PDA

Bekijk Volledige Versie : Help mij aub eens verder ;)



sl@mer
08/02/04, 11:08
Naar aanleiding van een eerder bericht alhier, en goed te zijn geinformeerd door de mensen van WHT, hoop ik dat ook met dit bericht te krijgen.

Ik heb naar aanleiding van mijn vroige bericht besloten, om voor mezelf te gaan opereren. Dit is natuurlijk een hele stap, welke nog veel vragen bij mij oproept, misschien dat ik doormidel van dit bericht nog wat meer te weet kom.

Zoals gezegt wil ik voor mezelf gaan beginnen met webhosting aan te bieden. Ik heb besloten een Dedicated server te nemen.

* De server biedt 80 GB HD en 700 GB dataverkeer p/m.

Wat en hoe kan ik het beste mijn pakketten hierop afstemmen, zodat ik de maandelijkse serverkosten kan dekken, althans probeer ;) dus wat kan ik vragen en wat kan ik verkopen en hoeveel?

* Wat en hoe kan ik het beste met service doen naar mijn klanten toe? Dus, moet ik een nieuwe telefoonnummer aanschaffen, een faxapparaat aanschaffen etc. Allemaal dingen die ik dus niet weet.

* Ben ik verplicht om me bij de SIDN in te schrijven, welke veel geld kost?

* Met welk programma kan ik het beste mijn facturen etc mee maken? Ik heb nu eenvoudig factureren van Data Beckers, van iemand te leen gehad, maar vind het niet echt super werken, wel handig, maar niet super.

* Is het werken met contracten verplicht? Dus, mijn klanten die bestellen bij mij een paketten, vervolgens dienen ze een contract te tekenen en te retourneren, of is de AV voldoende?


Verder had ik alles hier al een beetje gelezen, en was het geheel duidelijk, alleen deze vragen zijn onbeantwoord gebleven.

Ik hoop dat ik respons krijg , in elk geval bedankt ;)

Dennis
08/02/04, 11:18
*Wat en hoe kan ik het beste mijn pakketten hierop afstemmen, zodat ik de maandelijkse serverkosten kan dekken, althans probeer dus wat kan ik vragen en wat kan ik verkopen en hoeveel?Met deze prijzen kun je best laag gaan. Klanten gebruik vaak weinig space en ook maar 20% van het dataverkeer dat ze inkopen (Met dat van space kun je zeker rekelijk houden voor de prijzen van je pakketten. 1-10 ratio van space-data bijv). Verder zul je zelf eens moeten kijken hoe je dat wilt doen. Betalingstermijn + Opzegtermijn zijn vrij belangrijk hierbij. (Wij accepteren bij shared alleen jaarlijkse betaling en hanteren een opzegtermijn van 30 dagen)

* Wat en hoe kan ik het beste met service doen naar mijn klanten toe?
Je kunt overwegen om bijv. ISDN te nemen, zodat je meerdere nummers hebt. (Niet op een rij, wel beginnend met eigen regio)
Nummer #1 - Prive
Nummer #2 - Zakelijk
Nummer #3 - Fax

* Ben ik verplicht om me bij de SIDN in te schrijven, welke veel geld kost?
Nee, je kunt beter naar nl-registry.nl, openregistrar.nl of zo'n partij gaan.

* Met welk programma kan ik het beste mijn facturen etc mee maken? Ik heb nu eenvoudig factureren van Data Beckers, van iemand te leen gehad, maar vind het niet echt super werken, wel handig, maar niet super.Kut-programma he :P
Vind ik ook :) Is het je al gelukt om facturen in eigen layout te maken? Hier is nog niet echt een oplossing voor. Wij zijn met onze eigen oplossing bzeig.

