PDA

Bekijk Volledige Versie : gewijzigde ip-adressen nameservers



hrn
09/02/04, 22:24
Door omstandigheden zijn vandaag de IP-adressen van mijn nameservers gewijzigd. Hier draaien ook enkele NL domeinen op. Wat is de consequentie als ik deze wijziging niet direct aan de SIDN laat doorgeven. Volgens mij blijft alles gewoon werken, alleen een nameserver check met de oude IP's geeft nu foutmeldingen.
Ronald

Digiover
09/02/04, 22:44
De consequentie zal zijn dat je domeinen niet meer gevonden worden, een domeinnaam is namelijk niets anders dan een verwijzing (via DNS, d'oh) naar een IP adres.

cyberpoint
09/02/04, 23:12
Waarschijnlijk zullen ze vanaf morgen niet meer bereikbaar zijn.

hrn
09/02/04, 23:15
Als ik nu een ping doe naar mijn namservers krijg ik keurig de nieuwe Ip-adressen terug. Ik heb dan toch het idee dat het gewoon blijft werken.
Ronald

cyberpoint
09/02/04, 23:26
Ja op jou nameservers zal het vast wel goed gaan, maar in de database van de SIDN staat toch een oud ipnummer van jou DNS servers ?

The MAzTER
09/02/04, 23:29
worden gewoon opnieuw opgehaald volgens mij hoor.

cyberpoint
09/02/04, 23:40
Hoe kunnen die dan opnieuw worden opgehaald als hij niet aan de SIDN heeft aangegeven dat zijn DNS servers op een nieuw ip adres staan?

[QWS]
09/02/04, 23:51
volgens mij checkt SIDN de url dus ns1.provider.com en aan de hand daarvoor doen ze er een IP bij. dus als de url hetzelfde blijft is er volgens mij niets aan de hand.

host3000
10/02/04, 00:04
Als alleen de nameserver IP's wijzigen, is er niets aan de hand. Ook de database van de SIDN is name-based. De nieuwe zone van de nameserver wordt opgehaald.


zie ook http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=21594&highlight=nieuwe+nameserver

cyberpoint
10/02/04, 00:12
Dan zal ik het wel niet snappen :huh:

De database van de SIDN is name-based volgens de bovenstaande post, die heeft nu dus nog het oude IP nummer, maar die is niet meer bereikbaar. Hoe komt die dan aan het nieuwe ipnummer ?

Het nieuwe ip-nummer is immers nog niet geüpdate in de SIDN database. Via bijvoorbeeld het webform op de SIDN website.

Mikey
10/02/04, 00:28
Origineel geplaatst door cyberpoint
Dan zal ik het wel niet snappen :huh:

De database van de SIDN is name-based volgens de bovenstaande post, die heeft nu dus nog het oude IP nummer, maar die is niet meer bereikbaar. Hoe komt die dan aan het nieuwe ipnummer ?

Het nieuwe ip-nummer is immers nog niet geüpdate in de SIDN database. Via bijvoorbeeld het webform op de SIDN website.

sidn update ze zelf, ik heb zelf ook een verhuizing gehad en het was zelfs zo dat bij de ene .nl ns2 al vernieuwd was en bij het andere domein ns1 alleen. Op een gegeven moment gaan ze allebij om. Het ip bij sidn is ter indicatie en wordt niet gebruikt, ze gebruiken de name ipv ip.