PDA

Bekijk Volledige Versie : Raar mailtje van onbekende hoster, meningen?



kilian
10/02/04, 11:00
Omdat ik teveel vrije tijd bezit (ja, werkelijk) ben ik maar begonnen met een of andere gamesite. Nou gaat dat tot nu toe redelijk goed maar vanochtend ontving ik een mailtje. In dit mailtje werd ik gesomeerd mijn site te veranderen omdat het volgens de schrijhvers doen teveel op een ander online spel leek. Er werd gezegt dat als ik het niet zou veranderen mijn site offline gehaald zou worden en dat er al zaken met mijn hoster besproken zouden zijn.

De schrijver ondertitelde zochzelf met SIDN medewerker, dit terwijl het afkomstig was af een hosting bedrijf.

Ik heb hierop gelijk een mailtje terug gestuurd dir ongeveer op hetzelfde nivo was en een kopie van het bericht wat aan mij was gericht aan SIDN, abuse@*hoster* en mijn host gestuurd.

SIDN heeft al gereageerd dat ze niet van dit zaken gediend zijn en dat het onderzocht wordt.

Maar wat vinden jullie hier nou van? en zou dit persoon zijn woorden waar kunnen maken of zou dit enkel bluff zijn?

(ps, mag ik het mailtje quoten of is dat niet de bedoeling?)

edit:
ik ben gewoon een beetje bezorgd



Beste kilian,

We zien een beetje dat jij crimewar2004 probeert na te maken wat streng verboden is.
We hopen dat je andere functies gaat gebruiken
Dus niet zelfde dingen als crimewar.. Dat is streng verboden!

We hebben al contact gehad met 1-eurohost !
Als dit zo door gaat zijn hun bereid je hosting account te sluiten.
Wij zijn zelf van een registratie server dus wij kunnen op elk moment jou domein inactief maken..

We hopen dat je hiervoor begrip hebt en een beetje je eigen functies in de game zet.
zo niet nemen wij actie!
We kijken morgen weer =)

Met vriendelijke groet,
*****
Sidn Medewerker
http://www.nic.nl
http://www.sidn.nl

InstantXs
10/02/04, 11:14
natuurlijk mag je het mailtje quoten, maar zou het wel zonder namen enzo doen :)

4EuroHosting
10/02/04, 11:18
Als je een bestaande site volledig of gedeeltelijk gekopieerd hebt kan hij je wel een proces aandoen wegens schending van copyright.

Maar zonder proces kan die site niet afgesloten worden.

kilian
10/02/04, 11:24
Maar dat is totaal niet zo, ik heb alles zelf getypt en orgineel.
Dit is gewoon een trieste actie om me te intimideren ofzo, erg jammer.

Alleen raar dat het bij de een hoster vandaan komt waar dat andere spel niks mee te maken heeft.

Cybafish
10/02/04, 11:25
Zowieso, wie neemt een e-mail met zo'n schrijfstijl nu serieus?

InstantXs
10/02/04, 11:36
whehehe wat een nep mailtje, hahaha, dit is gewoon grappig...

kilian
10/02/04, 11:40
okay, k weet genoeg :-)

bedankt

electric
10/02/04, 12:29
Hmm ja, zullen we dat mailtje mee laten doen voor "fake mail van de maand" ?? :D

RonZo
10/02/04, 12:30
De header van zo'n mailtje is natuurlijk het leukste om te zien :p

electric
10/02/04, 12:56
Ben benieuwd wie de echte zender is ( misschien dat de TS dat kan achterhalen door het sender IP in de header te pakken en een trace kan doen ? :) )

kilian
10/02/04, 12:59
mag ik dat hier posten? (beetje voorzichtig, beetje slechte ervaringen met GoT)

edit:
whatever, zoiets?



