PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoelaat gaan wij hier naar bed



Johant
06/02/04, 00:24
Leuk om te weten hoelaat de bezoeker hier op dit forum gemiddeld naar bed gaat. Oftewel het ik ben moe topic, of ik ga ff chillen, film kijken, met mijn vriendin/vrouw spelen.

Ikke op vrijdag ochtend
00:38

luser
06/02/04, 00:27
In de week rond 4 a 5h en in het weekend kan het wel is 12h smiddags worden ;)

Rik
06/02/04, 00:54
werk dagelijks van een uur of 09:00 - 10:00 tot een uur of 03:00 - 04:00...

Dus zo'n 19 uur per dag wakker en werkend :D...

The MAzTER
06/02/04, 00:54
was gisteren 5:30.

probeer vandaag iets eerder ;)

Anestheologist
06/02/04, 01:02
Meestal tijdens de week tussen 01.00 en 03.00 h
Zaterdag en zondag geen internet (behalve mails) (vriendin onderhouden ;) )

The-BosS
06/02/04, 03:59
Nja ik meestal rond een uur of 04:00 @ 05:00 in de week en in het weekend soms nie of rond 10:00 @ 12:00

Keenondots
06/02/04, 08:20
Lekker bezig allemaal, niet bang voor een burn out op je 35e? Of wellicht nog eerder?

Ik ga meestal rond 23.nogwat erin. Als ik binnen 40 uur niet een bedrijf kan runnen, kan ik beter bij een leuke baas gaan werken.

Anestheologist
06/02/04, 08:28
Valt me op dat die laattijdige uren bij veel mensen voorkomen.

verslaving ?? ;)

4EuroHosting
06/02/04, 09:19
Origineel geplaatst door Spookyfish
Lekker bezig allemaal, niet bang voor een burn out op je 35e? Of wellicht nog eerder?

Ik ga meestal rond 23.nogwat erin. Als ik binnen 40 uur niet een bedrijf kan runnen, kan ik beter bij een leuke baas gaan werken.
Ga dan maar een job zoeken.

Ze zeggen toch wel eens van een zelfstandige: 'Hij kan werken wanneer hij wil, zijn tijd zelf indelen, zolang hij minstens 12 uur per dag voor zijn klanten beschikbaar is.

Dit is misschien wel wat overdreven maar denk niet dat je als zelfstandige 5 dagen van 8 uur kan maken.

Savvas
06/02/04, 09:33
doordeweeks meestal rond 12 uur... In het weekend tussen 1 en 2...

Rik
06/02/04, 09:50
Origineel geplaatst door Spookyfish
Lekker bezig allemaal, niet bang voor een burn out op je 35e? Of wellicht nog eerder?

...Als ik binnen 40 uur niet een bedrijf kan runnen, kan ik beter bij een leuke baas gaan werken.

? Ja, daar heb je gelijk in ? :huh:....

Denk dat er weinigen met een eigen zaak zijn die wekelijks minder als 40 uur werken meneer...
De vrijheid die ik met 80 uur werk per week heb is NIET te vergelijken met welke "leuke" baas dan ook waar ik 40 uur zou moeten werken ;)

Think about that ;) !

host3000
06/02/04, 09:53
Origineel geplaatst door Anestheologist
-KNIP- (vriendin onderhouden ;) )

Jij 'boven' dus :D

Normaal wordt het meestal zo'n 01:00 uur. Als ik wat klussen heb doe ik dat meestal tussen 0:00 en 04:00/05:00 uur

Johant
06/02/04, 10:27
Minimaal 6 of 7 uur slaap per dag is goed. Daaronder is echt ongezond. Zo zat ik ook toen ik 14 was tot 03 uur achter mijn computertje te typen terwijl ik om 7 uur moest opstaan om naar school te gaan. Na een week ben je helemaal kapot. Lijkt mij niet echt gezond ;)

maartenba
06/02/04, 10:34
Meestal rond 0u in bed, en rond 6-7u er weer uit. Perfect te doen, enkel tegen vrijdag beetje vermoeiend, maar dan durft het opstaan wel eens 8u te worden... En dan is het weekend natuurlijk :)

Rik
06/02/04, 10:35
Origineel geplaatst door Johant
Minimaal 6 of 7 uur slaap per dag is goed. Daaronder is echt ongezond. Zo zat ik ook toen ik 14 was tot 03 uur achter mijn computertje te typen terwijl ik om 7 uur moest opstaan om naar school te gaan. Na een week ben je helemaal kapot. Lijkt mij niet echt gezond ;)

Is maar helemaal waar je lichaam zich op ingesteld heeft.
Ben persoonlijk door 6 jaar ander werk gewend aan maar 4-6 uur slaap, dus ik heb daar totaal geen problemen mee.
Moet er wel bij zeggen dat ik nu dus al 8 jaar zo weinig slaap...

