PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen ?



justin
09/02/04, 22:10
Hallo,

Ik ben nu onegveer 2 keer per dag ofline met een reseller account en op hun server wqord 99% van de cpu gebruikt en op de site staat 99%uptime moet ik betalen of niet en wie kan mij eluke reseller aanbieding doen in de nl

1 gb ruimte
en onegveer 15 gb data


Mvg,
Justin

Andrew
09/02/04, 22:18
We mogen hier geen aanbiedingen doen, vraag een moderator dit bericht te verplaatsen.

En als je geen SLA hebt afgesproken over de uptime moet je inderdaad gewoon betalen volgens mij

Johan-nl
09/02/04, 22:18
Origineel geplaatst door justin
Hallo,

Ik ben nu onegveer 2 keer per dag ofline met een reseller account en op hun server wqord 99% van de cpu gebruikt en op de site staat 99%uptime moet ik betalen of niet en wie kan mij eluke reseller aanbieding doen in de nl

1 gb ruimte
en onegveer 15 gb data


Mvg,
Justin

en wie is de pechvogel ?? :p

cyberpoint
09/02/04, 22:21
Zo te zien is je server nu weer offline, misschien geld hier het spreekwoord goedkoop is duurkoop. Zeker als op dit forum al aanbieding doet moet je toch even zorgen dat je in ieder geval bereikbaar bent lijkt me.

justin
09/02/04, 23:22
Maar moet ik nou betalen ?

cyberpoint
09/02/04, 23:23
Lees je contract even na, daar staat vast wel iets over in neem ik aan?

RonZo
09/02/04, 23:32
Origineel geplaatst door justin
Maar moet ik nou betalen ?
Neem van mij aan....
Eerst gewoon betalen (onder protest) en daarna proberen je betaling terug te halen. Mocht het tot een "zaak" komen dan heb je iig aangetoond dat je niet onwelwillend bent :)

Anestheologist
10/02/04, 00:10
Origineel geplaatst door RonZo

Neem van mij aan....
Eerst gewoon betalen (onder protest) en daarna proberen je betaling terug te halen. Mocht het tot een "zaak" komen dan heb je iig aangetoond dat je niet onwelwillend bent :)

Nuja met de kans dat je je geld nooit meer terugziet ;)

KDISS
10/02/04, 00:31
hmmm klinkt niet al te best...
Als er op hun website staat 99% uptime en ze halen dit niet
dan is er volgens mij sprake van wanprestatie. Ook al heb
je geen SLA.

2 dagen offline is 93,5% uptime.

Net zoals je bijvoorbeeld een TV koopt die 30 zenders heeft.
Na de koop blijkt ie maar 10 te hebben, dan mag je volgens mij
toch het geld terug vragen. In ieder geval mag je het contract
ontbinden.

M-BahZ
10/02/04, 00:41
Het contract mag pas ontbonden worden na een ingebrekestelling waarna je de leverancier in de gelegenheid stelt op een redelijke termijn het produkt te leveren zoals afnemer redelijkerwijs mag verwachten dat deze functioneerd, toch ? ;)

Wanneer er sprake is van grove opzet zou je overigens de overeenkomst per direkt kunnen ontbinden, en evt. er ook een schadeclaim tegenaan kunnen gooien.

Het verschil tussen wanprestatie en grove opzet is een kwestie van intepretatie van de feiten, dus hoe het in dit geval exact zit, zou je zelf even na moeten gaan.
In je beoordeling zou je op zn minst kunnen meenemen, of aanbieder bekend was met de (te) ontstane problemen en of deze over de middelen beschikte om deze op korte termijn op te lossen.

justin
10/02/04, 07:43
Men site is inmiddels al meer dan 13 uur offline

Anestheologist
10/02/04, 14:39
Spreken we hier over een NL bedrijf of een VS bedrijf ?

justin
10/02/04, 15:35
Eeen nl bedrijf

InstantXs
10/02/04, 15:38
misschien handig om rechtstreeks met hun contact op te nemen?

Cybafish
10/02/04, 15:52
Overhandig ons eens je contract met de bijgevoegde algemene voorwaarden, tot die tijd kan ik geen concrete antwoorden geven.

Dennis
10/02/04, 15:55
Downtime is vrijwel nooit een reden om niet te betalen, omdat de winst wel gewoon is geleverd. *Niet geldig indien de host een uptime-percentage garandeerd*

justin
10/02/04, 16:03
Er staat op hun site dat ze 99% uptime gerantie leveren

Cybafish
10/02/04, 16:05
Niet betalen dan, laat ze er maar een zaak van maken. (doen ze vooor 90% zeker toch niet)

justin
10/02/04, 16:09
Dacht ik ook al

JBstudio
10/02/04, 20:16
ik zal het niet betalen :D

Dennis
10/02/04, 20:32
99% uptime is gigantisch makkelijk te halen hoor! Een zaak kunnen ze zeker wel winnen. En jij moet bewijzen dat zij die uptime niet behaald hebben.

justin
10/02/04, 21:12
ohh zo bewezen laat ze gewoon naar men site gaan :P