Return-Path: <nohost@nohosting.nl>
Delivered-To: 147-kilian@wargame.nl
Received: (qmail 20378 invoked from network); 10 Feb 2004 07:52:43 -0000
Received: from unknown (HELO srv18.anony.nl) (82.192.67.18)
by 216.127.74.23 with DES-CBC3-SHA encrypted SMTP; 10 Feb 2004 07:52:43 -0000
Received: from nohostin9vknpf (f119132.upc-f.chello.nl [80.56.119.132])
by srv18.anony.nl (8.11.6/8.11.6) with SMTP id i1A7t3U19988;
Tue, 10 Feb 2004 08:55:03 +0100
Message-ID: <014901c3efaa$db562300$84773850@nohostin9vknpf>
From: "Nohosting.nl -> Gregory" <nohost@nohosting.nl>
To: <kilian@wargame.nl>, <kilian@nermin.nl>
Subject: wargame.nl
Date: Tue, 10 Feb 2004 08:52:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_0146_01C3EFB3.3C904C60"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165

host3000
10/02/04, 13:12
f119132.upc-f.chello.nl (80.56.119.132) [AS 8209] 32 msec 32 msec 24 msec

Riekt naar kabel?

oiin
10/02/04, 13:19
Blijkbaar inderdaad verstuurd vanaf een chello account, met als antwoordadres het e-mailadres "nohost@nohosting.nl"...

Je zou Chello op de hoogte kunnen brengen, misschien hebben ze meer "verdacht/ongewenst verkeer" via die account.

electric
10/02/04, 14:26
het lijkt me idd verstandig voor kilian dat ie een mailtje stuurt naar abuse@chello.nl met een copie van dat mailtje e.d. :)
dan kunnen ze die ziekelijke figuur aanpakken.

Anestheologist
10/02/04, 14:37
Origineel geplaatst door Cybafish
Zowieso, wie neemt een e-mail met zo'n schrijfstijl nu serieus?

Volledig mee akkoord, omvat niks geen juridische verklaringen geen voorbeeld waarvan jij gecopyed hebt.


Flauwe grap volgens mij

Dennis
10/02/04, 15:11
Hij is komisch :P
'Sidn Medewerker', dat is alleen al genoeg :p

ThePostman
10/02/04, 16:07
Haha, wat een grapjas. Lachwekkend gewoon, dit moet je totaal niet serieus nemen. En neem eens contact op met je eigen host en vraag het na. Overigens vond ik het slot ook komisch:
We kijken morgen weer =)

Haha

rq
10/02/04, 16:13
Vooral door die smilie en dat MSN stijl taalgebruik (constant zomaar enters) valt ie behoorlijk door de mand :D

Dillard
10/02/04, 16:43
Buitengewoon grappig, maar daarnaast: het is natuurlijk wel verboden om je voor te doen als SIDN medewerker (leuk om het te replien: "Volgens mij is het niet toegestaan u voor te doen als SIDN-medewerker", om dan in zijn stijl te blijven eraan toe te voegen "dat je de FBI al ingeschakeld hebt " :D )

oiin
10/02/04, 16:51
Melding van maken bij host en ISP, dan negeren/bannen (of andersom) lijkt me. Zonde van je energie, hoewel openlijk aan de schandpaal nagelen ook wel wat heeft!

kilian
10/02/04, 17:11
DEEL II (deze is ook wel sterk):



Beste kilian,

Wij proberen rustig te onderhandelen
Dan kom jij met een grote bek dat waarderen wij niet.

Je maakt nu zelf overtreding van artikel 5 van domein registratie's..
Probeer je taalgebruik netjes tegen ons te houden.
Wij zijn geen lieverdjes.
En ik verwacht niet dat jij je domein gesloten wil hebben.
Dan gaat al je geld dus weg!


Ik heb weer even de sidn gemaild, ik begreep dat zij chelle en die hoster zouden 'contacteren'.