[QWS]
06/02/04, 11:10
oh ik slaap vroeg dan ,k slaap van 00.30 tot 7.00 . dat 7 dagen per week. geen wekker voor nodig :)

Cybafish
06/02/04, 11:13
Uurtje of 23:00 vind ik het wel weer mooi geweest en stop ik met werken om de volgende dag om 8:00 weer te beginnen. Slapen doe ik zo van 0:00 tot 7:00 o.i.d. :)

reneovertoom
06/02/04, 12:42
Afhankelijk van de persoon, net wat Rik indd verteld.
Ikzelf kan een hele week tot 04.00 werken, alleen na die week meot er echt niets belangrijk zijn want dan ben ik brak :)

Normaal ga ik rond 23.00 naar bed om rond 07.00 sochtends weer op te staan. Uiteraard zijn er uitschieters naar 02.00, maar die komen zelden voor (alleen in tentamen perioden ;) )

Johant
06/02/04, 13:10
Vanaf 00:00 uur gaan slapen en dan gewoon opstaan wanneer je zin hebt als je naar school moet :)

Mannekino
06/02/04, 13:31
Ik ga meestal rond 2 / 3 uur naar bed (dan nog even de herhalingen van het nieuws kijken) en rond 9 / 10 sta ik weer op. Slaap gemiddeld 6 tot 7 uur per nacht.

Dennis
06/02/04, 13:52
Meestal tussen 22:30 en 23:00 :)

[Elwin]
06/02/04, 14:24
vroeger dan een uur of 1 wordt het bij mij nooit. :) Meestal wordt het wel 3 / 4 uur voordat ik uiteindelijk slaap.

Keenondots
06/02/04, 15:14
Origineel geplaatst door Rik


? Ja, daar heb je gelijk in ? :huh:....

Denk dat er weinigen met een eigen zaak zijn die wekelijks minder als 40 uur werken meneer...
De vrijheid die ik met 80 uur werk per week heb is NIET te vergelijken met welke "leuke" baas dan ook waar ik 40 uur zou moeten werken ;)

Think about that ;) !

Ik heb al sinds 1997 een eigen bedrijf, dus ik kom niet net kijken, meneer.

Als er een klant heel hard roept, maak ik ook lange weken, maar het moet geen regelmaat worden. Wat heb ik er nu aan om met 80 uur werken EUR 30k binnen te halen als ik dat met 40 uur bij een baas ook kan? Hoezo vrijheid?

Met die 80 uur van je kun je toch niet spreken van vrijheid joh? Dan werk je 5 dagen 16 uur en die andere 8 slaap je en heb je alleen in je weekenden vrij (en ben je doodop).

Rik
06/02/04, 15:19
Origineel geplaatst door Spookyfish


Ik heb al sinds 1997 een eigen bedrijf, dus ik kom niet net kijken, meneer.

Als er een klant heel hard roept, maak ik ook lange weken, maar het moet geen regelmaat worden. Wat heb ik er nu aan om met 80 uur werken EUR 30k binnen te halen als ik dat met 40 uur bij een baas ook kan? Hoezo vrijheid?

Met die 80 uur van je kun je toch niet spreken van vrijheid joh? Dan werk je 5 dagen 16 uur en die andere 8 slaap je en heb je alleen in je weekenden vrij (en ben je doodop).

Jij als "ervaren" ondernemer zou moeten wat ik bedoelde met "vrijheid"...
Is het bij jou dan niet zo dat je met 80 uur 2 x zoveel kunt verdienen als met 40 uur inspanning ?
Als ik met die 80 uur maar 30 K zou binnen halen zou ik het natuurlijk ook niet doen, ik weet niet waar jij een eigen zaak voor hebt, ik heb hem niet om maar 40 uur "bezig te zijn"... en al helemaal niet om maar gewoon van "rond" te kunnen komen..... dan nam ik wel een uitkering ;)

Keenondots
06/02/04, 15:20
Origineel geplaatst door 4EuroHosting

Ga dan maar een job zoeken.

