PDA

Bekijk Volledige Versie : Linkup?



FSCJasper
08/02/04, 18:11
Komt er iemand op linkup.nl ? Volgens mij zijn ze down namelijk..

Vaxon Networks
08/02/04, 18:13
http://www.linkup.nl/ ,

is gewoon up hoor :)

wdv
08/02/04, 18:14
Werkt hier ook gewoon

FSCJasper
08/02/04, 18:16
Ook snel?

Dan denk ik dat probleem verholpen is..bedankt voor reacties;)

ronaldlokers
08/02/04, 18:38
Hier ligt er weer uit denk en mijn door hun gehoste site ook (http://www.bereboot.com)

Dennis
08/02/04, 18:40
Up && Up :)

ronaldlokers
08/02/04, 18:59
nu weer wel ja :S

dirk staes
21/02/04, 15:53
beste

Ik zie zonet dat linkup en colinks er weer uitliggen...

Mvg,

FSCJasper
21/02/04, 16:14
Ze zijn nu up, zo te zien..

Cybafish
21/02/04, 16:18
Er is een DDOS gaande..

xserve
21/02/04, 16:21
Kan ook niet anders he. Echte kwaliteitshost.

YSAE
21/02/04, 16:36
hier ook down

®on
21/02/04, 16:38
Origineel geplaatst door xserve
Kan ook niet anders he. Echte kwaliteitshost.
Jij blijft wel up bij een DDOS?

Cybafish
21/02/04, 16:39
Wij zijn verder gewoon up hoor, weinig last van de DDOS tot nu toe. Xserve staat bij We-Dare.

FSCJasper
21/02/04, 16:41
Zie dat de site van Linkup down is,maar ik heb er gelukkig geen last van. Alles draait goed en snel bij mij.

®on
21/02/04, 16:43
Origineel geplaatst door Cybafish
Xserve staat bij We-Dare.
Dat weet ik, het ging me meer om zijn bericht. Vond het nogal flamen.

xserve
21/02/04, 17:43
Origineel geplaatst door headout

Jij blijft wel up bij een DDOS?
Sorry, nu ik het terug zie ziet het er wel een beetje uit als een flame. Sorry, was niet de bedoeling.

jan rouw
21/02/04, 20:20
Bij ons zijn de sites ook nog steeds down.
Het is inmiddels 20.00 uur

BestHost
21/02/04, 23:00
Mja, behoorlijke down time. Ik hoop dat we hier een vergoeding voor krijgen :) Net twee klantjes weg omdat de host voor de zoveelste keer down was today. :(

Maarja. Niemand kan op tegen een ddos van een paar gigabit. Je merkt er altijd wel wat van :(

electric
21/02/04, 23:18
Das volgens mij de zoveelste keer dat ze een Ddos hebben.
Volgens mij hebben ze beetje vaak ruzie. i wonder why .. :)

®on
21/02/04, 23:23
Origineel geplaatst door electric
Volgens mij
Volgens mij probeer jij altijd wel weer je collega's een beetje verder onderuit te helpen, en ik moet zeggen dat ik dat zwaar irritant vind :mad:

jan rouw
21/02/04, 23:28
Hoe kan een hosting zich beschermen tegen zo'n aanval en wie doet zulke aanvallen en wat wil men berijken.
Veel vragen misschien maar toch wel nieuwsgiering.

En kun je achterhalen wie dat doet.? Want dat lijkt mij toch strafbaar.?

wdv
21/02/04, 23:45
Origineel geplaatst door jan rouw
Hoe kan een hosting zich beschermen tegen zo'n aanval en wie doet zulke aanvallen en wat wil men berijken.
Veel vragen misschien maar toch wel nieuwsgiering.

En kun je achterhalen wie dat doet.? Want dat lijkt mij toch strafbaar.?

1) Het hangt een beetje van de soort DDoS af, maar er zijn manieren om sommige DDoS'en te stoppen.
2) Meestal personen die denken hiermee hun macht op het internet te kunnen showen. Het enige doel is dat de host down gaat.
3) Het is meestal lastig te achterhalen wie de DDoS in werking heeft gezet. Computers van onschuldige mensen die geïnfecteerd zijn met speciale virussen veroorzaken een DDoS op commando van de virus maker.

dirk staes
22/02/04, 00:00
Origineel geplaatst door wdv


1) Het hangt een beetje van de soort DDoS af, maar er zijn manieren om sommige DDoS'en te stoppen.
2) Meestal personen die denken hiermee hun macht op het internet te kunnen showen. Het enige doel is dat de host down gaat.
3) Het is meestal lastig te achterhalen wie de DDoS in werking heeft gezet. Computers van onschuldige mensen die geïnfecteerd zijn met speciale virussen veroorzaken een DDoS op commando van de virus maker.