K geloof dat jullie het wel leuk vinden, ik vind het een beetje vaag allemaal. en ja, t kost me alleen maar moeite. :-)

oiin
10/02/04, 17:19
Als je tijd en geld over hebt zou je hem kunnen aanklagen voor laster/stalken en bedreiging lijkt het wel.... ik heb geen verstand van de wet, maar toch....

kilian
10/02/04, 17:26
K heb weleens meer op het politiebureau gezeten omdat *we* bedrijgt(ei?) werden. Maar om eerlijk te zijn zet dat niet zoveel zoden aan de dijk.

edit:
Ik heb terug gemail dat ze even de groeten moesten doen aan Meneer Vastenburg, hij is een bedrijfsjurist van SIDN. Dat ston in ieder geval in het mailtje wat ik terug kreeg van SIDN.

oiin
10/02/04, 17:32
Origineel geplaatst door kilian
K heb weleens meer op het politiebureau gezeten omdat *we* bedrijgt(ei?) werden. Maar om eerlijk te zijn zet dat niet zoveel zoden aan de dijk.

Nee, je hebt gelijk. Hij zal wel aandacht tekort hebben...

Je hebt hem ieder geval openlijk aan de schandpaal genageld, dat was het minste dat je kon doen, goed werk!

ThePostman
10/02/04, 18:02
Origineel geplaatst door kilian
DEEL II (deze is ook wel sterk):



Ik heb weer even de sidn gemaild, ik begreep dat zij chelle en die hoster zouden 'contacteren'.

K geloof dat jullie het wel leuk vinden, ik vind het een beetje vaag allemaal. en ja, t kost me alleen maar moeite. :-)

Haha nog maar 13 berichten en al zulke mooie posts. Deze is zo grappig, ik lig echt helemaal dubbel, artikel 5 van domein registratie's whahah verveeld hij zich ofzo? Haha, laat hem je dat artikel eens sturen. Zeker zelfde msn taal als deze emails. Haha zo mooi

ThePostman
10/02/04, 18:03
Foutje, dubbel post

k4l4sh
10/02/04, 19:20
Dat die spasten denken zo indruk te maken maakt me zorgen .. hoe dom kan een mens worden.

nohostin9vknpf (f119132.upc-f.chello.nl [80.56.119.132])

lolz domme header forgers :p

vermits ik bij "Chello" werk kan ik u alleen maar aanraden zelf stappen te ondernemen en idd zoals iedereen hier al zei zeker door te geven, zij kunnen en zullen (soms mits aandringen, maar ze moeten) deze persoon afsluiten.
Ik zou het zeker doen omdat zo'n zaken niet ongestraft mogen blijven - ik report veel spammers e.d, iedereen zou zen steentje moeten bijdragen, dat zou al veel uitmaken iplv wat Microsoft wilt doen.
Ik zou het ook doen omdat dit altijd gevaarlijk is voor uzelf: zo'n mensen op uw dak kan geen lachertje zijn.

rq
10/02/04, 19:27
Wij zijn geen lieverdjes.

whaha :D

Hij doet volgens mij erg zijn best om officieel over te komen en nog straalt het er van af dat het getyped is door een 13 jarige koter :D

Edit:

Anders stuur m de link van dit topic. Weet hij gelijk hoe serieus hij genomen wordt ;)

kilian
10/02/04, 19:42
http://www.crazycows.nl/forum/forum.php?topicid=2897
daar had ik het ook laten weten, zij genieten net zo erg.

Ik Haal zo even me mail op om te kijken of ik wat terug heb van SIDN en ik denk dat ik dan de chelle ook ff mail. Is het slim om een kopie daarvan naar NOhostingdinges te sturen?

oiin
10/02/04, 19:47
Bestaat die NOhostingdinges wel? En zo ja: ja, open kaart spelen lijkt me!

kilian
10/02/04, 19:53
Het zal wel zo n bedrijfje zijn met 3 pubers die aan grootheidswaanzin leiden.

open kaart spelen? hoe versta je dat?

oiin
10/02/04, 19:57
De ISP's en hosts op de hoogte brengen, maar het heeft eigenlijk weinig met ze te maken, hij verstuurd het alleen via hun toch...