Ze zeggen toch wel eens van een zelfstandige: 'Hij kan werken wanneer hij wil, zijn tijd zelf indelen, zolang hij minstens 12 uur per dag voor zijn klanten beschikbaar is.

Dit is misschien wel wat overdreven maar denk niet dat je als zelfstandige 5 dagen van 8 uur kan maken.

Als mijn klanten verwachten dat ik 12 uur per dag bereikbaar ben, moeten ze daar maar voor betalen. Je doet in mijn ogen echt iets verkeerd als je klanten verwachten dat je van 8 tot 8 of van 9 tot 9 bereikbaar bent.

Ik heb ook niet gezegd dat ik vijf dagen van acht uur maak, maar buiten reguliere kantoortijden zijn er bijzonder weinig klanten die een beroep op mij doen.

Ik wil gewoon 'n dag in de week leuke dingen kunnen doen: geld uitgeven of de natuur in. Dan doe ik op zondagmiddag nog wel wat anders

Als ik met 80 uur werken net zoveel verdien als met 40 uur bij een baas, heb ik met dat laatste toch veel mee vrijheid? En als ik met 80 uur héél veel verdien, dan ga ik wat minder werken, want genoeg is genoeg.

Keenondots
06/02/04, 15:24
Origineel geplaatst door Rik


Jij als "ervaren" ondernemer zou moeten wat ik bedoelde met "vrijheid"...
Is het bij jou dan niet zo dat je met 80 uur 2 x zoveel kunt verdienen als met 40 uur inspanning ?
Als ik met die 80 uur maar 30 K zou binnen halen zou ik het natuurlijk ook niet doen, ik weet niet waar jij een eigen zaak voor hebt, ik heb hem niet om maar 40 uur "bezig te zijn"... en al helemaal niet om maar gewoon van "rond" te kunnen komen..... dan nam ik wel een uitkering ;)
Van een uitkering kun je niet leuk leven. Ik van 40 uur werken wel. Een leuke auto en een leuk huis is genoeg, ik hoef geen Jaguar of Vila als ik daarvoor 80 uur moet werken.

Als ik met 80 uur héél veel verdien, dan ga ik wat minder werken, want genoeg is genoeg.

Ik weet natuurlijk best wat de vrijheid van ondernemerschap betekend, daarom heb ik daar ook voor gekozen. Maar die vrijheid is voor mij ook kunnen genieten van wat je opbouwt. Dus tijd voor de mensen om mij heen. Nee, ik wil geen workaholic worden.

Rik
06/02/04, 15:25
Origineel geplaatst door Spookyfish


Als mijn klanten verwachten dat ik 12 uur per dag bereikbaar ben, moeten ze daar maar voor betalen. Je doet in mijn ogen echt iets verkeerd als je klanten verwachten dat je van 8 tot 8 of van 9 tot 9 bereikbaar bent.

Ik heb ook niet gezegd dat ik vijf dagen van acht uur maak, maar buiten reguliere kantoortijden zijn er bijzonder weinig klanten die een beroep op mij doen.

Ik wil gewoon 'n dag in de week leuke dingen kunnen doen: geld uitgeven of de natuur in. Dan doe ik op zondagmiddag nog wel wat anders

Als ik met 80 uur werken net zoveel verdien als met 40 uur bij een baas, heb ik met dat laatste toch veel mee vrijheid? En als ik met 80 uur héél veel verdien, dan ga ik wat minder werken, want genoeg is genoeg.


Ik niet.... werk me liever de pleuris en zet daarmee een ZAAK neer, i.p.v. iets waar ik van kan "rond komen" ....