* Is het werken met contracten verplicht?
Nee, maar alleen heel handig voor jezelf. De AV is bijvoorbeeld alleen geldig indien de klant heeft getekend. (Anders heeft de klant het makkelijk om te ontkennen dat hij niet akkoord is gegaan)

sl@mer
08/02/04, 11:46
Origineel geplaatst door DennisCitus
*Wat en hoe kan ik het beste mijn pakketten hierop afstemmen, zodat ik de maandelijkse serverkosten kan dekken, althans probeer dus wat kan ik vragen en wat kan ik verkopen en hoeveel?Met deze prijzen kun je best laag gaan. Klanten gebruik vaak weinig space en ook maar 20% van het dataverkeer dat ze inkopen (Met dat van space kun je zeker rekelijk houden voor de prijzen van je pakketten. 1-10 ratio van space-data bijv). Verder zul je zelf eens moeten kijken hoe je dat wilt doen. Betalingstermijn + Opzegtermijn zijn vrij belangrijk hierbij. (Wij accepteren bij shared alleen jaarlijkse betaling en hanteren een opzegtermijn van 30 dagen)

* Wat en hoe kan ik het beste met service doen naar mijn klanten toe?
Je kunt overwegen om bijv. ISDN te nemen, zodat je meerdere nummers hebt. (Niet op een rij, wel beginnend met eigen regio)
Nummer #1 - Prive
Nummer #2 - Zakelijk
Nummer #3 - Fax

* Ben ik verplicht om me bij de SIDN in te schrijven, welke veel geld kost?
Nee, je kunt beter naar nl-registry.nl, openregistrar.nl of zo'n partij gaan.

* Met welk programma kan ik het beste mijn facturen etc mee maken? Ik heb nu eenvoudig factureren van Data Beckers, van iemand te leen gehad, maar vind het niet echt super werken, wel handig, maar niet super.Kut-programma he :P
Vind ik ook :) Is het je al gelukt om facturen in eigen layout te maken? Hier is nog niet echt een oplossing voor. Wij zijn met onze eigen oplossing bzeig.

* Is het werken met contracten verplicht?
Nee, maar alleen heel handig voor jezelf. De AV is bijvoorbeeld alleen geldig indien de klant heeft getekend. (Anders heeft de klant het makkelijk om te ontkennen dat hij niet akkoord is gegaan)

Thnx voor de info ;)

RobTD
08/02/04, 23:05
* Is het werken met contracten verplicht?
Nee, maar alleen heel handig voor jezelf. De AV is bijvoorbeeld alleen geldig indien de klant heeft getekend. (Anders heeft de klant het makkelijk om te ontkennen dat hij niet akkoord is gegaan) [/B]

Is het niet zo dat als hij een account aanvraagt, waarbij de AV staan, en hij een checkbox aanklikt, dat hij dan akkoord is gegaan met de AV?

ThePostman
08/02/04, 23:09
Dat denk ik ook RobTD. Zie je bij erg veel bedrijven, waaronder my-host.

Pantsy
08/02/04, 23:10
Origineel geplaatst door RobTD


Is het niet zo dat als hij een account aanvraagt, waarbij de AV staan, en hij een checkbox aanklikt, dat hij dan akkoord is gegaan met de AV?

Helaas is het niet zo simpel, dit kan volstaan voor webhosting pakketjes maar voor andere producten niet.

chester
09/02/04, 08:42
Origineel geplaatst door DennisCitus
* Met welk programma kan ik het beste mijn facturen etc mee maken? Ik heb nu eenvoudig factureren van Data Beckers, van iemand te leen gehad, maar vind het niet echt super werken, wel handig, maar niet super.Kut-programma he :P
Vind ik ook :) Is het je al gelukt om facturen in eigen layout te maken? Hier is nog niet echt een oplossing voor. Wij zijn met onze eigen oplossing bzeig.

Met een beetje handigheid heb je een hoop voor weinig ;)
Vergeet na installatie niet de site direct te bezoeken voor de update. (bugs, klantnummer fix/toevoeging...etc.)

_arno_
09/02/04, 08:55
Origineel geplaatst door TrancePitt

Helaas is het niet zo simpel, dit kan volstaan voor webhosting pakketjes maar voor andere producten niet.

hoe zit dat dan bij adsl aanvraag?
Moet je ook altijd akkoord gaan met AV.
Zit je ook aanvast , kun je ook niet zomaar opzeggen omdat je geen contract heb.
of zie ik dit verkeerd?