Als ie zich uitgeeft voor iemand anders dan die op de hoogte brengen en hem negeren/bannen overal!?

kilian
10/02/04, 21:12
ik heb dit geemaild:



Goedenavond,

Vanochtend ontving ik een mailtje van een van uw abbonee's. In deze mail werd ik (onterecht) gesommeerd mijn site te veranderen omdat deze naar de schrijvers mening teveel op een ander leek. Tot zover nog niks echt kwalijks. Maar dat houdt hier op, er wordt vervolgens verteld dat de schrijver aangesloten is bij de SIDN en mijn domein wel even stil zal leggen. Dat terwijl het mailtje afkomstig is van een 'hosting bedrijf'
dat naar mijn weten niks met bijde sites te maken heeft.

Ik heb de SIDN gemail en dit probleem voorgelegd, ik heb bericht gehad dat het uitgezocht zou worden en dat het hosting bedrijfje (nohosting) zou hier dus op aangesproken worden.

Op een van de fora waar ik het probleem had voorgelegt werd gezegd dat ik even naar de provider moest emailen waarvan de mail was verstuurd.

Vriendelijke groet,

K.
beheerder wargame.nl

CC: nohost@nohosting.nl
BC: abuse@nohosting.nl



-----------------------------------------------------------
het betreft deze emails:
-----------------------------------------------------------

<EMAIL>


in het wat?

InstantXs
10/02/04, 21:15
wel als je even bijde in beide veranderd ;)

kilian
10/02/04, 22:26
Het leukste moet nog komen, ze hebben mijn host ge-emaild. Ik heb terug even gemaild met de of ze (mijn host) het erg vinden of ik de berichten post, is wel zo aardig.

Ik heb nu een 'iets' van nohosting op mijn msn. Na wat gepraat te hebben begrijp ik dat de mensen van nohosting er niks van weten, ook begreep ik dat er onderdelen van crimewars2004 onberijkbaar zijn gemaakt voor de gebruikers en dat het onderzocht wordt. Dat is dus een puntje erbij voor mijn vertrouwen in nohostgedoe... nou hopen dat ze in het positieve gedeelte kunnen blijven.

Websspace
10/02/04, 22:35
Wat een grappig verhaal (nu ja, vervelend voor jou). Maak je geen zorgen, dit kan nooit een echte bedreiging vormen voor jou of je website.

kilian
10/02/04, 22:52
Ja, daar ben ik onderhand ookal achter. Zeker na de reactie van mijn host. Ik heb nu nog aan het uitzoeken wie het heeft gedaan.

Na wat msn gelul meet een 'medewerker' van nohosting.nl begrijp ik dat ze een programma hadden draaien waarom email aangemaakt konden worden (webbased gedoe, het hormail idee) en dat er van daaruit is gehandeld. Ik weet niet of ik ze echt kan vertrouwen maar dat moet dan maar even.

The MAzTER
10/02/04, 23:10
mja.. taalgebruik in je mailtje en op nohosting is ongeveer hetzelfde.

kilian
10/02/04, 23:21
hoe bedoel je? taalgebruik op de site hetzelfde als in de mails?


nu komt het leukste stuk. Dit vond ik echt heerlijk:


Dit was er naar mijn host gestuurd:


Dear 1-eurohost,

One of your users are using something that is © of one of our clients.
We have mailed him but he has a big mouth.
I hope you can suspend his site till he use his own things
We dont want to have problem with you guys.
But that guy is asking from troubles and its your client!!

We are asking friendly now to do something with that site! (suspend)
Ore we have permission to take illigal actions!
And i dont think that you want problems with your hosting
Your a great host!! and cheap 2 but that guy is using things that has an ©

Sorry for my bad english
I am not good at english but i''m dutch hope you guys can speak that languages to!