Verschillende instellingen... geen enkel probleem verder ;)

verder ben je goed dom bezig als je met 40 uur inspanning in je eigen toko niet meer kunt verdienen als 40 uur bij een baas... komt ook ZELDEN voor denk ik...

reneovertoom
06/02/04, 15:26
Rik bedoelt met "vrijheid" de vrijheid van het zelf kunnen bepalen wanneer je begint, zelf kunnen bepalen wanneer je eindigd, zelf bepalen hoeveel je werkt, zelf bepalen wat je verdient etc.
Buiten dat is er niemand die op zijn neus meekijkt of hij zijn werk goed doet.
Dat is wat bedoelt IMO :)

Rik
06/02/04, 15:27
Origineel geplaatst door reneovertoom
Rik bedoelt met "vrijheid" de vrijheid van het zelf kunnen bepalen wanneer je begint, zelf kunnen bepalen wanneer je eindigd, zelf bepalen hoeveel je werkt, zelf bepalen wat je verdient etc.
Buiten dat is er niemand die op zijn neus meekijkt of hij zijn werk goed doet.
Dat is wat bedoelt IMO :)

PRECIES ! ;)

Keenondots
06/02/04, 15:31
Origineel geplaatst door Rik


PRECIES ! ;)
Bepalen hoe laat je begint kan ook als je 40 uur werkt.


Origineel geplaatst door Rik

Ik niet.... werk me liever de pleuris en zet daarmee een ZAAK neer, i.p.v. iets waar ik van kan "rond komen" ....

Ik heb het niet over rondkomen gehad. Prima dat je je de pleuris wilt werken, maar hoe oud denk je daarmee te worden? Met 40 uur kun je ook prima een zaak neerzetten, misschien heb je meer mensen nodig, of meer tijd, maar het kan.


Origineel geplaatst door Rik

verder ben je goed dom bezig als je met 40 uur inspanning in je eigen toko niet meer kunt verdienen als 40 uur bij een baas... komt ook ZELDEN voor denk ik...

Dom, dom, dat zijn jouw woorden. Er zijn mensen die 100 uur werken en failliet gaan. Hadden die beter bij een baas kunnen werken? Of hadden ze pech?

Keenondots
06/02/04, 15:35
Origineel geplaatst door Rik

ik weet niet waar jij een eigen zaak voor hebt, ik heb hem niet om maar 40 uur "bezig te zijn"...
Je hebt het over "maar 40 uur". Grappige zin. Leef je alleen maar voor je zaak dan? Heb je geen vrienden, familie, vakantieplannen, etc?

Als ik 40 uur werk, lekker eten kook, af en toe de stad in, anderen opzoek, dan is mijn week wel vol. Blijkbaar heb jij het er voor over omdat allemaal te laten?

reneovertoom
06/02/04, 15:37
Heel simpel, sommige mensen kunnen met weinig slapen leven, ik wou dat ik het kon. Zeg nu zelf, wat is er nu het meest waardevol in deze hectische tijden? Precies....TIJD! Iedereen zegt namelijk altijd... "sorry geen tijd"
Als je dan weinig slaapt en zoveel KAN werken, ben je een gezegend man!
Maar wat ik niet begrijp......Rik, jij was toch getrouwd :D ?

Rik
06/02/04, 15:38
Origineel geplaatst door Spookyfish

Bepalen hoe laat je begint kan ook als je 40 uur werkt.

Geen rekening met klanten te houden ?...


Ik heb het niet over rondkomen gehad. Prima dat je je de pleuris wilt werken, maar hoe oud denk je daarmee te worden? Met 40 uur kun je ook prima een zaak neerzetten, misschien heb je meer mensen nodig, of meer tijd, maar het kan.

Kijk, ik heb een aantal jaren 80-90 uur per week voor een baas staan werken, kwam er netto ook meer als 3 K euro per maand binnen...
Nu is het toen kiezen geweest voor mij: OF die 80-90 uur voor een baas BLIJVEN werken tot je 65ste... OF nu een jaar of 5-10, 80-90 uur per week voor mezelf werken met de bedoeling straks (nog voor je 40ste...) te STOPPEN....

Wat is dan slimmer ?, ligt er een beetje aan in welke situaties je komt denk ik...


Dom, dom, dat zijn jouw woorden. Er zijn mensen die 100 uur werken en failliet gaan. Hadden die beter bij een baas kunnen werken? Of hadden ze pech?

Achteraf gezien wel ja... je kunt het nooit weten natuurlijk, denk wel dat je met zoveel inspanning en een faillisement ECHT iets fout hebt gedaan...
Domme pech hebben kan altijd, loop naar buiten en je kunt eronder liggen, daarom maar thuis blijven zitten ??