Het zou gaan om een ddos attack van 500mbits+ lees ik hier.

electric
22/02/04, 00:16
Origineel geplaatst door headout

Volgens mij probeer jij altijd wel weer je collega's een beetje verder onderuit te helpen, en ik moet zeggen dat ik dat zwaar irritant vind :mad:

dus?

het is niet de 1e keer dat colinks/linkup een ddos heeft. dan doen ze toch wel flink wat fout daar. en tja, dat jij dat niet kan hebben.. it ain't my problem.

®on
22/02/04, 00:29
Origineel geplaatst door electric
tja, dat jij dat niet kan hebben
Het gaat me om je houding tegenover collega hosters. Ik geloof dat je daar ook al vaker op aangesproken bent ;)

electric
22/02/04, 00:44
Origineel geplaatst door headout

Het gaat me om je houding tegenover collega hosters. Ik geloof dat je daar ook al vaker op aangesproken bent ;)

Klopt. maarja, moeten ze maar niet doen alsof ze iets zijn terwijl ze dat niet zijn. als ze gewoon eerlijk zijn dan vind ik het allemaal wel prima.

Maar goed, headout, we praten het via PB wel verder .. dan hoeven we deze 'interesante' topic niet verder voor te vervuilen.

dirk staes
22/02/04, 01:32
Misschien kunnen we on-topic blijven:

Colinks meldt dat het gaat om een ddos attack van 5 uur lang rond de 563 mbit. (begonnen omstreeks 15.00 uur vanmiddag).

Door een extra omleiding in te bouwen, een low load balanced router, werd de ddos tegengegaan die er helaas voor heeft gezorgd dat ze offline zijn geweest.

Mvg,

Cybafish
22/02/04, 01:54
Ik heb eigenlijk nergens last van gehad en ben ook aangesloten op het linkup netwerk.

Wat me hier overigens wederom verbaast is dat sommige mensen hier, ondanks het feit dat ze geen klant zijn, toch de behoefte hebben om met groot gejammer over de brug te komen. Mijn verzoek aan diegenen is om dit soort commentaar voortaan achterwege te laten, aangezien niemand daar wat aan heeft.

dirk staes
22/02/04, 01:59
Groot gelijk heb je.
Zo zie je maar hoe verziekt de brache is.
Ik heb een uurtje down gelegen dus al bij al weinig last ondervonden.

mvg,

Rik
22/02/04, 03:34
Origineel geplaatst door electric
Das volgens mij de zoveelste keer dat ze een Ddos hebben.
Volgens mij hebben ze beetje vaak ruzie. i wonder why .. :)

Rik-edit: En dit zijn punten !
Is het nu G.V.D. afgelopen met het verzieken van posts ?
Je hebt hier geen bal mee te maken, dus reageer gewoon niet !
En je weet wat je fout doet, dus geen reactie per PM graag :mad:

R3diensten
22/02/04, 10:04
Jup, had er gisteravond ook beetje last van. Mijn dedicated bak was SOMS onbereikbaar. Verder heeft het de rest van de tijd prima gewerkt

en 563 mbit is niet te weinig :|

ronaldlokers
22/02/04, 16:50
Gister was ook raar, ik kon niet via mijn provider op bereboot.com komen (die is gehost bij linkup/colinks). Maar toen ben ik via een proxie gaan kijken en toen kon ik er wel op. Weet iemand wat dat kan zijn?

Dillard
22/02/04, 18:10
Ronald,

Misschien een andere route ? Ik weet niet precies hoe de aanval was opgebouwd, maar als het meredeel geografisch gelijk gesitueerd was, dan zullen bepaalde uplinks eruit klappen, als je via een peering erop kan komen, kan het zijn dat die lijn het nog wel doet (puur hypothetisch)

McRox
22/02/04, 20:57
Origineel geplaatst door Dillard
Ronald,

Misschien een andere route ? Ik weet niet precies hoe de aanval was opgebouwd, maar als het meredeel geografisch gelijk gesitueerd was, dan zullen bepaalde uplinks eruit klappen, als je via een peering erop kan komen, kan het zijn dat die lijn het nog wel doet (puur hypothetisch)

Klopt, een DDOS gericht op een netwerk heeft meestal als doel, het volgooien van routes met "nep" verkeer...

Omdat je via verschillende routes het netwerk kan bereiken, kan een distributed denial meer schade aanrichten aan verschillende routes...

Hetzelfde effect heb je als als er 100.000 auto's tegelijk alle uitritten aan de autosnelwegen rondom Amsterdam willen nemen. Het probleem is dat de meesten van de 100.000 onbewust of expres/onnodig dit doen en problemen veroorzaken...

Ik hoop in ieder geval dat Colinks veel traffic heeft kunnen filteren, aangezien zulke attacks veel bandbreedte kosten en dus ook veel geld.

R3diensten
22/02/04, 21:15
Origineel geplaatst door McRox

Ik hoop in ieder geval dat Colinks veel traffic heeft kunnen filteren, aangezien zulke attacks veel bandbreedte kosten en dus ook veel geld.