Greetz,
Gregory Franklin
Nohosting.nl
info@nohosting.nl



De afstraffing van mijn tedere hostmeneer stein:


Waarover gaat het, welke copyright en welke site (wargame.nl en wat zou er gepikt zijn?).

Heeft u octrooien, is de code auteursrechtelijk beschermd, is het iets met een merknaam, zijn uw afbeeldingen en dergelijke geregistreerd bij het Benelux registratibureau?
Zo ja, welke referenties?

Indien u ons exacte gegevens kan aangeven zullen wij uw argumenten voorleggen aan onze advocaat.

En als er zaken zijn die 'gepikt zouden zijn', welke zijn die dan?

Bovendien vinden wij uw intimidaties tegenover onze klant en tegenover ons niet echt gepast.

>Ore we have permission to take illigal actions!
>And i dont think that you want problems with your hosting

Dit is duidelijk chantage en een bedreigende uitlating aan het adres van 1-eurohost.com.
Indien u ons nog zo aanspreekt zullen wij een procedure beginnen bij de rechtbank van koophandel.

U bent duidelijk intimiderend en bovendien geeft u toe illegale acties te ondernemen indien nodig.
Als er een geschil is, copyright of wat dan ook zal dit niet op zo'n intimiderende wijze beslecht worden maar op een beschaafde manier.

Kort gezegd: kom met concrete aanwijzingen en bewijzen van schending van het auteursrecht en wij zullen uw argumenten afwegen en de nodige stappen ondernemen.

Ik vraag me trouwens af waar u het recht haalt om zelf te beslissen wat inbeuk is of niet.

Het enige aangevoerde argument is dat de twee sites wargames zijn.
Ik ken nog zo'n sites.


Hierna volgen er nog 3 emails die eigenlijk wel voorspelbaar zijn, De gozer die 1-eruohost mailt haakt af.

Dillard
10/02/04, 23:32
Origineel geplaatst door kilian
Ja, daar ben ik onderhand ookal achter. Zeker na de reactie van mijn host. Ik heb nu nog aan het uitzoeken wie het heeft gedaan.

Na wat msn gelul meet een 'medewerker' van nohosting.nl begrijp ik dat ze een programma hadden draaien waarom email aangemaakt konden worden (webbased gedoe, het hormail idee) en dat er van daaruit is gehandeld. Ik weet niet of ik ze echt kan vertrouwen maar dat moet dan maar even.

BS (bulls**t). Kijk maar naar de headers van het mailtje wat je hier gepost hebt, daar staat duidelijk Microsoft Outlook als client genoemd.

De openingszin van NOhosting is overigens wel sterk : "Welkom op nohosting. De naam zegt al genoeg over wat wij zijn." :)

Dillard
10/02/04, 23:43
Hmm, dit begint serieus te worden.

Gregory is de hoofd Admin van Nohosting.nl (welke volgens bovenstaand mailtje er toch bij betrokken lijken). Geen KvK zover ik kan nagaan en geen contact informatie. Wel een 06-je in de whois (maar die zal ik even niet posten).

Ik zou er nog een mail aan wagen, door te stellen dat "je in overleg met je advocaat je je op het standpunt stelt dat indien zij denken dat je inbreuk maakt op hun rechten hun advocaat hiertegen formeel bezwaar dient aan te tekenen en dat je dan via jouw advocaat (bluffen mag :) ) zult reageren". Daarna hun emailadres lekker in je spam-filter gooien...

Indien ze grof worden, duidelijk maken dat je niet dit niet zult pikken en dat je aangifte zult doen van intimidatie en bedreiging.

Succes!

kilian
10/02/04, 23:46
Ik heb daar geen verstand van dus je kan me alles wijsmaken.