Rik
06/02/04, 15:41
Origineel geplaatst door Spookyfish

Je hebt het over "maar 40 uur". Grappige zin. Leef je alleen maar voor je zaak dan? Heb je geen vrienden, familie, vakantieplannen, etc?

Als ik 40 uur werk, lekker eten kook, af en toe de stad in, anderen opzoek, dan is mijn week wel vol. Blijkbaar heb jij het er voor over omdat allemaal te laten?

Ik leef voor mijn zaak ja, heb BERGEN vrienden, het vrouwtje ligt onder het bureau de hele dag :D en de famillie kan wel zonder mij ;)
Ik ga 2 maart voor de 8e keer naar Turkije, dus vakantie komt ook wel goed...

dus ZELFS met die uren, kan ik dat nog allemaal doen ;)

Snap eigenlijk niet waarom je het zo erg vindt dat ik wel zoveel werk :D
Wel lief hoor dat je aan me denkt :D

Rik
06/02/04, 15:42
Origineel geplaatst door reneovertoom

Maar wat ik niet begrijp......Rik, jij was toch getrouwd :D ?

Hehehe, nee.... dat zal niet lukken, moet ik er te veel laten gaan :D

Keenondots
06/02/04, 15:45
Origineel geplaatst door Rik
Nu is het toen kiezen geweest voor mij: OF die 80-90 uur voor een baas BLIJVEN werken tot je 65ste... OF nu een jaar of 5-10, 80-90 uur per week voor mezelf werken met de bedoeling straks (nog voor je 40ste...) te STOPPEN....

Wat is dan slimmer ?, ligt er een beetje aan in welke situaties je komt denk ik...
Ik geniet liever direct, om niet het risico te hebben dat ik - als ik jong dood ga of een dierbaar iemand verlies - alsnog nix aan mijn leven heb.


Origineel geplaatst door Rik

Snap eigenlijk niet waarom je het zo erg vindt dat ik wel zoveel werk :D
Wel lief hoor dat je aan me denkt :D
Het boeit me uiteindelijk nix, maar de discussie is wel leuk, om te weten waarom mensen zich een bepaalde levens/werkstijl aanmeten.

reneovertoom
06/02/04, 15:49
Origineel geplaatst door Rik


Hehehe, nee.... dat zal niet lukken, moet ik er te veel laten gaan :D
Haha, ik vind het al zo vreemd :D och, getrouwd of vriendin....big deal, alst maar gezelli is ;)
Maarre.....ik denk dat Rik zoveel werkt omdat hij gewoon erg geweid is aan zijn werk, en heeft daar ook ontzettend plezier in. Een echte work-a-holic dus, maar dan in positieve zin.
Ik kan me die toewijding erg indenken, als ik iets doe zet ik ook alles op alles om het doel te halen.
Wil neit zeggen dat iemand die 40 uur werkt dat niet doet hoor ;)

Rik
06/02/04, 15:51
Origineel geplaatst door Spookyfish

Ik geniet liever direct, om niet het risico te hebben dat ik - als ik jong dood ga of een dierbaar iemand verlies - alsnog nix aan mijn leven heb.


Ik mag NU dood neervallen, ben pas 30 maar heb geleefd voor 60 :D
Heb meer mee gemaakt als menig mens... dus alles wat erbij komt...

Het boeit me uiteindelijk nix, maar de discussie is wel leuk, om te weten waarom mensen zich een bepaalde levens/werkstijl aanmeten.

Als ik je m'n hele story zou vertellen zou je het snappen, kweet wel dat ik het doe zoals ik het wil, daar veel vrede mee heb, en er dus vollop van kan genieten...
;)

Cybafish
06/02/04, 17:00
Gaat niet om hoe lang je werkt, het gaat erom hoe veel werk je ook daadwerkelijk doet.

Rik
06/02/04, 17:01
Origineel geplaatst door Cybafish
Gaat niet om hoe lang je werkt, het gaat erom hoe veel werk je ook daadwerkelijk doet.