563:8=70 megabyte's per seconde
70 megabyte X 60 seconden = 4225 megabyte per minuut
4225 x 60 = 253350 megabyte per uur
253350 x 5 = 1266750 mb ofwel 1237 gigabyte :o

of heb ik nu een (grote) rekenfout

McRox
22/02/04, 21:36
Origineel geplaatst door R3diensten


563:8=70 megabyte's per seconde
70 megabyte X 60 seconden = 4225 megabyte per minuut
4225 x 60 = 253350 megabyte per uur
253350 x 5 = 1266750 mb ofwel 1237 gigabyte :o

of heb ik nu een (grote) rekenfout

Geen rekenfoutjes zo te zien, maar ik neem aan dat ze bandbreedte inkopen volgens de 95% rule in plaats van average :)

dirk staes
27/02/04, 03:37
linkup ligt er weer uit evenals jouwpagina.nl en mijn server.
ddos?

ELTino
27/02/04, 11:07
Linkup en jouwpagina.nl zijn gewoon up...

dirk staes
27/02/04, 13:36
ja nu wel vanacht en vanmorgen niet.

Thafusion
27/02/04, 16:48
Gisterochtend en deze ochtend van 02:00 uur tot 05:00 uur is het netwerk in Redbus erg slecht bereikbaar geweest.
Een van onze klanten is gehackt en de hacker heeft een rootkit op het linux systeem geinstalleerd dat elke ochtend
automatisch een denial of service attack loslaat op het Xiantec netwerk in Australie.

We hebben het probleem verholpen door de server offline te halen en er een nieuw (GOED BEVEILIGD) operation
system op te zetten om deze problemen in de toekomst te voorkomen.

Tot zover hebben we nog geen duidelijke informatie over de hacker, we weten wel dat de hacker zijn hackpogingen via
de Universiteit van Nijmegen heeft uitgevoerd.

We laten dit probleem grondig onderzoeken door de juiste personen zodat er duidelijkheid kan ontstaan.

Mikey
28/02/04, 00:20
Origineel geplaatst door Thafusion
Gisterochtend en deze ochtend van 02:00 uur tot 05:00 uur is het netwerk in Redbus erg slecht bereikbaar geweest.
Een van onze klanten is gehackt en de hacker heeft een rootkit op het linux systeem geinstalleerd dat elke ochtend
automatisch een denial of service attack loslaat op het Xiantec netwerk in Australie.

We hebben het probleem verholpen door de server offline te halen en er een nieuw (GOED BEVEILIGD) operation
system op te zetten om deze problemen in de toekomst te voorkomen.

Tot zover hebben we nog geen duidelijke informatie over de hacker, we weten wel dat de hacker zijn hackpogingen via
de Universiteit van Nijmegen heeft uitgevoerd.

We laten dit probleem grondig onderzoeken door de juiste personen zodat er duidelijkheid kan ontstaan.

nijmegen dat is hier om de hoek. Zal eens een beetje rondhoren :)

Beyonder
04/03/04, 12:52
Ben btw erg benieuwd hoe ze kunnen meten dat het 563 mbit/s DDOS is.

Op dit moment hebben ze 100 mbit KPN Eurorings, 100 mbit Joint transit en 100 mbit NLtransit. Hoe weten ze dan dat er 563 mbit hun richting op komt.

Geen flame, maar ik vraag het me gewoon even af.

Cereal
04/03/04, 13:12
Ik kan andermans ADSL lijntje ook met 100Mbit DDos'en :) Niet dat het nut heeft maarja..

Cybafish
04/03/04, 14:33
Origineel geplaatst door Beyonder
Ben btw erg benieuwd hoe ze kunnen meten dat het 563 mbit/s DDOS is.

Op dit moment hebben ze 100 mbit KPN Eurorings, 100 mbit Joint transit en 100 mbit NLtransit. Hoe weten ze dan dat er 563 mbit hun richting op komt.

Geen flame, maar ik vraag het me gewoon even af.

Arme jongen, ben je nog steeds zo geshockeerd van je gigantische afgang op de nederlandse hosting markt dat je nog stééds andere bedrijven naar beneden moet proberen te halen om je goed te voelen?

Savvas
04/03/04, 15:00
Origineel geplaatst door Cybafish


Arme jongen, ben je nog steeds zo geshockeerd van je gigantische afgang op de nederlandse hosting markt dat je nog stééds andere bedrijven naar beneden moet proberen te halen om je goed te voelen?

het is een persoonlijke vendette tussen Colinks en Remon Akkermans, altijd al geweest, ik zou zeggen stoor je er niet aan, doe ik ook al lang niet meer :D

Phobos
04/03/04, 15:38
Weer zo'n "lozer" die denkt meer te weten over ons netwerk dan wij zelf.

Word er een beetje moe van Remon.

We hebben klanten die zelf meer dan 80 mbit doen dat kan niet over een 100mbps lijntje ;).

Mods? Storing is al een tijdje afgelopen zou dit topic dicht kunnen?

superior-is
04/03/04, 16:29
Well certaintly dear.