Wat je bedoel is dat het onzin is dat de mails van een webbased programma komen zoals ik dacht te beweren?

dan gaan we nohosting sue-en :D

edit:
wow, ik dat gaat deze gozer even te boven. wat is dan de bedoeling van dat mailtje wat ik wie stuur?

Als ik er zo over nadenk maak ik er wel een big deal van, dat was niet de bedoeling.

Dillard
11/02/04, 00:07
Origineel geplaatst door kilian
Ik heb daar geen verstand van dus je kan me alles wijsmaken.

Wat je bedoel is dat het onzin is dat de mails van een webbased programma komen zoals ik dacht te beweren?

Ik kan niet over alle mailtjes oordelen, maar de headers van het mailtje wat je in dit forum hebt gezet, daar staat als mailprog "Outlook Express" genoemd, bij Horde zie je "IMP" staan (dacht ik, maar ieg geen Outlook)...



wow, ik dat gaat deze gozer even te boven. wat is dan de bedoeling van dat mailtje wat ik wie stuur?

Zie hieronder. Dat je hem (hem= degene die jou het eerste mailtje heeft gestuurd) duidelijk maakt dat als hij denkt een claim te hebben dat hij deze op een geeigende juridische wijze moet aankaarten.



Als ik er zo over nadenk maak ik er wel een big deal van, dat was niet de bedoeling.

Daarvoor is het mailtje wat ik voorstel ook bedoeld, om er een einde aan te maken. Als ik jou verhaal namelijk zo lees, gaat deze persoon niet afhaken met dreigen .... Of je trekt het je aan en gaat er slecht van slapen (niet doen) of je maakt hem duidelijk dat indien hij denkt dat je iets fout hebt gedaan je met vertrouwen de brief van zijn advocaat afwacht en dat rechstreeks communiceren geen zin meer heeft en dat je niet gediend bent van bedreigingen e.d. en helaas genoodzaakt bent bij herhaling aangifte te doen bij de politie. Of je dit ook werkelijk doet moet je natuurlijk zelf weten... Normaal (!) gesproken haken dit soort idioten wel af als ze doorkrijgen dat je niet echt onder de indruk bent van dit soort mailtjes. Gezien de schrijfwijze vermoed ik inderdaad dat het hier om een paar kiddo's gaat dus imponeer hun met een krachtige brief en ze zullen normaal gesproken afdruipen.

kilian
11/02/04, 13:14
De sidn heef een hele moeilijke email gestuurd naar nohosting en de 'boze' emailder. Ik denk/hoop dat het hier ophoud dan.

Iedereen hardstikke bedankt!

Erikje
16/02/04, 10:40
Origineel geplaatst door kilian
De sidn heef een hele moeilijke email gestuurd naar nohosting en de 'boze' emailder. Ik denk/hoop dat het hier ophoud dan.

Iedereen hardstikke bedankt!

Dat kan SIDN idd wel :)
Succes er mee!

LinQ
16/02/04, 13:11
Ik zou niet meer reageren. Heb vorig jaar iets dergelijks meegemaakt mbt tot de naam van een bedrijf. Hoop blaatverhalen in vreselijk slecht nederlands en uiteindelijk gaf ie het op. Ik had me ook laten verleiden tot reageren. Eigenlijk moet je gewoon helemaal niets doen en lekker laten doodbloeden. Maar ja het knaagt wel een beetje aan je...
Verder geeft de manier waarop het gaat al aan dat hij geen geld heeft om er echt werk van te maken, anders had je wel een brief (geen mail!) van z'n advocaat gehad.

Wij kunnen er wel om lachen maar ik kan me voorstellen dat jij denkt "shit, wat heb ik nou weer aan m'n kar hangen".

Succes, en als je wel reageert, beperk je tot feiten.

justin
16/02/04, 14:36
hahaah dit is zo lachwekend dat eerste mailtje en toen ik dat mailtje die naar je provider was gestuurd zag viel ik van me stoel :P