Kijk, en dan hebben we het over iets anders, 80 uur aanwezig is niet het zelfde als 80 uur zwoegen ;)
80 uur vanuit je luie stoel, met een bakske en een smoky erbij is goed vol te houden hoor :D

Cybafish
06/02/04, 17:04
Je sais :D

Keenondots
06/02/04, 17:09
Origineel geplaatst door Rik


Kijk, en dan hebben we het over iets anders, 80 uur aanwezig is niet het zelfde als 80 uur zwoegen ;)
80 uur vanuit je luie stoel, met een bakske en een smoky erbij is goed vol te houden hoor :D
Aha! Dus als een klant me belt terwijl ik uit eten ben en ik luister m'n voicemail af, dan was ik al die tijd eigenlijk aan het werk?

Rik
06/02/04, 17:11
Origineel geplaatst door Spookyfish

Aha! Dus als een klant me belt terwijl ik uit eten ben en ik luister m'n voicemail af, dan was ik al die tijd eigenlijk aan het werk?

NEE --> ik zit op mijn kantoor in een luie stoel :D

JA --> ook dan ben je aan het werk toch ?, je luisterd je voicemail toch
af terwijl je weet dat het een klant is ?

Een ondernemer ben je 24/7, of helemaal niet ;)

Cybafish
06/02/04, 17:12
Eh, nee. Maar als jij voor jezelf werkt en het je op kantoor lekker naar je zin maakt (lees: bakkie erbij, muziekje aan) dan is de sfeer vele malen meter en werk je ook relaxter.

Keenondots
06/02/04, 17:12
Origineel geplaatst door Rik

JA --> ook dan ben je aan het werk toch ?, je luisterd je voicemail toch
af terwijl je weet dat het een klant is ?

Hmm ja, definitiekwestie :)

Cybafish
06/02/04, 17:15
Kwestie van slim aanpakken :)

ThePostman
06/02/04, 17:16
Doordeweeks: 11:00 uur, moet wel fit zijn in examenjaar
Weekend: 3 á 4 uur

Keenondots
06/02/04, 17:17
Origineel geplaatst door Cybafish
Eh, nee. Maar als jij voor jezelf werkt en het je op kantoor lekker naar je zin maakt (lees: bakkie erbij, muziekje aan) dan is de sfeer vele malen meter en werk je ook relaxter.
Je wijkt af van de originele discussie, wat je hier zegt spreekt niemand tegen. Al schijnen onderzoeken uit te wijzen dat muziek tijdens het werk de productiviteit verlaagd.

Rik
06/02/04, 17:17
Origineel geplaatst door Spookyfish

Je wijkt af van de originele discussie, wat je hier zegt spreekt niemand tegen. Al schijnen onderzoeken uit te wijzen dat muziek tijdens het werk de productiviteit verlaagd.

Andere onderzoeken bewijzen juist het tegenovergestelde ;)

Ligt aan de soort werkzaamheden... een hoer werkt bijvoorbeeld PERFECT op muziek :D... een IT-er ook vaak (PC-hoeren)...

Savvas
06/02/04, 17:36
Origineel geplaatst door Rik

Ligt aan de soort werkzaamheden... een hoer werkt bijvoorbeeld PERFECT op muziek :D... een IT-er ook vaak (PC-hoeren)...

lol :D

Een 80 urige werkweek zou voor mij gewoon niks zijn, heb teveel andere dingen die ook een belangrijke rol voor me spelen, ik zal altijd wel met mijn bedrijf bezig zijn maar 80 uur zwoegen per week, moet er niet aan denken :p

4EuroHosting
06/02/04, 17:51
Origineel geplaatst door NetRouting


lol :D

Een 80 urige werkweek zou voor mij gewoon niks zijn, heb teveel andere dingen die ook een belangrijke rol voor me spelen, ik zal altijd wel met mijn bedrijf bezig zijn maar 80 uur zwoegen per week, moet er niet aan denken :p

ZWOEGEN: Dat hangt ervan hoef je het bekijkt.

Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, als je het graag doet dan zie je het niet als ZWOEGEN.

Bovendien als je 7 dagen 11 uur per dag werkt blijven er nog genoeg uren over om je te ontspannen.

T'is maar net wat je voor je zaak over hebt.

TMourik
06/02/04, 18:04
80 uur per week? dat redt ik ook wel misschien nog wel meer

maar als beginner heb je dat gewoon nodig

maar dan is nog steeds bureau, koffie, muziek hoor :) nee mij hoor je niet klagen.