Dennis
09/02/04, 09:08
Origineel geplaatst door RobTD
Is het niet zo dat als hij een account aanvraagt, waarbij de AV staan, en hij een checkbox aanklikt, dat hij dan akkoord is gegaan met de AV? Indien jij bewijs hebt dat hij klant bij je is misschien, maar indien hij de login-info al krijgt nadat hij dat typt onder een vals e-mail adres begin je niet veel.

Rik
09/02/04, 09:50
Origineel geplaatst door RobTD


Is het niet zo dat als hij een account aanvraagt, waarbij de AV staan, en hij een checkbox aanklikt, dat hij dan akkoord is gegaan met de AV?

Het is inderdaad zo dat dit een geldige manier is, dan moet het wel zo zijn dat men inderdaad niet KAN bestellen indien het hokje niet is aangevinkt....
Verder moet de AV terug te zinden zijn op de website.
Dit MOET vermeld worden op de facturen en offertes EN men MOET hem eventueel per post kunnen ontvangen indien dit gewenst is...

Op die manier heeft de klant ZEKER weet van de aanwezigheid van de AV, en heeft hij alle ruimte gekregen om hem te lezen.

Hou er echter wel rekening mee dat een klant ALTIJD binnen 8 dagen kan zeggen "laat maar zitten" ....
Wat er ook overeengekomen is, die afkoelperiode heb je rekening mee te houden...

RobTD
09/02/04, 22:46
Als ik hem dus gewoon in het "Bedankt voor uw aanvraag, hij wordt bekeken" mailtje een link naar de AV stuur, waarbij ik zeg dat hij al akkoord gegaan is maar nog 8 dagen de mogelijkheid heeft om de overeenkomst te laten vallen zou het moeten kloppen?

(sorry grammaticaal foute zin maar ik ben uitgeput van het werk :-S)

Anestheologist
10/02/04, 00:24
Ik heb zelf zoiets "mottig" gehoord van mijn boekhouder.

Houtbewerker gaat deuren gaan plaatsen in een huis, na paar weken is de factuur nog niet betaald. Klant kan niet betalen, Houtbewerker denkt ik ga mijn deuren gaan terughalen, klant gaat naar de rechtbank en wint.

GEk :)

Rik
10/02/04, 00:29
Origineel geplaatst door RobTD
Als ik hem dus gewoon in het "Bedankt voor uw aanvraag, hij wordt bekeken" mailtje een link naar de AV stuur, waarbij ik zeg dat hij al akkoord gegaan is maar nog 8 dagen de mogelijkheid heeft om de overeenkomst te laten vallen zou het moeten kloppen?

(sorry grammaticaal foute zin maar ik ben uitgeput van het werk :-S)

Hoef je niet eens te vermelden, kan wel, maar die "afkoel-periode" is "algemee"...

Rik
10/02/04, 00:30
Origineel geplaatst door Anestheologist
Ik heb zelf zoiets "mottig" gehoord van mijn boekhouder.

Houtbewerker gaat deuren gaan plaatsen in een huis, na paar weken is de factuur nog niet betaald. Klant kan niet betalen, Houtbewerker denkt ik ga mijn deuren gaan terughalen, klant gaat naar de rechtbank en wint.

GEk :)

Rare Belgen :)

1) wat heeft dit voorbeeld met AV te maken ?
2) mondlinge afspraak/overeenkomst is ook bindend...

;) Buurman

Anestheologist
10/02/04, 00:44
Rikzor :p

Ja heeft niks met AV te maken, wilde gewoon eventjes meedelen welke gekke dingen je allemaal kunt tegenkomen.


Vraagje dan: Mondeling is bindend (heb ik ook al gehoord)
Maar hoe bewijs je zoiets op de rechtbank?

Rik
10/02/04, 00:51
pfffff, moeilijk, zorgen dat er derden bij zijn ;)...