PDA

Bekijk Volledige Versie : Het gebruik van 'onbeperkt'



Websspace
09/02/04, 12:02
Naar aanleiding van een discussie in een andere thread wil ik even iets duidelijk maken over ons gebruik van 'onbeperkt'.

Wij bieden op onze website een onbeperkt aantal MySQL databases, e-mail accounts etc. aan. Volgens de regels hier mag ik mijn aanbiedingen zo niet doen aangezien 'onbeperkt' niet zou bestaan.

En toch: het is onbeperkt in die zin dat wij je niet beperken in het aantal databases dat je bvb mag aanmaken. Je beperkt jezelf naargelang de grootte van je hosting plan. Als jij je hele account wil opgebruiken aan het aanmaken van databases, dan mag dat. Dat is de échte 'onbeperkt'. Wil je er meer, dan moet je een groter plan nemen. Leek me logisch.

En dat is ook helemaal iets anders dan een onbeperkte bandbreedte aanbieden (volgens de Fair Use). Daar ligt de beperking bij de hosting provider die een bepaalde limiet vooropstelt, maar die (min of meer) verborgen houdt voor de gebruiker.

Misschien een wijziging in de regels dat het verbod op onbeperkt alleen geldt op aangeboden dataverkeer, of sta ik hier toch alleen in?

InstantXs
09/02/04, 12:09
Zodra er een fysieke beperking is is het niet meer onbeperkt.
In dit geval is de ruimte beperkt, dus is het zeker niet onbeperkt..

®on
09/02/04, 12:12
Topic zoveel over deze term :rolleyes:

Origineel geplaatst door Websspace
Je beperkt jezelf naargelang de grootte van je hosting plan.
Je zegt het zelf al: het is beperkt, dus imo misleid je mensen door te zeggen dat het onbeperkt is.

Websspace
09/02/04, 12:12
Als jij in je hosting plan bv '10 MySQL databases' geeft, de gebruiker heeft er 1 en al zijn ruimte is opgebruikt. Mag hij er dan toch nog 9 bijmaken?

InstantXs
09/02/04, 12:14
tuurlijk, alleen kan hij er dan geen data in kwijt :p

TMourik
09/02/04, 12:17
daarnaast..onbeperkt is nutteloos :) stel 99 in en men is alsnog tevreden, bedoel, wat is het nu van 999999999 database's?

ik beheer 2 tal grote website's, volledig database backend, sorry, maar elke site heeft maar 1 database nodig hoor...ruim voldoende

dat is de redne dat onze paketten geen getalen van 99 enz bevatten, maar gewoon 1 / 2 / 5 etc etc

zie het nut echt NIET van onbeperkt enz

ben het ook nite echt eens met de regels hier

onbeperkt mag niet
99999999999 mag wel

tja wat klopt er dan niet :)

Domenico
09/02/04, 13:21
Origineel geplaatst door TMourik

onbeperkt mag niet
99999999999 mag wel

tja wat klopt er dan niet :)


Mag beide niet!

Websspace
09/02/04, 13:43
Origineel geplaatst door InstantXs
tuurlijk, alleen kan hij er dan geen data in kwijt :p

Oké, dan zijn we er toch uit? Bij ons mag de gebruiker een onbeperkt aantal databases aanmaken, alleen mag hij er geen data meer in kwijt.

Het is hetzelfde idee als ik in de eerste post al opperde, maar in andere bewoordingen.

4EuroHosting
09/02/04, 13:44
Domenico:

Waarom mag dat niet ? (Niet dat wij het nodig hebben)
Waarom bepalen JULLIE wat er wel of niet mag in een hosting-pakket ?
Dit is toch iets dat het hosting-bedrijf bepaald.

Dit is toch een OPEN forum.

Pantsy
09/02/04, 13:47
Als je het niet bevalt dan ga je toch naar een ander forum? Het is een OPEN forum inderdaad.... maar het moet wel realistisch blijven en daar hoort onbeperkt en/of 99999999 mailboxen niet bij.

®on
09/02/04, 13:57
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Waarom bepalen JULLIE wat er wel of niet mag in een hosting-pakket ?
Jij mag aanbieden wat je wil op je site en/of een ander forum waar de term onbeperkt toegestaan is, hier alleen niet.

Net wat Trancepitt zegt: bevalt het je niet.....;)

4EuroHosting
09/02/04, 14:01
Origineel geplaatst door TrancePitt
Als je het niet bevalt dan ga je toch naar een ander forum?

Het bevalt me hier heel goed, ik begrijp alleen sommige regels van jullie niet en die opmerking van je dat ik beter op een ander ga ook niet.

Waarom voelen jullie je toch altijd zo persoonlijk aangevallen als er ook maar de minste opmerking/kritiek wordt gegeven ?

Pantsy
09/02/04, 14:11
Origineel geplaatst door 4EuroHosting

Waarom voelen jullie je toch altijd zo persoonlijk aangevallen als er ook maar de minste opmerking/kritiek wordt gegeven ?

Correctie: jij denkt dat :) alleen word het zo langzamerhand een beetje zat dat er alweer een topic is waar onbeperkt word besproken en dat terwijl de vorige topics daarover heel duidelijk zijn geweest :)

Dus voel jij je nou maar niet zo op je teentjes getrapt, volg de paar kleine regeltjes en het komt helemaal goed.

Websspace
09/02/04, 14:33
Mijn post was helemaal niet afbrekend bedoeld, integendeel. Ik wou graag wat meer duidelijkheid over de regels, ik heb mijn visie op het probleem van 'onbeperkt' gegeven. En ik ben nog altijd overtuigd dat ik een redelijke argumentatie heb geleverd.

Ik wil juist meehelpen om dit forum te helpen groeien, maar dat kan soms alleen als de oude wortels terug opgegraven worden :-)

Nu ja, zo lijkt het allemaal zwaarwichtiger dan het allemaal is. Ik zal voorlopig de term 'onbeperkt' uit eventuele aanbiedingen weren :-)

Domenico
10/02/04, 01:36
Origineel geplaatst door 4EuroHosting
Domenico:

Waarom mag dat niet ? (Niet dat wij het nodig hebben)
Waarom bepalen JULLIE wat er wel of niet mag in een hosting-pakket ?
Dit is toch iets dat het hosting-bedrijf bepaald.

Dit is toch een OPEN forum.


Ik zal het even extreem kort samenvatten.

De hosters bepalen inderdaad hoe en wat zij aanbieden.
Wij bepalen wie hier mag adverteren, hoe er geadverteerd mag worden , en op welke manier er niet geadverteerd mag worden.

Er is al vaker over gesproken dus dat gaan we niet nog een keer over doen.

FSCJasper
11/02/04, 21:10
Het is heel makkelijk op te lossen hoor;

vb:
U krijgt 25 mail accounts tot uw beschikking, gratis meer op aanvraag

Dat is toch niet zo lastig dacht ik zo ;)

ThePostman
11/02/04, 22:04
Origineel geplaatst door FSCJasper
Het is heel makkelijk op te lossen hoor;

vb:
U krijgt 25 mail accounts tot uw beschikking, gratis meer op aanvraag

Dat is toch niet zo lastig dacht ik zo ;)

Perfecte oplossing. Overigens ben ik het met Websspace ook eens... Maja ik denk dat alles al gezegd dus heb niks toe te voegen.

paulmatthijs
11/02/04, 22:26
goede oplossing, maar maak wel het voorbehoud van 'met opgaaf van geldige reden'.