M-BahZ
07/02/04, 00:06
Origineel geplaatst door Spookyfish

Je wijkt af van de originele discussie, wat je hier zegt spreekt niemand tegen. Al schijnen onderzoeken uit te wijzen dat muziek tijdens het werk de productiviteit verlaagd.
Wanneer er machines zijn is muziek een verplicht iets.
Nogal vreemd dat het niet in de arbo regelgeving is opgenomen, maar het onafgebroken gezoem van een machine maakt je minder allert.
Verder zal bij een evt. onafgebroken pieptoon (die je bij je computer wellicht niet hebt) onherroepelijke gehoorschade optreden, ongeacht de hoeveelheid decibel.

Om de eerst genoemde reden is overigens ooit ook de autoradio geintroduceerd.

Wat betreft de onderzoeken die je aanhaalt.
Het laatste onderzoek wat de landelijke dagbladen heeft gehaald ging niet over de productiviteit, maar over ergernis door de muziek en/of zenderkeuze.
Overigens kan ergernis de productiviteit ook ten goede komen.
Zo werk ik zelf stukken efficienter als ik flink geergerd ben. ;)

Dillard
07/02/04, 00:35
Tussen 07.00 uur en 08.00 uur sta ik op, ik lig er meestal rond 01.00 uur - 02.00 uur in. Ik werk 12 tot 15 uur per dag (7 dagen per week), maar ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt, dus vind ik het geen probleem. Ik haal de 100 uur per week dus wel.

Support van je partner is wel belangrijk, maar mijn vriendin staat er voor 100% achter.

Ik denk niet dat ik dit nog 10 jaar ga volhouden (is ook niet de bedoeling :) ) maar als we doorgroeien zoals het nu gaat, kan ik het over een paar jaar wat rustiger aan gaan doen en mijn focus gaan richten op nieuwe projecten.

Tja, je bent ondernemer of niet :)

PS. Regelmatig een weekje weg maakt veel goed ...

[Elwin]
07/02/04, 00:38
Origineel geplaatst door Dillard

PS. Regelmatig een weekje weg maakt veel goed ...

Inderdaad :) Of dingen doen die helemaal niks met pc's etc te maken hebben. :p

Rik
07/02/04, 02:37
Origineel geplaatst door Dillard

Support van je partner is wel belangrijk, maar mijn vriendin staat er voor 100% achter.

Gigantisch belangrijk (mits je een relatie hebt natuurlijk)...


Ik denk niet dat ik dit nog 10 jaar ga volhouden (is ook niet de bedoeling :) ) maar als we doorgroeien zoals het nu gaat, kan ik het over een paar jaar wat rustiger aan gaan doen en mijn focus gaan richten op nieuwe projecten.
Tja, je bent ondernemer of niet :)

PS. Regelmatig een weekje weg maakt veel goed ...

En zo heeft iedereen iets, ook ik geniet af en toe van wat weekjes weg, van vrouwelijk schoon dat af en toe komt "aanwaaien" of van mijn grote hobby...

En ja, ik werk nu eenmaal GRAAG die 15 uur per dag omdat ik weet waar ik het voor doe, net als Dillard (zo te lezen) ben ik zeer gefocust op een bepaald doel dat ik voor ogen heb... en geloof me, dat zal ik halen ook :D

roland
07/02/04, 03:15
Ik ben regelmatig tot 04:00 bezig, als ik rond 01:00 naar bed kan ben ik blij. Eén a twee keer per week een nachtje doortrekken werkt ook aardig prima, in één dag en nacht kan je behoorlijk veel doen.
Het nadeel hiervan is, is dat je 's avonds begint in te kakken en vaak voordat het tijd is om de werkdag af te sluiten.

Pointer
07/02/04, 14:12
Vaak maak ik het veel te laat,

In het weekend wil ik nog wel eens rond een uur of 09:00 in de ochtend mijn bedje opzoeken.
Door de weeks is het vaak 'n uur of 04:00.
Liever wil ik het op 'n uur of twee houden maar vergeet vaak heel de tijd vooral met coderen,
Tjah dan is het niet gek dat het ineens een uur of vier is en gedwongen die knop in moet drukken ;)