel moet zijn om je zorgen te maken dat je niet voldoende hebt aan de gemiddelde weekaanbieding van een serverboer... :)

QIRulez
11/02/04, 00:09
Je neemt gewoon 2 servers voor de prijs die je voor een enkele zou betalen :p (ene iets tragere voor de webserver P3 andere redelijke pc P4 2Ghz)

Savvas
12/02/04, 16:39
Je mag er wel vanuit gaan dat battlefield een nogal zwaar spel is voor een server. Ik heb met sof2 geen ervaring maar ik zou wel een stevige configuratie nemen (kijkende naar een P4 of een P4 met ht). Of wat qirulez inderdaad zegt, 2 aparte servers.